Difor er det så greitt med romantikken.
Romantikken ja, den var også bedre den gang.Difor er det så greitt med romantikken.
Ja, og alltid snø om vinteren, og isbreene var store og fine...I min barndoms somre skinte alltid solen, vi bada i sjøen og jordbæra var søtere enn de er nå
Vil heller si det blåste bedre før, da seilte vi ofte på slør med vinden fra sørOgså noe som var mye bedre før, da blåste det aldri..
Nesten.Også noe som var mye bedre før, da blåste det aldri..
..i 3/4 takt..Vil heller si det blåste bedre før, da seilte vi ofte på slør med vinden fra sør
En bekjent av meg var midt i stormøyet i 92, hun sa halvparten av bygda satt våkne og livredde hele natta, resten som hun selv sov rusen utNesten.
"Også noe som var bedre før, da blåste det ordentlig."
Amy er en laber bris, i forhold til nyttårsstormen i '92.
Det var spinnville tilstander. Tak som fløy, biler kastet rundt, springflo, trær røsket opp med rota, vindkast på 120 km/t.En bekjent av meg var midt i stormøyet i 92, hun sa halvparten av bygda satt våkne og livredde hele natta, resten som hun selv sov rusen ut
Men hun rammer Østlandet må vite, er det vann i Uelands gata så kommer det på TV2 nyheteneDet var spinnville tilstander. Tak som fløy, biler kastet rundt, springflo, trær røsket opp med rota, vindkast på 120 km/t.
Amy er hårtørk i forhold![]()
Ja, og hypen er like fornøyelig hver eneste gangMen hun rammer Østlandet må vite, er det vann i Uelands gata så kommer det på TV2 nyhetene
Eg anslo det for å vera «flau kuling» her. Det er for så vidt vind, men tykte som vanleg at varslinga verka litt i overkant.Mener å ha lest et sted at sterkeste vindkast målt i Oslo er 26 m/s....
Det var jo ca. det vi hadde innendørs her i natt det..Mener å ha lest et sted at sterkeste vindkast målt i Oslo er 26 m/s....
Utsira fyr: Vind: 30,5 m/s = 109,8 km/t. Vindkast: 41,1 m/s = 149 km/t.Det var spinnville tilstander. Tak som fløy, biler kastet rundt, springflo, trær røsket opp med rota, vindkast på 120 km/t.
Amy er hårtørk i forhold![]()
Det blåser sikkert, men i '92 var det den styrken i bebodd strøk. Ikke veldig mange som bor på Utsira fyr i disse dager...Utsira fyr: Vind: 30,5 m/s = 109,8 km/t. Vindkast: 41,1 m/s = 149 km/t.
Folgefonna top: Vind: 39,9 m/s = 143 km/t. Vindkast: 62,1 m/s = 223 km/t.
Har blåst litt i natt, i visse steder i riket.. Orkan kategori 1, visse steder i middelvind…
Saffir–Simpson scale - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
![]()
Beaufort scale - Wikipedia
en.m.wikipedia.org
Vis vedlegget 1150548 Vis vedlegget 1150549
Nå ble det vel meldt at Sørlandskysten skulle få den verste støyten. Ble Fredrikstad nevnt i den sammenhengen?Veldig skuffet over Amy her i Fredrikstad. En helt vanlig regnværsdag så langt i dag. Bare fake news. Ble fortalt at det blåste litt rundt 05 i morges, men det var det.
Og jeg som var klar til å drikke minst tre sterke Dark & Stormies mens jeg koste meg med orkan i kastene og en god bok. Bugger.
Politiet har som vanlig nærmest beordret folk å holde seg inne her, så det blir straks en kveldsturNeida, men spådommene var likevel langt verre enn realiteten.
For oss som bor på solsiden av fjorden var vinden mye mindre enn på skyggesiden.Veldig skuffet over Amy her i Fredrikstad. En helt vanlig regnværsdag så langt i dag. Bare fake news. Ble fortalt at det blåste litt rundt 05 i morges, men det var det.
Og jeg som var klar til å drikke minst tre sterke Dark & Stormies mens jeg koste meg med orkan i kastene og en god bok. Bugger.
Det var enda verre en gang på 30-tallet, da bestefar og jeg var unge.Når fjøstak (hele) flyr i vinden, du må kjøre sikksakk mellom trefall, takplater flagrer avgårde som ark, du selv letter fra bakken, hus smadres... DA er vi der; '92.
Å gå tur da var liiitt utfordrende, men måtte få flyttet unna bilen som sto ute. Kjørte ned til parkeringshuset i blokka til mormor og morfar, parkerte, gikk hjem - for å se at treet der bilen sto hadde blitt røsket opp med rota òg landet akkurat der jeg for en time siden hadde bilen stående. Litt trekkfullt de nyttårsdagene... Politiet holt dog kjeft. I de dager bestemte man selv tur eller ikke tur.
Muligens, men husker det var en heftig julestorm i 71-72Det var enda verre en gang på 30-tallet, da bestefar og jeg var unge.
Jøss, kom uværet helt uventet siden du måtte kjøre mitt i stormen?Når fjøstak (hele) flyr i vinden, du må kjøre sikksakk mellom trefall, takplater flagrer avgårde som ark, du selv letter fra bakken, hus smadres... DA er vi der; '92.
Å gå tur da var liiitt utfordrende, men måtte få flyttet unna bilen som sto ute. Kjørte ned til parkeringshuset i blokka til mormor og morfar, parkerte, gikk hjem - for å se at treet der bilen sto hadde blitt røsket opp med rota òg landet akkurat der jeg for en time siden hadde bilen stående. Litt trekkfullt de nyttårsdagene... Politiet holt dog kjeft. I de dager bestemte man selv tur eller ikke tur.
Get a grip.Jøss, kom uværet helt uventet siden du måtte kjøre mitt i stormen?
Men du er absolutt helten min, ting hadde vært mye bedre om alle var like tøffe som deg og dreit i advarsler og kom seg ut på tur midt i stormen!
Jøss det hadde jeg ikke trodd @lars_erik nærmer seg samfunnsynet til den godeste doktor bassGet a grip.
De aller beste av oss trenger ikke lensmann og prest til å bestemme hva vi gjør av lovlige aktiviteter, det er vi fullt ut i stand til å vurdere selv.
Så tenker jeg at du får gjøre hva du vil, så gjør andre det de vil.