Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

  • Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hønndjevelen

    Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    10.956
    Antall liker
    12.724
    Sted
    Oslo

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    6.314
    Antall liker
    6.977
    Sted
    Market Snodsbury
    Tøffe tak å være geolog og ingeniør
    Det er jo noko med at i gamle dagar (iallfall før 1950) var inngrepa små, nedbøren konstant og folk hadde lokalkunnnskap om kvar det kunne gå skred.

    Men å byggja jarnbane og veg 20 meter frå einannan er uansett eit ekstremt døme på å leggja absolutt alle egga i same korga. Iallfall når det eit strekk som bind nord og sør saman.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    6.436
    Antall liker
    2.619
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hva er det med dette vi er tjent med, egentlig? Lave priser formodentlig.

    Leser stadig om tunge kjøretøy med mangler, det er en kraftig dominans av utenlandske/Øst-Europeiske doninger.

    Mandag ble et vogntog fra Estland stoppet ved Ørje kontrollstasjon.

    Inspektørene fant bolter som langt fra holdt mål og da på drivakselen.

    – Et løst hjul kan i verste fall treffe motgående kjøretøy med de konsekvenser det kan medføre, sier Grotterød.

    I dette tilfellet fikk sjåføren tillatelse til å kjøre til nærmeste verksted for å få kontroll på elendigheten.

    Det ble også avdekket andre alvorlige feil på biler som ble vinket inn.


    • Vogntog fra Litauen fikk kjøreforbud for manglende lastsikring.
    • Vogntog fra Estland fikk kjøreforbud for manglende lastsikring.
    • Vogntog fra Estland fikk kjøreforbud for manglende lastsikring. Ukrainsk fører anmeldt for brudd på kjøre- og hviletid. Fører er også ilagt 2.000 kroner i gebyr for andre brudd på kjøre- og hviletid. Firmaet er ilagt 4.000 kroner i gebyr.
    • Bosnisk vogntog har fått teknisk mangellapp.
    • Norsk Personbil – Var midlertidig avregistrert. Fører fikk 5.000 kroner i gebyr for å kjøre med avregistrert kjøretøy og 500kr i vognkortgebyr for ikke å ha med vognkort.
    • Latvisk vogntog – to-sjåførs ordning – Hovedsjåfør fikk to advarsler på kjøre og hviletid og sjåfør nummer 2 fikk 1 advarsel på kjøre og hviletid.
    kabotasje
    Dette er en uting og vogntog er det farligste vi har rundt oss på veien. At det er sjåfører som kan føreforhold og som har utstyr som langt overgår minimumsstandarden er å anse som obligatorisk, dette får vi ikke med sjåfører fra østblokkland høye på amfetamin og som gir faen i både utstyr og andre..

    jeg har i allefall prøvd å gjøre mitt for unngå dette og har i kontraktstildelinger en tekst som eksplitt omtaler dette og at det ikke er akseptert.
    Ikke store volum men ~300mill omsetning og 20.000 forsendelser pr år. I tillegg følges dette opp jevnlig
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    5.825
    Antall liker
    3.957
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Og hvert selskap har sitt styre, og sitt knippe direktører. Pluss en solid kommunikasjonsavdeling.

    Jeg har troa, dette bli bra det.
    Jeg tror vel at for alle disse selskapene så er det jo kommunikasjon som er deres produkt og da kreves det godt skodde kommunikasjonsdirektører som tross alt skal kommunisere at det meste ikke fungerer til tross for fattige 32,5 milliarder rene og pene norske kroner.. det er da så lite.. over statsbudsjettet, bl.a. slik at lokføreren har med seg sitt eget overnattingsutstyr i førerhuset
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    6.436
    Antall liker
    2.619
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    jeg forstår ikke hvorfor det er så mye behov for kommunikasjon... toget skal gå på tiden, og gjør det ikke det så gi beskjed. Dette løses jo lett gjennom tavler på stasjonen og en nettside...
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.777
    Antall liker
    3.143
    Rollen til kommunikasjonsrådgivere, spesielt i offentlige foretak, er ikke å snakke til/med publikum. Der er en veldig mikroskopisk del av jobben, og for veldig mange helt fraværende. Jobben til disse rådgiverne er å påvirke politikere, organisasjoner og andre til egen orgs forsdel. Altså god gammeldags lobbyvirksomhet.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    6.436
    Antall liker
    2.619
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    virker jo ut til å fungere svært dårlig i allefall.. syns det er så merkelig at mobilitet er så uviktig i dette landet.
    har hatt min dose med kollektivpendling og det varte ikke så lenge, man sparer mye kroner på å reise kollektivt, men man ofrer mye tid av livet sitt og får mye frustrasjon og komplikasjon med på kjøpet.
    Man bør sammenligne prisdiff mellom å reise kollektivt og det å kjøre selv som om man skulle fått en hushjelp eller lignende håndverker som sparer deg for tid og frustrasjon...
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    2.845
    Antall liker
    3.399
    Jeg tror vel at for alle disse selskapene så er det jo kommunikasjon som er deres produkt og da kreves det godt skodde kommunikasjonsdirektører som tross alt skal kommunisere at det meste ikke fungerer til tross for fattige 32,5 milliarder rene og pene norske kroner.. det er da så lite.. over statsbudsjettet, bl.a. slik at lokføreren har med seg sitt eget overnattingsutstyr i førerhuset
    Bergensbanen setter ny rekord i manglende punklighet i år. Pr 1. juli var punktligheten på 67.1 %. Dvs innenfor 6 min av ankomstid iht ruteplan.

    Kravet er 90%.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn