Diverse Hva har du kjøpt i år og hvorfor?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• AlfaR1

Medlem
    Ble medlem
    18.04.2025
    Antall liker
    30
    Sted
    Klokkarvik
    Det er ca 15 år sidan eg bytte høgtalarar. Sidan den gong har eg ikkje sett det realistisk å finne noko som fungerer betre i mitt lytterom. Høgtalarane er ganske unike i måten dei spreier lyden i rommet på (360 grader rundtstrålande), og det er berre ein annan produsent som lagar noko liknande.
    @Audiophile-Arve Mirage OM høytalere ???

Flageborg

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Antall liker
    3.663
    Torget vurderinger
    0
    Quadraphonic sound på Vinyl - bare fordi det er helt rått med kun 2 høyttalere.
    Soundstage & Imaging slik du aldri tidligere har hørt det (y)

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    13.814
    Sted
    1346
    Torget vurderinger
    8
    Så langt i året jeg ikke skulle ha noe mer inn her:
    Eversolo A8 kjøpt og solgt
    Gold Note PH-1000 phono pre.
    Arendal 1723 1S subwoofer
    Stack Audio føtter under RIAA, platespiller og høyttalere
    Egeland føtter under sub
    Litt (rimelige faktisk) kabler til strøm for ovenstående

Proffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    3.119
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Relativt nøgd med det man har, og i grunnen ganske så flink og edruelig - så så langt i år: kun et sett "jalla" signalkabler fra ebay.......:giggle:
    Men kverna går, så ikke utenkelig at man prøver ut noe nytt etterhvert

mvh
    Proffen

stianl75

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2014
    Antall liker
    50
    Torget vurderinger
    1
    Var så heldig og fikk en Denon DP-3000NE med en DL-103R som jeg hadde siklet på en stund i anledning jubileum
    Har selv kjøpt Hegel V10 og Bluesound Node (N132)
    Neste på listen blir nye høyttalere

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.081
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har kjøpt en miniDSP ADept. Kuleste phonoforsterker ever. Den har også en SOTA balansert linjeinngang, ikke analogutganger i det hele tatt, og rene stjernehimmelen på frontplaten i akryl.

1746703519980.png

Jeg har kjøpt noen Speakonkontakter og grammofonplater også kom jeg på.

fry

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    562
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har kjøpt en miniDSP ADept. Kuleste phonoforsterker ever. Den har også en SOTA balansert linjeinngang, ikke analogutganger i det hele tatt, og rene stjernehimmelen på frontplaten i akryl.

Vis vedlegget 1119803
    Jeg har kjøpt noen Speakonkontakter og grammofonplater også kom jeg på.
    Dette er kult. Trenger en phonoforsterker til eversoloen min, som kun har digitale innganger. Har vurdert puffin eller waxwing, men denne var fin. Virker som om du er fornøyd?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    29.081
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er veldig fornøyd. Låter gjennomsiktig. Med 4 presets og et greit utvalg belastninger er den fleksibel nok, og det er jo kjekt at det er enkelt å gjøre opptak med den også.
    Jeg har prøvd waxwing. Kjekk den og, enda flere valg, men lett å gå seg bort i setttinger også, og man må bruke app for å kontrollere den.

MFA

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Antall liker
    2.396
    Torget vurderinger
    1
    Hittil i år er det streaming som har fått et løft
    IMG_0117.jpeg

Holo Audio Red erstatter Ifi zen streamer. Ifi likte ikke TIDAL Connect, Red har ikke feilet en eneste gang. Veldig fornøyd. Vurderte ny dac fra Holo eller Denafrips men så fikk jeg prøve en Schiit Yggdrasil+LIM og den tok jeg rett og slett ikke sjansen på å levere tilbake.
    IMG_0118.jpeg

Mye igjen av året ennå….

mvh Atle

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    2.574
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Aavik U-150 med dac og riaa + 4 nye preamp rør det siste året.
    Hvorfor? Fordi jeg ikke var fortrolig med Accuphase E370/Dali Epicon 6 komboen i tv stua. Aavik skulle vise seg å bli en bedre match med langt bedre basskontroll. I dette anlegget var jeg også ute etter en alt i et løsning. Noen rom og oppsett krever små fotavtrykk og få bokser. Bruker dette oppsettet langt mer etter skifte og det er et godt tegn på at det har blitt til det bedre også over tid. I tillegg har disse brukte Avvikene kommet ned på en (riktig) pris sånn ca 25% av nypris og begynner å gi riktig så mye for pengene etter min mening.
    Som bonus tester jeg nå ut Accuen på hytta, dobbel moro ble det 😃

IMG_1252.jpeg

IMG_1339.jpeg

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    11.211
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er veldig fornøyd. Låter gjennomsiktig. Med 4 presets og et greit utvalg belastninger er den fleksibel nok, og det er jo kjekt at det er enkelt å gjøre opptak med den også.
    Jeg har prøvd waxwing. Kjekk den og, enda flere valg, men lett å gå seg bort i setttinger også, og man må bruke app for å kontrollere den.
    Japp, ( Puffin Waxwing) eneste jeg har å klage på er at timetallet på hver av de 4 lagringsplassene for oppsett User1 User2 osv må lagres manuelt FØR man bytter til annen, hvis ikke mister man akkumulert timer. Ikke problem om man sliter ut en og en pickup, men bytter man mellom PU og ulike spillere må man huske å lagre før man velger nytt oppsett. Bare et tips, har nevnt det for Shannon han skulle gruble litt på det

Sist redigert:

fry

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Antall liker
    562
    Torget vurderinger
    10
    Kult, blir nok en slik 🙂. lite spørsmål, fulgte det med strømforsyning i pakken? Ser ikke ut som om det er inkludert, men antar det er en feil. Kjedelig å bestille også kan man ikke koble den opp 🙂

Lydbildeja

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.11.2017
    Antall liker
    946
    Bestilte en PlayStation 5 i dag som skal ta over for min 12år gamle gaming PC.
    PC-en går fortsatt,men spiller mindre enn før så kan ikke rettferdiggjøre prisen på ny maskinvare lenger,samt jobben med bygging og vedlikehold.
    Så nå blir det plug and play heretter med PlayStation.

Bonus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    317
    Sted
    Trondheim
    Revival Audio Atalante 5, Ø Audio Icon, Topping Centaurus, Eversolo DMP-A8, Vera Audio P150/600 og en Chord Qutest jeg skal plukke opp til fredag, fordi Chat GPT mente jeg kom til å like den 🙂🙃🤣
    Jeg venter også inn en Chord Qutest de neste dagene. Den er svært populær blandt Naimfolk i UK, jeg liker min Mojo 2, samt som deg, ChatGpt omtalte den også svært så rosende 😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn