Politikk, religion og samfunn Hva er i ferd med å gå galt i Europa?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Jeg syns det er helt drøyt at UEFA gikk med på kravet til Ungarn innledningsvis, hvis det stemmer sånn jeg har forstått saken.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det føyer seg inn i listen over drøye ting fra idrettstopper som hovedsaklig ser ut til å være opptatt av penger.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.045
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Men likevel får de ture frem uten videre motbør til tross for utstrakt korrupsjon og agendaer som går fullstendig på tvers av målsettinger fra lokale, nasjonale og overnasjonale myndigheter. Forstå det den som kan.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Alle kommer uansett til å forsette å se på mesterskapet, inkludert den aktuelle kampen i München fordi som hadde tenkt å se den.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.045
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Selvsagt. Underholdning og morro trumfer alltid prinsipper eller samfunnets ve og vel.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    I Norge kan man i det minste diskutere boikott av VM siden man suger såpass at det å kvalifisere seg ville være et lite mirakel.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    I Norge kan man i det minste diskutere boikott av VM siden man suger såpass at det å kvalifisere seg ville være et lite mirakel.
    Enhver konkurranse der vi ikke har sjans til å kvalifisere oss, bør vi per def boikotte.
    Og heve vårt moralske flagg for hele verden å se!
    Og si for faen ikke noe vondt om Johann Olav Koss
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.118
    Antall liker
    9.429
    Fy pføy for en patetisk gjeng UEFA er. Først nekter de å støtte Pride, men etter kritikk så er de sååå for Pride at de omfavner logoen. Når de så at det kanskje kunne svi litt i pengepungen fikk pipen en annen lyd. Kvalmt.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.118
    Antall liker
    9.429
    Lurer jo litt på om han derre Hareide er helt lur etter et utspill som dette.

    Må nesten sitere Anne-Kat. Hærland (tror jeg)
    "Der er ikke sikkert han er så smart selv om han er fotballspiller"
     
    Sist redigert:

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.005
    Antall liker
    6.233
    Han er jo mest kjent for rævvafotball, tross alt.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Med unntak av noen bakstreverske tidligere østblokk land.
    Noe går jo bedre i Europa, nå som det er mainstream å støtte LGBT bevegelsen.
    Så får gamle nisser som Oggy Hareide drite seg ut om de ønsker det.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Pride? Gjennom-kommersialisert for lenge siden. Nå må så og si alle firma skifte logo til en med regnbue-flagg. Plikt.


    Og hvis noen våger å stille spørsmål ved dette så er man plutselig imot lgbt.

    Jeg personlig er møkklei pride og alt det styret. Har jeg noe imot lgbt? Nei. Har jeg noe imot at pride finnes? Nei. Jeg har litt imot at dette skal prakkes på andre. Vil folk gå i tog og heise flagg, gå i tog og heis flagg. Men ikke krev fra meg å flagge.

    Og ja, politikere bør definitvt gå i pride-tog. De representerer alle, inkludert lgbt.

    Når firma etter firma skifter sin logo så har regnbue-symbolet mistet sin verdi.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Vel, som anarkist, fritenker og gammal pønker, er jeg per def mot alt som er mainstream!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Pride? Gjennom-kommersialisert for lenge siden. Nå må så og si alle firma skifte logo til en med regnbue-flagg. Plikt.


    Og hvis noen våger å stille spørsmål ved dette så er man plutselig imot lgbt.

    Jeg personlig er møkklei pride og alt det styret. Har jeg noe imot lgbt? Nei. Har jeg noe imot at pride finnes? Nei. Jeg har litt imot at dette skal prakkes på andre. Vil folk gå i tog og heise flagg, gå i tog og heis flagg. Men ikke krev fra meg å flagge.

    Og ja, politikere bør definitvt gå i pride-tog. De representerer alle, inkludert lgbt.

    Når firma etter firma skifter sin logo så har regnbue-symbolet mistet sin verdi.
    Det der er jo eksakt det samme som Åge Hareide fronter. Jeg har møtt flere andre som fronter det samme.
    Så lenge folk blir banka opp for å holde hender eller kysse på gata, er dine og Hareides holdninger i beste fall en gedigen misforståelse.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Det der er jo eksakt det samme som Åge Hareide fronter. Jeg har møtt flere andre som fronter det samme.
    Så lenge folk blir banka opp for å holde hender eller kysse på gata, er dine og Hareides holdninger i beste fall en gedigen misforståelse.
    Jeg kan ikke se det at Equinor og gjengen skifter logofarve i 2 uker hjelper LGBT-saken.

    Det endrer null og nada.

    Tillegg:
    Minner meg litt om dette Earth Hour-tullet som var så populært for noen år siden. Å skru av lyset i noen timer endrer ikke en dritt. Nåde deg om du ikke skrudde av. Du var da ikke miljøbevisst.

    Pride handler nå om å synes. Det handler om å sees. Disse firmaene gjør ellers ikke en dritt for å bedre situasjonen.


    At folk går rundt med regnbueflagg. Helt topp. Men spar oss for å kreve fra folk at de skal flagge, at de skal gå i tog. Offentlige posisjoner som representerer folkegrupper skal gå i tog. De representerer alle. Så Hareide kan ta seg en bolle. Idretten er viktig. Men synes fortsatt at det er bare er falskt å ha regnbueflagg på cornerflagg osv. Idretten er homofobt som fy, og nå skal de speile seg i Pride-glansen. Spar oss for hykleriet. Å ha regnbue-symboler overalt endrer ikke en dritt.
     
    Sist redigert:

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Larson ofte er jeg enig med deg.
    Men at store deler av samfunnet og store bedrifter løfter fram saker mot diskriminering
    være seg hudfarge eller seksuell orientering har en betydning.
    At de også gjør det som en eller annen form for vasking av sitt image, er så sin sak.
    Fotballen har i mange år gått foran mot rasisme, har aldri hørt Oggy være mot det engasjementet
    Menneskeverd for alle og likeverd, burde være en selvfølge på Stadion som ellers i samfunnet
     
    Sist redigert:

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Jeg er uenig i at fotballen har gått så foran i kampen mot rasisme. De går rundt med bannere som sier "mot rasisme" og alt det der, men når alt kommer til alt så handler det om penger. Rasisme går greit såfremt det ikke blir for åpenlyst. Og blir det for åpenlyst så kaster de ut noen supportere og sier seg fornøyd.

    At equinor og gjengen endrer sin logo endrer ikke en dritt. På lik linje som at fotballspillere har "mot rasisme" på skulderen ikke endrer en dritt. Det er ikke der holdningsendringene tas.

    Pride har blitt PR.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Jeg er uenig i at fotballen har gått så foran i kampen mot rasisme. De går rundt med bannere som sier "mot rasisme" og alt det der, men når alt kommer til alt så handler det om penger. Rasisme går greit såfremt det ikke blir for åpenlyst. Og blir det for åpenlyst så kaster de ut noen supportere og sier seg fornøyd.

    At equinor og gjengen endrer sin logo endrer ikke en dritt. På lik linje som at fotballspillere har "mot rasisme" på skulderen ikke endrer en dritt. Det er ikke der holdningsendringene tas.

    Pride har blitt PR.
    Larson vi kan være enige om å være uenige.
    Med unntak av revolusjon går de fleste samfunns endringene sakte
    Og det er vel ingen som krever at alle skal gå i tog og flagge med regnbue flagg.
    Synes forsåvidt at flaggplikten 17 mai er verre.
     
    Sist redigert:

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.537
    Antall liker
    7.857
    Torget vurderinger
    0
    Som før sagt så tror jeg ikke at sexuell legning er smittsomt så jeg bryr meg ærlig talt ikke om hva folk er ( eller definerer seg som ).

    Men når Pride som fenomen skal ha rett til å stille spørsmålstegn ved alt og alle i samfunnet samtidig som bevegelsen ikke aksepterer det minste lille spørsmål om seg selv er jeg redd for at det kan komme "en rekyl" eller at den berømte pendelen kan komme i retur veldig fort og ubehagelig.

    Slik jeg oppfatter Pride er det en noe bortimot smalsporet militant bevegelse med potensiale til å kunne oppleve en ubehagelig buklanding. Og det er
    faktisk synd, for "inni der" er det reelle behov som har godt av å belyses. Dessverre er Pinky inne på noe vesentlig når han kommenterer at slike bevegelser
    har lett for å bli kuppet av "særinteresser" som kan ligge ganske langt fra bevegelsens opprinnelse.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Som før sagt så tror jeg ikke at sexuell legning er smittsomt så jeg bryr meg ærlig talt ikke om hva folk er ( eller definerer seg som ).

    Men når Pride som fenomen skal ha rett til å stille spørsmålstegn ved alt og alle i samfunnet samtidig som bevegelsen ikke aksepterer det minste lille spørsmål om seg selv er jeg redd for at det kan komme "en rekyl" eller at den berømte pendelen kan komme i retur veldig fort og ubehagelig.

    Slik jeg oppfatter Pride er det en noe bortimot smalsporet militant bevegelse med potensiale til å kunne oppleve en ubehagelig buklanding. Og det er
    faktisk synd, for "inni der" er det reelle behov som har godt av å belyses. Dessverre er Pinky inne på noe vesentlig når han kommenterer at slike bevegelser
    har lett for å bli kuppet av "særinteresser" som kan ligge ganske langt fra bevegelsens opprinnelse.
    Blir nysgjerrig på hva du mener konkret. Hvem sier at man ikke kan stille spørsmål ved Pride? Tenker du på han her, eller?


    Han skrev vel først en kronikk, men likte tydeligvis ikke svarene han fikk.


     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.932
    Antall liker
    11.341
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Et helt konkret problem i disse sammenhenger er vel at alle fraksjoner gjør krav på å eie den ene og fulle sannhet. Enten vi liker det eller ikke, så finnes det vel fortsatt en slags "normalitet" i heteroseksualitet, men som nå nærmest er i ferd med å bli avviket blant alt annet som påberoper seg å alene eie normaliteten.
    Vi burde vel være kommet dithen at alle eier sin egen kjærlighet og retten til den, men ingen eier retten til å tre sin egen "normalitet" ned over huet til alle andre.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Et helt konkret problem i disse sammenhenger er vel at alle fraksjoner gjør krav på å eie den ene og fulle sannhet. Enten vi liker det eller ikke, så finnes det vel fortsatt en slags "normalitet" i heteroseksualitet, men som nå nærmest er i ferd med å bli avviket blant alt annet som påberoper seg å alene eie normaliteten.
    Vi burde vel være kommet dithen at alle eier sin egen kjærlighet og retten til den, men ingen eier retten til å tre sin egen "normalitet" ned over huet til alle andre.
    Ja, vær gjerne konkret, det er jo akkurat det jeg etterspør fra @Spiralis også, uten å få svar. På hvilken måte er det noen "trær sin egen normalitet ned over huet til alle andre"? Mener du heterofile cis-personer som helst vil at alle skal være som dem, og helst vil slippe å se stoff om skeive og pride i avisene?
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.932
    Antall liker
    11.341
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Folk må gjerne være hva de vil og like akkuratr det de vil, men nå har det i lang tid vært et enormt fokus på alle mulige slags "variasjoner", i et omfang som gjør at folk flest er i ferd med å gå pisse lei, - ganske enkelt.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Underlig hvordan homofobi er mere uttrykt blant straite menn enn fobi mot lesber.
    Som strait ser jeg på alle homser som en konkurrent mindre.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Folk må gjerne være hva de vil og like akkuratr det de vil, men nå har det i lang tid vært et enormt fokus på alle mulige slags "variasjoner", i et omfang som gjør at folk flest er i ferd med å gå pisse lei, - ganske enkelt.
    På en måte oppklarende, men samtidig ikke. Du er pisse lei alle "variasjonene"?
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.932
    Antall liker
    11.341
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    HAr du spesielt tungt for et eller annet??? Der er ganske enkelt så mye fokus på alt annet enn gjennomsnittet, at folk flest er nokså lei alle slags markeringer, - meg selv inkludert, og jeg er absolutt ikke alene...
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    HAr du spesielt tungt for et eller annet??? Der er ganske enkelt så mye fokus på alt annet enn gjennomsnittet, at folk flest er nokså lei alle slags markeringer, - meg selv inkludert, og jeg er absolutt ikke alene...
    Jeg har litt tungt for det når noen bare slenger ut generelt piss som dette uten at de klarer å være konkrete. Er det vanskelig for deg å være konkret?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn