Politikk, religion og samfunn Hva er i ferd med å gå galt i Europa?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.027
    Sted
    Bergstaden
    "Så mye fokus på alt annet enn gjennomsnittet" er altså bare helt utrolig provoserende. Det vil vi ikke ha noen av. :)

Og alt som ikke er normalt. Som nå er definert som heteroseksualitet.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.819
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    OK - jeg er en godt rusten herre, - gift og med to voksne barn. Jeg har jobbet side om side med homser og lesber siden midten av 70-tallet, - flinke folk som jeg også har lært av. Andre menneskers legning interesserer meg ganske enkelt omtrent midt i ryggtavla, men jeg ønsker ikke at de henger meg i ørene og tuter om sin legning, - den kan de ha for seg sjøl..... Var det konkret nok, - eller trenger du navn og datoer???

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.819
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå har jeg ikke statistikk å vise til, men jeg tar vel ikke så veldig mye feil om at minst 85-90% anser seg som heteroseksuelle.... hva er da din definisjon på normalitet?

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.027
    Sted
    Bergstaden
    OK - jeg er en godt rusten herre, - gift og med to voksne barn. Jeg har jobbet side om side med homser og lesber siden midten av 70-tallet, - flinke folk som jeg også har lært av. Andre menneskers legning interesserer meg ganske enkelt omtrent midt i ryggtavla, men jeg ønsker ikke at de henger meg i ørene og tuter om sin legning, - den kan de ha for seg sjøl..... Var det konkret nok, - eller trenger du navn og datoer???
    Det blir omtrent som å si "jeg er ikke rasist, men...."

Pride og kronikker om skeives kamp for aksept i Norge og andre land i verden handler om kamp for menneskerettigheter. Det er en kamp mot diskriminering, undertrykkelse, vold, og hat. Men det bryr ikke du deg om, for du er "pisse lei" av å høre om dette.

Skjerp deg. Du klarer å hoppe over ting du ikke vil lese, eller skifte kanal på tv hvis det ikke er noe du vil se. Og jeg tror ikke noe på at det kommer noen hjem til deg og "trær dette ned over hodet på deg".

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.027
    Sted
    Bergstaden
    Nå har jeg ikke statistikk å vise til, men jeg tar vel ikke så veldig mye feil om at minst 85-90% anser seg som heteroseksuelle.... hva er da din definisjon på normalitet?
    Det kan godt hende, men dette handler jo om minoriteters kamp for likestilling og menneskerettigheter. Du vet hva minoritet betyr, ikke sant?

Men du syns minoriteter er unormale og ikke skal ta så mye plass i samfunnet, liksom?

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    11.950
    Sted
    Oslo
    Problemet synes å være at folk har problemer med å skille mellom ordene
    vanlig og normal.
    Det er kanskje ikke vanlig å være en minoritet, men det er ganske normalt

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.027
    Sted
    Bergstaden
    Sorry- nå gjør du deg bare teitere enn du sikkert er.... Roger and Out.
    Ikke tenk på meg, jeg klarer meg fint. Men jeg registrerer hva du skriver, og tenker at det er sånne som deg er litt av grunnen til at Pride fortsatt er nødvendig.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.333
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Homser, leser og transer er vanlige folk og vi er ikke i nål før vi gir en beng i hva de er. Derfor synes jeg det er litt slitsomt at de jobber så hardt for å fortelle oss at de er forskjellige. Jeg både håper og tror at den fortellingen etter hvert er unødvendig, i hvert fall i vestlige sekulære samfunn.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.893
    Problemet synes å være at folk har problemer med å skille mellom ordene
    vanlig og normal.
    Det er kanskje ikke vanlig å være en minoritet, men det er ganske normalt
    Ja, merkelig at ikke folk klarer å skille mellom disse to ordene.

Det er ikke vanlig å ha rødt hår, men det er normalt.
    Det er ikke vanlig å ha en IQ over 100, men det er temmelig normale folk som besitter egenskapen.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.027
    Sted
    Bergstaden
    Homser, leser og transer er vanlige folk og vi er ikke i nål før vi gir en beng i hva de er. Derfor synes jeg det er litt slitsomt at de jobber så hardt for å fortelle oss at de er forskjellige. Jeg både håper og tror at den fortellingen etter hvert er unødvendig, i hvert fall i vestlige sekulære samfunn.
    På hvilken måte gjør "de" det? Jeg opplever egentlig at de fleste skeive bare vil ha muligheten til å leve livene sine som de vil, uten å bli diskriminert eller forfulgt. Eller er det at man forteller at mange faktisk ikke kan det, som oppleves som slitsomt? Oppmerksomhet rundt diskriminering som skjer også her i Norge?

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.333
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Feks Pridemarkeringer der poenget synes å være å være mest mulig aparte. Synlighet er en viktig del av prosessen og Pride har vært en viktig del av dette, men begynner vi ikke etter hvert å ha beveget oss forbi dette stadiet nå? Det er mulig jeg er for liberal og avslappet i dette og at dette fortsatt er nødvendig, men for meg og de miljøer jeg omgås i virker dette i stadig større grad som om man slår inn åpne dører og i noen grad skyter seg selv i foten. Jeg ønsker å se på folk som vanlige mennesker uavhengig av kjønnsidentitet og ikke som snålinger som definerer seg ut fra dette.

Når identitet synes å bli definert ut fra kjønnsidentitet er vi ute og kjører. Omtrent som vi var for 50 år siden men da med motsatt fortegn. Nødvendig for å synliggjøre at folk er forskjellige, men er det ikke etter hvert på tide å komme videre og la folk være det de er i ro og fred?

Sist redigert:

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.992
    Sted
    Liten by
    På hvilken måte gjør "de" det? Jeg opplever egentlig at de fleste skeive bare vil ha muligheten til å leve livene sine som de vil, uten å bli diskriminert eller forfulgt. Eller er det at man forteller at mange faktisk ikke kan det, som oppleves som slitsomt? Oppmerksomhet rundt diskriminering som skjer også her i Norge?
    Litt rart at du som ikke tror det finnes hverdagsrasisme i Norge, mener bestemt at "skeive" blir diskriminert...
    Personlig tror jeg begge grupper blir både diskriminert og hetset i langt større grad en vi liker å tro, og at det er et problem som blir verre. Ikke bedre. Det handler i stor grad om høyreekstremismen som stadig øker og at enkelte religioner får stadig mere innpass. Usikker på om fotballen bør og skal ta ansvar for det, men vi som mennesker både skal og bør. My 5 cent! Peace out.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.027
    Sted
    Bergstaden
    Feks Pridemarkeringer der poenget synes å være å være mest mulig aparte. Synlighet er en viktig del av prosessen og Pride har vært en viktig del av dette, men begynner vi ikke etter hvert å ha beveget oss forbi dette stadiet nå? Det er mulig jeg er for liberal og avslappet i dette og at dette fortsatt er nødvendig, men for meg og de miljøer jeg omgås i virker dette i stadig større grad som om man slår inn åpne dører og i noen grad skyter seg selv i foten. Jeg ønsker å se på folk som vanlige mennesker uavhengig av kjønnsidentitet og ikke som snålinger som definerer seg ut fra dette.

Når identitet synes å bli definert ut fra kjønnsidentitet er vi ute og kjører. Omtrent som vi var for 50 år siden men da med motsatt fortegn. Nødvendig for å synliggjøre at folk er forskjellige, men er det ikke etter hvert på tide å komme videre og la folk være det de er i ro og fred?
    Nå er vel Pridemarkeringer noe som skjer èn gang i året. Jeg for min del tviler vel litt på at selv om mange tar den helt ut i parader og lignende, lever livene sine på denne måten til vanlig resten av året. Jeg er ikke veldig stor fan av outrerte markeringer selv, men det får meg ikke til å tenke i de baner som du og flere andre her skisserer. Som sagt opplever jeg de fleste skeive som helt vanlige mennesker, som vil leve livene sine i fred uten noe særlig oppmerksomhet for at de er nettopp skeive.

Unntak finnes vel forøvrig, og det er kanskje et lite mindretall som synes å definere seg og livene sine ut fra at de er f.eks. transpersoner, sånn at det å være transperson på en måte blir identiteten deres. Allikevel er det å være transperson noe som er uløselig knyttet til identitet, så det er vanskelig å sette seg til doms syns jeg, over hvordan dette fortoner seg for den enkelte.

Det jeg allikevel reagerer på er denne motstanden mot alt som man ikke selv oppfatter som "normalt" eller "vanlig". Hvis noen stikker seg ut og er synlige, så er det liksom ikke greit lenger. "De kan være sånn og sånn, men jeg skjønner ikke hvorfor de må plage oss andre med det".

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.027
    Sted
    Bergstaden
    Litt rart at du som ikke tror det finnes hverdagsrasisme i Norge, mener bestemt at "skeive" blir diskriminert...
    Personlig tror jeg begge grupper blir både diskriminert og hetset i langt større grad en vi liker å tro, og at det er et problem som blir verre. Ikke bedre. Det handler i stor grad om høyreekstremismen som stadig øker og at enkelte religioner får stadig mere innpass. Usikker på om fotballen bør og skal ta ansvar for det, men vi som mennesker både skal og bør. My 5 cent! Peace out.
    Det kan du jo bare synes. Det jeg sa var vel at det overrasker meg at dette skjer i Norge i 2021, men at når jeg fikk tenkt meg om litt var det kanskje ikke så utenkelig allikevel siden jeg kjenner til at flere skeive har blitt diskriminert, hetset, og banket opp fra nyhetene. I tillegg trener jeg sammen med mange som er ikke etnisk norske, og de virker ikke akkurat som ofre for rasisme sånn jeg kjenner dem. Derfor overrasket det meg at det fortsatt er omfattende og synlig rasisme i Norge, fordi det er noe jeg ikke ser eller hører noe til. Kan ikke huske sist jeg leste om det i avisene her hjemme f.eks. I USA, ja. Men ikke her.

Det kan hende du har rett om høyreekstremisme, iallfall nedover i Europa. Men jeg tror det er veldig mye hverdagsdiskriminering som er det vanligste problemet her i Norge.

U

Utgattmedlem 762

Gjest
    Feks Pridemarkeringer der poenget synes å være å være mest mulig aparte.(...) Jeg ønsker å se på folk som vanlige mennesker uavhengig av kjønnsidentitet og ikke som snålinger som definerer seg ut fra dette.
    Men litt av hensikten med paradene er vel å poengtere at det å være apart ikke er noe galt, og at man ikke skal måtte oppfattes som et et "vanlig menneske" for å bli akseptert i samfunnet. Det demonstreres for friheten til å være den man er.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    12.333
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser det poenget men lurer på om dette ikke etter hvert begynner å bli litt kontraproduktivt. Og friheten til å gå toppløs eller i tanga i bygatene betakker jeg meg gjerne for selv om den praktiseres av heterofile. Det er vel der mine kommentarer om det kontraproduktivt kommer inn. Er virkelig kjønn og kropp det viktigste definerende ved mennesker, uansett skeivhet eller mangel på sådan?

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.893
    På NRK om Ungarn: EU uttrykker en dyp bekymring over utviklingen i Ungarn og har rettet skarp kritikk mot den anti-demokratiske utviklingen i landet og som strider mot grunnverdiene i fellesskapet.

Men der stopper det for EU.

Som Nrk analysen oppsummerte; regimet i Budapest har over flere år stadig tøyet grensene mot hva de vet er akseptert av Brussel, men tar nye steg i samme retninga fordi dem vet at EU er i et dilemma.
    Det er slett ikke bare LHBT-saken som er urovekkende, men stillingen til en uavhengig domstol er minst like bekymringsverdig.

EU er feige.
    Skal dem bare håpe på at dette går over av seg selv? Håpe på nyvalg og ny retning for landet?

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.893
    Uansett, for dem som har, eller hadde en rosenrød tanke om et forent og samstemt europa, nå er det på tide å våkne opp.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.027
    Sted
    Bergstaden
    Er virkelig kjønn og kropp det viktigste definerende ved mennesker, uansett skeivhet eller mangel på sådan?
    Kjønn og kropp er nok ganske viktig for transpersoner som opplever kjønnsinkongruens, selv om det alene ikke er definerende for hvem man er. Dog er det nok andre man ser i outrerte kostymer gående i tog, vanligvis.

Føler at denne debatten blir veldig generaliserende og lite nyansert med overdrevet fokus på hva noen få skeive gjør noen få dager i året når det er Pride. Alle skeive er ikke dragqueens, selv om det kan virke som enkelte her tror det.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    nå gikk pride fra å være en dag, til å være en uke og til å nå være hele juni.

Folk blir lei.

Nå er det mer enn hele juni også.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.027
    Sted
    Bergstaden
    Bor folk her inne som nærmeste nabo til Spikersuppa i Oslo hvor Pride arrangeres? For det virker som mange her nærmest får det tvunget på seg, mens jeg bare kan si jeg ser noe til det hvis jeg oppsøker det på TV eller i aviser, eller skulle ta turen ned dit det er.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Her har vi pride hele året. Tror det har med alt regnet å gjøre.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.165
    Det kan du jo bare synes. Det jeg sa var vel at det overrasker meg at dette skjer i Norge i 2021, men at når jeg fikk tenkt meg om litt var det kanskje ikke så utenkelig allikevel siden jeg kjenner til at flere skeive har blitt diskriminert, hetset, og banket opp fra nyhetene. I tillegg trener jeg sammen med mange som er ikke etnisk norske, og de virker ikke akkurat som ofre for rasisme sånn jeg kjenner dem. Derfor overrasket det meg at det fortsatt er omfattende og synlig rasisme i Norge, fordi det er noe jeg ikke ser eller hører noe til. Kan ikke huske sist jeg leste om det i avisene her hjemme f.eks. I USA, ja. Men ikke her.

Det kan hende du har rett om høyreekstremisme, iallfall nedover i Europa. Men jeg tror det er veldig mye hverdagsdiskriminering som er det vanligste problemet her i Norge.
    Du må ha fulgt lite med i kommentarfeltene i VG, om hetsen fotballspillerne blir utsatt for, rasismen ansatte i helsevesenet utsettes for, eller om de utallige historiene som stadig er framme i diverse media....

Både kjønnslig og kulturelt skeive utsettes for åpenbar diskrimering, også i dette landet.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.027
    Sted
    Bergstaden
    Du må ha fulgt lite med i kommentarfeltene i VG, om hetsen fotballspillerne blir utsatt for, rasismen ansatte i helsevesenet utsettes for, eller om de utallige historiene som stadig er framme i diverse media....

Både kjønnslig og kulturelt skeive utsettes for åpenbar diskrimering, også i dette landet.
    Prøver å holde meg unna kommetarfeltene så langt det lar seg gjøre, og er bare unntaksvis innom hvis jeg nærmest snubler over dem mens jeg gjør noe annet. Men her var det vel snakk om at folk ble utsatt for spytting, dytting, og kommentarer rett i ansiktet når de beveget seg ute, og det er jeg rett og slett ikke så godt kjent med. Kanskje jeg burde komme meg mer ut, vet ikke.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.165
    Prøver å holde meg unna kommetarfeltene så langt det lar seg gjøre, og er bare unntaksvis innom hvis jeg nærmest snubler over dem mens jeg gjør noe annet. Men her var det vel snakk om at folk ble utsatt for spytting, dytting, og kommentarer rett i ansiktet når de beveget seg ute, og det er jeg rett og slett ikke så godt kjent med. Kanskje jeg burde komme meg mer ut, vet ikke.

Jeg kan holde på lenge. Det er rart du ikke har fått med noe av dette.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.165
    nå gikk pride fra å være en dag, til å være en uke og til å nå være hele juni.

Folk blir lei.

Nå er det mer enn hele juni også.

Folk blir lei? Åfydda!
    Hva med de som blir utsatt for all mulig dritt hele året, hele livet, hva med de unge som ikke takler presset av å være skeiv, og havner i selvmordsstatistikken, kanskje litt leie de også?
    Ærlig talt. Det er da bare å se en annen vei, eller slå TV over på en annen kanal, dersom du føler deg krenket eller lei av det som foregår i verden. For om det oppleves så himla slitsomt å overvære at noen sloss for retten til sin identitet, da er du blant de virkelig priviligerte med ganske små utfordringer. Og som sådan bør du vel prise deg lykkelig over å være blant de konforme heteroer her i verden.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.027
    Sted
    Bergstaden

Jeg kan holde på lenge. Det er rart du ikke har fått med noe av dette.
    Kanskje, men jeg husker iallfall den ene saken du linker til. Og her er et utdrag fra den:

Han har et klart budskap.

– Jeg tror folk flest tror at det er lite rasisme i Norge, i hvert fall de menneskene som aldri opplever det, men det er dessverre slik at vi må jobbe for å få det bort, både små og store.
    Jeg har nok sikkert fått med meg andre saker også, særlig når det handler om mobbing av barn. Jeg ble allikevel overrasket over å lese om helt åpenlys rasisme i Norge i vår tid, forstå det den som vil.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.165
    Kanskje, men jeg husker iallfall den ene saken du linker til. Og her er et utdrag fra den:

Jeg har nok sikkert fått med meg andre saker også, særlig når det handler om mobbing av barn. Jeg ble allikevel overrasket over å lese om helt åpenlys rasisme i Norge i vår tid, forstå det den som vil.
    Jeg også blir både overrasket og til dels skamfull over å lese og høre om all mulige slags diskriminering av en hver form for "annerledeshet". Men folk som har evnen og lysten til å diskriminere og sjikanere, lar det vanligvis gå ut over flere enn kun en gruppe. Det favner fort alle mulige varianter fra kvinner via innvandrere, overvektige, fargede, skeive, venstrevridde og diverse annet. Og for å henlede litt til tittelen på denne tråden, så er det tendenser til en normalisering av denne typen hat og diskriminerende retorikk, og det er noe av det som er i ferd med å gå galt i Europa.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Folk blir lei? Åfydda!
    Hva med de som blir utsatt for all mulig dritt hele året, hele livet, hva med de unge som ikke takler presset av å være skeiv, og havner i selvmordsstatistikken, kanskje litt leie de også?
    Ærlig talt. Det er da bare å se en annen vei, eller slå TV over på en annen kanal, dersom du føler deg krenket eller lei av det som foregår i verden. For om det oppleves så himla slitsomt å overvære at noen sloss for retten til sin identitet, da er du blant de virkelig priviligerte med ganske små utfordringer. Og som sådan bør du vel prise deg lykkelig over å være blant de konforme heteroer her i verden.
    Ingen er så krenket som de som ikke tåler bittelitt kritikk. Det er derfor folk holder tett, fordi de blir skutt ned så det synger etter.

Når det kommer til det å ikke takle homofili, så får vi rette skytset mot vår kristne kulturarv. Se hvordan seilere gikk arm i arm for mindre enn hundre år siden. Det var gjengs for mannlige venner/kollegaer/kompiser å ha kroppskontakt offentlig.

Sist redigert:

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.165
    Ingen er så krenket som de som ikke tåler bittelitt kritikk. Det er derfor folk holder tett, fordi de blir skutt ned så det synger etter.

Når det kommer til det å ikke takle homofili, så får vi rette skytset mot vår kristne kulturarv. Se hvordan seilere gikk arm i arm for mindre enn hundre år siden. Det var gjengs for mannlige venner/kollegaer/kompiser å ha kroppskontakt offentlig.
    Tru'kke jeg egentlig forsto det innlegget, jeg. :)
    Men greit nok, jeg behøver ikke forstå alt, heller.

Ellers enig i det med den kristne kulturarven, understrekes tydelig i denne artikkelen:

U

Utgattmedlem 762

Gjest
    Er virkelig kjønn og kropp det viktigste definerende ved mennesker, uansett skeivhet eller mangel på sådan?
    For å parafrasere et bilde fra Dilldalltråden:

«Penger har ikke noe å si.» - Rike folk
    «Utseende har ikke noe å si.» - Attraktive folk
    «Kjønn har ikke noe å si.» - Streite folk

Det er lett å si at noe ikke er av betydning når man er en del av det normative, og/eller ikke har opplevd problemer relatert til det noe.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.027
    Sted
    Bergstaden
    Fikk bare litt lyst til å dele denne som bare understreker enda mer hvorfor Pride fortsatt er relevant.

Det var i et intervju med den tsjekkiske TV-kanalen CNN Prima at president Miloš Zeman kom med den oppsiktsvekkende uttalelsen.
    – Hvis du gjennomgår en kjønnsoperasjon, begår du i bunn og grunn selvskading, sa Zeman til TV-kanalen.
    Intervjuet ble gjort i forbindelse med at Ungarn nylig har innført forbud mot formidling av innhold på skoler som anses å fremme homofili eller kjønnskorrigering.
    – Jeg kan forstå homofile, lesbiske og så videre. Men vet du hvem jeg ikke forstår i det hele tatt? Disse transpersonene, sa Zeman og la til:
    – Jeg synes transpersoner er motbydelige.
    1624903335535.png

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.165

Sånn går det når folk blir lei av å få homseriet tredd ned over hodet ustanselig. Få homseriet ut av syne og ut av sinn, så slipper vi disse brannene.

(Det ovenstående er forsøk på ironi, altså)

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    13.165
    Er trosfrihet i mange tilfeller bare tillatelse til å spre hat?

Jeg mener for øvrig at det burde finnes terapi for å doble livsgleden, da i form av å doble antallet partnere å leke med. Altså bi-terapi. Jeg vil gå fra forferdelig hetero til absolutt bi, ettersom jeg antar at det må da være mye morsommere(?). Hvor finnes de terapeutene??

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.027
    Sted
    Bergstaden
    Jeg mener for øvrig at det burde finnes terapi for å doble livsgleden, da i form av å doble antallet partnere å leke med. Altså bi-terapi. Jeg vil gå fra forferdelig hetero til absolutt bi, ettersom jeg antar at det må da være mye morsommere(?). Hvor finnes de terapeutene??
    Jeg tror sikkert du vil kunne finne noen ivrige "terapeuter" som vil prøve å omvende deg hvis du lager deg profil på en egnet nettside. :sneaky: :unsure:

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn