Hifisentralen er kjedelig....

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.211
Antall liker
2.700
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Til Redux , Janteloven er jo også litt her på HFS , derfor er det viktig med litt forums etikette ,og at folk tenker før de ordlegger seg ,,, og jeg har jo ikke alltid selv vært så flink til det , men man lærer .
Det finnes mye gode folk her inne " og som man kan utveksle erfaringer med og til og med få hjelp av , som en mange fordeler med å være medlem "
Det blir til det man vil , prøv å være mer konstruktiv og gjør noe med det selv ,,, det er jo fritt opp til hver mann . Du er jo så for nøyd med anlegget ditt , legg ut en tråd om det og tips , og råd om hva du har testet ,mm

eller s er det ett ordtak som sier ; If you want a friend , buy a dog !

beste hilsner
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.956
Antall liker
13.299
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
HFS har for meg en annen funksjon som ikke er særlig vektlagt her:
et kontaktskapende nettsted, der man får mange gode venner og bekjente
noen utvikles til tette vennskap med felles interesser og andre mere sporadiske kontakter
til felles har de at de beriker tilværelsen og gjør hverdagen full av overraskelser og krumspring, noen positive og noen negative
koppen er halvfull...
 

POB

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.09.2003
Innlegg
2.987
Antall liker
2.912
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
31
HFS har for meg en annen funksjon som ikke er særlig vektlagt her:
et kontaktskapende nettsted, der man får mange gode venner og bekjente
noen utvikles til tette vennskap med felles interesser og andre mere sporadiske kontakter
til felles har de at de beriker tilværelsen og gjør hverdagen full av overraskelser og krumspring, noen positive og noen negative
koppen er halvfull...
Støtter dette 100%.
Har fått mange nye bekjentskaper her gjennom årene, og det har vært det mest verdifulle for min del.
DYI og musikktrådene er aldri kjedelige, det postes masse der hele tiden.
Er det kjedelig her inne en dag, har jeg alltids noe annet å finne på. Spille musikk feks.
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
HFS har for meg en annen funksjon som ikke er særlig vektlagt her:
et kontaktskapende nettsted, der man får mange gode venner og bekjente
noen utvikles til tette vennskap med felles interesser og andre mere sporadiske kontakter
til felles har de at de beriker tilværelsen og gjør hverdagen full av overraskelser og krumspring, noen positive og noen negative
koppen er halvfull...
Og da venter vi spent på hvem som skal disse dette innlegget.
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.109
Antall liker
32.549
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Uff nei, vennskap på et slikt forum er selvsagt noe herk og skulle vært forbudt. Blir bare PMer og telefoner av slikt, og folk går til så drastiske skritt at de treffes for å fikse problemer og ha det hyggelig. Grøss og gru. Alt dette skaper naturlig nok klikker, og resultatet er at forumet undergraves.

Løsningen er å forby både vennskap, PMer, lokale lydlaug, nick som ikke er 100 prosent pottetette anonymitetsmessig, mobilitelefonnummer, alle hjemmehos-tråder, venneforeninger for hifimerker og la alle private salg gå via anonyme mellommenn. Moderatorene må passe på at ingen er overdreven hyggelige med hverandre. Korrekt høflighet skal være den gjengse omgangsformen. Da kan vi få et bra forum om noen generasjoner. Kanskje. Vi er bare noen som må dø først. Moderatorene bør få adekvat opplæring, kanskje sendes til DDR på et åtteukers intensivkurs?
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Uff nei, vennskap på et slikt forum er selvsagt noe herk og skulle vært forbudt. Blir bare PMer og telefoner av slikt, og folk går til så drastiske skritt at de treffes for å fikse problemer og ha det hyggelig. Grøss og gru. Alt dette skaper naturlig nok klikker, og resultatet er at forumet undergraves.

Løsningen er å forby både vennskap, PMer, lokale lydlaug, nick som ikke er 100 prosent pottetette anonymitetsmessig, mobilitelefonnummer, alle hjemmehos-tråder, venneforeninger for hifimerker og la alle private salg gå via anonyme mellommenn. Moderatorene må passe på at ingen er overdreven hyggelige med hverandre. Korrekt høflighet skal være den gjengse omgangsformen. Da kan vi få et bra forum om noen generasjoner. Kanskje. Vi er bare noen som må dø først. Moderatorene bør få adekvat opplæring, kanskje sendes til DDR på et åtteukers intensivkurs?
hehe - jeg later som om det er ironi.
 

Tønnes

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.02.2012
Innlegg
794
Antall liker
516
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
54
Uff nei, vennskap på et slikt forum er selvsagt noe herk og skulle vært forbudt. Blir bare PMer og telefoner av slikt, og folk går til så drastiske skritt at de treffes for å fikse problemer og ha det hyggelig. Grøss og gru. Alt dette skaper naturlig nok klikker, og resultatet er at forumet undergraves.

Løsningen er å forby både vennskap, PMer, lokale lydlaug, nick som ikke er 100 prosent pottetette anonymitetsmessig, mobilitelefonnummer, alle hjemmehos-tråder, venneforeninger for hifimerker og la alle private salg gå via anonyme mellommenn. Moderatorene må passe på at ingen er overdreven hyggelige med hverandre. Korrekt høflighet skal være den gjengse omgangsformen. Da kan vi få et bra forum om noen generasjoner. Kanskje. Vi er bare noen som må dø først. Moderatorene bør få adekvat opplæring, kanskje sendes til DDR på et åtteukers intensivkurs?
GULL FINE haaa haaaaa ler så grine her haa haa dagens TAKK ;)
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.109
Antall liker
32.549
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
hehe, det verste er at jeg faktisk mener det. Delvis.
Men jeg er helt sikkert alene her på forumet om å iblant la noe gå internt - i kanaler utenom den åpne delen av hfs - ting som med fordel kunne vært åpnet for alle.
 
X

X186841

Gjest
Vil vel heller anbefale ett kors i Nord Korea, der man også kan få tips til hvordan bygge arbeidsleirer for de som opponerer.

Uff nei, vennskap på et slikt forum er selvsagt noe herk og skulle vært forbudt. Blir bare PMer og telefoner av slikt, og folk går til så drastiske skritt at de treffes for å fikse problemer og ha det hyggelig. Grøss og gru. Alt dette skaper naturlig nok klikker, og resultatet er at forumet undergraves.

Løsningen er å forby både vennskap, PMer, lokale lydlaug, nick som ikke er 100 prosent pottetette anonymitetsmessig, mobilitelefonnummer, alle hjemmehos-tråder, venneforeninger for hifimerker og la alle private salg gå via anonyme mellommenn. Moderatorene må passe på at ingen er overdreven hyggelige med hverandre. Korrekt høflighet skal være den gjengse omgangsformen. Da kan vi få et bra forum om noen generasjoner. Kanskje. Vi er bare noen som må dø først. Moderatorene bør få adekvat opplæring, kanskje sendes til DDR på et åtteukers intensivkurs?
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.336
Antall liker
3.529
Torget vurderinger
4
Hifisentralen er da alt annet en kjedelig :) Bare å lese denne tråden her det :p
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hva med 'Jeg kjeder andre'? :eek:
OK for meg...

Ingen har krav på å få sitte på første rad og la seg bli moret. Livet er ikke morsommere enn det man gjør det til. Og Hifisentralen er ikke morsommere enn det man gjør den til. M.a.o.: det kreves litt egeninnsats.
 

Slam Dancer

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.10.2014
Innlegg
579
Antall liker
371
Sted
Porsgrunn
Som en fersking her inne er mine inntrykk kun positive.
For å nevne et par ting; jeg får svar på ting jeg lurer på, tips, finner mye spennende å lese/se på og kommer over mange artige karakterer etc.
Tommelen rett opp!;D
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Godt, godt. Man skal sette føttene forsiktig ned når man ikke ser parketten for bare såre tær! :D

Ellers synes jeg fortsatt det samme om hfs som deg, i det store og hele. Her er det tips og innspill, hjelpsomhet og velvilje stort sett hvor man vender seg. Av og til får man en 'what the faaan?' men det er bare å riste det av seg.

Spamfilter må man ha, analogt.
 

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Innlegg
3.656
Antall liker
859
Sted
osøyro
Jeg har vert borte fra sentralen selv en stund , pågrunn av forskjellige ting egentlig. Men det er mangen her inne med gode kunnskap innen hifi , og det er derfor jeg er tilbake her å. Jeg har drevet og fartet litt rundt i norge og hørt på fete stereo oppsett , til fete hjemmekino oppsett med hoved fokus på 2 kanals musikk. Nå starter mitt prosjekt snart for og bygge dedikert hjemmekino med hoved fokus på 2 kanals. Nå veit jeg hvilken hjemmekino oppsett jeg vil teste , så dette skal bli ein morsom reise.
 

Odd J

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.07.2007
Innlegg
3.823
Antall liker
2.810
Torget vurderinger
1
Litt av problemet er jo at det ikke er helt enkelt å få oversikt i et digert forum som HFS som har rullet og gått i mange år. Greit nok å manøvrere sidelengs, kikke over en side eller to under alle kategorier. Det gjør jeg hele tiden, også på tema som bare har perifer interesse.

Men jeg vet jo at det ligger gull gjemt i alle underfora. Problemet er å finne hvor hen. Gamlekara her på forumet blir jo nesten blanke i øya når man kommer inn på de gode gamle dager, den gang veteranene var unge og lette til beins. Det er et lite problem at unge nykommere føler at problemstillingene de lufter av og til blir litt lettvint behandla eller kanskje også avfeid med begrunnelsen om at dette har vært diskutert i x antall tråder før. Hvilket også er riktig. De gamle trådene er kanskje vel så gode/ lærerike/ underholdende som den nye, poenget er at dette vet jo ikke nybegynneren! Og det er heller ikke så lett å finne fram, søkefunksjonen vil ikke alltid hjelpe.

Kan en se for seg at moderatorer eller andre leter fram gode tråder med sentrale og nyttige tema og lar disse dupliseres i en egen underkategori i en redigert, konsentrert form? Evt. en linksamling? Dette altså for å gjøre det lettere å dykke ned i arkivet, de 90% av HFS som ligger begravd og slumrer...

Jeg har startet kun èn tråd på HFS de årene jeg har vært her, dette for ikke å gjøre det som lett gjøres på sånne fora; Starte en ny tråd i stedet for å lete opp eksisterende tråder om samme tema og fortsette der. Det er ingen terskel eller krav for å starte ny tråd sånn som det er nå. Men ville det bli mer oversiktlig hvis man måtte innom moderator først, ikke for sensurering av tema eller vinkling, men for å få hjelp til å sjekke behovet og dernest litt hjelp til overskrift/tema osv. Mange tråder spriker veldig fordi trådstarter er upresis i åpningsinnlegget (som tross alt er veldig viktig for innhold, avgrensing og også takt & tone). Ofte kunne en ordentlig tittel på tråden også gjøre den lettere å finne den igjen senere.

Har sagt det før og gjentar det igjen: Se på avdelingen for headfi der CDWSpots og andre gjør en forbilledlig jobb i strukturering og opprydding. Den delen av forumet framstår som svært matnyttig og ryddig uten at det blir kjedelig av den grunn.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg skal på mitt første HFS lyttebesøk i morgen.
.....kjedelig? Nææh, gleder meg som et barn.

B
Og jeg får besøk om en drøy uke. Gleder meg til det. Alltid nyttig å treffe likesinnede. Ikke bare p.g.a. erfaringsutvekslinger m.h.t. hifi, men man får som regel også utrolig mange musikktips som man ellers ikke ville ha fått.
 

Lars DK

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.07.2007
Innlegg
211
Antall liker
184
Sted
Danmark
Torget vurderinger
12
Næææe, det er den da ikke, fino. Så skulle I prøve nerds.dk eller hifi4all.dk - gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaabbbb :rolleyes:
 

KoperViking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
399
Antall liker
415
Sted
Kopervik, Karmøy.
Min egen hifi-verden er absolutt ikke kjedelig..nyter den!! :) Siste tilskudd for audio-miljø her er en Electro Voice mic mottatt fra USA i dag.

IMG_2497.jpg
 
Sist redigert:

Whiplash

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2013
Innlegg
1.870
Antall liker
2.086
Sted
Østfold
Torget vurderinger
4
HFS er ett bra forum med bedre tone enn på mange andre forum. Mye bra og hjelpsomme folk som henger her. Er ikke av de mest aktive her inne men tommel opp for alt untatt kabel kranglingen :rolleyes:
 

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.174
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Det kjedeligste med HFS er at alle "snakker for sin syke mor", dvs anbefaler og forfekter fortreffeligheter ved eget utstyr - meg inkludert (jeg driver jo bare og anbefaler rør og Tannoy for det er jo ingenting som er bedre... ;-))

Men det beste med HFS er at det finnes uhorvelige mengder kunnskap her inne! Dessuten er det mange personer her som har mye kunnskap om andre ting også. Og ikke minst; alle jeg har møtt er utelukkende hyggelige mennesker.

Hva mer kan man forlange...? :)
 
Topp Bunn