Hifisentralen er kjedelig....

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Innlegg
1.037
Antall liker
406
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Dette er jo en ærlig sak fra trådstarters side :) Jeg er ikke nødvendigvis enig i alt som blir skrevet i førstepost, og det å bidra selv er vel den beste måten på veien mot det en søker her inne. Og der er vedkommende godt på vei, i hvertfall etter det jeg har observert. Men jeg mener at det å være klinkende ærlig og åpen aldri bør straffe seg, selvsagt må ting komme frem for dagen på en høflig og fin måte. Det er alltid noen som er uenig, og i "kampens hete" er det fort gjort å gå litt av hengslene. Samtidig oppfatter vi hverandre alle forskjellig på godt og vondt.

Selv er ikke den som bidrar mest aktivt på alle plan her inne, men jeg har funnet min plass og har tilbrakt MYE tid med bare å lese meg opp, observere tråder og funnet både lærdom og god underholdning i flere diskusjoner. Samtidig har jeg definitivt ikke blitt rikere, ihvertfall ikke rent økonmisk av å henge på sentralen :cool: Men det korset skal jeg heller bære videre på veien videre!

Dere får ha en riktig så god dag videre folkens!
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Tykkjer Sentralen er underhaldande. Ein syberkafe for folk med denne hobbyen. "Dagens rett" kan variere, men ein kan alltids avstå når det er noko som ikkje passar deg. Men ein stort sett veldig grei møteplass, der ein kan både rive kjeft (tastatur), drive meingsbryting, oppdatere seg på kva som skjer, og søkje ny kunnskap. Så slepp ein stakkar å lage lydlaug, men kan konsentrere seg om å lytte. Det får du ikkje gjort når du skravlar, men du kan utmerka klare å lytte samstundes som du oppdaterar deg her.
 

Hb 52

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2014
Innlegg
940
Antall liker
704
Torget vurderinger
10
Latterlig tråd ! Om hfs er kjedelig , er det jo bare å la vær å logge seg inn . Det er jo ingen tvang å være her ???
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
Latterlig tråd ! Om hfs er kjedelig , er det jo bare å la vær å logge seg inn . Det er jo ingen tvang å være her ???
Ikke enig i at tråden er latterlig. Sunt med en liten utlufting innimellom. Og det å la være å logge seg inn - det er selvsagt riktig. Men. dette er jo den eneste arena i Norge der en kan møte likesinnede gærninger. Jeg er inne på mange utenlandske siter, men det er liksom ikke helt det samme. Det er nå en gang her vi bor.

Har også gjort meg tanker om forumet. Det som har skjedd i den siste, er at det har kommet mange nye til her inne og flere og flere tråder dreier seg om mid-fi produkter (Hegel osv). Det interesserer ikke meg, så ut fra et personlig standpunkt er jo det kjipt. Men, ut fra et litt mindre egoistisk standpunkt, er det jo kjempefint at det rekrutteres til denne rare hobbyen vår. Og jeg klarer fint å la være å gå inn i de trådene. Imidlertid er det vel ikke til å underslå, at mange med high-end anlegg er blitt mer forsiktige med å poste her, fordi man opplever at det ikke tar lang tid før man får hånlige inlegg om at man har mer penger enn vett, at det går an å få minst like bra lyd med den og den billig-komponenten osv. Denslags innlegg representerer også en "ta mannen i stedet for ballen" mentalitet som jeg ikke liker.

Noe annet jeg misliker, er den sekterismen som jeg mener å se mer og mer av. Tråder på over 1.000 innlegg der 7-8 deltakere gjentar det samme budskapet om og om igjen. Mener bestemt, at det tidligere var en bredere deltakelse i alle kategoriene. Det har jo vært diskutert om man har for mange kategorier og at det anskje understøtter sekterismen (det er jo f.eks. litt pussig at kabelhjørnet nå totalt domineres av kabelfornekterne :)

Men, jeg tror hver og en må spørre seg - som det ble sagt ovenfor - om det beriker tilværelsen å være herinne eller ikke. For egen del må svaret bli et rungende ja. Så får det heller være, at det for tiden er litt lengre mellom preleinleggene.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Når det gjelder 'hobbyen vår' så tror jeg like gjerne at mange medlemmer er okkupert med 'spin-off' av hifi.
Er ikke overbevist om at det er så mange ihuga audiofile som frekventerer her inne som man kunne tro.
Eksempelvis så sitter jeg noen ganger igjen med følelsen av at jeg forsvarer hifi overfor en debattant som man skulle tro var 'medtroende' da vedkommende nærmest latterliggjør vår formodentligvis felles interesse......
Det skal dog sies at det kan være sunt å røske tak i dogmer, holdninger og utfordre forutinntatte oppfatninger til tider.
 

Steen

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.02.2005
Innlegg
1.113
Antall liker
1.359
Det som har skjedd i den siste, er at det har kommet mange nye til her inne og flere og flere tråder dreier seg om mid-fi produkter (Hegel osv).
Ha ha ha ha ..... Prøver du å sprite opp tråden?:D
Steen
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.586
Antall liker
27.748
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Fint at du svarte. Jeg legger ikke ord i din munn; jeg kan derimot sitere:

Pkt. 1:

Sitat fra deg: "Det aller verste som har skjedd meg personlig er når de som drifter siden beskytter sine egne venner (min uthevelse) som tillater mobbing av andre på forumet."

Dokumentér påstanden.

Tiltredes.
En ganske så ullen og ganske så alvorlig påstand, som du bør dokumentere. Put up or shut up.

mvh
 

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
- Synes det er Kjedelig når der forsvinner E-mails etter E-mails etter E-mails til medlem A - og det igjen forsvinner E-mails etter E-mails etter E-mails til medlem B som danner grobunn for frustrasjon hos meg og mottaker. Hva med E-mails fra medlem C + D + E + F + G................. ???
- Synes også det er Kjedelig når innlegg i diskusjoner blir honorert med advarsel for bransjetilhørighet - når intet slikt finnes. ( - mens annen bransjeaktør har tilsynelatende fritt spillerom i samme tråd ? )

- Synes Forøvrig at Høvdingen gjør en imponerende jobb, - og at Støttemedlemskapet er Kjekt !!!

Mvh. Lyden av Opplevelser... av det norske samfunnets frustrerende mangel på opplæring av unge menneskers forståelse av Hi-Fi-en sine BYGGE-KVALITETER !!!
 

E. Largo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2007
Innlegg
8.837
Antall liker
16.071
Sted
Disco Volante
Torget vurderinger
2
- Ellers er musikkdebattene her inne sterkt preget av 70-tall rock. Man bruker sine til dels gode anlegg til dårlige innspiller fra 70-tallet. Jeg savner flere ideer til ny musikk, gode innspillinger, klassisk musikk og mer moderne rock og jazz.
Dette har du helt rett i, bortsett fra det med lydkvaliteten. Musikktrådene er som alle andre tråder preget av de som poster. Og musikken som blir spilt er naturligvis preget av alderen til de som poster. Gamle gubber har en tendens til å foretrekke musikken som var kul når de var unge. Eller ny musikk som minner om den gamle.

Så her har du helt klart en jobb å gjøre. Du og andre må komme med innspill på hva som gjelder nå. Det finnes to generelle musikktråder + diverse sjangertråder. Så det er bare å poste i vei. Vi gubbene tar ikke skade av å bli utsatt for noe nytt :)
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Fint at du svarte. Jeg legger ikke ord i din munn; jeg kan derimot sitere:

Pkt. 1:

Sitat fra deg: "Det aller verste som har skjedd meg personlig er når de som drifter siden beskytter sine egne venner (min uthevelse) som tillater mobbing av andre på forumet."

Dokumentér påstanden.

Tiltredes.
En ganske så ullen og ganske så alvorlig påstand, som du bør dokumentere. Put up or shut up.

mvh
Selv om du øyensynlig ikke er beæret med medalje, er du i egenskap av æresmedlem funnet verdig til å motta min tilslutning ;).

Ja, slike påstander bør man dokumentere, eller holde dem for seg selv. I motsatt fall ender man opp med nok en halvkvedet vise, som etter min mening er en uting.
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.658
Antall liker
15.758
Torget vurderinger
2
Dersom Redux har tips til godt innspilt nyere musikk som ikke diskuteres i tråder her inne, er det jo bare å melde fra.

Mitt inntrykk er at medlemmene er temmelig alt-etende når det gjelder musikk med kvaliteter som berettiger avspilling gjennom et godt anlegg, uansett tidsperiode den måtte komme fra. Her er det forslag om musikk tatt opp der primitive folkeslag musiserer, like gjerne som nyere jazz eller grunge. En forutsetning er at musikken opptaksmessig er gjennomført og presentert slik at det er et poeng å lytte til den gjennom annet enn earbuds, hvilket dessverre er sjeldent med nyere innspillinger.

Tråden om Loudness War gir et tips om hvorfor det er slik.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Bortsett fra Minutten sin tråd finner jeg omtrent null interessant musikkstoff her inne.
Prøvde å starte en tråd med elektronisk klubbjazz, men den var heller glissent besøkt.
Men jeg finner også lite på Wimp, så det er nok mitt problem.
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.658
Antall liker
15.758
Torget vurderinger
2
Klassisk, Jazz, Blues, Hva lytter du til nå (i ulike avleggere av den tråden), etc -- jeg får masser av tips til musikk jeg ellers ikke ville funnet på egen hånd.
 

Steen

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.02.2005
Innlegg
1.113
Antall liker
1.359
Ja, slike påstander bør man dokumentere, eller holde dem for seg selv. I motsatt fall ender man opp med nok en halvkvedet vise, som etter min mening er en uting.
Dette er jo bare tull og tøys. Vi er nå tilbake til diskussionen om hårsårhet og hvor grensene går. Vedkommende som er en bølle, vil jo altid kunne påberope seg at mottaker er for fintfølende. Redux er ikke nødt til å dokumentere noe som helst, hvis han faktisk har opplevet/følt forskjellsbehandling på sentralen. Din egen åpning: "Selv om du øyensynlig ikke er beæret med medalje, er du i egenskap av æresmedlem funnet verdig til å motta min tilslutning" er jo symptomatisk for det som her blir tatt opp. Ved å slenge på en smiley, har du bagatellisert problemstillingen, og åpnet for kunne kalle det ironi.
Steen
 

Kondis

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.02.2013
Innlegg
912
Antall liker
712
Sted
Okkaby
Torget vurderinger
13
Underholdnings verdien, smiskinga/kranglinga mellom enkelte medlemmer overgår til tider `Finsk fjernsyns teater/tekstet på Ny Norsk.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Bortsett fra Minutten sin tråd finner jeg omtrent null interessant musikkstoff her inne.
Prøvde å starte en tråd med elektronisk klubbjazz, men den var heller glissent besøkt.
Men jeg finner også lite på Wimp, så det er nok mitt problem.
Du skrev en del om dette under en ganske lik diskusjon som pågikk her på Hifisentralen for rundt halvannet år siden - og da fikk jeg en del musikktips av deg som fortsatt henger i. Ikke sånn å forstå at dette er blitt favorittmusikken min - men takket være deg og Hifisentralen har jeg fått åpnet en liten glugge inn mot et nytt område i musikkens verden.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Bortsett fra Minutten sin tråd finner jeg omtrent null interessant musikkstoff her inne.
Prøvde å starte en tråd med elektronisk klubbjazz, men den var heller glissent besøkt.
Men jeg finner også lite på Wimp, så det er nok mitt problem.
Du skrev en del om dette under en ganske lik diskusjon som pågikk her på Hifisentralen for rundt halvannet år siden - og da fikk jeg en del musikktips av deg som fortsatt henger i. Ikke sånn å forstå at dette er blitt favorittmusikken min - men takket være deg og Hifisentralen har jeg fått åpnet en liten glugge inn mot et nytt område i musikkens verden.
Jeg husker dette, Ulf-B.
Veldig moro dette. Alltid kjekt og både motta og gi tips som faller i smak :)
Det var sikkert en av disse linkene:
http://www.hifisentralen.no/forumet/jazz-blues/18601-jazz-hva-ha-rer-du-pa-na-258.html#post1498975
https://m.youtube.com/watch?v=MvGXtpV2qWs
https://m.youtube.com/watch?v=YPCF3N0elp8

http://www.hifisentralen.no/forumet/jazz-blues/56282-tekno-jazz.html
 
Sist redigert:

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Bortsett fra Minutten sin tråd finner jeg omtrent null interessant musikkstoff her inne.
Prøvde å starte en tråd med elektronisk klubbjazz, men den var heller glissent besøkt.
Men jeg finner også lite på Wimp, så det er nok mitt problem.
Du skrev en del om dette under en ganske lik diskusjon som pågikk her på Hifisentralen for rundt halvannet år siden - og da fikk jeg en del musikktips av deg som fortsatt henger i. Ikke sånn å forstå at dette er blitt favorittmusikken min - men takket være deg og Hifisentralen har jeg fått åpnet en liten glugge inn mot et nytt område i musikkens verden.
Jeg husker dette, Ulf-B.
Veldig moro dette. Alltid kjekt og både motta og gi tips som faller i smak :)
Det var sikkert en av disse linkene:
http://www.hifisentralen.no/forumet/jazz-blues/18601-jazz-hva-ha-rer-du-pa-na-258.html#post1498975
http://www.hifisentralen.no/forumet/jazz-blues/56282-tekno-jazz.html
Ja - begge linkene. Og en link til et japansk jazzband.

Veldig nyttig, Hifisentralen.
 

kjellben

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.11.2004
Innlegg
433
Antall liker
290
Hei.

Hi-fi Sentralen er da mer enn bra hvis bare folk kunne oppføre seg. Jeg synes det handler om respekt, stil, og oppførsel. De aller fleste diskuterer her med respekt over for hverandre selv om man ikke er enig, viser en god væremåte, og ikke minst viser en oppførsel det STÅR respekt av. Men så er det da de som må sutre og syte og trakassere andre ved en hver anledning. Dette skjer spesielt i "Off topic-hjørnet". Der blir f.eks. navngitte personer kalt for "svin" og "notoriske svindlere" uten at de engang kjenner de som de omtaler. Og på toppen av det hele, så får de flere og flere stjerner i margen som "ekte hi-fi entusiaster og hi-fi freaker! Hva har dette med interessen for hi-fi og gjøre? Personlig synes jeg dette er helt forkastelig. Vi kan alle "trå over" og det har sikkert jeg også gjort, men når flere her på Sentralen år etter år, gang etter gang, bruker mesteparten av tiden på å trakassere og sjikanere andre og synes at de selv er "guds gave" til all fornuft og objektivitet, da er det noe som skurrer forferdelig for meg. Så vi må alle vise respekt selv om vi ikke er enig, vise stil og oppførsel, så går dette bare bra.


Mvh
Palle
 
L

Laban MK2

Gjest
Hva med å få på plass chatten igjen? den er og var savnet blant levende å døde.

Mvh
 
U

Utgatt24668

Gjest
Nå ble det litt mer oppmerksomhet rundt denne tråden enn forespeilet. Jeg håper at dette er mer positivt enn negativt.

Jeg prøver å oppsummerer litt tilbakemeldingene og svarer:

1. Påstand/kommentar: Hvis jeg ikke liker et gratis forum så kan jeg bare trekke meg tilbake og slutte å klage. Svar: Ja, det kunne jeg ha gjort. Så, hvorfor ønsker jeg istedenfor å risikere å provosere på meg flere på hifisentralen som har hjulpet meg på en lang og interessant reise? Det er utelukkende fordi jeg mener at nettsiden har et stort potensiale med alle entusiaster som er på denne siden. Selv om mye er bra, er det fortatt rom for forbedring. Derav mine innspill og kommentarer.

2: Påstand/kommentar: Dokumenter dine påstander om forskjellsbehandling eller hold kjeft: Svar: Jeg ønsker ikke å dra fram gamle debatter som forlengst er døde og begravet. Det at jeg nevner dette får stå på min egen regning. Det er en opplevelse og følelse jeg har. HVis vi legger til grunn at jeg har noe rett i det jeg skriver, skulle jeg ha ønsket at alle blir behandlet likt når vi krysser en grense (som vi alle kan gjøre i kampens hete).

3: Påstand/kommentar: Skal du bare fortsette å sutre, eller har du noen innspill til forbedring? Svar: Jeg må samtykke i denne tilbakemeldingen. Jeg er faktisk en løsningsorientert person. Jeg skal komme med noen innspill til hva jeg mener og tror man kan bli bedre på her. Se liste under. Årsaken til at jeg begynte med problemstillingen, slik jeg opplever den, var for å diskutere dette før man går på løsning.

4. Påstand/kommentar: 70-tallsmusikk er ikke dårlig, og vi hører på hva vi vil! Svar: Ja, beklager! Jeg trekker dette tilbake! jeg hører selv på 70-tallsmusikk. Jeg vet at det er en rekke flotte produksjoner fra denen tiden, og ja - mange av dem er langt bedre enn dagens loudness-dritt!

Jeg ønsker i tillegg å berømme hifisentralen av følgende grunner: Merk at tråden ikke er slettet. Selv om jeg har et litt kritisk blikk får jeg lov til å si det jeg mener. Dette er en absolutt en styrke. Det er også en styrke at man kan gå langt i snakke rett fra levra. Jeg skal ærlig innrømme at noen av kommentarene mot meg i denne tråden er vanskelig å svelge. De kan virke urettferdige og lite aktuelle osv. Selv om noen få går over stokk og stein er de fleste likevel usensurerte men likevel rettferdige og rett på sak. Dette er tross alt en styrke.

Hva tror jeg kunne ha blitt bedre (noen punkter har jeg skrevet tidligere) (PS! Dette er ikke ment som en fasit, jeg tenker "høyt" og brainstormer):

1. Jeg skulle ha ønsket at det var flere eksperter eller bransjeaktører i trådene som kunne ha svart teknisk på spørsmålene. Det er flere etablerte sannheter som jeg ikke nødvendigvis er enig i. F.eks. Mange sier at Mcintosh SS/rør (og alle andre rørforsterkere) ruller av de øverste tonene grunnet trafoene. Dette skal være lite egnet, spesielt for høyttalere som har store impedanssvigninger. Etter å ha lånt en rekke forsterkere og benchmakret disse over en periode på 8 måneder - klarer jeg ikke å høre denne påstanden. Jeg skulle ha ønsket at flere med teknisk kompetanse og dyp innsikt hadde vært med i debattene. For mye sannheter blir basert på mageføleleser etter min mening.

2. I tråder der noen spør om råd skulle jeg ha ønsket at flere hadde satt seg inn i vedkommendes behov, budsjett og utstyr. Vi lesser på med råd i hytt og pine og drukner vedkommende i råd. Å endre dette krever mer bevissthet av oss alle som skriver her inne.

3. Blokker og religioner: Det blir for mye forsvar av egen religion og for lite dypdykk og forståelse av utstyret i seg selv. Mer fokus på de faktiske egenskapene og fordypelse i hva som gjør rør til rør og horn til horn hadde vært å foretrekke.

Alt dette forenklet. Det er ikke enten eller, og det er mange gråsoner.
 
D

Dåbbel J

Gjest
aaaah.. liste med punkter.... bedre blir det ikke.. henter en stooor bolle med popkorn:cool:

Søndager er deilige... pheew :rolleyes:
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg tror noe av grunnen til at det ikke så mange mer dyptgående og spennende temaer lengre er fordi de fleste av oss som har hengt her en stund har diskutert det meste i stor grad før. For mange av oss er kanskje derfor svarene innfridd og man har beveget seg videre. Eller det kan også være at man innsett at slike debatter er vanskelig å føre her inne. Som jeg nevnte tidligere er det vanlig med mye misforståelse i slike evner og mange som utelukkende kommer med negative skriverier alá "Lytter dere ikke på musikk eller er det ikke lytting som betyr noe?"

Men ikke umulig at du finner mer av du ønsker i eldre tråder. Eller er det jo bare å starte nye med de spørsmålene du har. Sikker på at flere kunnskapsrike vil engasjere seg og kanskje mulig å få Asbjørn vekk ifra kabeldiskusjonene et øyeblikk også. ;)

Forøvrig er det ingen tvil om at flere rørforsterkere gir en frekvensavrulling i toppen. Det er målbart og hørbart. Med en eldre McIntosh transistor i målingen under ser man f.eks at den er veldig påvirkelig av last, men det er ikke ensbydende med at det er tilfellet for andre McInstosh forsterkere.
1010Macfig03.jpg
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
2. I tråder der noen spør om råd skulle jeg ha ønsket at flere hadde satt seg inn i vedkommendes behov, budsjett og utstyr. Vi lesser på med råd i hytt og pine og drukner vedkommende i råd. Å endre dette krever mer bevissthet av oss alle som skriver her inne.
Dette er jeg i stor grad enig i.
Mange er veldig flinke til å gi gode og begrunnede råd. Men det er også en drøss med råd som vitner om at åpningsinnlegg, og evt oppfølgende innlegg, ikke har blitt særlig grundig lest.
Det anbefales komponenter med helt feil lydsignatur, med manglende funksjoner, feil prisramme osv. Der kan vi nok alle bli vesentlig flinkere.
Samtidig kan mange åpningsinnlegg også med fordeles utdypes bedre slik at det legges til rette for mer velrettede råd.

Et eksempel var en som skulle ha drill/ skrumaskin til under tusenlappen. Mener den primært skulle benyttes til møbelskruing og lignende småting. Da kommer det en del gode råd, men også råd om proffdriller med startpris på rundt 5000 kr.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
aaaah.. liste med punkter.... bedre blir det ikke.. henter en stooor bolle med popkorn:cool:

Søndager er deilige... pheew :rolleyes:
Tja, tenker det er bra ting blir utdypet og forslag blir lagt frem jeg.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.586
Antall liker
27.748
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Ja, slike påstander bør man dokumentere, eller holde dem for seg selv. I motsatt fall ender man opp med nok en halvkvedet vise, som etter min mening er en uting.
Dette er jo bare tull og tøys. Vi er nå tilbake til diskussionen om hårsårhet og hvor grensene går. Vedkommende som er en bølle, vil jo altid kunne påberope seg at mottaker er for fintfølende. Redux er ikke nødt til å dokumentere noe som helst, hvis han faktisk har opplevet/følt forskjellsbehandling på sentralen. Din egen åpning: "Selv om du øyensynlig ikke er beæret med medalje, er du i egenskap av æresmedlem funnet verdig til å motta min tilslutning" er jo symptomatisk for det som her blir tatt opp. Ved å slenge på en smiley, har du bagatellisert problemstillingen, og åpnet for kunne kalle det ironi.
Steen
Ruhig Blut.

Nå er spørsmålet blitt besvart på sett og vis, i.o.m. at trådstarter ikke vil rippe opp i det igjen. Men det er nå trådstarter som har kastet frem påstader om favorisering og mobbing som et faktum. Da skulle det bare mangle at det ikke er han som har dokumentasjonsbyrden.

mvh
 
U

Utgatt24668

Gjest
Ja, slike påstander bør man dokumentere, eller holde dem for seg selv. I motsatt fall ender man opp med nok en halvkvedet vise, som etter min mening er en uting.
Dette er jo bare tull og tøys. Vi er nå tilbake til diskussionen om hårsårhet og hvor grensene går. Vedkommende som er en bølle, vil jo altid kunne påberope seg at mottaker er for fintfølende. Redux er ikke nødt til å dokumentere noe som helst, hvis han faktisk har opplevet/følt forskjellsbehandling på sentralen. Din egen åpning: "Selv om du øyensynlig ikke er beæret med medalje, er du i egenskap av æresmedlem funnet verdig til å motta min tilslutning" er jo symptomatisk for det som her blir tatt opp. Ved å slenge på en smiley, har du bagatellisert problemstillingen, og åpnet for kunne kalle det ironi.
Steen
Ruhig Blut.

Nå er spørsmålet blitt besvart på sett og vis, i.o.m. at trådstarter ikke vil rippe opp i det igjen. Men det er nå trådstarter som har kastet frem påstader om favorisering og mobbing som et faktum. Da skulle det bare mangle at det ikke er han som har dokumentasjonsbyrden.

mvh
Som sagt. Jeg ønsker ikke å rippe opp i gamle sår. Påstanden kommer derfor på min egen regning, og jeg står på det.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.586
Antall liker
27.748
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Ja, slike påstander bør man dokumentere, eller holde dem for seg selv. I motsatt fall ender man opp med nok en halvkvedet vise, som etter min mening er en uting.
Dette er jo bare tull og tøys. Vi er nå tilbake til diskussionen om hårsårhet og hvor grensene går. Vedkommende som er en bølle, vil jo altid kunne påberope seg at mottaker er for fintfølende. Redux er ikke nødt til å dokumentere noe som helst, hvis han faktisk har opplevet/følt forskjellsbehandling på sentralen. Din egen åpning: "Selv om du øyensynlig ikke er beæret med medalje, er du i egenskap av æresmedlem funnet verdig til å motta min tilslutning" er jo symptomatisk for det som her blir tatt opp. Ved å slenge på en smiley, har du bagatellisert problemstillingen, og åpnet for kunne kalle det ironi.
Steen
Ruhig Blut.

Nå er spørsmålet blitt besvart på sett og vis, i.o.m. at trådstarter ikke vil rippe opp i det igjen. Men det er nå trådstarter som har kastet frem påstader om favorisering og mobbing som et faktum. Da skulle det bare mangle at det ikke er han som har dokumentasjonsbyrden.

mvh
Som sagt. Jeg ønsker ikke å rippe opp i gamle sår. Påstanden kommer derfor på min egen regning, og jeg står på det.
Greit nok.

Men da blir den også stående som en løs, ikke-etterprøvbar påstand, med dertil hørende utsagnskraft.


mvh
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Bortsett fra Minutten sin tråd finner jeg omtrent null interessant musikkstoff her inne.
Prøvde å starte en tråd med elektronisk klubbjazz, men den var heller glissent besøkt.
Men jeg finner også lite på Wimp, så det er nok mitt problem.
Eg har funne litt russisk ordentleg mannskorsong, finsk Country og ein del andre obskure ting, men det anar meg at det ikkje nødvendigvis har den store interessa på sentralen.
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.084
Antall liker
6.539
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Greit nok.

Men da blir den også stående som en løs, ikke-etterprøvbar påstand, med dertil hørende utsagnskraft.


mvh
bare å la det ligge. Man må jo regne med at dette selvsagt er tatt opp med moderatorene. Slik saken står nå med påstandene kan man enten trekke slutningen at moderatorkorpset enten er

a. Partiske og tillater mobbing som trakaserer enkeltindivider
b. At det ikke var noen sak.
 

KoperViking

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
399
Antall liker
415
Sted
Kopervik, Karmøy.
Greit nok.

Men da blir den også stående som en løs, ikke-etterprøvbar påstand, med dertil hørende utsagnskraft.


mvh
bare å la det ligge. Man må jo regne med at dette selvsagt er tatt opp med moderatorene. Slik saken står nå med påstandene kan man enten trekke slutningen at moderatorkorpset enten er

a. Partiske og tillater mobbing som trakaserer enkeltindivider
b. At det ikke var noen sak.
Jeg har ingen problemer med å la dette stå..totalt!
Jeg regner ikke med noenting og trekker ingen slutninger her. Hvorfor i all verden skulle jeg bruke tid på det??
På denne sentralen diskuteres alt fra seriøse ting til svada..flott det.
Hvis ufinheter og persontrakkasering forekommer -er det selvfølgelig en uting! Uansett om det gjelder konger, høvdinger, gatefeiere eller uteliggere.

Jeg ser ikke på Redux' innspill som sutring, heller positivt; Innspill for å skape debatt om mulig bedring, endring og fornying!

Jeg, for min del, synes at forum her er en "lukket anstalt" for den harde innbarkede "sentral"-kjerne. Dvs. litt vanskelig å få respons for oss utenfor. Påfølgende kjedelige "interne" debatter gjør at en gir seg.
Jeg sutrer heller ikke; Som andre nevner, er det helt frivillig å delta aktivt eller være passiv :D (-så mitt innlegg her burde stå i parentes..hehe)
Jeg / vi nyter hifi-hobbyen med musikk & teknologiens vidunderlige verden uansett! :)
 
Sist redigert:

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
Bortsett fra Minutten sin tråd finner jeg omtrent null interessant musikkstoff her inne.
Prøvde å starte en tråd med elektronisk klubbjazz, men den var heller glissent besøkt.
Men jeg finner også lite på Wimp, så det er nok mitt problem.
Eg har funne litt russisk ordentleg mannskorsong, finsk Country og ein del andre obskure ting, men det anar meg at det ikkje nødvendigvis har den store interessa på sentralen.

Værsågod, Arve; russisk mannskor og amerikansk country i skjønn (?) forening. Sliter litt med tekstuttalen, men pytt!

 
S

Syncrolux

Gjest
Jeg savner den gode gamle tiden, med mange aktive bransjeaktører... som dessverre fikk tvangstrøye i form av ett etter min mening diskriminerende regelverk. Disse folka hadde mye å bidra med.
 
Topp Bunn