S
Supertramp
Gjest
Ikke helt - Pluto var romersk gud, men Plutos var gresk og du sier "Vi holder oss til det greske univers, om enn kanskje litt i overført betydning."
Da tenker jeg på Harry Potter og den nye filmen.....otare skrev:Stemmer det - det er ikke riktig svar. Når det gjelder gudommelig kjærlighetshistorie skal vi helt til topps. Og filmen er en del av en serie der en ny del kommer nå i den nærmeste fremtid - trailer ligger ute på nettet.
Da er du ganske langt unna dit vi skal.Supertramp skrev:Får meg til å tenke på steder i Vest-India....
Hehe, godt forslag hadde det værtcoolbiz skrev:Verdens Ende kan det ihvertfall ikke være, for det ligger jo ved verdens ende.![]()
Dessverre ikke.Supertramp skrev:Ok, så tenker jeg på steder i Afrika som har europeiske navn, f.eks Freetown. Situasjonen der ned de siste årene har vært noe helt annet enn navnet skulle tilsi.
På vei nå?
Det er korrekt, ja. Den magnetiske nordpol ligger som kjent ikke i nærheten av nordpolen, og det er egentlig en magnetisk sørpol siden den tiltrekker nordpolen på magnetnålen. Ditto for sørpolen selvsagt..Marcus skrev:Hva med magnetisk/geografisk nordpol/sydpol?
... til den allmene forvirring ... hvilket av begrepene er egentlig «feil»? Benevningen av nord/sør på magnetiske poler, eller egenskapene ved den magnetiske nordpolen ... ??nb skrev:... og det er egentlig en magnetisk sørpol siden den tiltrekker nordpolen på magnetnålen ...
Egenskapene ved den magnetiske nordpolen, fysisk er det en magnetisk sørpol.KJ skrev:... til den allmene forvirring ... hvilket av begrepene er egentlig «feil»? Benevningen av nord/sør på magnetiske poler, eller egenskapene ved den magnetiske nordpolen ... ??
Lureguten!coolbiz skrev:Nordpolen er dessuten milevis fra nord-Polen.![]()
;Dnb skrev:Lureguten!coolbiz skrev:Nordpolen er dessuten milevis fra nord-Polen.![]()