|
Begynnelsen er bra nok den. Pelé som angivelig hører hjemme på museum. Pelé har mao en eller annen forbindelse til "utøveren" som kan linkes til "stedet" vi skal til. "Utøveren" fordi dette ikke er en fysisk person, men navnet på en samling av personer.Ulf-B skrev:Av sportslige aktiviteter som er i fokus om dagen, kan man ikke unngå å tenke på fotball. I denne forbindelse var Maradona krystallklar på at den ikke helt ukjente fotballhelten Pelé hører hjemme på museum.
Bare en begynnelse, dette - jeg ser ikke helt veien videre.....
Det gjør ikke jeg..... mer en utøver av maritim aktivitet.room skrev:Når du sier maritim, tenker jeg havneby?
Ser at setning nr. 2 burde vært: "Stedsnavnet" kan linkes til både "utøvere" av maritime aktiviteter og til "utøvere" av sportslige aktiviteter.Otern skrev:Nå skal vi til et større sted tradisjonelt sett på som preget av orden og harmoni. Stedsnavnet kan linkes både til "utøvere" av maritime og sportslige aktiviteter. Spesielt sistnevnte aktivitet i sterkt fokus om dagen - og en med tilknytning til den aktuelle "utøveren" av den sportlige aktiviteten hører angivelig hjemme på museum.
Hvor skal vi ?
Selvfølgelig er Cosmos/Kosmos korrekt! Gratulerer!!!JHolm skrev:Er svaret «tilfeldigvis» rett under nesen på oss?
New York Cosmos.
Noe måtte jo finansapekattene deroppe ha å spise.....Ulf-B skrev:Bananplanter på Island - da var jeg ikke så langt unna i mine fantasier: jeg tenkte på palmer, jeg. Uten at det hjalp meg til å finne løsningen.
Ja, dit skal vi. Kristiansand dyre- og fritidspark..Marcus skrev:Høres ut som dyreparken i Kristiansand.