- Ble medlem
- 10.08.2005
- Antall liker
- 6
Vi kunne forøvrig også satt oss på et fly, og det er da landingsmuligheter innenfor kommunen vi skulle til.
Da virker Baltikum/Polen mer sannsynlig ja.R.E.S. skrev:I Irland er engelsk hovedspråk, og da trenger man neppe en guide som snakker språket flytende. Du skal med andre ord ikke i den retningen.
Kongsberg er riktig norsk by, men det er ikke OL som er fellesnevneren. Da hadde jeg kamuflert det bedre i oppgaven.erato skrev:Da virker Baltikum/Polen mer sannsynlig ja.R.E.S. skrev:I Irland er engelsk hovedspråk, og da trenger man neppe en guide som snakker språket flytende. Du skal med andre ord ikke i den retningen.
Det var litt for mange, og kronglete, opplysninger.....
Den norske byen er vel Kongsberg, og om vi tenker hopperne derfra, havner vil vel på et vinterOL i Polen. Edit: Zakopane?
Du er inne på noe der, men vi skal ikke til Polen.erato skrev:Gruver?
Edit: Og Krakow har vel flere kirker enn Zakopane ja.....
Veldig bra Ulf, men til hvilken kirke?Ulf-B skrev:Jeg gjetter på at fellesnevneren er sølv.
Hvis det er riktig, tror jeg vi skal til Tsjekkia - til Kutna Hora.
Santa Barbara-katedralen var den andre kirken jeg nevnte i oppgaven. Det finnes både en by i California og en tidligere såpe-serie med det navnet.Ulf-B skrev:Har ikke peiling. Kona og jeg var i Kutna Hora for et par år siden - og så en haug med kirker. Men hvilken? Husker bare den største - St. Barbara katedralen, eller noe i den stilen. Får google litt, tror jeg. M.a.o. - svaret er ikke avgitt.
Jeg er fremdeles i tåkaUlf-B skrev:For den som synes at "her er det for mye tåke", kan jeg bare si at den prominente personen jeg tenker på, vurderte det annerledes.