Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.513
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Snakker vi om en stor tabbe av Amir her. Hvor seriøst skal vi ta hans målinger?
    Enig HoJ, godt spørsmål.. Amir kjører sitt vante testopplegg og ferdig med det.
    I dette tilfellet så måler han både DACen og forforsterkerdelen inkl volumkontrollen, og da å se de resultatene mot måledataene på rene eksterne DACer er i mine øyne ikke sammenlignbart da man i praksis tester to helt forskjellige produkter.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Krutt til Amir for å ikke undersøke med Hegel før publisering.

    Lærdom til Hegel med å være tydeligere med funksjonalitet og evt begrensninger i framtiden.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Krutt til Amir for å ikke undersøke med Hegel før publisering.

    Lærdom til Hegel med å være tydeligere med funksjonalitet og evt begrensninger i framtiden.
    Ja, dersom en produsent skulle inkludere nær sagt alle tekniske spesifikasjoner og design-valg i produktomtalen så ville de nok ha skremt bort de fleste kundene. Da ligger det i kortene at tekniske entusiaster nesten må henvende seg til produsenten før de kommer med slike utblåsninger. Det der ble jo nesten 500 innlegg med potensielt svært dårlig reklame - og det er neppe over... 😕
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.171
    Antall liker
    34.554
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    500 innlegg med dårlig reklame av Amir kan det fort også bli.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Ja, dersom en produsent skulle inkludere nær sagt alle tekniske spesifikasjoner og design-valg i produktomtalen så ville de nok ha skremt bort de fleste kundene. Da ligger det i kortene at tekniske entusiaster nesten må henvende seg til produsenten før de kommer med slike utblåsninger. Det der ble jo nesten 500 innlegg med potensielt svært dårlig reklame - og det er neppe over... 😕
    Det er knapt snakk om alle tekniske spesifikasjoner her. Hvis det ikke står noen steder at man ikke kan/bør bruke line out til en effektforsterker så vil noen gjøre det og få en masse forvrengning. En ting er at Amir burde sjekket med Hegel først, men dette er også informasjon som kjøpere av produktet bør få.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Mtp alt som har blitt oppspydd både på asr og på facebook siden til Hegel ang. dette må jeg bare gi all ære til Hegel for å holde seg til en vennlig og saklig tone.

    Og enig, linje ut begrensningen er såpass spesiell at det burde vært opplyst om.
     

    particle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2014
    Innlegg
    476
    Antall liker
    315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det er knapt snakk om alle tekniske spesifikasjoner her. Hvis det ikke står noen steder at man ikke kan/bør bruke line out til en effektforsterker så vil noen gjøre det og få en masse forvrengning. En ting er at Amir burde sjekket med Hegel først, men dette er også informasjon som kjøpere av produktet bør få.
    Jada, men omtalen er jo teknisk i den forstand at den går i dybden med målinger som er et godt stykke forbi det de fleste brukere forstår seg på. Hegel erkjenner jo forsåvidt at det med Pre Out er et berettiget spørsmål, og jeg er selvsagt enig i at med et slikt design så burde de heller ha kalt den for "Subwoofer Out" (med en notis om at den er dårlig egnet som forforsterker).
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.410
    Antall liker
    7.904
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Hvis det ikke står noen steder at man ikke kan/bør bruke line out til en effektforsterker så vil noen gjøre det

    Det er i alle fall det aller første som ville falle meg inn. En særdeles overraskende utelatelse.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    500 innlegg med dårlig reklame av Amir kan det fort også bli.
    FWIW,

    det finnes allerede en lang tråd om Amir/ASR som kaster lys over virksomheten.


    Det er ikke bare i Hegels tilfelle han har testet feil. Også høyttalere testes utenfor oppgitte spesifikasjoner, og da trekker han høyttalerne i karakter når de ikke leverer de spesifikasjonene som de heller ikke lover.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Kom med noen kommentarer litt tidligere her vedrørende kunstig høye bruktpriser på H190, og det er jo litt surmuling det skal jeg innrømme. Folk får kreve det dei måtte ønske for sine brukte komponenter selvsagt. Om dei får det, det er en annen sak.

    kjøpte meg en H95 nå når hi-fi klubben kjørte kampanje på den. Har tidligere eigd h2a-p2a mk2, H200, Røst, H80, H90,H190,H360,H390
    Og nå en H95. Litt vanskelig å skulle komme med korrekte sammenligninger med desse da dei har vært eigd på forskjellige tidspunkt og med forskjellige høytalere. Men, du verden for en nydelig musikalsk perle H95 er. Jeg har sammenlignet direkte med mitt separate sett med på Dynaudio Heritage Special. Forskjellene er der, men dei er ikke store. H95 gjør det meste riktig i mine ører, og jeg kan garantere at jeg aldri har hørt en forsterker i nærheten av H95 under 30k. Min separate løsning koster kr 140k og låter litt bedre, men forskjellene er ikke veldig store.Heritage special er en krevende høytaler og den avslører lett enkelte svakheter, som fks strømressurser. Der kan jeg høre at H95 blir noe, knapp dersom man ønsker å spille (veldig) høyt. Heritage er en 4 Ohms høytaler med 84db følsomhet, så det var ikke noen overaskelse. Alikevel så spiller kombinasjonen med hegel H95 og Heritage høyt nok for meg i min 50kvm store stue. H95 briljerer med kullsort bakgrunn og et stort lydbilde med overraskende dynamikk og rytmisk bass. Lyden er som engelskmennene sier, full-bodied. Denne karakteristikken opprettholdes selv på ganske høye nivåer. Jeg har gjort noen små tweaks som løfter H95 litt, som Nordost pulzar points under forsterkeren og erstatte medfølgende strømkabel med en Neotech 3200. Denne rydder litt opp i bassen og gir litt større og mere presist soundstage, samt et lanfilter fra Andervik Audio. Filteret gir noe varmere og lettflytende innrykk av lyden ved bruk av Spotify Connect. H95 er ganske tett på H190 lydmessig. Denne blir værende hos meg.
     
    Sist redigert:

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Amir burde sette seg ned å lytte på produktene han tester i stedet for å bedømme produkter ut i fra måledata. Skal han måle så må han i det minste forstå hva han måler for noe.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Amir burde sette seg ned å lytte på produktene han tester i stedet for å bedømme produkter ut i fra måledata. Skal han måle så må han i det minste forstå hva han måler for noe.
    Kanskje ha bør sette på et LAN-filter før han måler?
    Men fra spøk til revolver, så synes jeg de subjektive vurderingene hans er det minst interessante han produserer. Målingene er hele poenget med ASR og jeg synes han like gjerne kan kutte ut subjektive vurderinger, det finnes plenty med subjektive testere som både er langt mer skriveføre og karismatiske enn Amir.
     
    Sist redigert:

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje ha bør sette på et LAN-filter før han måler?
    Men fra spøk til revolver, så synes jeg de subjektive vurderingene hans er det minst interessante han produserer. Målingene er hele poenget med ASR og jeg synes han like gjerne kan kutte ut subjektive vurderinger, det finnes plenty med subjektive testere som både er langt mer skriveføre og karismatiske enn Amir.
    He he. Amir har gjort dette flere ganger tidligere og med langt mere kostbare komponenter som han har dømt nord&ned pga noen målinger han har tatt. Samme produktene har fått topptester i The absolute sound og stereophile blant annet, så da kan man jo begynne å lure litt.
     
    Sist redigert:

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Jeg testa H90 mot H190 og likte faktisk H90 bedre. Litt varmere, og jeg savna egentlig ikke krefter. Gikk etterhvert til H120 men etter noen måneder ble det klart at den mangla litt av magien til H90.
    Jeg har definitivt tro på H95 på tross av all sur kritikk de siste dagene.
     

    Stigb1993

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2015
    Innlegg
    29
    Antall liker
    16
    Sted
    Frei
    Hei, er litt spent på om hegel kommer med nytt forsterkersett, det har mye integrert forsterkere og lite "separate komponenter" den siste tiden. Har selv P30 og HD30 som jeg er veldig fornøyd med, så spennende å se om det kommer noen etterfølgere etterhvert (også til H30) :cool:.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Jeg testa H90 mot H190 og likte faktisk H90 bedre. Litt varmere, og jeg savna egentlig ikke krefter. Gikk etterhvert til H120 men etter noen måneder ble det klart at den mangla litt av magien til H90.
    Jeg har definitivt tro på H95 på tross av all sur kritikk de siste dagene.
    H190 er bra den, og trenger egentlig bare riktig match med høytaler for å blomstre. Jeg tenker at h190 er et lite steg opp kontra h90 og 95, litt mere headroom osv på høye nivåer og en litt krydret livlig topp men uten å bli slitsom. Litt mere punch kan man vel også forvente kontra h95. Men både h90 og 95 er generelt livlige og musikalske og gir mye for pengene, spesielt h95 med sin kanongode dac. Er vel egentlig kun Amir som har gitt kritikk til h95. Tror at samtlige av andre reviews jeg har lest har vært bare topp notch.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei.
    Er det noen av dere Hegel venner som vet hva disse tidlige Hegel effektene heter? Bilde ar fra Hegel sine lokaler.

    HegelMuseum.jpg
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei Hegel venner. Jeg har en H360 som har en defekt usb inngang etter et tordenvær. Hegel her på sentralen skrev at dac kortet sannsynligvis måtte skiftes, det ville koste ca 4000,- og det var ok. Nå svarer Christian hos Hegel at det ikke er mulig å skaffe et nytt dac kort. Forsterkeren ble vel lansert i 2015 og allerede nå kan det ikke skaffes deler? Utrolig. Desverre passer ikke kortet på andre Hegel forsterkere heller. Dac kort burde ikke være så forskjellig men nå har jeg ingen teknisk kompetanse. Er det slik det blir når produksjonen legges til Kina?
    I dag fikk jeg tilfeldigvis høre om en annen eier av H360 hvor også usb inngangen ikke virker lenger. Er dette en svakhet hos Hegel? Andre som har opplevd det samme eller har synspunkter? Frister ikke helt å kjøpe Hegel igjen. Hvis noen har en defekt H360 men et dac kort som er i orden så gi gjerne en lyd. Mvh Erik
     

    Audioten

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2021
    Innlegg
    25
    Antall liker
    54
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Hei Hegel venner. Jeg har en H360 som har en defekt usb inngang etter et tordenvær. Hegel her på sentralen skrev at dac kortet sannsynligvis måtte skiftes, det ville koste ca 4000,- og det var ok. Nå svarer Christian hos Hegel at det ikke er mulig å skaffe et nytt dac kort. Forsterkeren ble vel lansert i 2015 og allerede nå kan det ikke skaffes deler? Utrolig. Desverre passer ikke kortet på andre Hegel forsterkere heller. Dac kort burde ikke være så forskjellig men nå har jeg ingen teknisk kompetanse. Er det slik det blir når produksjonen legges til Kina?
    I dag fikk jeg tilfeldigvis høre om en annen eier av H360 hvor også usb inngangen ikke virker lenger. Er dette en svakhet hos Hegel? Andre som har opplevd det samme eller har synspunkter? Frister ikke helt å kjøpe Hegel igjen. Hvis noen har en defekt H360 men et dac kort som er i orden så gi gjerne en lyd. Mvh Erik
    USB-interface chipen på DAC-kortet kan få strømspark fra tilkoblet PC og er i så måte det mest utsatte komponentet på DAC-kortet. Vanligvis er dette mulig å reparere ved å reparere loddinger eller bytte chipen, men når det er snakk om lynnedslag er det dessverre risiko for at feilsøking og reparasjon tar lang tid, koster mye penger og ikke fikser problemet. Det kan uansett være verdt forsøke å la et verksted se på forsterkeren hvis denne funksjonaliteten er viktig, i beste fall er det bare en liten printbane som er brent av.

    Vi kan for så vidt nok også fremdeles levere DAC-kort til H360, men da blir det snakk om en forholdsvis kostbar spesialbestilling som vil ha leveringstid. Hvis de øvrige digitalinngangene fungerer, ville jeg heller ha kjøpt en overgang fra USB til S/PDIF for lyd fra PC, det blir uansett veldig mye billigere.

    PS, jeg arbeider hos Hegel.
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    USB-interface chipen på DAC-kortet kan få strømspark fra tilkoblet PC og er i så måte det mest utsatte komponentet på DAC-kortet. Vanligvis er dette mulig å reparere ved å reparere loddinger eller bytte chipen, men når det er snakk om lynnedslag er det dessverre risiko for at feilsøking og reparasjon tar lang tid, koster mye penger og ikke fikser problemet. Det kan uansett være verdt forsøke å la et verksted se på forsterkeren hvis denne funksjonaliteten er viktig, i beste fall er det bare en liten printbane som er brent av.

    Vi kan for så vidt nok også fremdeles levere DAC-kort til H360, men da blir det snakk om en forholdsvis kostbar spesialbestilling som vil ha leveringstid. Hvis de øvrige digitalinngangene fungerer, ville jeg heller ha kjøpt en overgang fra USB til S/PDIF for lyd fra PC, det blir uansett veldig mye billigere.

    PS, jeg arbeider hos Hegel.
    Takk for nyttig info, da lar jeg et verksted ta en sjekk. Nå var der ikke slik at lynet slo ned i huset. Jeg klarer meg fint uten usb inngang men verdien på forsterkeren er nok betydelig redusert og jeg kan tenke meg å oppgradere. Jeg har åpnet forsterkeren og kan ikke se noe galt på dac kortet. Mvh
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Merkelig at det må spesialbestilles. Skulle tro de hadde disse modulene/kortene i reserve. Er jo en relativt ny forsterker. Og ikke billig heler.
     

    Audioten

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2021
    Innlegg
    25
    Antall liker
    54
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Merkelig at det må spesialbestilles. Skulle tro de hadde disse modulene/kortene i reserve. Er jo en relativt ny forsterker. Og ikke billig heler.
    Normalt har vi kort på lager, men vi har nå hatt snart to år med pandemi. Det er store utfordringer med tilgang på elektronikk-komponenter, det er forstyrrelser i både produksjon og logistikk samtidig som hjemmekontor og smitteverntiltak begrenser kapasiteten. Det medfører dessverre problemer med både planlegging og tilgang på deler, det er nok en situasjon som vil vedvare i en god stund fremover. Det gjelder for så vidt mange bransjer for tiden.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Normalt har vi kort på lager, men vi har nå hatt snart to år med pandemi. Det er store utfordringer med tilgang på elektronikk-komponenter, det er forstyrrelser i både produksjon og logistikk samtidig som hjemmekontor og smitteverntiltak begrenser kapasiteten. Det medfører dessverre problemer med både planlegging og tilgang på deler, det er nok en situasjon som vil vedvare i en god stund fremover. Det gjelder for så vidt mange bransjer for tiden.
    Det har jeg full forståelse for. Det var bare formuleringen din over om at kortet måtte spesialbestilles, som jeg stusset litt på. Det ga inntrykk av at dere normalt ikke har kortet på lager.
     

    FJELL

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2010
    Innlegg
    181
    Antall liker
    186
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Normalt har vi kort på lager, men vi har nå hatt snart to år med pandemi. Det er store utfordringer med tilgang på elektronikk-komponenter, det er forstyrrelser i både produksjon og logistikk samtidig som hjemmekontor og smitteverntiltak begrenser kapasiteten. Det medfører dessverre problemer med både planlegging og tilgang på deler, det er nok en situasjon som vil vedvare i en god stund fremover. Det gjelder for så vidt mange bransjer for tiden.
    Selfølgelig, da skjønner jeg. Full forståelse men eposten fra Hegel forklarte det ikke på en slik måte. Takk for oppklarende svar.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    394
    Torget vurderinger
    1
    Ser at enkelte aktører tilbyr rentefri avbetaling på sine produkter, blant annet Mala. Kanskje hi-fi klubben burde lære av dette for å øke (betraktelig) sin salgsomsetning. Vet om flere (meg inkludert) som hadde innvestert tungt på klubben dersom dei hadde hatt denne ordningen. Hadde fks kjøpt meg en H590 dersom dette var et alternativ hos klubben.
     

    Mr. Streamer

    Medlem
    Ble medlem
    11.11.2019
    Innlegg
    39
    Antall liker
    3
    Lurer på hvordan det går med firmware oppgraderingen, som jeg hørte om et halvt år før jeg kjøpte min H390, å det er vel ca 2 år siden
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Kommer Hegel til å lage separat DAC igjen?
    Eller gjøre som noen produsenter, og lage moduler som er oppgraderbare. Mange ville nok vurdert å oppgradere DAC'en dersom det var mulig å gjøre det.
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    766
    Antall liker
    108
    Sted
    Bærum
    Da får jeg hive meg inn her blant Hegels venner, nå som jeg for første gang har fått et skikkelig Hegel produkt i hus, nemlig DAC'en HD30.
    Rett og slett en fantastisk sak dette, spiller best av alle DAC'er jeg har hatt i hus - selvsagt handler dette også om subjektive preferanser.
    Det den gjør bedre enn de jeg tidligere har hatt er særlig 2 ting:

    a) Vesentlig mer fokus på det viktige mellomregisteret (eller det som K Vadseth i Fidelity pleide omtale som presensområdet.) Dette merkes spesielt i stor orkestermusikk og fører til at den tonale helheten oppleves mer akustisk og mindre teknisk/splittet/kunstig og fragmentert. Det fører også til at innsynet i orkesteret bedres og dybden i musikken framstår tydeligere fordi instrumentenes viktigste frekvensområde trer fram.

    b) Og noe jeg er allergisk mot; finner ikke noe bedre ord for det enn digital støy, men det oppleves som skarpe overtoner, en hissig topp og noe som gir assosiasjoner til sagbruk der der burde låte som fioliner. Spesielt ved høyt volum under innspilling. Samme fenomen oppleves også på både sopran og tenor når sangere presser stemmen. Her har Hegel klart å kvitte seg med 90% av dette uten å miste tilstrekkelig oppløsning. Som også må til skal det bli musikk.

    Så min tiltro til måling og "siste-skrik-DAC-chip" har fått seg en støkk, jeg er i alle fall superfornøyd slik denne spiller min musikk i mitt anlegg.

    Så, om noen kan si noe om hvorfor denne låter så bra, så er jeg lutter øre....
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Kan ikke annet enn å si meg enig @ole , den beste dac jeg også har hatt i hus så langt. Litt mørk klangkarakter, oppløst, detaljert, fast bass for å beskrive kort. Nå har jeg ikke prøvd noe vesentlig dyrere enn hd30, men har vært bedre for meg enn andre i samme prisleie. Har prøvd en FPGA dac som er nyere konstruksjon og litt høyere pris som ikke var like god for meg.
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    766
    Antall liker
    108
    Sted
    Bærum
    Det skal sies, har ikke hatt noe i samme prisklasse tidligere, men har hatt i hus og sammenlignet med 2 nyere og som også så vidt jeg har skjønt er DAC'er som måler veldig bra, begge disse ble returnert da de ikke klarte de 2 punktene jeg beskrev over på langt nær så bra som HD30.

    Dette var Topping D90SE og RME ADI-2DAC FS. Begge har flere innstillingsmuligheter, takler flere formater og valgfrie filtre etc, men jeg fikk de ikke til å gi meg musikk på samme måten som HD30. Igjen, de koster jo 1/4, så litt unfair kanskje, men de har fått svært positiv omtale så derfor våger jeg sammenligne.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    744
    Antall liker
    435
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Prosjekt påske 2022.
    IMG_20220407_193047_01.jpg
    Harbeth'ene begynner å bli innspilt (nei det er ikke optimal plassering, men den funker bedre enn man skulle trodd).
    H90'en som har fast plass her prøves mot H80 (kommer kanskje for salg over påske) og H190 (erstatteren for h80'en).
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    744
    Antall liker
    435
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Artig å prøve H80 mot H90 og H190.
    20220414_125542.jpg
    Man merker de ekstra wattene i h80 mot h90. Men soundengine 2 gjør noe eget med lyden. Alt er litt mer "klart" og romopplevelsen er bedre i H90 kontra H80. Stemmer blir lettere å plassere f.eks.
    H190 med kvalitetene til H90 men med mere skyv. Skulle hatt en H190 permanent her, men den trengs til tv anlegget hjemme.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Enig i alle erfaringer du har der, men jeg syns H80 kan ha litt mer dybde enn H90. Mulig det er min subjektive opplevelse.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Jeg oppfattet H90 å være mer oppløst og gjennomsiktig lydbilde, og bedre kontroll med mer autoritet og bass.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn