Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • cykelmyg

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.11.2017
    Innlegg
    57
    Antall liker
    96
    Sted
    Silkeborg, Danmark
    Interessant:
    På det tyske areadvd.com er der en kort omtale og billede af Hegel H590, der præsenteres i Munschen til maj.
    Der er ingen foreløbige specifikationer, så det bliver spændende at se, om det er en helt ny konstruktion, eller måske en "sammensmeltning" af P20 og en af Hegels eksisterende effektforstærkere + DAC.
    Nogen, der ved noget nærmere?
    Hilsen cykelmyg.
     

    Extratyggis

    Medlem
    Ble medlem
    24.03.2016
    Innlegg
    21
    Antall liker
    9
    Sted
    Sandefjord
    Må si jeg ble overrasket da jeg oppdaget at det ikke er mulig å skru av/på H160 fra fjernkontrollen. En stor ulempe for meg da forsterkeren står skjult i Clic hifi-møbel..

    Løsningen blir vel å bruke fjernkontroll på stikk. Enda en fjernkontroll, da blir dama fornøyd :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Her er bildene fra areadvd av Hegel H590 Ser ut som en seriøst kraftig integrert sak denne gangen.

    A89DFFA8-7076-4194-9B86-7F180B68CA4D.jpeg
    97DA5BD9-B9F0-4ED2-B2E5-0D0AC4D872E9.jpeg
    97292896-B09B-4165-B094-F07B95B1D459.jpeg
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Kommer sikkert til å koste rundt 79 000 med Hegels galopperende prisbykster de siste årene. Sannsynligvis en kraftig sak, men utseendet da mann!
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Den ser jo flott ut! Regner ikke med det tekniske er noe svakere enn designen...

    Blir vel en "Gryphon Diablo-killer" dette her, ser jeg for meg.
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Hei, har nettopp kjøpt en ny H90 og har dessverre noen problemer. Ikke fått svar fra Soundgarden eller Hegel, så spør her.

    1: Det er konstant brum/during/snerr på hodetelefonutgangen, uansett inngang og volum. Det låter ikke bra med mine Beyerdynamic T70.

    Det gjelder alle kurser (16A jorda) og nettkabler jeg har prøvd, og uavhengig av om den er kobla til resten av anlegget eller ikke. Det er forøvrig ingen ulyd i trafoen som sådan eller høyttalerne.

    2: Enheten forsvinner støtt (om jeg bytter sang i Tidal, feks) fra lista over Airplay-enheter på Mac'en og iPhonen min (siste OS og iOS), så jeg må skru av og på forsterkeren eller resette den i menyen (long press play) for å få den tilbake.

    Dette skjedde meg kanskje 30 ganger første kveld. I praksis ikke mulig å bruke til streaming.

    På telefonen er det slik hver eneste gang jeg skal streame. Da må jeg være klar med telefonen i det jeg resetter eller skrur av og på H90 for å huke av for H90 på Airplay-lista. Og dessuten ha Network valgt som inngang i dét den slår seg på. Men så forsvinner den igjen om jeg bytter sang eller switcher mellom innganger. Så må jeg gjenta med av/på-prossessen.

    Igjen, har ikke problemer med andre Airplay-enheter.

    Har dere noen tips?

    Takk:)
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Høres i utgangspunktet ut som et nettverksproblem. Vi ser at 90% (minst) av problemer med Airplay og streaming generelt løses med å endre på nettverksoppsett. AirPlay (når det følger spec) er veldig kjapt til å "slippe" tilkobling på enheter ved nettverksdropp.

    Duringen i headphone høres ut som en feil på produktet, dessverre. Ta den med til butikken du kjøpte den og test den der.
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Takk for svar. Jeg har som sagt ingen problemer med andre Airplay-enheter i leiligheten - ei heller Devialet Air.

    Hva kan jeg ev gjøre med nettverksoppsettet? Har en helt ny router fra Get (vel, levert av dem), måler over 300 mbps trådløst med Speedtest.

    Har jo en Airport Express liggende.


    Høres i utgangspunktet ut som et nettverksproblem. Vi ser at 90% (minst) av problemer med Airplay og streaming generelt løses med å endre på nettverksoppsett. AirPlay (når det følger spec) er veldig kjapt til å "slippe" tilkobling på enheter ved nettverksdropp.

    Duringen i headphone høres ut som en feil på produktet, dessverre. Ta den med til butikken du kjøpte den og test den der.
     

    Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    102
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Har du oppdatert firmwaren på din H90?

    Angående during i hodetelefoner så hadde min H90 akkurat samme greiene. Ikke merkbart når jeg hørte på musikk, men hørte jo during når musikken ikke var på.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Må si jeg ble overrasket da jeg oppdaget at det ikke er mulig å skru av/på H160 fra fjernkontrollen. En stor ulempe for meg da forsterkeren står skjult i Clic hifi-møbel..

    Løsningen blir vel å bruke fjernkontroll på stikk. Enda en fjernkontroll, da blir dama fornøyd :)
    Hegel H90 og H190 har hvertfall en ECO innstilling, da går den i dvale/slags standby. Skal være en knapp på din RC8 fjernkontrollsom heter ECO. Har du prøvd om dette virker på din H160? Husker ikke om jeg prøvde dette da jeg Eide en H160 selv. Men H90 og H190 har jeg testet dette med.
     

    Carter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    245
    Antall liker
    52
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Hvordan oppdaterer jeg firmware? Mener du software? Har software 161010 og Hardware AAB. Ser at software 1.1 ligger på H90-siden, men vet ikke hvordan jeg ev oppdaterer om jeg ikke har den versjonen.

    Vondt for å tro at det er dette som er det faktiske nivået på H90-hodetelefonforsterkeren, at dette er noe jeg må leve med. Det aksepterer jeg rett og slett ikke ...


    Har du oppdatert firmwaren på din H90?

    Angående during i hodetelefoner så hadde min H90 akkurat samme greiene. Ikke merkbart når jeg hørte på musikk, men hørte jo during når musikken ikke var på.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    H590 må testes. Hegel har vokst skikkelig på meg... men volumknotten er noe lett på tå... liker designet veldig.

    Meget fornøyd med h300, men lurer litt på når den slipper opp med krefter på palladium 37...
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.753
    Antall liker
    487
    Sted
    Stockholm
    Vurderer å kjøpe meg en Hegel H360. For å få forsterkeren til en enda mer fordelaktig pris ønsker de selvfølgelig at jeg skal kjøpe noe mer.

    Jeg får 40 % på kabler i den samme butikken. Selgeren anbefalte meg Blue heaven høyttalerkabler.

    Er det noen som har meninger om både H360 og kablene? Og ja, jeg skjønner at det går an å høre på de i butikken;)

    Selgeren ville også selge meg en Nordost Blue heaven strømkabel. Har dette noe for seg?
    For det det er verdt så får jeg snart hjem noen Blue Heaven LS som jeg skal prøve på min H160.
    Nå er nok lydsignataren litt annerledes på H360, men helt på jordet vil nok ikke erfaringen være.

    Blir spennende å se hva disse kan gjøre med Hegel. Har lest at Bent Holter anbefaler Nordost til sine forsterkere.
    Fått testa lite grann nå med Blue Heaven. Dette er kabler som passer veldig godt til H160 iallefall.
    Dynamikk, sprut og liv er stikkord. Veldig rene i diskanten, men samtidig ikke tilbakeholdne. Stort lydbilde. Syns alle frekvens områder blir prioritert rimelig likt.

    Ble litt overraska over hvor bra det ble i forhold til mine tilårskomne Transparent Ultra XL egentlig. Sistnevnte oppleves ikke like raske, men kanskje litt fetere nedover som kan kle noen innspillinger.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Hvis den kan kombinere noe av magien til HD30-P30-H30 så er det vel verd hver eneste krone?
    På sett og vis, så betviler jeg ikke at forsterkeren er godt konstruert og gir mye for pengene. Likevel nærmer den seg et prisleie de fleste aldri vil ta seg råd til.
     

    Hegel Music System AS

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.10.2015
    Innlegg
    43
    Antall liker
    100
    Hei, har nettopp kjøpt en ny H90 og har dessverre noen problemer. Ikke fått svar fra Soundgarden eller Hegel, så spør her.

    1: Det er konstant brum/during/snerr på hodetelefonutgangen, uansett inngang og volum. Det låter ikke bra med mine Beyerdynamic T70.

    Det gjelder alle kurser (16A jorda) og nettkabler jeg har prøvd, og uavhengig av om den er kobla til resten av anlegget eller ikke. Det er forøvrig ingen ulyd i trafoen som sådan eller høyttalerne.

    2: Enheten forsvinner støtt (om jeg bytter sang i Tidal, feks) fra lista over Airplay-enheter på Mac'en og iPhonen min (siste OS og iOS), så jeg må skru av og på forsterkeren eller resette den i menyen (long press play) for å få den tilbake.

    Dette skjedde meg kanskje 30 ganger første kveld. I praksis ikke mulig å bruke til streaming.

    På telefonen er det slik hver eneste gang jeg skal streame. Da må jeg være klar med telefonen i det jeg resetter eller skrur av og på H90 for å huke av for H90 på Airplay-lista. Og dessuten ha Network valgt som inngang i dét den slår seg på. Men så forsvinner den igjen om jeg bytter sang eller switcher mellom innganger. Så må jeg gjenta med av/på-prossessen.

    Igjen, har ikke problemer med andre Airplay-enheter.

    Har dere noen tips?

    Takk:)
    Hei Carter.
    Beklager veldig at du ikke har fått svar fra Hegel, og skal ta det opp med kollegene mine. Kundeoppfølging er svært viktig for oss

    Må egentlig si det samme som @atledreier, at det kan virke som om det er noe galt med den. At den faller ut kan så klart være nettverksissue. Men kombinasjonen tyder på at det kan være noe rart. Hvis du vil ha raskt svar så kan du skrive PM til oss på Facebook. Der har vi en normal responstid på noen få timer, og i blant ned i noen minutter. /ae
     

    Mr-Nobody

    Fersking
    Ble medlem
    18.03.2018
    Innlegg
    4
    Antall liker
    2
    Sted
    Tromsø
    Flere som har testet Hegel sammen med Elac sine høyttalere? Hysterisk fornøyd med min nye kombo her hjemme, Röst og Elac FS-257.2. Syke salamander for en oppgradering i lyden. Ikke det at mine Mantra 60 kan sies å være dårlige, men med Elac ble det brått mye mer av alt. Alt det gode vel og merke.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Kommer nok an på hva man foretrekker. Men syns utviklingen til Hegel har vært ekstrem positiv siste åra.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Vi forventer vel da at den er i klasse med Mark Levinson og Luxman ? Eller bedre?
    Hadde vert rått det.
    De må nok gjøre et hopp i de fleste retninger. Til rundt 80.000 kr forventer nok folk high end lyd. Blir jo dobbel pris av H360, så noe bra må den vel gjøre ;) Men er neppe mange høyttalere den ikke klarer å puste liv i antar jeg :)
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Vi forventer vel da at den er i klasse med Mark Levinson og Luxman ? Eller bedre?
    Hadde vert rått det.
    De må nok gjøre et hopp i de fleste retninger. Til rundt 80.000 kr forventer nok folk high end lyd. Blir jo dobbel pris av H360, så noe bra må den vel gjøre ;) Men er neppe mange høyttalere den ikke klarer å puste liv i antar jeg :)
    Gjør den det vil den helt sikkert være blandt de beste integrerte på markedet vil jeg påstå. Tror helt sikkert gutta hos Hegel er kapable til det...
     

    Assy74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    565
    Antall liker
    215
    Sted
    Kristiansand
    Synes 360 er en veldig bra forsterker, men følte vel den manglet litt krefter!
    Så her er de på riktig vei :) men er redd prisen blir nærmere 100 enn 80.....
    Og det er jo litt, ikke i tvil om at den danker ut Macintosh sin 9000 vertfall :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Synes 360 er en veldig bra forsterker, men følte vel den manglet litt krefter!
    Så her er de på riktig vei :) men er redd prisen blir nærmere 100 enn 80.....
    Og det er jo litt, ikke i tvil om at den danker ut Macintosh sin 9000 vertfall :)
    Syntes pris hopp fra 30-40-100k blir litt drøyt. Da bør det spille jævleig bra.
     

    fordfiesta

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.03.2008
    Innlegg
    148
    Antall liker
    22
    NAD fikk mye skryt i gamledager for sine forsterkere, det var biff til pølsepris. Men Hegel er vel en klasse over NAD?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.877
    Antall liker
    8.160
    Torget vurderinger
    1
    Men et prishopp fra 40K for Hegels H360 til 100K for H590 er litt mye, synes nå jeg.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hvis den har 4-500watt i 8 ohm og har kvalitet til Luxman er det greit syns jeg :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Det er ettter mitt skjønn kun en ting som er spennende med denne, for resten av lesten er garantert det som har blitt en tradisjon for Hege; slipper knapt et produkt om dagen uten at det setter nye standarder i klassen eller klassen over - bare å bli Hegel entusiast dere som ikke har sanset dette :eek:

    Med andre ord; forsterkeriet er garantert på desidert topp-plass, skal vi gjette nyutviklede (egentlige) separate komponenter som er puttet inn i en felles boks og dermed havner i kategorien integrert? Forøvrig en klasse Hegel selv har bidratt sterkt til, siste årene, det at integrert ikke er av lavere kvalitet men rett og slett bare integrert i samme kabinett.

    Så til det enete jeg lurer på med denne; har de (endelig) laget en DAC'en i klasse med HD30, så man ikke "må ha" denne ved siden av?
    Jeg tror det. Håper det. Og i så fall tåler den høyere pris, dersom den bokstavelig talt inneholder samme kvalitet av alt.

    Dere som ikke liker Hegel, vent bare til ikke-norske journalister "tar av" og sammenligner H-590 med utenlandske konkurrenter i vesentlig høyere prisklasse. Gryphon Diablo med innebygget DAC koster over 200 lapper...

    Grattis Bent Hegel & gutta boys ;)
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    804
    Antall liker
    424
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Fikk ved ett slumpetreff sammenlignet H360, og Devialet til nesten 4-ganger prisen av 360'n. Spillte klassisk musikk (Gustav Mahlers 2 symf, som jeg kjenner godt), og det var ikke tvil om at Hegeln spillte MYE bedre enn Devialet'n. Merkelig når man sammenligner pris. Jeg fikk i allefall åpnet øynene opp for Hegel da. Den låt rett og slett fabelaktig godt, og parkerte Devialet med overbevisning i mine ører, mer av alt mao. Selvf mitt inntrykk :)

    Mvh
    Jarl
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.785
    Antall liker
    1.983
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Håper den ikke går over 60.000kr.. som er en dobling ifra H190... da burde det isåfall komme et par modeller imellom i denne nye serien dems.

    Venter spent! :D.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    904
    Antall liker
    446
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Jeg tipper en pris mellom 80k-100k. Spent på spesifikasjonene.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg tipper en pris mellom 80k-100k. Spent på spesifikasjonene.

    Enig med deg sammy - dette vil med stor sannsynlighet være mer enn "vanlig integrert," pluss DAC, og er den i tilnærmet samme klasse som HD30 må man regne 15 - 20 lapper bare der.

    Men, priser de den i absolutt øverste sjikt står de overfor større kjøpevegring & mindre tilgjengelig publikum enn priset som "det de må ha."

    Eller at tassen er så sykt god at den kan vise seg å være relativt billig, om den så koster 100 lapper...!
    Forundrer meg ikke, så mye bra Hegel lager til av produkter over hele sitt produktregister - det siste en bragd i seg selv.

    På en måte litt rat at de ikke kommer med en egen streamer.
    Eller, dere, er egentlig Air-Play godt nok?
    Får man internettradioer, forresten, via Air-Play?

    Husk også, at Hegel sin egen videreutvkling av "noe lydmessige greier" i Air-Play, gjør de bedre enn andre produsenter av dette.
     
    Sist redigert av en moderator:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn