Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.921
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Håper den ikke går over 60.000kr.. som er en dobling ifra H190... da burde det isåfall komme et par modeller imellom i denne nye serien dems.

    Venter spent! :D.
    Litt mer fair etter min oppfatning. Vi får se hva som er under lokket her.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.921
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tipper en pris mellom 80k-100k. Spent på spesifikasjonene.

    Enig med deg sammy - dette vil med stor sannsynlighet være mer enn "vanlig integrert," pluss DAC, og er den i tilnærmet samme klasse som HD30 må man regne 15 - 20 lapper bare der.

    Men, priser de den i absolutt øverste sjikt står de overfor større kjøpevegring & mindre tilgjengelig publikum enn priset som "det de må ha."

    Eller at tassen er så sykt god at den kan vise seg å være relativt billig, om den så koster 100 lapper...!
    Forundrer meg ikke, så mye bra Hegel lager til av produkter over hele sitt produktregister - det siste en bragd i seg selv.

    På en måte litt rat at de ikke kommer med en egen streamer.
    Eller, dere, er egentlig Air-Play godt nok?
    Får man internettradioer, forresten, via Air-Play?

    Husk også, at Hegel sin egen videreutvkling av "noe lydmessige greier" i Air-Play, gjør de bedre enn andre produsenter av dette.
    Produkter i prisklassen 80-100K er selges ikke til alle, uansett hvor gode de er.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Det er ettter mitt skjønn kun en ting som er spennende med denne, for resten av lesten er garantert det som har blitt en tradisjon for Hege; slipper knapt et produkt om dagen uten at det setter nye standarder i klassen eller klassen over - bare å bli Hegel entusiast dere som ikke har sanset dette :eek:

    Med andre ord; forsterkeriet er garantert på desidert topp-plass, skal vi gjette nyutviklede (egentlige) separate komponenter som er puttet inn i en felles boks og dermed havner i kategorien integrert? Forøvrig en klasse Hegel selv har bidratt sterkt til, siste årene, det at integrert ikke er av lavere kvalitet men rett og slett bare integrert i samme kabinett.

    Så til det enete jeg lurer på med denne; har de (endelig) laget en DAC'en i klasse med HD30, så man ikke "må ha" denne ved siden av?
    Jeg tror det. Håper det. Og i så fall tåler den høyere pris, dersom den bokstavelig talt inneholder samme kvalitet av alt.

    Dere som ikke liker Hegel, vent bare til ikke-norske journalister "tar av" og sammenligner H-590 med utenlandske konkurrenter i vesentlig høyere prisklasse. Gryphon Diablo med innebygget DAC koster over 200 lapper...

    Grattis Bent Hegel & gutta boys ;)
    Hvis det du tenker og det vi håper, så blir det en killer.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hehe, Google Hegel H-590 og se alle som røper'n, alle egentlig med like lite nytt, men allikevel for et NAVN som Hegel har skaffet seg.
    For hvor ofte - dvs. i praksis hvor sjelden - ser vi en slik interesse for en kommende forsterker... Alt dette etter kun én dags viten om H-590.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Den nye Hegel integrerte virker lovende.... hadde man kombinert Preampen P30 med effekttrinnet H20 så kunne dette bli meget bra. Kunne godt ha kostet 85 tusen da.
    Hadde P30 og H20 i stua for noen år siden. Spilte meget bra. Ingen av Hegels integrerte er i nærheten lydmessig så vi får krysse fingrene... ingen fysisk grunn til at en integrert ikke skulle banke separate løsninger lydmessig.

    Håvard Holmedal i Lyd&Bilde tipper at H590 vil få 2x350 watt. Det håper jeg inderlig ikke. Håper Hegel prioriterer kvalitet foran kvantitet. Da ville 2x200 watt i 8 Ohm være passe, samme som Hegel H20.
     
    Sist redigert:

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Den nye Hegel integrerte virker lovende.... hadde man kombinert Preampen P30 med effekttrinnet H20 så kunne dette bli meget bra. Kunne godt ha kostet 85 tusen da.
    Hadde P30 og H20 i stua for noen år siden. Spilte meget bra. Ingen av Hegels integrerte er i nærheten lydmessig så vi får krysse fingrene... ingen fysisk grunn til at en integrert ikke skulle banke separate løsninger lydmessig.

    Håvard Holmedal i Lyd&Bilde tipper at H590 vil få 2x350 watt. Det håper jeg inderlig ikke. Håper Hegel prioriterer kvalitet foran kvantitet. Da ville 2x200 watt i 8 Ohm være passe, samme som Hegel H20.
    Tviler på at de lager en ny integrert med mindre kapasitet enn H360'n. Samme som H360 er kraftigere enn H300 (med små marginer selvsagt). Tipper selv mellom 300-350w, 1500-2000va og 150-270.000Uf. Får dem plass til H30 i den så er nok det lettere enn å lage en fra bunn.

    Mvh Aleksander
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Ingen fysisk grunn til at en integrert ikke skulle banke separate løsninger lydmessig.

    Du har så rett. Men de fleste produsenter har nå valgt å bremse ned litt på sine integrerte produkter, for at det SKAL være et lite skille - separate SKAL være litt bedre.

    Men, akkurat her det er så spennende å se Hegel sitt tenkesett, om dette kan komme til å bli en av deres mange innovasjoner, at de med H-590 opphører skillet mellom integrert og separate komponenter, i så fall vil ikke wattstykren være så viktig i seg selv på den måten at de nødvendigvis går så høyt over H-360.

    Tror Hegel har forstått at folk tenker penger, også, ved så mye salg av så mange integrerte - derfor H-590 som deres første "separate i ett kabinett" og da selvfølgelig med tilhørende kvalitet.

    En anenn ting, med dieselmotorene oppdaget mannen i gata hvor viktig tallene for dreiemoment var, ikke bare antall hestekrefter. Tror Hegel har gjort noe av det samme med sine to integrerte "-90 amper," at folk ikke bare tenker watt men titter litt på dempefaktor også. Well, nå er dette i form av måletall/-metoder også omdiskutert, dvs. viktigheten av tallene dersom konstruksjonen ellers er god. Mens store og gode strømforsyninger vel begynner å bli kjent utenfor Naim-leieren, altså overfor de fleste.

    Mest spennende av alt er at det er en Hegel-nyhet, for nyheter fra dette selskapet har for deres siste modeller høstet anmeldelser & tester kloden over hvor man ikke skulle tro kunne komme ut av en relativt liten norsk audioprodusent.
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Regnet om til norske kroner blir det sånn ca 97000 kr.
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Og det har Hegel tatt en telefon og fått den fjernet, tenker jeg.... Borte fra sortimentet.

    Sent fra min G8141 via Tapatalk
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Får Hegel i det hele tatt solgt noen H360 i Danmark med den prisinga?
     

    Gunders_81

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.05.2011
    Innlegg
    71
    Antall liker
    20
    Og det har Hegel tatt en telefon og fått den fjernet, tenker jeg.... Borte fra sortimentet.

    Sent fra min G8141 via Tapatalk
    Haha.. ja, der var den tydeligvis borte fra nettsiden. Men det er et par danske butikker til som har den til forhåndsbestilling.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    50 % større strømforsyning enn for H-360, 301 Watt, ny DAC - røper Stereophile fra messa om nye H-590.

    Ramler ikke av stolen om denne konkurrerer med markedets integrerte opp mot det dobbelte av sin egen pris (i følge Stereophile 12.000 dollar)
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Jeg hadde faktisk forventet enda kraftigere spesifikasjoner.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.323
    Torget vurderinger
    49
    Hegel har bygget opp skyhøy annerkjennelse, (merkelig nok mest utenfor Norge), så jeg tror H590 slippes på et ideellt tidspunkt.
    Heldigvis for Hegel har de «ublyge» firmaene gått i bresjen og sluppet spinndyre integrerte forsterkere.
    Tipper at når H590 blir sammenlignet lydmessig med disse kommer den nærmest til og fremstå som rimelig, og et kupp til prisen.
    Jeg har lyst på en:cool:
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hegel har bygget opp skyhøy annerkjennelse, (merkelig nok mest utenfor Norge)

    Har merket meg det samme, men Holter & gutta boys har is i magen, slipper ikke noe før de vet det setter ny standard i klassen. Som høres ut som en grei resept, men hvordan klarer de å klekke ut så utrolig mange "topp-ytelses-produkter" fra denne relativt lille bedriften her oppe i isbre land - har jeg stusset på siste par årene.

    H-590, samt Bladelius sin kommende Thor III erstatter, trolig et par solide gullkort innenfor faget "integrert forsterkerier" fra nordligere strøk :eek:
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Hegel har bygget opp skyhøy annerkjennelse, (merkelig nok mest utenfor Norge)

    Har merket meg det samme, men Holter & gutta boys har is i magen, slipper ikke noe før de vet det setter ny standard i klassen. Som høres ut som en grei resept, men hvordan klarer de å klekke ut så utrolig mange "topp-ytelses-produkter" fra denne relativt lille bedriften her oppe i isbre land - har jeg stusset på siste par årene.

    H-590, samt Bladelius sin kommende Thor III erstatter, trolig et par solide gullkort innenfor faget "integrert forsterkerier" fra nordligere strøk :eek:
    Tror det er en fordel at Hegel ikke styres av en økonom. Er økonom selv.....
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    [/QUOTE]Tror det er en fordel at Hegel ikke styres av en økonom. Er økonom selv.....[/QUOTE]


    Hehe, har du trolig mer rett i enn du aner ;)
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det store spørsmålet er om det blir hørbar forskjell på H590 og de andre familiemedlemmene når man får justert for volum. Så lenge man spiller innenfor komfortsonen til en forsterker kan det til tider være svært vanskelig å høre forskjell.

    Eksempelvis slet jeg med å høre forskjell på en Rega Brio r til 8000kr og Solution forsterker til 150k på Kef Blade 2 så lenge volumnivået var lavt til medium. Med én gang nivået gikk litt opp hørte man klart at Rega gikk tom ved at dynamikken forsvant og lyden ble skarp, mens Solution hørtes lik ut hele veien til altfor høyt nivå.

    En ting jeg undrer meg over er at alle nye produkter skal låte så veldig mye bedre enn forgjengerne. Gjør de egentlig det?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.323
    Torget vurderinger
    49
    Det store spørsmålet er om det blir hørbar forskjell på H590 og de andre familiemedlemmene når man får justert for volum. Så lenge man spiller innenfor komfortsonen til en forsterker kan det til tider være svært vanskelig å høre forskjell.

    Eksempelvis slet jeg med å høre forskjell på en Rega Brio r til 8000kr og Solution forsterker til 150k på Kef Blade 2 så lenge volumnivået var lavt til medium. Med én gang nivået gikk litt opp hørte man klart at Rega gikk tom ved at dynamikken forsvant og lyden ble skarp, mens Solution hørtes lik ut hele veien til altfor høyt nivå.

    En ting jeg undrer meg over er at alle nye produkter skal låte så veldig mye bedre enn forgjengerne. Gjør de egentlig det?
    Har Rega Brio 2017 selv, og lurer ofte på hva jeg skal med mer.
    Fantastisk engasjerende liten forsterker, men du har rett, den mister litt ro når volumet økes for mye.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Det store spørsmålet er om det blir hørbar forskjell på H590 og de andre familiemedlemmene når man får justert for volum. Så lenge man spiller innenfor komfortsonen til en forsterker kan det til tider være svært vanskelig å høre forskjell.

    Eksempelvis slet jeg med å høre forskjell på en Rega Brio r til 8000kr og Solution forsterker til 150k på Kef Blade 2 så lenge volumnivået var lavt til medium. Med én gang nivået gikk litt opp hørte man klart at Rega gikk tom ved at dynamikken forsvant og lyden ble skarp, mens Solution hørtes lik ut hele veien til altfor høyt nivå.

    En ting jeg undrer meg over er at alle nye produkter skal låte så veldig mye bedre enn forgjengerne. Gjør de egentlig det?

    Jeg er ingen Hegel spesialist, men ser jo at kriterier som lavere forvrengning og støybilde er faktorer som er forbedret når de slipper noe nytt - altså bedre enn forgjengeren.

    Antar videre at H590 er beregnet for de som har rom og høyttalere som krever mer power - dermed får den trolig livets rett.

    At stadig flere produsenter putter all sin teknologi i integrerte apparaturer, er jo bare en endeløs fryd for lommeboka.

    Seprate komponenter kommer lett opp i både 200 og 300 lapper, skal bare bli så sykt artig å se hvor langt opp på denne rangstigen H590 klatrer - også (og spesielt) hvordan den gjør seg mot "musikkmaskinen" Gryphon Diablo (utgaven med innebygget DAC) til dobbelt pris.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Det at wattstyrken i H590 ikke har økt mer enn 50 watt fra H360 er ingen bekymring. Kraftressursene i strømforsyning samt kondesatorbank har økt betydelig. Jeg antar også at både forforsterker og dac er av et annet kaliber enn sine småsøsken. Dette gir nok betydelig bedre lydkvalitet. Den har vel også høyere dempefaktor. Så alt i alt vil den antagelig ha bedre ro og dynamisk overskudd. Sortere bakgrunn og bedre oppløsning og separasjon. Vil tro lydbildet vokser i alle retninger. Blir spennende å se hva det sies om den når den ankommer i oktober. Har en H190 selv nå, som må sies å være overraskende god. Så de gjør mye riktig Holter og co :)
     
    Sist redigert:

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Dere er vel i feil vennetråd nå?
    Hvorfor det? Det må være lov til å være skeptisk til stadige revolusjonerende hopp i lydkvalitet som skal rettferdiggjøre tilsvarende ville hopp i pris. For all del, det er et marked for H590 for de som har krevende høyttalere og store rom. Men forbeholder meg likevel retten til å spekulere i at det er effekten og ikke bedre lydkvalitet man betaler det dobbelte av H360 for :)
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Jeg tror lovemusikk mente at dere snakket om Rega, ikke skepsisen til H590.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.323
    Torget vurderinger
    49
    Tror de fleste vennetråder er såpass runde i kantene at det går greit:)
    Direkte negative komentarer bør man ta i andre tråder, imo.

    Hegel sin nye H190 imponerte meg med en mer engasjerende lyd enn H160, dette gjør at jeg er spent på å få høre H590.
    Spiller de på den i Munchen, eller er den bare utstilt?
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Det store spørsmålet er om det blir hørbar forskjell på H590 og de andre familiemedlemmene når man får justert for volum. Så lenge man spiller innenfor komfortsonen til en forsterker kan det til tider være svært vanskelig å høre forskjell.

    Eksempelvis slet jeg med å høre forskjell på en Rega Brio r til 8000kr og Solution forsterker til 150k på Kef Blade 2 så lenge volumnivået var lavt til medium. Med én gang nivået gikk litt opp hørte man klart at Rega gikk tom ved at dynamikken forsvant og lyden ble skarp, mens Solution hørtes lik ut hele veien til altfor høyt nivå.

    En ting jeg undrer meg over er at alle nye produkter skal låte så veldig mye bedre enn forgjengerne. Gjør de egentlig det?
    Hos Hegel synes jeg at det er slik at nytt er bedre, dette gjelder ikke mange andre merker jeg har testet. En eldre Burmester 032 har faktisk bedre specs enn en ny....
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    [/QUOTE]Hos Hegel synes jeg at det er slik at nytt er bedre, dette gjelder ikke mange andre merker jeg har testet. En eldre Burmester 032 har faktisk bedre specs enn en ny....[/QUOTE]


    Hehe, hvor ofte hører man ikke om de gode gamle ML eller Krell fra de gode tider, hvor gode de var...

    Så her har du rett, Strømling. Og det at en liten norsk produsent enten det gjelder forforsterker, effektforsterker, integrert, DAC eller CD-spiller - nesten ved hver eneste nylansering - byr på produkter som gjør at et Googlesøk på hvem som har omtalt H590 som nyhet FØR den er lansert sensasjonelt avslører hvilket navn Hegel har fått ute i verden...

    Vedbjørn Tandberg og Bent Holter begynner å klinge likt innenfor norsk hi-fi historie - målt i oppmerksomhet utenfor landets grenser.
    Per Abrahamsen må også med her, selv om flere navn i hans egen EC historie burde vært med.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Det at wattstyrken i H590 ikke har økt mer enn 50 watt fra H360 er ingen bekymring. Kraftressursene i strømforsyning samt kondesatorbank har økt betydelig. Jeg antar også at både forforsterker og dac er av et annet kaliber enn sine småsøsken. Dette gir nok betydelig bedre lydkvalitet. Den har vel også høyere dempefaktor. Så alt i alt vil den antagelig ha bedre ro og dynamisk overskudd. Sortere bakgrunn og bedre oppløsning og separasjon. Vil tro lydbildet vokser i alle retninger. Blir spennende å se hva det sies om den når den ankommer i oktober. Har en H190 selv nå, som må sies å være overraskende god. Så de gjør mye riktig Holter og co :)
    Regner med at du også mener at H190 er en mer livlig og "gøyal" forsterker enn H360?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Det at wattstyrken i H590 ikke har økt mer enn 50 watt fra H360 er ingen bekymring. Kraftressursene i strømforsyning samt kondesatorbank har økt betydelig. Jeg antar også at både forforsterker og dac er av et annet kaliber enn sine småsøsken. Dette gir nok betydelig bedre lydkvalitet. Den har vel også høyere dempefaktor. Så alt i alt vil den antagelig ha bedre ro og dynamisk overskudd. Sortere bakgrunn og bedre oppløsning og separasjon. Vil tro lydbildet vokser i alle retninger. Blir spennende å se hva det sies om den når den ankommer i oktober. Har en H190 selv nå, som må sies å være overraskende god. Så de gjør mye riktig Holter og co :)
    Regner med at du også mener at H190 er en mer livlig og "gøyal" forsterker enn H360?
    Jeg har faktisk ikke hørt H360 selv enda, så det kan jeg ikke si. Men jeg føler at H190 er en livlig forsterker ja. Bør nok matches sammen med høyttalere som ikke i seg selv er for lyse i lydsignaturen. Bladelius Thor Mk3 Novitas jeg hadde var noe mer ‘romantisk’ i diskant og øvre mellomtone. Men syns ikke H190 er frempå heller til mine C1 Signature. Men den har litt kvassere kanter i toppen enn Thor hadde. De har uansett laget en meget god forstekrer i H190. Jeg håper dog at de gjerne beholder oppløsningen i øvre register, men gjerne klarer å glatte den ut litt i H590. Tror den siste finpussen hadde gjort at Hegel var lettere å matche med flere høyttaler merker enn i dag. Hegel spiller fortsatt litt edgy. Men akkurat sånn passe til oppsettet mitt nå. Jeg er spent på hva det skrives og sies om H590 når den lanseres. Kommer nok direkte sammenligninger mellom den og sine mindre søsken :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Well, du som kjenner Bladelius Thor Mk. III - skal vel ikke bli overrasket om dens etterfølger den overgår både nye H-590 og de fleste andre integrerte. De få gangene Bladelius gjør noe nytt er det fullstendig i tetsskiktet det de gjør - minst like bra som Hegel (og deres problemer med matching...). Passer seg ikke i denne tråd, men så må Hegel venner tåle av informasjon om annet på markedet.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Well, du som kjenner Bladelius Thor Mk. III - skal vel ikke bli overrasket om dens etterfølger den overgår både nye H-590 og de fleste andre integrerte. De få gangene Bladelius gjør noe nytt er det fullstendig i tetsskiktet det de gjør - minst like bra som Hegel (og deres problemer med matching...). Passer seg ikke i denne tråd, men så må Hegel venner tåle av informasjon om annet på markedet.
    Ja litt sammenligning opp mot Hegel skulle ikke være ublu i tråden. Det må tåles :) Jo Bladelius er gode ting, absolutt. Så MK4 versjonen som kommer blir nok ikke noe verre enn tidligere versjoner. Så får man se hva prisen blir på den opp mot den gamle serien og H590. Antar en plass mellom..... ???
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.258
    Antall liker
    9.048
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Well, du som kjenner Bladelius Thor Mk. III - skal vel ikke bli overrasket om dens etterfølger den overgår både nye H-590 og de fleste andre integrerte. De få gangene Bladelius gjør noe nytt er det fullstendig i tetsskiktet det de gjør - minst like bra som Hegel (og deres problemer med matching...). Passer seg ikke i denne tråd, men så må Hegel venner tåle av informasjon om annet på markedet.
    Ja litt sammenligning opp mot Hegel skulle ikke være ublu i tråden. Det må tåles :) Jo Bladelius er gode ting, absolutt. Så MK4 versjonen som kommer blir nok ikke noe verre enn tidligere versjoner. Så får man se hva prisen blir på den opp mot den gamle serien og H590. Antar en plass mellom..... ???
    Men va syns du om h190 sammenlignet mot din tidligere bladelius?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Well, du som kjenner Bladelius Thor Mk. III - skal vel ikke bli overrasket om dens etterfølger den overgår både nye H-590 og de fleste andre integrerte. De få gangene Bladelius gjør noe nytt er det fullstendig i tetsskiktet det de gjør - minst like bra som Hegel (og deres problemer med matching...). Passer seg ikke i denne tråd, men så må Hegel venner tåle av informasjon om annet på markedet.
    Ja litt sammenligning opp mot Hegel skulle ikke være ublu i tråden. Det må tåles :) Jo Bladelius er gode ting, absolutt. Så MK4 versjonen som kommer blir nok ikke noe verre enn tidligere versjoner. Så får man se hva prisen blir på den opp mot den gamle serien og H590. Antar en plass mellom..... ???
    Men va syns du om h190 sammenlignet mot din tidligere bladelius?
    Se post #2353 lenger opp på siden. Der forklarte jeg litt hva jeg syns om dem opp mot hverandre :)
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Den "1" watten er den første. Den viktigste, og den er SKIKKELIG god! ;-)

    Sent fra min G8141 via Tapatalk
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn