Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.926
    Antall liker
    8.237
    Torget vurderinger
    1
    Jasså, får ikke H90 støtte for Spotify Connect?
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Hvor lang innspillingstid regner man på H360? Har lånt en som låt supert, fått min egen nå, og den låter som forventet nokså flatt og kjedelig rett fra boksen. Er det noe å tenke på mtp innspilling? Bare la det stå og spille i en krok, eller må det kjøres litt hardt?
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Tok ikke så veldig lang tid å spille inn min men ja den låt gørr kjedelig ut av boksen men ble fantastisk bra relativt kjapt. Jeg bare brukte anlegget normalt men du kan sikker la det stå å spille i en krok. Jeg spilte på normalt lyttevolum for meg som er 60-70db og bånn spiker når jeg følte for det :)
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Da er det bare å kjøre på. :)

    De som mener det ikkeer nødvendig å spille innen forsterker burde brukt en godt innkjørt en stund for så å sette på en helt ny, forskjellen er åpenbar. :)
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Da er det bare å kjøre på. :)

    De som mener det ikkeer nødvendig å spille innen forsterker burde brukt en godt innkjørt en stund for så å sette på en helt ny, forskjellen er åpenbar. :)
    At det er stor forskjell er det liten tvil om hos meg i allefall. :)
    Husker dette med min H360 også, det skjedde mye i løpet av noen timer med innspilling! Men ferdig innspilt er det en helt rå forsterker.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Da er det bare å kjøre på. :)

    De som mener det ikkeer nødvendig å spille innen forsterker burde brukt en godt innkjørt en stund for så å sette på en helt ny, forskjellen er åpenbar. :)
    At det er stor forskjell er det liten tvil om hos meg i allefall. :)
    Husker dette med min H360 også, det skjedde mye i løpet av noen timer med innspilling! Men ferdig innspilt er det en helt rå forsterker.
    Akkurat dette overrasker meg litt. Nå lurer jeg på om jeg kan ha vært for rask på labben med H360? For meg fremstod nemlig H360 som både "tam" og "laidback", sammenliknet med H90 og H190. Men så gav jeg bare H360 to døgn. Er det noe av dere Hegel-eiere som har gått fra H90/H190 til H360 og som at opplever sistnevnte er som en lydmessig oppgradering? Da tenker jeg ikke på kraft og power, men mer på rytmisk driv, trøkk og punch og "gøy-faktor" i mellombassen.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Jeg har samme erfaring som deg A_S.
    360 var en nedtur for meg også,og jeg prøvde vel ett par uker. Den forandret seg litt første timen eller 2.




    Da er det bare å kjøre på. :)

    De som mener det ikkeer nødvendig å spille innen forsterker burde brukt en godt innkjørt en stund for så å sette på en helt ny, forskjellen er åpenbar. :)
    At det er stor forskjell er det liten tvil om hos meg i allefall. :)
    Husker dette med min H360 også, det skjedde mye i løpet av noen timer med innspilling! Men ferdig innspilt er det en helt rå forsterker.
    Akkurat dette overrasker meg litt. Nå lurer jeg på om jeg kan ha vært for rask på labben med H360? For meg fremstod nemlig H360 som både "tam" og "laidback", sammenliknet med H90 og H190. Men så gav jeg bare H360 to døgn. Er det noe av dere Hegel-eiere som har gått fra H90/H190 til H360 og som at opplever sistnevnte er som en lydmessig oppgradering? Da tenker jeg ikke på kraft og power, men mer på rytmisk driv, trøkk og punch og "gøy-faktor" i mellombassen.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Jeg har samme erfaring som deg A_S.
    360 var en nedtur for meg også,og jeg prøvde vel ett par uker. Den forandret seg litt første timen eller 2.




    Husker dette med min H360 også, det skjedde mye i løpet av noen timer med innspilling! Men ferdig innspilt er det en helt rå forsterker.
    Akkurat dette overrasker meg litt. Nå lurer jeg på om jeg kan ha vært for rask på labben med H360? For meg fremstod nemlig H360 som både "tam" og "laidback", sammenliknet med H90 og H190. Men så gav jeg bare H360 to døgn. Er det noe av dere Hegel-eiere som har gått fra H90/H190 til H360 og som at opplever sistnevnte er som en lydmessig oppgradering? Da tenker jeg ikke på kraft og power, men mer på rytmisk driv, trøkk og punch og "gøy-faktor" i mellombassen.
    Takk for svar. Der sparte du meg faktisk for en ny runde med H360. Jeg vil tippe at H360 er litt mer avhengig av såkalt "matching" for å komme til sin rett, f.eks. ved å koble til rytmisk gode høyttalere o.l.

    H90 er vel den "snilleste" forsterkeren av dem alle, som kan matches med mye forskjellig utstyr, så lenge høyttalerne ikke er tungdrevne.

    Akk, ja, valgets kval :)
     
    X

    X186841

    Gjest
    Vil nok heller prøve H190 igjen før H360. Hvis jeg kommer over en som er støyfri.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Det tok da lengre tid enn ett par uker med H360'n før den satt hos meg.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    To uker på en ny forsterker er etter min mening ikke lang nok tid. Er nok flere som har vært litt kjappe med H360'n
     
    • Liker
    Reaksjoner: raw
    X

    X186841

    Gjest
    Hva skulle forandre seg teknisk sett i løpet av en måned eller 2 ?
    Får håpe de ikke bruker så dårlige komponenter att de forandrer spec. Så fort.
    Synes det aller meste utenom kanskje høyttalere er stabile etter oppvarming, derimot kan tilvenning til en ny og fravending av hva man er vant til ta en stund.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke bare jeg som mener det. Har folk som har vært innom å hørt den før og etter den ble innspilt som er helt enig.
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Jeg byttet jo fra en godt brukt H360 til en eskeny, og forskjellen er stor. Vanskelig å peke på avvenning og tilvenning her....

    Sent fra min G8141 via Tapatalk
     
    X

    X186841

    Gjest
    Før den ble varm første gangen låt den nok bittelitt annerledes her og.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Noen uker før jeg ga den opp, H90 og særlig H190 låt mye bedre etter min smak, fra første øyeblikk :)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen uker før jeg ga den opp, H90 og særlig H190 låt mye bedre etter min smak, fra første øyeblikk :)
    Det er som jeg skrev at hos meg låt H360 kjedelig ut av boksen men etter ca50 spille timer våkna den skikkelig :) men det handler selvfølgelig om matching også. H360 er ganske "laid back" i toppen noe som passer meg utmerket. Kunne ikke hatt den om den var vassere i toppen :) mine ører selvfølgelig :)
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Noen uker før jeg ga den opp, H90 og særlig H190 låt mye bedre etter min smak, fra første øyeblikk :)
    Det er som jeg skrev at hos meg låt H360 kjedelig ut av boksen men etter ca50 spille timer våkna den skikkelig :) men det handler selvfølgelig om matching også. H360 er ganske "laid back" i toppen noe som passer meg utmerket. Kunne ikke hatt den om den var vassere i toppen :) mine ører selvfølgelig :)
    Det er ikke dette som menes med "laidback" her (jeg skriver ikke "laidback i toppen"). Jeg er selv fullstendig allergisk mot pågående diskant og øvre mellomtone, noe som gir lyttetretthet etter kort tid.

    Laidback i denne sammenhengen betyr at forsterkeren underkommuniserer eller underformidler selve rytmen og mellombassen i musikken ("trampe takten"= luftgitar), og vektlegger andre sider av musikken, f.eks. detaljer eller en snill klang. Jeg har hørt noen kjedelige forsterkere opp gjennom årene, og det er rett og slett drepen for musikkgleden.

    Gjennom å matche en litt laidback forsterker med f.eks. Klipsch eller JBL-høyttalere og kanskje en spilleglad kilde, så hjelper det som regel til å få litt mer futt og fart i anlegget, men om ikke konstruktørene har vektlagt mellombassen i en forsterker, så er det ikke lett å få den fram andre steder i anlegget heller.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen uker før jeg ga den opp, H90 og særlig H190 låt mye bedre etter min smak, fra første øyeblikk :)
    Det er som jeg skrev at hos meg låt H360 kjedelig ut av boksen men etter ca50 spille timer våkna den skikkelig :) men det handler selvfølgelig om matching også. H360 er ganske "laid back" i toppen noe som passer meg utmerket. Kunne ikke hatt den om den var vassere i toppen :) mine ører selvfølgelig :)
    Det er ikke dette som menes med "laidback" her (jeg skriver ikke "laidback i toppen"). Jeg er selv fullstendig allergisk mot pågående diskant og øvre mellomtone, noe som gir lyttetretthet etter kort tid.

    Laidback i denne sammenhengen betyr at forsterkeren underkommuniserer eller underformidler selve rytmen og mellombassen i musikken ("trampe takten"= luftgitar), og vektlegger andre sider av musikken, f.eks. detaljer eller en snill klang. Jeg har hørt noen kjedelige forsterkere opp gjennom årene, og det er rett og slett drepen for musikkgleden.

    Gjennom å matche en litt laidback forsterker med f.eks. Klipsch eller JBL-høyttalere og kanskje en spilleglad kilde, så hjelper det som regel til å få litt mer futt og fart i anlegget, men om ikke konstruktørene har vektlagt mellombassen i en forsterker, så er det ikke lett å få den fram andre steder i anlegget heller.
    Skjønner hva du mener. Men jeg er redd dere har gitt H360 for kort tid. Kjenner veldig godt igjen beskrivelsen din når jeg først fikk H360'n hjem. Men tror man ikke på innspilling av forsterkere så får det være så(selv om det står i manualen). Men får dere sjansen til å teste en som er "godt" brukt så ville jeg gjort det :)

    Mvh Aleksander
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Noen uker før jeg ga den opp, H90 og særlig H190 låt mye bedre etter min smak, fra første øyeblikk :)
    Det er som jeg skrev at hos meg låt H360 kjedelig ut av boksen men etter ca50 spille timer våkna den skikkelig :) men det handler selvfølgelig om matching også. H360 er ganske "laid back" i toppen noe som passer meg utmerket. Kunne ikke hatt den om den var vassere i toppen :) mine ører selvfølgelig :)
    Det er ikke dette som menes med "laidback" her (jeg skriver ikke "laidback i toppen"). Jeg er selv fullstendig allergisk mot pågående diskant og øvre mellomtone, noe som gir lyttetretthet etter kort tid.

    Laidback i denne sammenhengen betyr at forsterkeren underkommuniserer eller underformidler selve rytmen og mellombassen i musikken ("trampe takten"= luftgitar), og vektlegger andre sider av musikken, f.eks. detaljer eller en snill klang. Jeg har hørt noen kjedelige forsterkere opp gjennom årene, og det er rett og slett drepen for musikkgleden.

    Gjennom å matche en litt laidback forsterker med f.eks. Klipsch eller JBL-høyttalere og kanskje en spilleglad kilde, så hjelper det som regel til å få litt mer futt og fart i anlegget, men om ikke konstruktørene har vektlagt mellombassen i en forsterker, så er det ikke lett å få den fram andre steder i anlegget heller.
    Skjønner hva du mener. Men jeg er redd dere har gitt H360 for kort tid. Kjenner veldig godt igjen beskrivelsen din når jeg først fikk H360'n hjem. Men tror man ikke på innspilling av forsterkere så får det være så(selv om det står i manualen). Men får dere sjansen til å teste en som er "godt" brukt så ville jeg gjort det :)

    Mvh Aleksander
    Du kan ha rett. Men jeg vet egentlig ikke hvordan jeg skal få gjennomført en slikt test i praksis, selv med 14 dagers returrett. Jeg får tenke litt. Det er i alle fall spennende at det er flere som har en annen opplevelse av H360 enn meg (selv om jeg ikke helt kan forstå at en forsterker kan endre seg så mye).
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    804
    Sted
    Bergen
    Det er ikke dette som menes med "laidback" her (jeg skriver ikke "laidback i toppen"). Jeg er selv fullstendig allergisk mot pågående diskant og øvre mellomtone, noe som gir lyttetretthet etter kort tid.

    Laidback i denne sammenhengen betyr at forsterkeren underkommuniserer eller underformidler selve rytmen og mellombassen i musikken ("trampe takten"= luftgitar), og vektlegger andre sider av musikken, f.eks. detaljer eller en snill klang. Jeg har hørt noen kjedelige forsterkere opp gjennom årene, og det er rett og slett drepen for musikkgleden.

    Gjennom å matche en litt laidback forsterker med f.eks. Klipsch eller JBL-høyttalere og kanskje en spilleglad kilde, så hjelper det som regel til å få litt mer futt og fart i anlegget, men om ikke konstruktørene har vektlagt mellombassen i en forsterker, så er det ikke lett å få den fram andre steder i anlegget heller.
    Skjønner hva du mener. Men jeg er redd dere har gitt H360 for kort tid. Kjenner veldig godt igjen beskrivelsen din når jeg først fikk H360'n hjem. Men tror man ikke på innspilling av forsterkere så får det være så(selv om det står i manualen). Men får dere sjansen til å teste en som er "godt" brukt så ville jeg gjort det :)

    Mvh Aleksander
    Du kan ha rett. Men jeg vet egentlig ikke hvordan jeg skal få gjennomført en slikt test i praksis, selv med 14 dagers returrett. Jeg får tenke litt. Det er i alle fall spennende at det er flere som har en annen opplevelse av H360 enn meg (selv om jeg ikke helt kan forstå at en forsterker kan endre seg så mye).
    Om du ikke liker den etter noen dager,lever den tilbake.Den endrer seg lite.Har hatt en selv.En nabo har den nå og er sånn passe fornøyd.Selv ville jeg ikke hatt den tilbake selv etter to år innspillingstid.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke dette som menes med "laidback" her (jeg skriver ikke "laidback i toppen"). Jeg er selv fullstendig allergisk mot pågående diskant og øvre mellomtone, noe som gir lyttetretthet etter kort tid.

    Laidback i denne sammenhengen betyr at forsterkeren underkommuniserer eller underformidler selve rytmen og mellombassen i musikken ("trampe takten"= luftgitar), og vektlegger andre sider av musikken, f.eks. detaljer eller en snill klang. Jeg har hørt noen kjedelige forsterkere opp gjennom årene, og det er rett og slett drepen for musikkgleden.

    Gjennom å matche en litt laidback forsterker med f.eks. Klipsch eller JBL-høyttalere og kanskje en spilleglad kilde, så hjelper det som regel til å få litt mer futt og fart i anlegget, men om ikke konstruktørene har vektlagt mellombassen i en forsterker, så er det ikke lett å få den fram andre steder i anlegget heller.
    Skjønner hva du mener. Men jeg er redd dere har gitt H360 for kort tid. Kjenner veldig godt igjen beskrivelsen din når jeg først fikk H360'n hjem. Men tror man ikke på innspilling av forsterkere så får det være så(selv om det står i manualen). Men får dere sjansen til å teste en som er "godt" brukt så ville jeg gjort det :)

    Mvh Aleksander
    Du kan ha rett. Men jeg vet egentlig ikke hvordan jeg skal få gjennomført en slikt test i praksis, selv med 14 dagers returrett. Jeg får tenke litt. Det er i alle fall spennende at det er flere som har en annen opplevelse av H360 enn meg (selv om jeg ikke helt kan forstå at en forsterker kan endre seg så mye).
    Om du ikke liker den etter noen dager,lever den tilbake.Den endrer seg lite.Har hatt en selv.En nabo har den nå og er sånn passe fornøyd.Selv ville jeg ikke hatt den tilbake selv etter to år innspillingstid.
    Du får gjøre som du selv vil :) gidder ikke diskutere dette men har fortalt hvordan H360 utvikla seg hos meg.

    Mvh Aleksander
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Der kan være stor forskjell på nye og innspillte amper. Få lånt et innspillt eksemplar av det merket du er interessert i og hør om den faller i smak. For noen år siden lånte jeg AW 400 monoblokker som var godt innspillte. De imponerte så mye at valget om kjøp ble tatt. Gikk for kliss nye og nedturen var stor når de ble tatt i bruk første gang. Det var vanskelig å tro at dette var snakk om de samme ampene. Det låt kvasst og lite imponerende, men trøstet meg med at de nok ville gå seg til etter noen timer.
    Det tok faktisk over 100 t før golyden var på plass.

    På mine nåværende MC 1.2 kw merket jeg ingen forskjell. De ble også kjøpt nye.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Så vi ender vel opp med rundt 50 % sannsynlighet for at det er ørene som blir innspilt og ikke forsterkeren i denne diskusjonen også. Med mindre man prøver en ny og en innspilt forsterker ved siden av hverandre med volumkontrollert A-B testing eller måler respons og forvrengning under kontrollerte forhold, så prater man egentlig bare drømmer og fantasier i dette tilfellet også.
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Hørte en hel del på H360 på Soundgarden i flere omganger før jeg kjøpte selv (da var den ganske ny på markedet). Den som stod der var godt innspilt, og spilte musikk så det var en fryd. Da jeg kom hjem og koblet opp min egen eskenye H360, låt den pistrete, lukket og uryddig i noen timer, som forventet, siden jeg allerede hadde "vært der" med både H200 og H300. Så det at Hegel-amper (og sikkert mange andre også) må spilles inn litt, er jeg ikke uenig i.

    Nå blir det spennende å høre om H590 representerer noe kvantesprang i forhold til "Master & Commander"-komboen... Det skal ganske mye til for at jeg gidder å bytte...
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Hørte en hel del på H360 på Soundgarden i flere omganger før jeg kjøpte selv (da var den ganske ny på markedet). Den som stod der var godt innspilt, og spilte musikk så det var en fryd. Da jeg kom hjem og koblet opp min egen eskenye H360, låt den pistrete, lukket og uryddig i noen timer, som forventet, siden jeg allerede hadde "vært der" med både H200 og H300. Så det at Hegel-amper (og sikkert mange andre også) må spilles inn litt, er jeg ikke uenig i.

    Nå blir det spennende å høre om H590 representerer noe kvantesprang i forhold til "Master & Commander"-komboen... Det skal ganske mye til for at jeg gidder å bytte...
    Kvantesprang i forhold til den komboen er det nok h590 ikke. Men Hegel kan levere hvis de ønsker. P/H30 er et kvantesprang bedre.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Så vi ender vel opp med rundt 50 % sannsynlighet for at det er ørene som blir innspilt og ikke forsterkeren i denne diskusjonen også. Med mindre man prøver en ny og en innspilt forsterker ved siden av hverandre med volumkontrollert A-B testing eller måler respons og forvrengning under kontrollerte forhold, så prater man egentlig bare drømmer og fantasier i dette tilfellet også.

    Drømme og fantasere ? Blir så smått forbanna på slike kommentarer.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har gjort oppgraderingen på H190, hvor låter spotify connect kontra ekstern streamer?
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Drømme og fantasere ? Blir så smått forbanna på slike kommentarer.
    Det er på mote å bli fornærmet, så ingen overraskelser der. ;)
    Poenget er ikke å provosere, men å påpeke at siden det mangler både konsensus og objektive data blir disse diskusjonene kun selvforsterkende for ens egne standpunkter/opplevelser.

    Egne erfaringer med Hegel-produktene er at de bør være godt varme før de låter på sitt beste, derfor lot jeg alltid H20 stå på i perioder jeg var hjemme selv om jeg ikke brukte anlegget. Synes det tok rundt 30-45 minutter før lyden roet seg ned fra kald oppstart.
    Utover det er det ganske sannsynlig at det er ørene som venner seg til lyden fra anlegget når man snakker om innspilling på elektronikk, den sannsynligheten styrkes av erfaringene man har med dårlig lydhukommelse og nødvendigheten av å bruke tid med nye oppsett pga tiden det tar å rekalibrere sine preferanser.

    Legger man disse faktorene sammen med sprikende erfaringer til grunn, innser man at sannsynligheten er minst 50% for at det er i hodet (drømmer og fantasier) og ikke i realiteten at lydsignaturen endres drastisk over hundrevis av timer.
    Selvsagt, det spiller ingen rolle hvilke faktorer som utgjør sluttresultatet for den individuelle bruker, men for at et informasjonsgrunnlag i et offentlig forum skal ha verdi er det viktig med balanserte betraktninger også.
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Vel, hvordan forklares det at det ikke var hørbar forskjell på Mc 1.2kw over tid, mens det motsatte var tilfelle med AW-400 ?
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ingen kontroll på om det er andre endringer gjort i lytterommet som høyttalerplassering, lytteposisjon eller andre faktorer over hundrevis av timer for noen av oppsettene, så jeg kan spekulere til jeg blir grønn uten å vite om jeg skyter i riktig retning engang.

    Det enkle er ofte det beste, så jeg velger å anta at det har sammenheng med at Mc 1.2kw er en langt bedre forsterker enn AW-400 og at mye av forklaringen ligger allerede der.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn