Har HFS en framtid i dagens form?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.732
    Antall liker
    28.458
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    larkrla skrev:
    Vel, innlegget hadde vært bedre dersom du hadde spart deg for å omtale folk som "ultrahighendgjengen","subjektivistiske snåsamenn","småautistiske kontrollfreaker og highendpurister".
    Hvis man synes det er veldig riktig og treffende å omtale andre forummedlemmer slik, da er man bra intolerant og nedlatende selv.

    Ellers synes jeg innholdet i Gjestemedlems innlegg var bra.
    Innertier!
    mvh
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.650
    Antall liker
    1.401
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    65finger skrev:
    BT skrev:
    Et svadafritt forum med ekstremt høyt utbytte per leste setning er ikke å forakte.
    hva som oppfattes som svada eller ikke er høyst subjektivt
    Akkurat, men HiFiSentralen inkluderer alle leirer som flertallet her inne ønsker.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Skink_123 skrev:
    nb skrev:
    Roysen skrev:
    Så det er vanskelig å lese norsk?
    Det kan fort være et misforhold mellom hva du skriver at du mener og hva leserne tror du egentlig mener. Jeg tror du ønsker deg et smalt HiFi-forum hvor folk som ikke er innehavere av fancy anlegg hyggelig holder munn mens de selverklærte ekspertene snakker seg imellom. Jeg vet at du ikke har skrevet det, men jeg tror det åkke som.
    nb, det er ikke slik jeg har forstått Roysen i denne tråden. Roysen mener det ordene betyr i ordlista.

    En av grunnene til at vi har et språk er jo nettopp det at vi alle vet hva ordene betyr og kan konsentrere oss hva den som skriver ønsker å formidle.
    Hva skal vi med advokater. Kan det være tolkning av foreksempel lovtekst
     
    N

    nb

    Gjest
    Skink_123 skrev:
    nb, det er ikke slik jeg har forstått Roysen i denne tråden. Roysen mener det ordene betyr i ordlista.

    En av grunnene til at vi har et språk er jo nettopp det at vi alle vet hva ordene betyr og kan konsentrere oss hva den som skriver ønsker å formidle.

    Hva ønsker du å formidle nb?
    At denne diskusjonen handler om to ting:
    1) At det er for mye "annet" på forumet, som OT
    2) At det finnes måter som er riktigere enn andre å bedrive denne hobbyen på, og at man bedriver den på en "riktig" måte gir større rett til å uttale seg og med større autoriet.

    Ang punkt 2) er det selvsagt mulig jeg tar helt feil.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.650
    Antall liker
    1.401
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    65finger skrev:
    Skink_123 skrev:
    nb skrev:
    Roysen skrev:
    Så det er vanskelig å lese norsk?
    Det kan fort være et misforhold mellom hva du skriver at du mener og hva leserne tror du egentlig mener. Jeg tror du ønsker deg et smalt HiFi-forum hvor folk som ikke er innehavere av fancy anlegg hyggelig holder munn mens de selverklærte ekspertene snakker seg imellom. Jeg vet at du ikke har skrevet det, men jeg tror det åkke som.
    nb, det er ikke slik jeg har forstått Roysen i denne tråden. Roysen mener det ordene betyr i ordlista.

    En av grunnene til at vi har et språk er jo nettopp det at vi alle vet hva ordene betyr og kan konsentrere oss hva den som skriver ønsker å formidle.
    Hva skal vi med advokater. Kan det være tolkning av foreksempel lovtekst
    De leser iallefall det som står skrevet og ferdig med det. Det er en egenskap som av og til kan være nyttig.

    Noen hater rør, noen hater kabler, noen hater subber, noen hater dyr hifi, noen hater solid state, noen hater cd, noen hater vinyl, noen hater mp3 etc...

    En burde heller samles om det vi liker, det være seg kabler, subber, dyr hifi, solid state, cd, vinyl, mp3 etc...

    Og la det være med det.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.271
    Antall liker
    22.722
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    tkr skrev:
    larkrla skrev:
    Vel, innlegget hadde vært bedre dersom du hadde spart deg for å omtale folk som "ultrahighendgjengen","subjektivistiske snåsamenn","småautistiske kontrollfreaker og highendpurister".
    Hvis man synes det er veldig riktig og treffende å omtale andre forummedlemmer slik, da er man bra intolerant og nedlatende selv.

    Ellers synes jeg innholdet i Gjestemedlems innlegg var bra.
    Innertier!
              mvh
    Hifisentralen har også plass til "virkelighetsfornektere" som kjører RIAAkorreksjon i digitaldomenet. ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.650
    Antall liker
    1.401
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    65finger skrev:
    Skink_123 skrev:
    65finger skrev:
    BT skrev:
    Et svadafritt forum med ekstremt høyt utbytte per leste setning er ikke å forakte.
    hva som oppfattes som svada eller ikke er høyst subjektivt
    Akkurat, men HiFiSentralen inkluderer alle leirer som flertallet her inne ønsker.
    Kan du utdype?
    Det være seg at en godtar hva forskjellige folk legger i ordet hifi. Jeg touchet så vidt innpå det her på forrige innlegg.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.650
    Antall liker
    1.401
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Valentino skrev:
    tkr skrev:
    larkrla skrev:
    Vel, innlegget hadde vært bedre dersom du hadde spart deg for å omtale folk som "ultrahighendgjengen","subjektivistiske snåsamenn","småautistiske kontrollfreaker og highendpurister".
    Hvis man synes det er veldig riktig og treffende å omtale andre forummedlemmer slik, da er man bra intolerant og nedlatende selv.

    Ellers synes jeg innholdet i Gjestemedlems innlegg var bra.
    Innertier!
    mvh
    Hifisentralen har også plass til "virkelighetsfornektere" som kjører RIAAkorreksjon i digitaldomenet. ;D
    To the point!
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Skink_123 skrev:
    65finger skrev:
    Skink_123 skrev:
    nb skrev:
    Roysen skrev:
    Så det er vanskelig å lese norsk?
    Det kan fort være et misforhold mellom hva du skriver at du mener og hva leserne tror du egentlig mener. Jeg tror du ønsker deg et smalt HiFi-forum hvor folk som ikke er innehavere av fancy anlegg hyggelig holder munn mens de selverklærte ekspertene snakker seg imellom. Jeg vet at du ikke har skrevet det, men jeg tror det åkke som.
    nb, det er ikke slik jeg har forstått Roysen i denne tråden. Roysen mener det ordene betyr i ordlista.

    En av grunnene til at vi har et språk er jo nettopp det at vi alle vet hva ordene betyr og kan konsentrere oss hva den som skriver ønsker å formidle.
    Hva skal vi med advokater. Kan det være tolkning av foreksempel lovtekst
    De leser iallefall det som står skrevet og ferdig med det. Det er en egenskap som av og til kan være nyttig.

    Noen hater rør, noen hater kabler, noen hater subber, noen hater dyr hifi, noen hater solid state, noen hater cd, noen hater vinyl, noen hater mp3 etc...

    En burde heller samles om det vi liker, det være seg kabler, subber, dyr hifi, solid state, cd, vinyl, mp3 etc...

    Og la det være med det.
    Jeg hater ingenting vedr. HIFIdingseri (dyrt, billig, rør, horn, transistor etc) så infantil er jeg ikke når det gjelder denne hobbyen
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Valentino skrev:
    Hifisentralen har også plass til "virkelighetsfornektere" som kjører RIAAkorreksjon i digitaldomenet. ;D
    .. og andre som er blant de laveste av lavkastene, så som f.eks de som er freidige nok til å misbruke god hifi på historiske lydinnspillinger og attpåtil ha en mening om hvordan det låter :)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.650
    Antall liker
    1.401
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    nb skrev:
    Skink_123 skrev:
    nb, det er ikke slik jeg har forstått Roysen i denne tråden. Roysen mener det ordene betyr i ordlista.

    En av grunnene til at vi har et språk er jo nettopp det at vi alle vet hva ordene betyr og kan konsentrere oss hva den som skriver ønsker å formidle.

    Hva ønsker du å formidle nb?
    At denne diskusjonen handler om to ting:
    1) At det er for mye "annet" på forumet, som OT
    2) At det finnes måter som er riktigere enn andre å bedrive denne hobbyen på, og at man bedriver den på en "riktig" måte gir større rett til å uttale seg og med større autoriet.

    Ang punkt 2) er det selvsagt mulig jeg tar helt feil.
    Som svar på begge tror jeg måten det snakkes på som er litt av problemet, da det ofte kan være ganske så bastante uttalelser uten vilje til å lytte til motpart.

    Ønskes det mindre OT er det jo bare å øke aktiviteten på de andre fora :D En trenger ikke ha mindre OT av den grunn ; )

    Det er måter som er riktigere å bedrive denne hobbyen på enn andre. Den gale metoden er å slå folk i hodet med egen filosofi. Den riktige er å komme med konstruktive innspill.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.732
    Antall liker
    28.458
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    nb skrev:
    Skink_123 skrev:
    nb, det er ikke slik jeg har forstått Roysen i denne tråden. Roysen mener det ordene betyr i ordlista.

    En av grunnene til at vi har et språk er jo nettopp det at vi alle vet hva ordene betyr og kan konsentrere oss hva den som skriver ønsker å formidle.

    Hva ønsker du å formidle nb?
    At denne diskusjonen handler om to ting:
    1) At det er for mye "annet" på forumet, som OT
    2) At det finnes måter som er riktigere enn andre å bedrive denne hobbyen på, og at man bedriver den på en "riktig" måte gir større rett til å uttale seg og med større autoriet.

    Ang punkt 2) er det selvsagt mulig jeg tar helt feil.
    Jeg tror at mange her inne ikke makter ellerønsker å se forbi det Roysen står for i andre tråder her på HFS.

    Det gjør det vanskelig for ham å formidle sine tanker uten å bli skult mistenksomt på ift. bakenforliggende motiver.

    Og det synes jeg er både urettferdig og lite klokt.

    mvh
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.650
    Antall liker
    1.401
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    65finger skrev:
    Skink_123 skrev:
    65finger skrev:
    Skink_123 skrev:
    nb skrev:
    Roysen skrev:
    Så det er vanskelig å lese norsk?
    Det kan fort være et misforhold mellom hva du skriver at du mener og hva leserne tror du egentlig mener. Jeg tror du ønsker deg et smalt HiFi-forum hvor folk som ikke er innehavere av fancy anlegg hyggelig holder munn mens de selverklærte ekspertene snakker seg imellom. Jeg vet at du ikke har skrevet det, men jeg tror det åkke som.
    nb, det er ikke slik jeg har forstått Roysen i denne tråden. Roysen mener det ordene betyr i ordlista.

    En av grunnene til at vi har et språk er jo nettopp det at vi alle vet hva ordene betyr og kan konsentrere oss hva den som skriver ønsker å formidle.
    Hva skal vi med advokater. Kan det være tolkning av foreksempel lovtekst
    De leser iallefall det som står skrevet og ferdig med det. Det er en egenskap som av og til kan være nyttig.

    Noen hater rør, noen hater kabler, noen hater subber, noen hater dyr hifi, noen hater solid state, noen hater cd, noen hater vinyl, noen hater mp3 etc...

    En burde heller samles om det vi liker, det være seg kabler, subber, dyr hifi, solid state, cd, vinyl, mp3 etc...

    Og la det være med det.
    Jeg hater ingenting vedr. HIFIdingseri (dyrt, billig, rør, horn, transistor etc) så infantil er jeg ikke når det gjelder denne hobbyen
    Supert!

    Dette er jo samlingspunktet for lyd og musikk. Måtte det fortsette å være slik.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    nb skrev:
    Roysen skrev:
    Så det er vanskelig å lese norsk?
    Det kan fort være et misforhold mellom hva du skriver at du mener og hva leserne tror du egentlig mener. Jeg tror du ønsker deg et smalt HiFi-forum hvor folk som ikke er innehavere av fancy anlegg høflig holder munn mens de selverklærte ekspertene snakker seg imellom. Jeg vet at du ikke har skrevet det, men jeg tror det åkke som.
    Det er langt, langt fra hva jeg har skrevet og ønsker og vitner om en god del mangler og brister ved deg som person.

    Mvh
    Roysen
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Roysen skrev:
    nb skrev:
    Roysen skrev:
    Så det er vanskelig å lese norsk?
    Det kan fort være et misforhold mellom hva du skriver at du mener og hva leserne tror du egentlig mener. Jeg tror du ønsker deg et smalt HiFi-forum hvor folk som ikke er innehavere av fancy anlegg høflig holder munn mens de selverklærte ekspertene snakker seg imellom. Jeg vet at du ikke har skrevet det, men jeg tror det åkke som.
    Det sier vel kanskje mer om deg enn meg fordi det er langt, langt fra hva jeg har skrevet og ønsker.

    Mvh
    Roysen
    Det tror jeg slett ikke nb, Roysen ønsker bare seriøsitet uansett hvor mye HiFi´n koster.

    Jeg vil ikka ha en for seriøs sentral/hobby ;).
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Her er det også plass til en som vil romkorrigere omnipoler!

    I dag ble 12. og siste parti i VM-sjakk spilt. Anand gikk av med seieren med svart mot Topalov, som begikk noen feiltrekk midtveis. Diskusjonstrådene på ulike sjakkfora har en temperatur og en språkføring som i sammenligning gjør hva som enn er skrevet her inne til blomsterprydede setninger fulle av gjensidig beundring.

    Så det å vende tilbake til HFS etter noen timer der ulike kaller hverandre imbesile når de ønsker å vise respekt har vært en bra respitt. ;)

    Problemet, om jeg kan tillate meg en ytring, er vel at vi har sterke motsetninger innen denne hobbyen. Men det er også dette som gjør den interessant. Det er motsetninger man bryner seg på og utvikles gjennom.

    Jeg viser til hva Harry Lime sier i "Den tredje mann."

    Don't be so gloomy. After all it's not that awful. Like the fella says, in Italy for 30 years under the Borgias they had warfare, terror, murder, and bloodshed, but they produced Michelangelo, Leonardo da Vinci, and the Renaissance. In Switzerland they had brotherly love - they had 500 years of democracy and peace, and what did that produce? The cuckoo clock.

    Tror HFS har godt av at man møtes utfra ulike ståsted, og får sine oppfatninger brynt av motstand. Slik sett er det synd at mange gode diskusjoner har forsvunnet inn i avlukker og irrganger, der meningsfeller kanskje snakker hverandre etter munnen mer enn de har godt av?

    Alt har sin tid.

     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.661
    Antall liker
    1.398
    vredensgnag skrev:
    Her er det også plass til en som vil romkorrigere omnipoler!
    Og attpåtil til en som synes det høres småkinky ut å romkorrigere omnipoler. Ah, HFS favner bredt, dere !
    Vil du være med hjem og romkorrigere omnipolene mine ? Det er en linje jeg garanterer vil føre til stort kalas.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.251
    Antall liker
    4.568
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Stråler omnipoler 360 grader?
    720 grader. Men det er før de er romkorrigerte.
    I de fleste praktiske tilfeller blir det vel minus gulv, dvs effektiv utstråling på 540 grader (360 horisontalt + 180 grader vertikalt) (?)

    mvh
    KJ
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.251
    Antall liker
    4.568
    Torget vurderinger
    1
    Asbjørn skrev:
    Off topic eller ikke, romvinkler måles da i steradianer, ikke i grader. Derfor 2p for en rundtstrålende høyttaler som står på et plan, p inntil en vegg, p/2 i et hjørne, osv. Se også http://www.trueaudio.com/st_spcs1.htm.
    ... mumle ... mule ... mumle ... du har vel rett ;)

    Det er dog enklere å «tenke» i grader, selv om det ikke blir rett ... ;)

    mvh
    KJ
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    De fleste skjønner nok hva du skriver/mener Roysen, men det er så innmari gøy å kverulere litt 8)

    Så klart alle skal få ha sine egne meninger, eller så kunne man jo bare ha "slettet" alle innlegg man ikke var enige i.
     

    maskinisten

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.02.2008
    Innlegg
    277
    Antall liker
    80
    Sted
    Meløy, den stille fjærding
    Et mere seriøst og målrettet forum? Men hvordan måles seriøsitet og hva er egentlig målet?

    For å sette ting i perspektiv kan man prøve å tenke på diverse produsenters forskjellige konstruksjonsprinsipper og lydfilosofi.. Er det noen av disse produsentene som sitter med fasit? Og hvis ikke, hvordan skal vi vanlige konsumenter komme til enighet mtp. lydkvalitet, konstruksjonsprinsipper, osv..?

    Jeg for min del henger meg ikke så mye opp i hva som eventuellt er riktig, vel.. det må høres riktig ut i mine egne ører, men ser ingen grunn til å diskutere ting ned til 'atomnivå', den biten lar jeg mer enn gjerne konstruktørene ta seg av.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.014
    Antall liker
    8.324
    Torget vurderinger
    1
    Bare engasjementet her forteller at Hifisentralen er liv laga i lang tid fremover.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.364
    Antall liker
    6.560
    Torget vurderinger
    2
    Gjestemedlem skrev:
    HFS store styrke er ikke formatet eller inndelingen, regelverket eller modereringen.

    Det er summen av de menneskene som frekventerer stedet. De mest oppegående, kunnskapsrike og interessante av dem har flere og bredere interesser enn hva ultrahighendgjengen bryr seg med. Skal man sette i gang en kulturrevolusjon der kun subjektivistiske snåsamenn med prestigeprosjekter og deres beundrere får føre ordet så vil stedet ganske fort dø ut.

    Ønsker man et sted der folk dropper innom til dagen, så må det være bredt nok til å holde på hifi- og musikkelskerne selv til tider da de har andre ting i tankene. Den norskspråklige delen av hifipuristene er neppe stor nok til å holde stedet i live på egenhånd.

    I tillegg til trådene i Generelt finner jeg stor glede i å lese om Minuttens, Eros, Robertn, Fingern, Lynges musikktips. Om Vredens, og Honkeys innsikt i aktualiteter, Slubberts linker til statlige pussigheter, OMFs vinkling på økonomi, Parelius kortfattede men skarpe kommentarer i ymse tråder, Valentinos finurlige humor, Marsboers og nbs datakunnskaper, vintipsene fra Fidelio og Vidar, .. bare for å nevne noen få raske eksempler.

    Det er alle disse menneskene som tilsammen gjør HFS til et levende og interessant sted, ikke utelukkende de småautistiske kontrollfreakene og highendpuristene, selv om de også absolutt beriker stedet med sine viktige bidrag.

    Man kan ikke forvente at alt som skrives skal være like interessant og velfundert til enhver tid, men så lenge de kunnskapsrike menneskene er her så er de tilgjengelig når de viktige trådene dukker opp.
    Trådens beste og mest fornuftige innlegg.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.924
    Antall liker
    36.130
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    maskinisten skrev:
    Et mere seriøst og målrettet forum? Men hvordan måles seriøsitet og hva er egentlig målet?
    Jeg vet ikke hvordan "mer seriøst og målrettet" skal måles, men jeg vet at jeg ikke vil ha det.
     
    F

    fjellvåk

    Gjest
    bjornh skrev:
    Bare engasjementet her forteller at Hifisentralen er liv laga i lang tid fremover.
    En ca. 50-60 personer har skrevet noe i denne tråden av ca. 14800 medlemmer, vet ikke hvordan man måler engasjement jeg men jeg synes det var skremmende mange som ikke mener noe i det hele tatt?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.099
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det kan godt hende at de mener noe - men det er ikke ALLE her i verden som lider av skrivekløe. For de fleste blir det antageligvis også hipp som happ - det står jo alle fritt å lese det man vil lese, og i det store og hele å skrive det man vil skrive - åkke som.
     
    F

    fjellvåk

    Gjest
    Ulf-B skrev:
    Det kan godt hende at de mener noe - men det er ikke ALLE her i verden som lider av skrivekløe. For de fleste blir det antageligvis også hipp som happ - det står jo alle fritt å lese det man vil lese, og i det store og hele å skrive det man vil skrive - åkke som.
    Sikkert riktig det også, eller at de gir f..., egentlig.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Sikkert derfor det snart er 3.500 som har lest tråden. Vi får gå ut ifra at det er 50 mann som klikker innom som ville helsike.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.251
    Antall liker
    4.568
    Torget vurderinger
    1
    fjellvåk skrev:
    Ulf-B skrev:
    Det kan godt hende at de mener noe - men det er ikke ALLE her i verden som lider av skrivekløe. For de fleste blir det antageligvis også hipp som happ - det står jo alle fritt å lese det man vil lese, og i det store og hele å skrive det man vil skrive - åkke som.
    Sikkert riktig det også, eller at de gir f..., egentlig.
    Eller de bare gir F i denne tristesen av en tråd ... av 14791 medlemmer er det omlag 990 medlemmer som har omlag 100 innlegg eller mer, Så av totalen er det nok noe «daukjøtt», men hva så? HFS er det medlemmene gjør det til! Ikke så veldig mye mer eller mindre.

    mvh
    KJ
     
    F

    fjellvåk

    Gjest
    KJ skrev:
    fjellvåk skrev:
    Ulf-B skrev:
    Det kan godt hende at de mener noe - men det er ikke ALLE her i verden som lider av skrivekløe. For de fleste blir det antageligvis også hipp som happ - det står jo alle fritt å lese det man vil lese, og i det store og hele å skrive det man vil skrive - åkke som.
    Sikkert riktig det også, eller at de gir f..., egentlig.
    Eller de bare gir F i denne tristesen av en tråd ...

    mvh
    KJ
    Det var vel det jeg mente ja..eller at de gir f...i fremtiden og formen til HFS, men det vet vi jo ikke.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    24.014
    Antall liker
    8.324
    Torget vurderinger
    1
    fjellvåk skrev:
    bjornh skrev:
    Bare engasjementet her forteller at Hifisentralen er liv laga i lang tid fremover.
    En ca. 50-60 personer har skrevet noe i denne tråden av ca. 14800 medlemmer, vet ikke hvordan man måler engasjement jeg men jeg synes det var skremmende mange som ikke mener noe i det hele tatt?
    At de fleste medlemmer ikke er aktive, er vel ikke noen nyhet, HFS har tross alt været på nett noen år. Og så er det gjerne slik at de mest profilerte er de som deltar i slike debatter.
     

    yellow

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    392
    Antall liker
    144
    Når man ser i signaturen hva slags anlegg de aktive på forumet har, så er det ganske naturlig at de fleste passive medlemmene ikke har mange innlegg om hifi. De aktive har vel brukt mer penger på kabler enn de passive har på hele anlegget.
    Selv om de fleste medlemmene er opptatt av hifi er det kun et fåtall som har råd/prioriterer å bytte ut komponenter flere ganger i året.

    Ang. denne tråden, så er den nå "bortgjemt" på Kommentarer og hjelp til forumet. En del av forumet jeg aldri frekventerer. Hadde den ikke startet på Hifi Generelt hadde jeg aldri oppdaget den.

    //y
     
    F

    fjellvåk

    Gjest
    bjornh skrev:
    fjellvåk skrev:
    bjornh skrev:
    Bare engasjementet her forteller at Hifisentralen er liv laga i lang tid fremover.
    En ca. 50-60 personer har skrevet noe i denne tråden av ca. 14800 medlemmer, vet ikke hvordan man måler engasjement jeg men jeg synes det var skremmende mange som ikke mener noe i det hele tatt?
    At de fleste medlemmer ikke er aktive, er vel ikke noen nyhet, HFS har tross alt været på nett noen år. Og så er det gjerne slik at de mest profilerte er de som deltar i slike debatter.
    Så engasjementet blant "the very few ones" er stort, da er vi enige.
     

    gunni2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.03.2006
    Innlegg
    117
    Antall liker
    0
    Det kan også tenkes at flere er som meg som leser denne tråden og ser på dette som god underholdning. Uttrykket storm i vannglass osv kan kanskje passe denne gangen også. Evnen til å blåse opp bagateller til store saker er iallefall fremdeles levende her. Men jeg forstår at en del med teknisk innsikt resignerer og ikke orker å delta i debatter når forsøk på faktainformasjon blir avfeid med at ikke alt kan måles. Forøvrig forbauser det meg litt at en ikke tar hensyn til at hørselen kan være forskjellig slik at det som en person synes høres bra ut for en annen kanskje blir helt feil når en diskuterer forskjellige produkter.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn