Har HFS en framtid i dagens form?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • J

    J.J

    Gjest
    Har HFS en framtid i dagens form?

    Tja si det ... det er nok det - for det er jo en utrolig artig hobby som en kan ha alene og dele med andre både IRL og her på sentralen ...
    Men nettetikette er jo tatt opp før....så den kommer en vel ikke noe vei med ..
    MEN jeg tror det er en ide`..... og ha enda flere moderatorer her som følger mer med slik at ting evnt blir stoppet FØR det ender slik som det er gjort her de siste døgnene .. Ref: The Roysen case. slukke før det brenner med andre ord.
    Og så er det dette med personangrep og det og la seg svare på slik. Hva gjør man ??

    Og hvorfor kan en ikke holde en høflig tone selv om det går en kule varmt ??
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    jan#jan skrev:
    Har HFS en framtid i dagens form?
    Ja, så fremt man husker å ha fokus på musikken :)

    M.a.o.: at det ikke (bare) blir et datateknisk diskusjonsforum.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    HFS vil bestå sålenge vi har bla:

    Roda: som stort sett sier det han mener fra levra
    Canales: som ovenfor, men med en betydlig større lever
    VidarP: som tipser om det gode liv med god drikke, fin musikk og fine manerer
    Solhaug: Det jævla maset om kobberledninger med riktig kvadrat
    Orso: omtrent som ovenfor bare med akustikk
    BT: Artige oneliners som ALLTID treffer
    Audiophile-Arve: Som nesten alltid koser seg med varme rundstykker på morgenkvisten
    Alle som er innom Naimtråden
    Lagga: Med verdens flotteste og minst selvhøytidlige besøkstråd

    Og ikke minst alle dere som takler både motvind og medvind like godt
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.163
    Antall liker
    6.509
    Som en tidligere kollega pleier å si: -Kirkegården er full av uunnværlige mennesker.

    (ooops - en oneliner igjen...) ::)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.093
    Antall liker
    8.033
    Torget vurderinger
    12
    Akkurat nå er jeg fristet til å si nei, men med litt justeringer er det sikkert mulig. Manns minne er kort.
     
    S

    Supertramp

    Gjest
    BT skrev:
    Som en tidligere kollega pleier å si: -Kirkegården er full av uunnværlige mennesker.

    (ooops - en oneliner igjen...) ::)
    Og for å følge den opp - livet etter døden:
    "uansett hvor du havner, treffer du kjentfolk....."

    :)
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.739
    Antall liker
    8.023
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Iallfall er det interessant å merke seg at
    - Berre ca 1000 av sentralen sine 15406 medlemer har skrive meir enn 100 innlegg. Det er om lag 6,5% aktive
    - 207 har skrive meir enn 1000 innlegg. Og eit par har skrive meir enn 10 000 innlegg.
    - 7476 medlemer aldri har skrive noko som helst (og at rundt 1000 av desse tause melde seg på ein gong for over 5 år sidan).
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.045
    Antall liker
    594
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    jan#jan skrev:
    Har HFS en framtid i dagens form?

    Tja si det ... det er nok det - for det er jo en utrolig artig hobby som en kan ha alene og dele med andre både IRL og her på sentralen ...
    Men nettetikette er jo tatt opp før....så den kommer en vel ikke noe vei med ..
    MEN jeg tror det er en ide`..... og ha enda flere moderatorer her som følger mer med slik at ting evnt blir stoppet FØR det ender slik som det er gjort her de siste døgnene .. Ref: The Roysen case. slukke før det brenner med andre ord.
    Og så er det dette med personangrep og det og la seg svare på slik. Hva gjør man ??

    Og hvorfor kan en ikke holde en høflig tone selv om det går en kule varmt ??
    Veldig enig i det som sies her, vi trenger flere moderatorer samt en felles holdning fra deres side i forhold til hva som kan godtas og tolereres når det gjelder personkarakteristikker og sakelighet.

    I tillegg så har alle et ansvar selv når det gjelder det å være høflig...
     
    N

    nb

    Gjest
    Audiophile-Arve skrev:
    Iallfall er det interessant å merke seg at
    - Berre ca 1000 av sentralen sine 15406 medlemer har skrive meir enn 100 innlegg. Det er om lag 6,5% aktive
    - 207 har skrive meir enn 1000 innlegg. Og eit par har skrive meir enn 10 000 innlegg.
    - 7476 medlemer aldri har skrive noko som helst (og at rundt 1000 av desse tause melde seg på ein gong for over 5 år sidan).
    Nok helt normale tall for et nettforum.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.557
    Antall liker
    11.731
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Det vil selvfølgelig hjelpe om vi modererer oss selv i større grad. Rope på moderasjon av andre er såre enkelt, å bli indignert og krenket er veldig enkelt, å stille krav til hva andre bør gjøre er latterlig enkelt.
    Å stille krav til sin egen adferd og prøve å oppføre seg som en voksen er mer krevende (og sikkert for kjedelig vil mange synes), men til syvende og sist det eneste vi som deltakere har reelle muligheter til å påvirke...

    Som jeg overhørte i en familiediskusjon i lofoten noen år siden: "splittn i bjælken ser du, men du ser faan ikkje bror din i auan..."
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.045
    Antall liker
    594
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Burnt_Island skrev:
    Som jeg overhørte i en familiediskusjon i lofoten noen år siden: "splittn i bjælken ser du, men du ser faan ikkje bror din i auan..."
    Den kommer vel egentlig ikke fra Lofoten... ::)
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Jeg synes at folk i alt for stor grad skriver som de vil og om det de vil og er interessert i. Det fører til et mylder av innlegg om kabler, skismørning og annet jeg ikke er interessert i. Andre innlegg, og da snakker jeg om et stort antall, handler om ting jeg i det minste har en viss interesse av, men når det gjelder synspunkt og tilnærming så er jeg ikke på linje, og ofte ikke i det hele tatt. Videre har innleggene ganske ofte en form som skiller seg fra den jeg bruker, og jeg kan ikke si at det tiltaler meg. Kan vi ha det slik fremover?
     
    P

    Parelius

    Gjest
    totte skrev:
    Jeg synes at folk i alt for stor grad skriver som de vil og om det de vil og er interessert i. Det fører til et mylder av innlegg om kabler, skismørning og annet jeg ikke er interessert i. Andre innlegg, og da snakker jeg om et stort antall, handler om ting jeg i det minste har en viss interesse av, men når det gjelder synspunkt og tilnærming så er jeg ikke på linje, og ofte ikke i det hele tatt. Videre har innleggene ganske ofte en form som skiller seg fra den jeg bruker, og jeg kan ikke si at det tiltaler meg. Kan vi ha det slik fremover?
    Slik kan vi ikke ha det. Det eneste naturlige er at Høvdingen nå utvider tilbudet om vennetråder og min tråd og din tråd og andre tråder hvor vi ser oss i speilet, til også å bli et tilbud om egne fora. Hver mann sitt forum! HFS-forumet må ekspandere groteskt om det skal overleve.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Parelius skrev:
    Det eneste naturlige er at Høvdingen nå utvider tilbudet om vennetråder og min tråd og din tråd og andre tråder hvor vi ser oss i speilet, til også å bli et tilbud om egne fora. Hver mann sitt forum! HFS-forumet må ekspandere groteskt om det skal overleve.
    Jeg har begynt med mitt eget forum i Word: "totte-HiFi.doc". Her skriver jeg ting jeg synes det er fint å skrive og limer inn ting som andre har skrevet som jeg har sansen for. Dette er en forbilledlig meningsutveksling, og om Høvdingen er interessert kan jeg la ham få se den, til glede og åndelig berikelse, og som inspirasjon til en fullstendig ny HFS315000.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Kan vi ikke ha et approbert ordforråd der ord som approbert ikke er tillatt? Et avgrenset ordforråd, som man strengt tvinges til å holde seg til, slik at alles innlegg skal få en likelyd?

    Det hadde vært fint, syns jeg, og ville sikkert ført til at mange diskusjoner ikke blir til noe, samtidig som vi unngår denne evinnelige forvirringen som nødvendigvis oppstår når uttrykk som "dynamikk" anvendes, uten at disputantene (de som deltar i tråden, med et begrenset ordforråd) er enige om hva det betyr.

    La oss være enige om at dynamikk betyr at det smeller av anlegget når det spiller veldig høyt, for eksempel.
    Mikrodynamikk betyr at det også smeller litt når det spiller veldig lavt.

    Bare som et innspill, altså.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.557
    Antall liker
    11.731
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    @vredensgnag: jeg ville likt det du sier bedre om du hadde kalt det et "forslag" istedenfor et "innspill"
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Det tas til etterretning.

    Såvidt jeg forstår er antallet medlemmer økende, og aktiviteten virker frisk, på HFS?
    Det er et fantastisk forum, der vi gjensidig hjelper hverandre å favne lang bredere, høyere og dypere enn vi ville klart på egen hånd, så vi bedre kan orientere oss innen musikk, komponentvalg og alskens lytteteorier.

    Helt utrolig!
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Burnt_Island skrev:
    @vredensgnag: jeg ville likt det du sier bedre om du hadde kalt det et "forslag" istedenfor et "innspill"
    Det er nettopp slikt jeg ikke limer inn i "totte-HiFi.doc".
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.171
    Antall liker
    20.021
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    ;D

    Foreslår vi overfaller bråkebøttene med forståelse og smiley fra nå av.
    Blir kanskje stilt da ;)
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    lars_erik skrev:
    Noen må bråke,uansett,forstår jeg! :mad:
    Hvor er det en av HFS' vareste neser værer bråk nå da?

    Synes du temaet og de armageddonske vyene ikke møtes med den respekt de fortjener? Her pekes det på endetidstegn som at "det tillates at det spys ut edder og galle om produkter og produsenter av personer som knapt nok vet forskjellen på et radiorør og en transistor" og ikke minst at "enkelte medlemmer får lov å bygge opp vranglære i tråd etter tråd uten personlig erfaring", og, ikke minst: "Off topic tar for stor plass".

    Sannelig, sannelig sier jeg deg: Det skal komme en tid da det tøyses og tulles med alt som er hellig, og når en sinnamann klager med sinnafjes, så vil de bare tøyse videre. Og da skal sinnamannen ta en tøysekopp med til sin Høvding og si: "Høvding, denne mannnen har tøyset med at noen har klaget over vranglære og slikt." Men Høvdingen vil bare si: "Jada, jada, bare mas. Kan dere ikke bare slappe litt av av og til?" Og da skal Sinnamannen gjøre som noen skulle gjort for lenge siden: Han skal på egen hånd ta tøysekoppen dit fodera og alle de andre man håper man slipper å se igjen er, og si til ham: "Du har drevet med hersketeknikker og latterliggjøring, og kjørt på med lakris. Fy faen. Nå får du ikke være med å leike mer". Men tøysekoppen vil bare si: "Det driter vel jeg i, jeg har totte-HiFi.doc", og når sinnamannen kommer tilbake til HFS vil han se at alle bare skriver om akustikk og avansert matlaging, ofte uten personlig erfaring, og da vil alle se at det har gått til Helvete.

    God natt,
    totte
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.163
    Antall liker
    6.509
    totte skrev:
    lars_erik skrev:
    Noen må bråke,uansett,forstår jeg! :mad:
    Hvor er det en av HFS' vareste neser værer bråk nå da?

    Synes du temaet og de armageddonske vyene ikke møtes med den respekt de fortjener? Her pekes det på endetidstegn som at "det tillates at det spys ut edder og galle om produkter og produsenter av personer som knapt nok vet forskjellen på et radiorør og en transistor" og ikke minst at "enkelte medlemmer får lov å bygge opp vranglære i tråd etter tråd uten personlig erfaring", og, ikke minst: "Off topic tar for stor plass".

    Sannelig, sannelig sier jeg deg: Det skal komme en tid da det tøyses og tulles med alt som er hellig, og når en sinnamann klager med sinnafjes, så vil de bare tøyse videre. Og da skal sinnamannen ta en tøysekopp med til sin Høvding og si: "Høvding, denne mannnen har tøyset med at noen har klaget over vranglære og slikt." Men Høvdingen vil bare si: "Jada, jada, bare mas. Kan dere ikke bare slappe litt av av og til?" Og da skal Sinnamannen gjøre som noen skulle gjort for lenge siden: Han skal på egen hånd ta tøysekoppen dit fodera og alle de andre man håper man slipper å se igjen er, og si til ham: "Du har drevet med hersketeknikker og latterliggjøring, og kjørt på med lakris. Fy faen. Nå får du ikke være med å leike mer". Men tøysekoppen vil bare si: "Det driter vel jeg i, jeg har totte-HiFi.doc", og når sinnamannen kommer tilbake til HFS vil han se at alle bare skriver om akustikk og avansert matlaging, ofte uten personlig erfaring, og da vil alle se at det har gått til Helvete.

    God natt,
    totte
    Er det rart vi trives her? ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.650
    Antall liker
    1.401
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    vredensgnag skrev:
    Kan vi ikke ha et approbert ordforråd der ord som approbert ikke er tillatt? Et avgrenset ordforråd, som man strengt tvinges til å holde seg til, slik at alles innlegg skal få en likelyd?

    Det hadde vært fint, syns jeg, og ville sikkert ført til at mange diskusjoner ikke blir til noe, samtidig som vi unngår denne evinnelige forvirringen som nødvendigvis oppstår når uttrykk som "dynamikk" anvendes, uten at disputantene (de som deltar i tråden, med et begrenset ordforråd) er enige om hva det betyr.

    La oss være enige om at dynamikk betyr at det smeller av anlegget når det spiller veldig høyt, for eksempel.
    Mikrodynamikk betyr at det også smeller litt når det spiller veldig lavt.

    Bare som et innspill, altså.
    En ordbok innen hi-fi hadde ikke vært så dumt. Det tror jeg hadde vært en berikelse for forumet. Med synonymer og en kontekst for å gjøre klart hva det betyr.

    F.eks:

    bass: Toner i fra xxx til xxx Hz. Noen deler bass opp i bla bla osv.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.601
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fine pastoral ytringer der totte... ;D

    HC som har bakgrunn ifra denslags i sin fam..
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.557
    Antall liker
    11.731
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    tråden hvor man skriver om avansert matlaging uten egenerfaring virker gøy; kan du lenke til den?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.163
    Antall liker
    6.509
    Da var det bare å vinke farvel til Roysen atter en gang...

    Noe sier meg at hfs blir et roligere forum når bølgene har fått lagt seg. Men hvem vet, kanskje dukker han opp igjen, som han har for vane?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.601
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    BT skrev:
    Da var det bare å vinke farvel til Roysen atter en gang...

    Noe sier meg at hfs blir et roligere forum når bølgene har fått lagt seg. Men hvem vet, kanskje dukker han opp igjen, som han har for vane?
    Nå igjen ? Uff da.. Blir lettere sjøsyk av denne sjøgangen... 8)
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.557
    Antall liker
    11.731
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    jevnt over syns jeg hifisentralen er et flott sted, og som "vreden" sier, vi kan strekke oss mye lenger med sentralen enn vi ville fått til på egen hånd.

    Noen ganger minner sentralen likevel litt om arbeidsplassen min (et kollektiv hvor vi driver med langtids rusbehandling), et sted som har vært i en rivende utvikling og opplevd mye endring i løpet av de 7 årene jeg har vært der. Det er et fenomen som jeg har observert der tre ganger nå.

    Fra tid til annen kommer det en ny ansatt med sine egne forventninger og forestillinger om hvordan ting skal være, som blir frustrert når de opplever at arbeidsplassen ikke var slik de trodde. Et års tid (av og til mer) prøver de så energisk, med stort engasjement og temperament å forme bedriften i sitt eget bilde. Til syvende og sist et tapsprosjekt. To mulige utfall: utbrenthet grunnet ikke innfridde forventninger, eller realitetsjustering og tilpasning hvor den ansatte finner "sin" plass, og går inn i den store dialogen (noe som ofte fører til reell endring :))...
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Er spent på utviklingen av sentralen nå. Håper vi går roligere tider i møte.

    Redigerte denne innlegget selv. ;)
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.251
    Antall liker
    4.569
    Torget vurderinger
    1
    ... passer det med et gjennbruk av en fin stikktittel ?

    HFS - mostly harmless

    mvh
    KJ
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Burnt_Island skrev:
    tråden hvor man skriver om avansert matlaging uten egenerfaring virker gøy; kan du lenke til den?
    Det hadde vært morsomt som TV-underholdning: Deltagerne får navn på og bilde av retten, men må finne ut av ingredienser og tilberedningsmåte selv. Taperen må spise hele sin rett.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Har dagsformen en fremtid uten HFS?
    Hva er fremtidens HFS-frie dagsform?

    Vil den kommende redesignen, der vi er blitt lovet at vi kan ignorere hverandre, bedre på dagens form? Dersom alle ignorerer alle, hva blir resultatet?

    Simeon Stylitten bodde på toppen av en pillar i 37 år. Til å begynne med var den fire meter høy, men hans beundrere bygde på, og til slutt satt han 15 meter oppe, og undret på hva faen han hadde satt i gang.
    Det ble etterhvert populært å sitte på toppen av søyler, og forskjellige byer fikk seg en stylitt, siden det trakk folk.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Simeon_Stylites

     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.270
    Antall liker
    10.868
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    HFS engasjerer ihvertfall og det er en bra ting - så et smilefjes :)
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    364
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Jeg leste sisteinnlegget til Roysen igår. Tror jeg er en av de få. 16.30 til ca 16.33 er ikke lang levetid for et innlegg.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.171
    Antall liker
    20.021
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    room skrev:
    Jeg leste sisteinnlegget til Roysen igår. Tror jeg er en av de få. 16.30 til ca 16.33 er ikke lang levetid for et innlegg.
    Nå igjen?
    Hva skjedde?
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.599
    Antall liker
    364
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    lars_erik skrev:
    room skrev:
    Jeg leste sisteinnlegget til Roysen igår. Tror jeg er en av de få. 16.30 til ca 16.33 er ikke lang levetid for et innlegg.
    Nå igjen?
    Hva skjedde?
    Hvis du leser stengeinnlegget til Høvdingen idag i Roysens rede tråden så kanskje du skjønner det.
    Kan føye til at ordvalget til Roysen var grovkalibret. (mildt sagt)
    Har ikke lyst til å tilføye noe mer da denne saken er imellom Roysen og Høvdingen.


    room
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.171
    Antall liker
    20.021
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Huff! Dette ble jo virkelig ille. Synd at det skulle ende på denne måten.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn