ErosLoveking skrev:
Steinar_Lund skrev:
Hvis jeg har forstått Roysen riktig, har hans ønske om å "omorganisere" forumet sitt utspring bl.a. i hva han nærmest oppfatter som mobbing fra det han kaller "Musikkpolitiet". Jeg har ikke selv sett dette på forumet, men Roysen er ganske tydelig på at det har forekommet, og hvis det stemmer, synes jeg det er såpass alvorlig at det bør undersøkes nærmere.
Jeg "mobber" følgende; MGP, Prog og Pink Floyd. Sistnevnte har jeg forklart meg relativt utførlig om i en PF tråd, og det morsomste er at jeg har nesten komplett studiokatalog ++ (alt på vinyl) og som spilles med jevne mellomrom.
MGP og prog med et visst glimt i øyet, og dritt kastes fort tilbake. HFS progfrontkjemper nummer en, Skink 123, føler du deg trakkasert? I så fall ja, så skal jeg komme på Progkjellern en dag og ta blokkfløytedansen, hvis nei så kan vi skåle i en pils og du kan få oppgaven med å overbevise meg om sjangerens fortreffeligheter.

:-*
Det faller nok noen sleivbemerkninger inne på musikksidene innimellom, men ser ikke helt sammenheng med resten av forumet, og at det skulle foregå noen ondsinnet mobbing.
Forleden dag ble det hintet om plateshoppingens femi trekk og at undertegnede har en bipolar lidelse. Noen her er sikkert hårsåre nok til å fly i flint, men siden meldingens avsender er en kar som jeg aldri har møtt face to face, men funnet en god grunntone med på dette internettet tar jeg det hele med et stort glis. ;D
mvh
Sheriff Eros
" Oslo Fuzz & Farfisa"
Haha, du glemmer å nevne at jeg og i enkelte tilfeller har frontet en viss kar i MGP, og at jeg ofte kaller Pink Floyd for Pønk Floyd ; )
Uansett, siden du nevner prog, så vil jeg legge til at jeg tror mye av grunnen til at prog er utskjelt er at mange som liker prog også liker rar musikk og ikke evner å skille disse, så når de har venner på besøk og skal sette på en "skikkelig" prog låt så setter de på noe weird pling plong som ihugga progfans såvidt klarer å sluke etter 20 gjennomlytt.
Gjerne kom å ta blokkfløytedanse, før du vet ordet av det har minst 3 personer dratt fram en avart av blokkfløyta, vet om noen som kommer til å stille med kazoo, samt at progpikene garantert vil danse til galskapen. For ikke å snakke om alle som kommer til å tromme, er vi riktig heldig så tar en eller annen person å åpner munnen og gauler med!
Vi her på sentralen besitter utstyr i alle grader av dyrt, billig, dårlig, bra som alt serveres oss med musikk som vi liker og ikke liker.
Av og til så blir dritt+dritt=superbra, som f.eks en eller annen boks som er designet for å spille av MP3 med høy partyfaktor, men som ville ha falt helt igjennom om en hadde spilt av et enmikrofonsopptak på boksen.
Andre ganger har en superbra+superbra=dritt fordi det blir skjærende og alt annet enn enmikrofonsopptak går ann å spille.
Nettopp derfor har vi Hifisentralen som kan advare og tipse oss om kombinasjoner som funker og som ikke funker på forhånd.
Men noe vi bør ha i bakhodet er at våre egne opplevelser ikke nødvendigvis sammenfatter med andres.
F.eks Kjøpe/DIY kabler, hvor dypt/lyst en høyttaler går, cd vs vinyl, transistor vs rør, pris vs utførelse etc.
Men det er noen som foretrekker noe for en grunn, og det synes jeg ikke vi skal glemme! Og en helt annen ting er og at noen har kjøpt noe fordi de liker det.
Husk at ikke alle bygger hifi-en sin for at den skal være mest mulig korrekt. Men da bør en være klar over det selv.