Har Crown noen venner i HiFi Norge?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Velkommen i klubben! Jeg oppgraderte fra XTi-1000 til XTi-2000 for noen måneder siden men må si at begge er fantastiske produkter. Når jeg sammenlignet XTi-1000 med Krell'en fullrange på ProAc D80 syntes jeg førstnevnte var litt "tørr" fra mellomtonen og opp. Men jeg skulle nok levd fint med den også. Jeg har heller ikke gjort tester med XTi-2000 fullrange enda. Mulig det er forskjell på XTi-1000 og XTi-2000 i så henseende. At Crown levererer meget bra valuta for pengene med XTi-serien er det ingen tvil om. :)

    Mvh
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Ja takk, gjerne det. Men ser at prisene på I-Tech er en del høyere da. Ligger en brukt I-T4000 på ebay for $2200. Omtrent fem ganger prisen av XTi-2000.. :) Dessuten deler jeg veldig lavt, på 80Hz, så det føles litt "overkill" med en så barsk forsterker bare i nedre bass.

    Mvh
     
    T

    timc

    Gjest
    toref skrev:
    Ja takk, gjerne det. Men ser at prisene på I-Tech er en del høyere da. Ligger en brukt I-T4000 på ebay for $2200. Omtrent fem ganger prisen av XTi-2000.. :) Dessuten deler jeg veldig lavt, på 80Hz, så det føles litt "overkill" med en så barsk forsterker bare i nedre bass.

    Mvh
    I-Tech har en helt annen tyngde og autoritet nederst :)

    Uansett bråker den sånn at den må stå i ett annet rom. Vifta får for fullt hele tiden.
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    timc skrev:
    toref skrev:
    Ja takk, gjerne det. Men ser at prisene på I-Tech er en del høyere da. Ligger en brukt I-T4000 på ebay for $2200. Omtrent fem ganger prisen av XTi-2000.. :) Dessuten deler jeg veldig lavt, på 80Hz, så det føles litt "overkill" med en så barsk forsterker bare i nedre bass.

    Mvh
    I-Tech har en helt annen tyngde og autoritet nederst :)

    Uansett bråker den sånn at den må stå i ett annet rom. Vifta får for fullt hele tiden.
    Ekstra støy er helt uaktuelt så dette får evt. vente til jeg finner meg ny kåk med muligheter for annen plassering. Lurer faktisk på om jeg har blitt mer allergisk for støy de siste par årene. Synes det ødelegger mye av dynamikken. :-\

    XTi-2000 er heldigvis såpass overkill den også at jeg foreløpig ikke har hørt antydning til viftestøy fra den. Har fortsatt ikke sett at LED-ene for -30 dB nivå har vært tent. ;D

    Mvh
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Litt artig også. Selv når det rister lett i veggene er utsvinget på subb-ene 3-4 millimeter og man har 20-25 dB igjen på forsterkeren. :)

    Mvh
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Har en XTi-2000 som jeg kjøpte for ikke så veldig lenge siden. Har kjøpt den inn til passive suber. Utifra det lille jeg har prøvd den fullfrekvent til høyttalere, så synes jeg ikke den låt spesielt bra oppover i frekvensene. En stund siden jeg prøvde, men husker at det låt ganske hardt og kornete. Til suber regner jeg med den blir super.
     
    T

    timc

    Gjest
    orso skrev:
    Har en XTi-2000 som jeg kjøpte for ikke så veldig lenge siden. Har kjøpt den inn til passive suber. Utifra det lille jeg har prøvd den fullfrekvent til høyttalere, så synes jeg ikke den låt spesielt bra oppover i frekvensene. En stund siden jeg prøvde, men husker at det låt ganske hardt og kornete. Til suber regner jeg med den blir super.
    Helt i tråd med min evaluering :)
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    timc skrev:
    Vurderer selv og bruke en XTi-4000 sammen med 2stk:http://www.jblpro.com/catalog/general/Product.aspx?PId=299&MId=2

    Burde holde :)

    Da snakker vi ikke 3-4mm utsving nei....Geometrisk linær slaglengde på 3.5" ! Og det skal BRUKES ;D
    Ohh my god! 2269h står for meg som noe av det grommeste å få tak i. Likte denne: "Maximum SPL (1m): 25 Hz - 200 Hz: 129 dB-SPL cont avg (135 dB peak)" Fytti he...e!

    Hva koster noe slikt? Håper du har god avstand til naboene. ;)

    Mvh
     

    Sadelta

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2011
    Innlegg
    38
    Antall liker
    0
    toref skrev:
    Velkommen i klubben! Jeg oppgraderte fra XTi-1000 til XTi-2000 for noen måneder siden men må si at begge er fantastiske produkter. Når jeg sammenlignet XTi-1000 med Krell'en fullrange på ProAc D80 syntes jeg førstnevnte var litt "tørr" fra mellomtonen og opp. Men jeg skulle nok levd fint med den også. Jeg har heller ikke gjort tester med XTi-2000 fullrange enda. Mulig det er forskjell på XTi-1000 og XTi-2000 i så henseende. At Crown levererer meget bra valuta for pengene med XTi-serien er det ingen tvil om. :)

    Mvh
    Takker! hvilken forforsterker bruker du?
    har du prøvd forskjellige fortrinn, tenker på om det kunne åpnet den "tørre" mellomtonen?
    Har du prøvd noen fortrinn med rør på disse ?
    Jeg tenker jo på bi og tre amping med 2000 og 1000 jeg vet jo ikke om de er like lydmessig i toppen slik som 4000 for den kan jeg fint leve med!
    Vil gjerne ha tilbakemelding på 2000 i fullrange!!!
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.855
    Antall liker
    8.841
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Jeg la vel aldri ut disse bildene i denne tråden.....





    Mye effekt her.....all forsterkerne var i bruk.....



    Mvh
    OMF
     

    toref

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.174
    Antall liker
    38
    Sted
    Trondheim
    Sadelta skrev:
    toref skrev:
    Velkommen i klubben! Jeg oppgraderte fra XTi-1000 til XTi-2000 for noen måneder siden men må si at begge er fantastiske produkter. Når jeg sammenlignet XTi-1000 med Krell'en fullrange på ProAc D80 syntes jeg førstnevnte var litt "tørr" fra mellomtonen og opp. Men jeg skulle nok levd fint med den også. Jeg har heller ikke gjort tester med XTi-2000 fullrange enda. Mulig det er forskjell på XTi-1000 og XTi-2000 i så henseende. At Crown levererer meget bra valuta for pengene med XTi-serien er det ingen tvil om. :)

    Mvh
    Takker! hvilken forforsterker bruker du?
    har du prøvd forskjellige fortrinn, tenker på om det kunne åpnet den "tørre" mellomtonen?
    Har du prøvd noen fortrinn med rør på disse ?
    Jeg tenker jo på bi og tre amping med 2000 og 1000 jeg vet jo ikke om de er like lydmessig i toppen slik som 4000 for den kan jeg fint leve med!
    Vil gjerne ha tilbakemelding på 2000 i fullrange!!!
    Hvis du tar en titt på anleggsbloggen min så ser du at jeg bruker en DEQX HDP-3 som DAC/forforsterker/delefilter. Jeg har ikke prøvd annet foran Crown XTi-1000/2000 men legger jo merke til at Krell-en spiller mer "fløyel" oppover. Andre DAC-er/forforsterkere blir heller ikke aktuelt med det første. DEQX HDP-3 er en fantastisk sak som gir meg tilnærmet glatt frekvensrespons. Mulig jeg gidder å teste XTi-2000 fullrange en gang, men neppe med det første. Tingene fungerer alt for godt akkurat nå. ;D

    Mvh
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Hei,

    Jeg vurderer en XTi-4000 til å drive mine sub'er. Hvor handler man
    disse? Jeg ser noen nevne alt fra 6000 og oppover til nesten det dobbelte. Hva er reell pris?
     
    T

    timc

    Gjest
    larry skrev:
    Hei,

    Jeg vurderer en XTi-4000 til å drive mine sub'er. Hvor handler man
    disse? Jeg ser noen nevne alt fra 6000 og oppover til nesten det dobbelte. Hva er reell pris?
    ca 13000,- er reell pris i Norge.

    Ca 6000,- er reell pris på B-stock på Ebay.



    Sadelta: XTi-4000 låter litt fyldigere oppover enn XTi-1000
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    timc skrev:
    larry skrev:
    Hei,

    Jeg vurderer en XTi-4000 til å drive mine sub'er. Hvor handler man
    disse? Jeg ser noen nevne alt fra 6000 og oppover til nesten det dobbelte. Hva er reell pris?
    ca 13000,- er reell pris i Norge.

    Ca 6000,- er reell pris på B-stock på Ebay.



    Sadelta: XTi-4000 låter litt fyldigere oppover enn XTi-1000
    Takk for den Tim,

    Vurderer evt. 2 stk. XTi-2000 i stedet for én 4000. De skal matche en MC402 sånn noenlunde i power.
     

    Sadelta

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2011
    Innlegg
    38
    Antall liker
    0
    toref skrev:
    Sadelta skrev:
    toref skrev:
    Velkommen i klubben! Jeg oppgraderte fra XTi-1000 til XTi-2000 for noen måneder siden men må si at begge er fantastiske produkter. Når jeg sammenlignet XTi-1000 med Krell'en fullrange på ProAc D80 syntes jeg førstnevnte var litt "tørr" fra mellomtonen og opp. Men jeg skulle nok levd fint med den også. Jeg har heller ikke gjort tester med XTi-2000 fullrange enda. Mulig det er forskjell på XTi-1000 og XTi-2000 i så henseende. At Crown levererer meget bra valuta for pengene med XTi-serien er det ingen tvil om. :)

    Mvh
    Takker! hvilken forforsterker bruker du?
    har du prøvd forskjellige fortrinn, tenker på om det kunne åpnet den "tørre" mellomtonen?
    Har du prøvd noen fortrinn med rør på disse ?
    Jeg tenker jo på bi og tre amping med 2000 og 1000 jeg vet jo ikke om de er like lydmessig i toppen slik som 4000 for den kan jeg fint leve med!
    Vil gjerne ha tilbakemelding på 2000 i fullrange!!!
    Hvis du tar en titt på anleggsbloggen min så ser du at jeg bruker en DEQX HDP-3 som DAC/forforsterker/delefilter. Jeg har ikke prøvd annet foran Crown XTi-1000/2000 men legger jo merke til at Krell-en spiller mer "fløyel" oppover. Andre DAC-er/forforsterkere blir heller ikke aktuelt med det første. DEQX HDP-3 er en fantastisk sak som gir meg tilnærmet glatt frekvensrespons. Mulig jeg gidder å teste XTi-2000 fullrange en gang, men neppe med det første. Tingene fungerer alt for godt akkurat nå. ;D

    Mvh
    Ok :)
    Har ikke no hast med 2000 blir en stund til jeg invisterer, men mulig jeg går for 4000 da jeg vet hvordan den spiller.
    :)
     

    Sadelta

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2011
    Innlegg
    38
    Antall liker
    0
    timc skrev:
    larry skrev:
    Hei,

    Jeg vurderer en XTi-4000 til å drive mine sub'er. Hvor handler man
    disse? Jeg ser noen nevne alt fra 6000 og oppover til nesten det dobbelte. Hva er reell pris?
    ca 13000,- er reell pris i Norge.

    Ca 6000,- er reell pris på B-stock på Ebay.



    Sadelta: XTi-4000 låter litt fyldigere oppover enn XTi-1000
    Ok, takker!
     

    Sadelta

    Medlem
    Ble medlem
    02.02.2011
    Innlegg
    38
    Antall liker
    0
    Har nå fått kobbla fortrinn på XTI 4000, PS Audio PCA-2.
    Hører ikke høyttalerne lengre lyden er på gulvet framfor, et fantastisk perspektiv!
    Imponerende kontroll, så vanvittig strømsterk.
    Har overhodet ikke noe kornete lyd i toppen her dette er en meget vellydende kombinasjon!
    Eneste jeg har å klage på er vifta NÅR den kobbler inn, dette er noe den IKKE gjør under helt vanlig spilling!
    Men når det skal poffes på over tid så kommer den som en hercules, denne blir bytta ut med en mere stillegående vifte etter hvert men ikke før garantien er gått ut.
    Er strålende fornøyd med denne ampen ;D

    Mvh. Robin.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    1.417
    Sted
    Trondheim
    Har nettopp skaffa meg Crown XLS DriveCore 2000 og regner meg nå som venn. Benytter den til å drive de fire 15" elementene i bassystemet. Det synes å være krefter nok. Har ikke hørt noe til vifta ennå.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Åpner for en forfølgelse av tråden da jeg har bestilt meg en Crown XTI 2002 - denne skal få drive ett subwoofer array med 2 tårn pr side.

    Jeg har ett spørsmål angående eq`en i Crown ampen, siden jeg har ett monosignal ut fra en miniDSP (med Dirac) som splittes til hver inngående kanal i Crown ampen kan jeg da bruke eq og finjustere hvert tårn (channel 1 og 2 uavhengig av hverandre) før jeg level justerer de etterpå?
    Jeg spør for jeg vet at venstre tårn har en kraftig dipp rundt 30hz jeg vil helst ha gjort noe med.

    Kjører selvfølgelig miniDSP og Dirac etter at jeg har gjort dette..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jepp. Med 2 channel in. Så får hvert tårn helt seperate baner. Eq. Volum deling osv kan justeres individuellt.
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    625
    Antall liker
    2.709
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Med unntak av de to bakerste surroundkanalene kjøres alt hos meg med Crownforsterkere. Har vært heldig og fått tak i 3 stk Itech 6000 brukt. DCI 8/600 har jeg kjøpt ny. Da blir det fort dyrt, en slik ny koster nesten 100 laken. Husk på da alikevel at man får 8 stk forsterkere med 600W og full DSP...

    Itechene brukes bare til bassene og subber, mens DCIen brukes til diskant og mellomtone samt to surroundkanaler.
    Den ene Itechen brukes faktisk alene til å drive 6 stk LMS ULTRA 18", som er temmelig tungdrevne. Det sier litt om hvor kraftige disse forsterkerne er. Med seks subber kan man si at det er ca 1000W til å drive hver, og forsterkeren kjøres på en dedikert 20A kurs. Forsterkerriggen står i teknisk rom bak kinoen. Viftene kjører opp og ned etter hvor varme de er, så dette er ikke noe man kan ha i samme rom som høyttalerne.

    Her er et bilde av forsterkerne:

    IMG_9370.jpg
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Med unntak av de to bakerste surroundkanalene kjøres alt hos meg med Crownforsterkere. Har vært heldig og fått tak i 3 stk Itech 6000 brukt. DCI 8/600 har jeg kjøpt ny. Da blir det fort dyrt, en slik ny koster nesten 100 laken. Husk på da alikevel at man får 8 stk forsterkere med 600W og full DSP...

    Itechene brukes bare til bassene og subber, mens DCIen brukes til diskant og mellomtone samt to surroundkanaler.
    Den ene Itechen brukes faktisk alene til å drive 6 stk LMS ULTRA 18", som er temmelig tungdrevne. Det sier litt om hvor kraftige disse forsterkerne er. Med seks subber kan man si at det er ca 1000W til å drive hver, og forsterkeren kjøres på en dedikert 20A kurs. Forsterkerriggen står i teknisk rom bak kinoen. Viftene kjører opp og ned etter hvor varme de er, så dette er ikke noe man kan ha i samme rom som høyttalerne.
    Flott oppsett !

    Bruker du kun DSP`en i ampene eller kjører du de i kombinasjon med RK i prosessoren ? Om du bare kjører med DSP i ampene bruker du tidkorrigeringen i ampene for å sette delay på subbene ?
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    625
    Antall liker
    2.709
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Takk!:)
    All korrigering skjer med DSP i ampene. Jeg har brukt Audyssey til å tidskorrigere, og derretter slått av Audyssey i preampen. Det fungerer bedre enn å kjøre Audyssey påslått, etter min mening.
     

    Altec-Ove

    Medlem
    Ble medlem
    28.09.2008
    Innlegg
    13
    Antall liker
    9
    Sted
    Drøbak
    Mine itech 6000 gir 3000w pr. kanal..... fine til sveising

    Med unntak av de to bakerste surroundkanalene kjøres alt hos meg med Crownforsterkere. Har vært heldig og fått tak i 3 stk Itech 6000 brukt. DCI 8/600 har jeg kjøpt ny. Da blir det fort dyrt, en slik ny koster nesten 100 laken. Husk på da alikevel at man får 8 stk forsterkere med 600W og full DSP...

    Itechene brukes bare til bassene og subber, mens DCIen brukes til diskant og mellomtone samt to surroundkanaler.
    Den ene Itechen brukes faktisk alene til å drive 6 stk LMS ULTRA 18", som er temmelig tungdrevne. Det sier litt om hvor kraftige disse forsterkerne er. Med seks subber kan man si at det er ca 1000W til å drive hver, og forsterkeren kjøres på en dedikert 20A kurs. Forsterkerriggen står i teknisk rom bak kinoen. Viftene kjører opp og ned etter hvor varme de er, så dette er ikke noe man kan ha i samme rom som høyttalerne.

    Her er et bilde av forsterkerne:

    Vis vedlegget 366110
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    625
    Antall liker
    2.709
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, de er vel stabile til 0,5 Ohm, eller deromkring. Men allikevel litt for dyre som sveiseapparat, ville vel heller ha kjøpt meg en bra MIG da...:rolleyes:
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Hehe, de er vel stabile til 0,5 Ohm, eller deromkring. Men allikevel litt for dyre som sveiseapparat, ville vel heller ha kjøpt meg en bra MIG da...:rolleyes:


    Aldeles rått, med så mye krefter. Men, har du noen gang testet disse i fullfrekvens oppsett?

    Gutta på Lydrommet mener jo de rette utgavene Crown har samme/omtrent samme forsterkerkortene som selskapets hi-fi produkter.
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    625
    Antall liker
    2.709
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Crownforsterkerne hos meg er satt opp i et fullfrekvensopsett. Du har sikkert ikke lest førsteposten min lengre oppe, der står det jo at DCIen blir brukt til diskant og mellomtone. DCIen har absolutt evner til å gjengi hifilyd. Den farger lyden særdeles lite, men ser at noen mener Hypex sine moduler er ennå litt mer nøytrale og gjennomsiktige. En annen fordel er headroom, man føler at det er plenty med kraftreserver. Jeg er uansett utrolig godt fornøyd med Crown, og har ikke tenkt å bytte dette ut i første omgang. Den største ulempen kontra rene hifi-forsterkere er nok viftene som bråker. Det finnes dog Crownforsterkere uten dette, men da særlig litt eldre modeller. Muligheten til å modde til støysvake vifter er jo der, men da på egen risiko. Det beste er et eget rom, eller skap, slik at støy ikke blir et problem.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Enormt med headroom der Hunsbedt, meget bra!
    Selv har jeg 'bare' en xti 6002 til å drive et par 18" men det fungerer bra.
    Har moddet viften til større og nærmest helt stille. Fungerer fint det også.
    Har prøvd andre PA's men ingenting slår Crown i ytelse/pris.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Hunsbedt hvordan ser bassresponsen din ut i den råe rommet ditt, har du noen ferdig kalibrerte basskurver som du kunne ha lagt ut og hvor høyt deler du av bassen ?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Enormt med headroom der Hunsbedt, meget bra!
    Selv har jeg 'bare' en xti 6002 til å drive et par 18" men det fungerer bra.
    Har moddet viften til større og nærmest helt stille. Fungerer fint det også.
    Har prøvd andre PA's men ingenting slår Crown i ytelse/pris.
    Hva går denne modden ut på, bytter en bare viften eller, har du link til den viften du bruker?
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Enormt med headroom der Hunsbedt, meget bra!
    Selv har jeg 'bare' en xti 6002 til å drive et par 18" men det fungerer bra.
    Har moddet viften til større og nærmest helt stille. Fungerer fint det også.
    Har prøvd andre PA's men ingenting slår Crown i ytelse/pris.
    Hva går denne modden ut på, bytter en bare viften eller, har du link til den viften du bruker?
    Mener det var en 12 volts 'Noiseblocker' 120 mm vifte med 80-120 adapter fra Techbay samt en volt-regulator som
    tar ned fra 18 til 12 volt.
     

    Hunsbedt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Innlegg
    625
    Antall liker
    2.709
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    1
    Hunsbedt hvordan ser bassresponsen din ut i den råe rommet ditt, har du noen ferdig kalibrerte basskurver som du kunne ha lagt ut og hvor høyt deler du av bassen ?
    Har dette liggende på en annen pc, kommer tilbake med svar i morgen! Kan da gjerne legge ut screenshot av DSP-innstillingene også. ;)

    Enormt med headroom der Hunsbedt, meget bra!
    Selv har jeg 'bare' en xti 6002 til å drive et par 18" men det fungerer bra.
    Har moddet viften til større og nærmest helt stille. Fungerer fint det også.
    Har prøvd andre PA's men ingenting slår Crown i ytelse/pris.
    Hva går denne modden ut på, bytter en bare viften eller, har du link til den viften du bruker?
    Mener det var en 12 volts 'Noiseblocker' 120 mm vifte med 80-120 adapter fra Techbay samt en volt-regulator som
    tar ned fra 18 til 12 volt.
    Var det ikke en tråd om dette da? Mener å ha lest det et sted, mulig det var på AVForum...:p
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    786
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Hunsbedt hvordan ser bassresponsen din ut i den råe rommet ditt, har du noen ferdig kalibrerte basskurver som du kunne ha lagt ut og hvor høyt deler du av bassen ?
    Du kan ikke kopiere oppsette som er på Hunsbedt sitt oppsett og over på ditt. Det er kalibrert i forhold til hans rom og hvordan lyden oppfører seg i hans rom.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Husker ikke noen tråd på dette, men har selv beregnet 'airflow' tilstrekkelig for kjøling. Konstant
    hastighet på viften kontra PWM, det holder for meg og musikk.
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    786
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Kan jo legge ut et bilde av mitt rack slik det så ut for ca 1år siden.

    11.jpg


    10.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn