Har Crown noen venner i HiFi Norge?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    Lassencad

    Gjest
    Måske misforstår jeg dit spørgsmål
    Men jeg har et delay imellem Mid/Hi i forhold til bassen. Forsinkelsen er beregnet til 0,0283 sek mener jeg. Hvis du har en Crown Itech som jeg ligger det i softwaren.

    Jeg bruger Audio Architect

    Se foto :)
    20180916_130601.jpg
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Prøver å forklare på ny:

    Avstand fra lytteposisjon til og fronter og suber er den samme, ca 3.5 m.

    Frontene bruker en DCI/N med DSP, mens subene har en DCI uten DSP.

    DSP medfører noe forsinkelse og derfor må avstand/delay justeres noe for at dette skal bli korrekt. Siden DCI ikke kan justeres må jeg justere dette på forforsterker, dvs at avstand på front og sub utgang må være forskjellig siden DCI/N har DSP og DCI ikke har DSP.

    Spm er... hvor mange cm (eller ms) må jeg korrigere for at signalet skal bli likt?
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    hmm
    Hvis afstanden er den samme 3,5 M Må du finde afstanden imellem sub og front
    Altså hvis du stablede alle kabinetter oven på hinanden skal alle enheder have samme afstand til front af kabinet
    Hvis subs enhed er dybere i kabinet iforhold til front er det (Bare) at måle afstanden imellem enhederne .

    Jeg fik ordnet mit tilbage i 2014 . Har ikke længere udregningen men mon ikke det kan findes på nettet
    Afstanden imellem mine enheder var 2,38Cm målt ved starten af magnet . Altså min bas var 2,38cm længere fremme ende Mid/Hi

    Giver det mening ?

    http://sound.whsites.net/pcmm.htm
     
    Sist redigert av en moderator:

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Svaret som Crown support kom med på spm mitt er 3ms
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.283
    Antall liker
    2.526
    Torget vurderinger
    1
    2,36ms og det ser ut til å stemme bra hos meg med i-tech 8000
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Hmmm, jeg trodde det å bytte vifte i DCI skulle bli en enkel sak, viste seg å bli litt mer klønete.

    Jeg kjøpte plug & play vifter, DVs stillegående 24v fra Papst, og stillegående var de helt til jeg monterte de i plastdekselet, da kom der plenty av resonanslyd. Forsto ingenting til å begynne med og trodde det var noe galt med viftene, men det viste seg å være monteringa som skapte problem. Etter noen forsøk med pakning i mellom så ser det ut til å hjelpe relativt mye, så løsningen blir nok noe slikt, muligens også limt fast i stedet for skrudd.

    Tidligere på andre vifter har det vært en gummipakning rundt vifta, noen som vet hvor en får kjøpt slikt til en 60x60x25 vifte??
     

    baldrick

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2006
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    747
    Torget vurderinger
    3
    Som en liten oppdatering til viftemod av DCI så fungerer det supert nå bare en fikk på plass gummifester til viftene, de er da om ikke lydløse så i hvert fall absolutt innenfor det akseptable :) Uten gummifestene så ble det mye resonans og skuffende resultat.

    Så da blir jo neste mulige prosjekt..... iTech. Noen som har byttet vifter på de??

    Edit: kom på at det vell er konkludert med at det ikke går pga de er sensorkontrollert og dermed forsterker går i protect
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.030
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Er det noen som har erfaring med dette på K2:

    Crown K1-K2 Sleep Mode Mod

    Hvis det er noen som ønsker å gjøre dette for meg så er det bare å si i fra. Det ser jo ut som et relativt lite inngrep for en som har loddebolt og litt loddekunnskaper :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.030
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Er det noen som vet om det er mulig å slå av lyset i displayet på XTI serien? Jeg har en XTI 4002 og displayet lyser ganske sterkt. Jeg kan ha oversett noe, men jeg finner ikke noe om det i brukermanualen.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.010
    Antall liker
    12.892
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Skru opp lokket, og klipp ledningen til lyset.
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    869
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    1
    Har kjøpt en brukt Crown Dci 4.300. Selger klarte å unngå å sende med inputkoblingene.

    Noen som vet hvilke block-terminaler som passer til disse?

    Ser på rsonline, men det er hundrevis å velge mellom. Disse ser jo ut til å passe, men vet ikke pitchstørrelse. Anyone?
     

    joha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    869
    Antall liker
    466
    Torget vurderinger
    1
    Hjertelig takk ArneM! Der redda du helsa mi, begynte å bli rimelig varm i toppen av å prøve å finne ut av dette. :)
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.801
    Antall liker
    3.447
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Om du bør í Oslo da har jeg kjøpt slike over disk hos Lydrommet
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn