grillsesongen i full gang

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    I år skal eg dille med ferdigprodukt av sausar m.m. og har alt hatt det gøy.
    Laga ein slik guacamole-sak med pulver. Så heiv eg nedi eit beger røme, 4 poteter i små terningar, fire ss agurkmix, ein hakka kvitlauk og litt estragon. Rørte det saman. Laga så ein salat der eg spedde på med grilla lauk, paprika og squash i store bitar. Så serverte eg dette til grillmaten.
    Jau då, det gjekk ned.
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    ou812rh skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Kjøpte dermed Weber Q200 gassgrill forrige helg. Førsteinntrykket er veldig bra, robust og fornuftig bygd. Allright størrelse med tanke på begrenset balkongplass (7-8kvm). Ettersom det er balkong med tak er ikke været så stor hindring heller, kommer nok til å bli brukt hyppig til langt ut på høsten. :)


    Mvh
    Grillprinsen 8)
    Q serien til Weber er overaskende bra. Glimrende for meg som bor midt i by'n med liten balkong. Ikke akkurat high-end grill, men mer en nok til midt bruk :)

    OU812
    Hei,

    Synes den gir litt lite varme jeg, men ellers så tåler den godt både å stå ute og er ellers solid, jeg tror hvis jeg skulle kjøpt igjen at jeg ville foretrekt en noe krafigere sak, men gjerne weber.
    Mvh
     
    K

    Kaldkarsk

    Gjest
    Rådyrlår/bog er en absolutt favoritt, uslåelig i kombo med en god Rød.

    Ellers er nyfiska Laggo-laks ikke værst, suverent å tut-drikke Burgund til ;D


    God sommer!!
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Kan egentlig ikke si den craig withston boka var noe særlig jeg, de fleste oppskriftene innhold ketchup og/eller hvitløkspulver.. noe hvertfall jeg holder langt unna min mat, men ellers så er jeg enig i at man burde grille med lokk.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Craig boka er bare møkker!! Alt den fyren har produsert for rema smaker fint lite godt, nei takke meg til hjemmelaget.
     

    Pesquera

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2005
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    11
    cruiser skrev:
    Kan egentlig ikke si den craig withston boka var noe særlig jeg, de fleste oppskriftene innhold ketchup og/eller hvitløkspulver.. noe hvertfall jeg holder langt unna min mat
    Hvorfor så muhamedansk? Whitson skriver i en BBQ-tradisjon, og der er det som virker tillatt (med unntak av gassfyrte griller). Er ikke mulig å lage rubs uten tørkede krydder og ketchup er en glimrende komponent i mange saucer. Dersom du er seriøs med grilling er det ingen vei utenom.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Ja, jeg er veldig klar over at amerikanerene har lange tradisjoner for å tilgrise kjøttet sitt med kunstige industrielle produkter, det betyr ikke at jeg syns det er godt, ei heller at det ikke er andre måter å gjøre det på hvis man er "seriøs med grilling"
     
    N

    nb

    Gjest
    cruiser skrev:
    Ja, jeg er veldig klar over at amerikanerene har lange tradisjoner for å tilgrise kjøttet sitt med kunstige industrielle produkter, det betyr ikke at jeg syns det er godt, ei heller at det ikke er andre måter å gjøre det på hvis man er "seriøs med grilling"
    Man kan si mye rart om amerikanere, men grilling, det kan de. De som er gode på det der, vel og merke. Det som bedrives her til lands på en kule- eller gassgrill i hagen en varm sommerdag blir som et barneskirenn å regne i sammenheng med hva ordentlige bbq-restauranter driver med. De er nøye på tresorter, bruker timesvis over lav varme for å få resultatet som det skal osv.

    Og kjøttkvaliteten de bruker er også sannsynligvis skyhøyt over det man får kjøpt i en kjip plastpakning fra Gilde på super'n.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    nb skrev:
    cruiser skrev:
    Ja, jeg er veldig klar over at amerikanerene har lange tradisjoner for å tilgrise kjøttet sitt med kunstige industrielle produkter, det betyr ikke at jeg syns det er godt, ei heller at det ikke er andre måter å gjøre det på hvis man er "seriøs med grilling"
    Man kan si mye rart om amerikanere, men grilling, det kan de. De som er gode på det der, vel og merke. Det som bedrives her til lands på en kule- eller gassgrill i hagen en varm sommerdag blir som et barneskirenn å regne i sammenheng med hva ordentlige bbq-restauranter driver med. De er nøye på tresorter, bruker timesvis over lav varme for å få resultatet som det skal osv.

    Og kjøttkvaliteten de bruker er også sannsynligvis skyhøyt over det man får kjøpt i en kjip plastpakning fra Gilde på super'n.
    Hvis du vil spise kjøtt med ketchup så gjerne for meg.. forøvrig så har vel alle land og folk tradisjoner for å steke noe før komfyren og elektrisitetens inntog..
     
    N

    nb

    Gjest
    cruiser skrev:
    Hvis du vil spise kjøtt med ketchup så gjerne for meg.. forøvrig så har vel alle land og folk tradisjoner for å steke noe før komfyren og elektrisitetens inntog..
    Jeg bruker lite ketchup selv, men jeg disser ikke amerikanerenes grillkultur selv om de bruker dry rubs (=tørket krydder) og ymse tilsetninger.

    Og bruker man NRF på grillen er det ikke akkurat det beste utgangspunktet.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    nb skrev:
    cruiser skrev:
    Hvis du vil spise kjøtt med ketchup så gjerne for meg.. forøvrig så har vel alle land og folk tradisjoner for å steke noe før komfyren og elektrisitetens inntog..
    Jeg bruker lite ketchup selv, men jeg disser ikke amerikanerenes grillkultur selv om de bruker dry rubs (=tørket krydder) og ymse tilsetninger.

    Og bruker man NRF på grillen er det ikke akkurat det beste utgangspunktet.
    Bare skjønner ikke at man ikke kan bedrive "seriøs grilling" uten å måtte koke en grillsaus på ketchup, hvitløkspulver, løkpølver og atter mer sukker(i forhold til det som allerede er i ketchupen).
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.876
    Torget vurderinger
    23
    ErosLoveking skrev:
    New York??

    sjekk favorittstedet mitt, Fette Sau. Det kaller jeg BBQ

    http://www.fettesaubbq.com/
    EROS - du får ikke LOV til å legge ut sånne linker på denne tiden, nå MÅ jeg bare innom kjøleskapet før sengetid!

    Sjekk utvalget - og prisene - aaaaarghhhh!!!

    "Fette Sau" er selvsagt tysk og betyr feite svin.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Kunne gjerne tenkt meg å sett noen av deres marinade oppskrifter! Spesielt litt asiatisk og smakfullt!
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Grilling med gass smaker dass. Trekull må til.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.526
    Torget vurderinger
    1
    320grader, steinplate og ca 4 min gav et meget respektabelt første forsøk på italiensk pizza ;D

    Nytt forsøk på søndag da med en snill og litt kjølig rød

    Om få timer dukker det opp noen storgrillere for inngrilling av min nye venn fra Weber
     

    Vedlegg

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Roald skrev:
    320grader, steinplate og ca 4 min gav et meget respektabelt første forsøk på italiensk pizza ;D

    vi kjørte vår første grillpizza forrige helg, med stor positiv overaskelse. Syltynn bunn og pervers fet topping.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.287
    Antall liker
    11.089
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    BBking skrev:
    Grilling med gass smaker dass. Trekull må til.
    Og grilling med kull smaker ull. Og sot og aske.

    Primitiv tradisjon, denne grillingen, egentlig. Hvorfor driver vi med det egentlig?
    Det er upraktisk, dyrt, tidkrevende, lite miljøvennlig, og maten blir mye finere stekt på/i komfyr.

    Gjennom tusener av år har behovet for å samles rundt bålet satt seg fast i oss, og grillingen er en levning av dette. Ungene liker det, mest fordi det samler familien utendørs, og vi griller middag i hagen rett som det er, men hver gang vi er ferdige lurer vi på "hvorfor i all verden gjør vi dette?"
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Grilling med kull smaker gull. Verken sot eller aske. Kunsten er å kjøre med lav varme. Jeg pleier å legge alt kullet i et slags skråplan - det aller meste på den ene siden av grillen, med unntak av noen ganske få kullbiter - og det er over disse ganske få kullbitene grillingen i hovedsak foregår. Ved behov kan jeg flytte kjøttet over mot det området hvor varmen er sterkere - en effektiv temperaturregulering. Med så lav varme og få kullbiter blir det aldri noen sotende flammer - selv ikke når det drypper fett ned i grillen. Og far i huset har god tid til å slappe av med et lite glass vin eller to - mens kjøttstykkene ligger og godgjør seg med bortimot null stressfaktor - ja endog å ta seg en tur innendørs og pusle litt med andre ting - før det er nødvendig å sjekke statusen på grillen. Feilen de fleste gjør, er å ha for sterk varme - det er min erfaring.

    Jeg griller hele året - selv midt på vinteren i snøvær og kuldegrader. Av tre grunner: Maten smaker bedre. Vi slipper stekeos innendørs. Kona kan konsentrere seg om å bruke kjøkkenet og komfyren til alt det andre som skal gjøres i stand.
     
    J

    J.J

    Gjest
    Ulf-B skrev:
    Jeg griller hele året - selv midt på vinteren i snøvær og kuldegrader. Av tre grunner: Maten smaker bedre. Vi slipper stekeos innendørs. Kona kan konsentrere seg om å bruke kjøkkenet og komfyren til alt det andre som skal gjøres i stand.
    RESPEKT :p Sånt tar jeg av meg hatten for .. Kjenner deg ikke, men jeg skjønner du er glad i god mat !!
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Takker og bukker! En fjerde grunn: Fars lille ekstra vinglass forutsetter at det grilles - og sånn sett er det et sterkt "grillpress" fra min side. Også om vinteren.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Jeg tilbyr min egen Chimichurri-oppskrift. Meget enkel.

    Finhakket hvitløk, finhakket skarp rød chilipepper, finhakket grønnstilk fra vårløk (kun grønnstilken, og kutt vekk den ytterste, tørre delen.)
    Mange fedd hvitløk, minst én og helst to chilipepper, godt med grønnstilk fra vårløk - hakkes til meget små biter og blandes sammen, før du heller god olivenolje over til alt ligger i denne. Men ikke overdriv med olivenoljen - du vil at smaken i grønnsakene skal trekke inn i oljen, men oljen må ikke få overdøve disse.



    Chimichurri er standard tilbehør til biff i Argentina - og det finnes like mange oppskrifter som det finnes azaderos. Man kan variere med mange ting, og legge til eller trekke fra alt etter hva man skal lage sausen til.
    Folk som er på besøk blir meget glade for hva chimichurrien beskrevet ovenfor tillegger smaksløkene når man spiser kjøtt som er riktig grillet.
    Pass på å la den stå så lenge at hvitløkssmaken trekker inn i oljen, og at chilikicket også får spre seg - vårløkessensen gjør det hele himmelsk. Dette er den enkleste og "riktigste" chimichurrien.

    Stikk en teskje i chimichurri-skålen, og la folk ta litt på tallerkenen, eller rett på biffen. Skålen blir fort tom.
     

    Vedlegg

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.236
    Antall liker
    4.861
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Har brukt en Cobb grill i båten en hel del. Anbefales. Det geniale med denne er at den forblir kald under, så den kan setter direkte på f.eks. glassfiber.



    Jeg har prøvd å bruke ulike typer kull og briketter i den, men de orginale "Cobblestones" grillbrikettene er det som fungerer best av det jeg har prøvd.



    Rett på plastikken:



    EDIT: Anbefalt ekstrautstyr: bæreveske.

     

    Vedlegg

    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Gode grillede kjøttboller.

    Laget disse i går og de ble riktig saftige og gode.

    ca 1/2 kg hvalbiff
    150g-200g bacon (ikke for magert)
    et par never hvitt brød, ikke helt ferskt
    2 egg
    1 liten løk
    salt, pepper, hvitløk, hakket chili
    litt worcestersaus (kan sløyfes eller erstattes med ønsket krydring eller urter)

    Kjør dette i en kjøkkenmaskin og la gjerne farsen stå i kjøleskapet noen timer før man tar det med til grilling.

    Hvis det blir litt for tynt eller man skal frakte det med seg så går det an å steke kjøttbollene litt på stekepannen først slik at de holder formen (et minutt på hver side er nok, de skal ikke gjennomstekes) og er lettere å håndtere når man har dem på grillen. Form litt avlange flate kjøttboller (kofte), evt. ha dem på spyd. Gjør man sistnevnte er det en fordel å forme dem på forhånd og så legge dem i kjøleskapet etterpå.

    Noen nektariner som legges hele på grillen er godt ved siden av, det gjør ikke noe om de er litt umodne, og ikke bruk noen som er bløte og godt modne i alle fall. Hvis de svir litt på skallet gjør det ingen ting.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.242
    Vi er visstnok alt for lte flink til å grille fisk.

    Jeg pleier å grille laks. Kjøper en filet som jeg skjører linjer i som jeg putter skiver med meierismør i, så det ikke skal bli for sundt, og så krydrer jeg godt med salt og pepper, og legger et lag med dill over, putter det hele i folie og griller det i ca 20 minutter. Det pleier å bli skikkelig skikkelig skikkelig skikkelig godt, som 4-åringen i huset sier.
     
    N

    nb

    Gjest
    BT skrev:
    Vi er visstnok alt for lte flink til å grille fisk.

    Jeg pleier å grille laks. Kjøper en filet som jeg skjører linjer i som jeg putter skiver med meierismør i, så det ikke skal bli for sundt, og så krydrer jeg godt med salt og pepper, og legger et lag med dill over, putter det hele i folie og griller det i ca 20 minutter. Det pleier å bli skikkelig skikkelig skikkelig skikkelig godt, som 4-åringen i huset sier.
    Fisk på grill er stas.

    Jeg synest det høres veldig lenge ut med 20 minutter, prøv en gang med noe skikkelig god filet ala Salma eller om du har en bra fiskebutikk nær deg. La den få bare noen ganske få minutter på grillen slik at den er nesten rå inni.

    Om du vil ekspandere reportoaret, så er det er godt med en saus laget på f.eks soyasaus, limesaft og riseddikk smakt til med litt salt, pepper og fersk koriander (det er i praksis en DIY ponzo-saus). En blanding av pepperrot og creme fraiche er også godt til laks.

    En klassiker fra middelhavet er helgrillet dorado eller havabbor, fyll den med godsaker som friske urter, sitron og hvitløk og gi den en passe runde på grillen. Servers enkelt med nypoteter og kanskje litt god olivenolje og skylles ned med en flaske dertil egnet hvitvin.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.242
    nb skrev:
    BT skrev:
    Vi er visstnok alt for lte flink til å grille fisk.

    Jeg pleier å grille laks. Kjøper en filet som jeg skjører linjer i som jeg putter skiver med meierismør i, så det ikke skal bli for sundt, og så krydrer jeg godt med salt og pepper, og legger et lag med dill over, putter det hele i folie og griller det i ca 20 minutter. Det pleier å bli skikkelig skikkelig skikkelig skikkelig godt, som 4-åringen i huset sier.
    Fisk på grill er stas.

    Jeg synest det høres veldig lenge ut med 20 minutter, prøv en gang med noe skikkelig god filet ala Salma eller om du har en bra fiskebutikk nær deg. La den få bare noen ganske få minutter på grillen slik at den er nesten rå inni.

    Om du vil ekspandere reportoaret, så er det er godt med en saus laget på f.eks soyasaus, limesaft og riseddikk smakt til med litt salt, pepper og fersk koriander (det er i praksis en DIY ponzo-saus). En blanding av pepperrot og creme fraiche er også godt til laks.

    En klassiker fra middelhavet er helgrillet dorado eller havabbor, fyll den med godsaker som friske urter, sitron og hvitløk og gi den en passe runde på grillen. Servers enkelt med nypoteter og kanskje litt god olivenolje og skylles ned med en flaske dertil egnet hvitvin.
    Har prøv kortere steketid også, men vi liker den best slik. Tilbehør er naturligvis viktig. Sist hadde vi gresk salat, med vestfoldsalat (Vestfold ligger vel i Hellas?), roccola, fetaost, tomat, mais, agurk og paprika. Vi hadde tomat og basilikumbrød med hjemmelaget tatziki (lett creme fraiche med hvitløk og revet agurk) , gratinert brocoli og potet, og stekt sjaminjong i smør og sojasaus med pepper.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    vredensgnag skrev:
    Jeg tilbyr min egen Chimichurri-oppskrift. Meget enkel.

    Finhakket hvitløk, finhakket skarp rød chilipepper, finhakket grønnstilk fra vårløk (kun grønnstilken, og kutt vekk den ytterste, tørre delen.)
    Mange fedd hvitløk, minst én og helst to chilipepper, godt med grønnstilk fra vårløk - hakkes til meget små biter og blandes sammen, før du heller god olivenolje over til alt ligger i denne. Men ikke overdriv med olivenoljen - du vil at smaken i grønnsakene skal trekke inn i oljen, men oljen må ikke få overdøve disse.



    Chimichurri er standard tilbehør til biff i Argentina - og det finnes like mange oppskrifter som det finnes azaderos. Man kan variere med mange ting, og legge til eller trekke fra alt etter hva man skal lage sausen til.
    Folk som er på besøk blir meget glade for hva chimichurrien beskrevet ovenfor tillegger smaksløkene når man spiser kjøtt som er riktig grillet.
    Pass på å la den stå så lenge at hvitløkssmaken trekker inn i oljen, og at chilikicket også får spre seg - vårløkessensen gjør det hele himmelsk. Dette er den enkleste og "riktigste" chimichurrien.

    Stikk en teskje i chimichurri-skålen, og la folk ta litt på tallerkenen, eller rett på biffen. Skålen blir fort tom.
    Jeg har ofte suksess ved å ha over litt rødvinseddik i slike blandinger, litt syrlighet fremmhever smaken i blandingen på en nydelig måte etter min gane :).
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Enig i det. Kommer også an på kvaliteten på hvitløken. Nå er norske forretninger dessverre fylt med elendig hvitløk fra Kina og jeg erfarte nylig hvor lett det er å venne seg til slikt.
    Var i Spania nylig, og fikk min mors enkle salat. Der var det noen småhakkede hvitløkskorn, hvert med en utrolig hvitløksmak, som et spark i munnen. En fryd å knuse mellom tennene, mens hvitløksessensen spredte seg.

    Nå har jeg to ringer med disse på kjøkkenet, og har nettopp spist en lunsj-sandwich som har hensatt meg i smaksfryd, etter bruk av et halvt fedd hvitløk. Der var det unødvendig med noe annet.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.837
    Antall liker
    5.489
    Sted
    Holmestrand
    vredensgnag skrev:
    Enig i det. Kommer også an på kvaliteten på hvitløken. Nå er norske forretninger dessverre fylt med elendig hvitløk fra Kina og jeg erfarte nylig hvor lett det er å venne seg til slikt.
    Var i Spania nylig, og fikk min mors enkle salat. Der var det noen småhakkede hvitløkskorn, hvert med en utrolig hvitløksmak, som et spark i munnen. En fryd å knuse mellom tennene, mens hvitløksessensen spredte seg.

    Nå har jeg to ringer med disse på kjøkkenet, og har nettopp spist en lunsj-sandwich som har hensatt meg i smaksfryd, etter bruk av et halvt fedd hvitløk. Der var det unødvendig med noe annet.
    Dårlig gjort å skrive om slikt! Du burde tenke på oss stakkarer som sitter på jobben og sliter med å få opp en serverpark etter flytting og total omlegging av IP-adresser...
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.242
    xerxes skrev:
    vredensgnag skrev:
    Enig i det. Kommer også an på kvaliteten på hvitløken. Nå er norske forretninger dessverre fylt med elendig hvitløk fra Kina og jeg erfarte nylig hvor lett det er å venne seg til slikt.
    Var i Spania nylig, og fikk min mors enkle salat. Der var det noen småhakkede hvitløkskorn, hvert med en utrolig hvitløksmak, som et spark i munnen. En fryd å knuse mellom tennene, mens hvitløksessensen spredte seg.

    Nå har jeg to ringer med disse på kjøkkenet, og har nettopp spist en lunsj-sandwich som har hensatt meg i smaksfryd, etter bruk av et halvt fedd hvitløk. Der var det unødvendig med noe annet.
    Dårlig gjort å skrive om slikt! Du burde tenke på oss stakkarer som sitter på jobben og sliter med å få opp en serverpark etter flytting og total omlegging av IP-adresser...
    Glad jeg har en flybillett til Spania liggende i innboksen...
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    BT skrev:
    xerxes skrev:
    vredensgnag skrev:
    Enig i det. Kommer også an på kvaliteten på hvitløken. Nå er norske forretninger dessverre fylt med elendig hvitløk fra Kina og jeg erfarte nylig hvor lett det er å venne seg til slikt.
    Var i Spania nylig, og fikk min mors enkle salat. Der var det noen småhakkede hvitløkskorn, hvert med en utrolig hvitløksmak, som et spark i munnen. En fryd å knuse mellom tennene, mens hvitløksessensen spredte seg.

    Nå har jeg to ringer med disse på kjøkkenet, og har nettopp spist en lunsj-sandwich som har hensatt meg i smaksfryd, etter bruk av et halvt fedd hvitløk. Der var det unødvendig med noe annet.
    Dårlig gjort å skrive om slikt! Du burde tenke på oss stakkarer som sitter på jobben og sliter med å få opp en serverpark etter flytting og total omlegging av IP-adresser...
    Glad jeg har en flybillett til Spania liggende i innboksen...
    Pass på å kjøpe med noen fletter med hvitløk hjem. Det er utrolig smaksforskjell på den jeg fikk der nede og den jeg kjøper her hjemme. Sitter salig enda, timer etter lunsj.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.242
    vredensgnag skrev:
    BT skrev:
    xerxes skrev:
    vredensgnag skrev:
    Enig i det. Kommer også an på kvaliteten på hvitløken. Nå er norske forretninger dessverre fylt med elendig hvitløk fra Kina og jeg erfarte nylig hvor lett det er å venne seg til slikt.
    Var i Spania nylig, og fikk min mors enkle salat. Der var det noen småhakkede hvitløkskorn, hvert med en utrolig hvitløksmak, som et spark i munnen. En fryd å knuse mellom tennene, mens hvitløksessensen spredte seg.

    Nå har jeg to ringer med disse på kjøkkenet, og har nettopp spist en lunsj-sandwich som har hensatt meg i smaksfryd, etter bruk av et halvt fedd hvitløk. Der var det unødvendig med noe annet.
    Dårlig gjort å skrive om slikt! Du burde tenke på oss stakkarer som sitter på jobben og sliter med å få opp en serverpark etter flytting og total omlegging av IP-adresser...
    Glad jeg har en flybillett til Spania liggende i innboksen...
    Pass på å kjøpe med noen fletter med hvitløk hjem. Det er utrolig smaksforskjell på den jeg fikk der nede og den jeg kjøper her hjemme. Sitter salig enda, timer etter lunsj.
    Høres ut som en god idè. Kan godt tenke meg å være salig utover høsten.
    Nesten synd det er slutt på den tiden da tollerne alltid sjekket bagasjen min...
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Var på hytta til frøkna i går og grillet litt, jommen var det ikke en Weber Silver Genesis C som sto og varmet! Flott kvalitet selv om jeg ikke er glad i at regulatorene opptar plass på høyre sidebord. Hjelper med vipp-opp-bordet på venstre flanke riktignok! Tempmeteret i lokket virket nøyaktig og det var enkelt å stille inn jevn temp til bakepotetene.
    Kaffe'n kokte vi på sidebrenneren etterpå. God effekt!
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn