Great Plains Audio - 414 plus 288 & 802 in JMLC

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Vi sitter oppe srm
    Inntak av vin og bilkjøring går nok dårlig. Kommer du til å ha hypex tilgjengelig noen dager? Kunne tenkt meg å hørt på dette selv.

    Sannheten er at en frekvenskurve sier ikke noe annet enn om frekvensgang. Ikke om kvaliteten på frekvensgangen.
    Om jeg kompenserer for de 3db i lydtrykk, så kommer ikke de til fordel for Hypex.
    Frekvenskurvene er så like at de ikke forklarer forskjellen i opplevd lydkvalitet.
    Helt enig med deg der. Men hvorfor oppleves Hypex så dårlig?
    Sannsynligvis fordi det ikke er en spesielt god forsterker.
    Banner sikkert I kirka. Men det får så være.
    Synes det blir for lettvint å bare komme med en slik påstand. Hvorfor oppleves det slik?

    Synes du bør ta deg tid til å bruke tonegeneratoren for å kontrollere målingene med ørene.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    2.114
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hvor uegnet Hypex er er ikke basert på målinger men på å lytte til musikk.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    2.114
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Trenger ikke å måle SRM for å konkludere. Vi sitter og hører musikk og det forteller det meste. Tror Nikko tar med seg sin Hypex dessverre
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    2.114
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt bratt læringslurve på rew I dag
    Men slår av pc nå. Ørene blir fasit resten av kvelden
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.430
    Antall liker
    2.858
    Torget vurderinger
    3
    Hypex må nok desverre bli med hjem. Ellers blir jeg uten bass. Og det er jo litt trist. Jeg bruker den kun opp til 200hz med 24 db deling. Og da funker den veldig bra :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Trenger ikke å måle SRM for å konkludere. Vi sitter og hører musikk og det forteller det meste. Tror Nikko tar med seg sin Hypex dessverre
    Mente vel ikke at du måtte måle noe som helst, bare undersøke litt nærmere hvorfor hypex oppleves dårlig. Ampen du tester mot er jo en gammel pro-amp. Hvor bra er denne? (Har ikke noe i mot pro-amper)

    Tipper at du kommer til å forstå målingene hvis du tester det ut med tonegeneratoren. I hvert fall hvis du har målt hver enkelt høyttaler i lytteposisjonen.
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.430
    Antall liker
    2.858
    Torget vurderinger
    3
    Begge ht er målt hver for seg i lyttepos. Med yamaha og hypex. Klart det er litt synd å si det som eier av hypex:) men de lydlige forskjellene er såpass klare at det er liten tvil om hva som låter best. 3db som synes på målingene er nok ikke svaret er jeg redd.
    Jeg trodde jo at hypex kom til å komme godt ut av det. Men den gang ei. Dette er ingen vitenskapelig korrekt test. Det er forsåvidt sant. Men når begge hører å konkluderer med samme resultat. Så er det vanskelig å underkjenne resultatet. Og husk jeg heiet på hypex :) :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Begge ht er målt hver for seg i lyttepos. Med yamaha og hypex. Klart det er litt synd å si det som eier av hypex:) men de lydlige forskjellene er såpass klare at det er liten tvil om hva som låter best. 3db som synes på målingene er nok ikke svaret er jeg redd.
    Jeg trodde jo at hypex kom til å komme godt ut av det. Men den gang ei. Dette er ingen vitenskapelig korrekt test. Det er forsåvidt sant. Men når begge hører å konkluderer med samme resultat. Så er det vanskelig å underkjenne resultatet. Og husk jeg heiet på hypex :) :)
    3dB utgjør jo mye, men regner med at dere har korrigert nivået når dere testet. At det er forskjeler på forsterkere er det ingen tvil om. Kurven forteller ikke annet enn frekvensgangen. Hvordan forsterkerne lyder vises ikke nødvendigvis i krurven.
    Likevel sier kurven mye om lyden, og det er klart at her er det en del å ta tak i. Som sagt, ta en kontroll med tonegenerator og ørene for å verifisere målingene.
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    956
    Antall liker
    651
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Der er et eller andet med Hypex og effektive Altec. Jeg har nc400 monoblokker og de glimrer på mine Carlsson OA51LE i stuen, men er totalt uinteressante på mine Altec A5 Vott i kjelleren i forhold til PP el35 eller 300b monoblokker. Muligvis ville nc400 lyde ok hvis man skulle bruke Vott-ene i en stor sal. Nc400 på Altec 604-8G er ok til film (Dvd og streaming).
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    2.114
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    La det være sagt, jeg ønsket at dette skulle funke. Hadde vært utrolig lettvint å få en ucd 400 til å funke. Men på den annen side veier den ikke mer enn kjøkkenvekta mi. Og da blir jeg litt skeptisk. Og ja jeg vet jeg er gammeldags nå.

    Kurvene er egentlig unyttige her. De måler likt frekvensmessig de to vi sammenlignet, hypex og yamaha. Men det tok oss 5 sekunder å høre forskjell. Liv, klanger, kropp og engasjement var borte. Det låt flatt,klinisk og kjedelig med hypex.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.798
    Antall liker
    11.305
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Har hørt Hypex i annen setting, låt meget rent og pent.

    At den ikke traff på Altec bassene er da vel helt ok!
    Verden bukker ikke under av den grunn, folk tåler vel den konklusjonen!

    Bruk Yamahaen, ikke tenk mer på amper!

    Imo viktigere å voice høyttalere!
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    2.114
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Yamahaen er ikke min
    Vurderer en vincent sp3331
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.798
    Antall liker
    11.305
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Jeg får si som jeg ble anbefalt på JBL bassene :)

    Enten 1000w klasse D eller 20kg forsterker.
    Historien endte med en brukt billig QSC RMX 2450, byttet til stille vifte, spiller nå fullrange... har ikke tenkt på effekttrinn siden egentlig...
    Men preampen er av litt dyrere sort, det skal sies.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.798
    Antall liker
    11.305
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Dog ikke meningen at du skal kjøre 1000w gjennom de flotte 12"erne! :)
    Men ha litt kapasitet.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.945
    Antall liker
    104.460
    Torget vurderinger
    23
    Det viktigste er lyden. Samt at en tør å vedstå seg det og stå for sine egne meninger. Og den dagen da målinger skal ha presedens over hva en hører - da er det jamt slutt.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.798
    Antall liker
    11.305
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Du er så fornuftig du! :)
    Men enig, måling er et verktøy som en bruker på veien, øra må få bestemme!
    Og husk, andres vei er gjerne ikke ens egen!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.945
    Antall liker
    104.460
    Torget vurderinger
    23
    To vektige og riktige argumenter det der.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    2.114
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er syk Sluket. Borte fra jobb i to dager
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.798
    Antall liker
    11.305
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Dog ikke meningen at du skal kjøre 1000w gjennom de flotte 12"erne! :)
    Men ha litt kapasitet.
    Men ucd 400 skulle vel ha kapasitet?
    Så det er nok noe annet som skjer.
    Jeg veit ikke.

    En ting som er fakta er hvordan BR er mer effektkrevende hos deg enn OBene som Nikko har.
    Gjerne Hypexen er rikelig nok og drar godt av gårde hos Nikko, men på BR så ble den litt lett?

    Googlet Yamahaen, og den er jo et beist! Skikkelig stilig!!
    Tror det blir rått parti jeg :)
    Men jeg veit ikke!

    Vil ikke anbefale noen amper, mitt innspill med QSC var bare noe jeg synest er helt fint her.
    Men siden Yamahaen drar bra så kanskje se etter en amp med muskler?

    Hypex i samme klasse? Kanskje vi snakker UcD2K?

    Bare innspill, ingen fasit, fra oks. :)
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.798
    Antall liker
    11.305
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Er dette målt i lytteposisjon...?

    Mvh
    OMF
    Nå må ikke du få søvnproblemer og nervesammenbrudd av å se på bassmålingene ;)
    Er vel helt typisk ubehandlet rom der høyttalerne har sin plass de må stå.
    Stygt er det, men da må det vel jobbes med plassering og glava...
    DSP bør ikke nevnes, da tror jeg Haavard får søvnproblemer :)

    Ville rett og slett benyttet 10dB på venstre skala for å få det litt mer oversiktlig.
    Snittet av måling på bassene ser bra ut mener jeg, tyder på en god konstruksjon tenker jeg.
    Ingen lengre groper i midbass som er gjerne medfølgende kjøpebrød.
    Kanskje det hadde gått med et gram lengre porter for en bittelitt dypere tuning?

    Deling bass/midhorn ser jevn ut.
    Grop ved 2k skyldes deling. Kan jobbes med.
    Peaker 5-7k kanskje litt slitsomme i lengden, et lurt filter under kan kanskje redde eller en må kanskje notche.
    Blir kjekt for den heldige eier av disse flotte krasjonene å arbeide med litt etterhvert.

    Spille masse musikk om/når du skal tweake så øra får med seg! :)

    Bare innspill.
    oks
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.927
    Antall liker
    8.937
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Det er i grunn ikke bassen jeg bekymret for. Den er sikkert grei nok.

    Men i bildet under har jeg lagt en "rød target" på toppen, også har jeg markert to områder. Den røde targeten er selvsagt ingen fasit, men den representerer en respons som veldig mange synes låter riktig. Og i området 250Hz til 1 kHz så er det lite nivå, og det er tilsynelatende nesten 5dB for mye nivå fra 3k og oppover.

    Så med en nøytral forsterker så ville jeg tro at dette låt litt innelukket og spisst i toppen. Atr det mangler litt energi og attack i mellomtonen, og at man kanskje sliter litt med sibilanter og lyse innspillinger.

    Mvh
    OMF

    Ncore.jpg
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.798
    Antall liker
    11.305
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Aha! Da forstår jeg! :)

    Se da litt vekk fra mitt halvmorsomme innlegg :D

    Jeg er veldig enig med target du tegner i toppen OMF! Det er veldig mye likt det jeg har hjemme og synest låter behagelig.
    Mener huske du hadde det hos deg da jeg lyttet, og det var pent.


    Tror du har funnet en litt annen måling nå enn den du linket til i går.

    Her er slik jeg ser det på den målingen.

    Måling Haavard.jpg


    Rundt 2k kan kanskje ordnes med deling. 5-7k kanskje gjøre noe lurt. Notch kanskje.

    Jeg har tegnet litt annen target i midbass som ligner litt mer på det jeg har, er kun til innspill. :)
    Skal ikke trådeier bry seg med.


    Tror Haavard må måle litt mer for å se. Men ikke mist motet, låter det bra så skal du spille musikk så mye du orker!
    Dette er bare innspill på ting du kan se på når du har tid og lyst :)

    Mvh
    oks
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Begge ht er målt hver for seg i lyttepos. Med yamaha og hypex. Klart det er litt synd å si det som eier av hypex:) men de lydlige forskjellene er såpass klare at det er liten tvil om hva som låter best. 3db som synes på målingene er nok ikke svaret er jeg redd.
    Jeg trodde jo at hypex kom til å komme godt ut av det. Men den gang ei. Dette er ingen vitenskapelig korrekt test. Det er forsåvidt sant. Men når begge hører å konkluderer med samme resultat. Så er det vanskelig å underkjenne resultatet. Og husk jeg heiet på hypex :) :)
    Jeg har på ingen måte mistro til at yamaha ampen ikke står seg godt eller meninger om at Hypex blir feil i forhold til deres preferanser. Og det sagt, NC ampene er bedre enn UCD. Men, skal dere ha noe ligner et verdifullt sammenligningsgrunnlag så er minimumskravet at forsterkerne er nivåmatchet. Selv 0,5dB mismatch kan være mer enn nok til å utgjøre en stor hørbar forskjell. Aller helst skal frekvensgangen matches også, som i praksis er relevant for DSP-oppsett.
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Der er et eller andet med Hypex og effektive Altec. Jeg har nc400 monoblokker og de glimrer på mine Carlsson OA51LE i stuen, men er totalt uinteressante på mine Altec A5 Vott i kjelleren i forhold til PP el35 eller 300b monoblokker. Muligvis ville nc400 lyde ok hvis man skulle bruke Vott-ene i en stor sal. Nc400 på Altec 604-8G er ok til film (Dvd og streaming).
    Det kan like godt ha å gjøre med med at Altec-ene i sin tid var tatt frem med forsterkere med lav dempingsfaktor som at NC400 er mindre bra. Det er ikke alle konstruksjoner som kler et strammere grep om driverne.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.798
    Antall liker
    11.305
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Ser ikke vekk fra du er inne på noe Tytte!
    Min QSC virker ha litt mer nivå i laveste oktaver enn en standard hifi amp (de få som jeg har vert borti)
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.430
    Antall liker
    2.858
    Torget vurderinger
    3
    Begge ht er målt hver for seg i lyttepos. Med yamaha og hypex. Klart det er litt synd å si det som eier av hypex:) men de lydlige forskjellene er såpass klare at det er liten tvil om hva som låter best. 3db som synes på målingene er nok ikke svaret er jeg redd.
    Jeg trodde jo at hypex kom til å komme godt ut av det. Men den gang ei. Dette er ingen vitenskapelig korrekt test. Det er forsåvidt sant. Men når begge hører å konkluderer med samme resultat. Så er det vanskelig å underkjenne resultatet. Og husk jeg heiet på hypex :) :)
    Jeg har på ingen måte mistro til at yamaha ampen ikke står seg godt eller meninger om at Hypex blir feil i forhold til deres preferanser. Og det sagt, NC ampene er bedre enn UCD. Men, skal dere ha noe ligner et verdifullt sammenligningsgrunnlag så er minimumskravet at forsterkerne er nivåmatchet. Selv 0,5dB mismatch kan være mer enn nok til å utgjøre en stor hørbar forskjell. Aller helst skal frekvensgangen matches også, som i praksis er relevant for DSP-oppsett.
    Dette har du bedre greie på en meg Tytte ;) Mulig sammenlignings grunnlaget ble feil. Men hvordan kan livet i musikken forsvinne totalt. Og bassen hos Håvard som var spenstig og livat oppover. Han deler jo på 850hz. Høres nesten klin lik ut som mine basser som er delt nede på 175 og i grunn bare fungerer som støtte i bunn.
    Det fatter jeg rett og slett ikke :)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    2.114
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Akkurat nå spiller jeg musikk. Er uten dac og får ikke målt på 2mnd. Så da kan jeg måle igjen.

    Takker for innspill.
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    2.114
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    En feilkilde her kan være om jeg måler riktig og om rew er innstilt slik den bør være. Det får jeg komme tilbake til siden.

    Haavard
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Mulig sammenlignings grunnlaget ble feil. Men hvordan kan livet i musikken forsvinne totalt. Og bassen hos Håvard som var spenstig og livat oppover. Han deler jo på 850hz. Høres nesten klin lik ut som mine basser som er delt nede på 175 og i grunn bare fungerer som støtte i bunn.
    Det fatter jeg rett og slett ikke :)
    Det kan ha sammenheng med at vår persepsjon avhenger av sammenhengen i hele det hørbare området. Hadde forsterkerne vært testet mot hverandre på et par høyttalere med passivt delefilter så kunne en konkludert med at den ene forsterkeren høres bedre ut enn den andre. Og ingen kan bestride det for din oppfatning. Samtidig gjelder resultatet kun under de betingelser testen ble tatt under og ikke nødvendigvis om den ene forsterkeren er generelt bedre enn den andre. For hvilken forutsetning har man til å konkludere på samme utfall om testen ble gjentatt på andre oppsett under andre betingelser?

    Testen dere har gjort beveger seg i enda større grad vekk fra en kvalitativ vurdering i.o.m. den store endringen i tonalbalanse og linearitet. Slike endringer eller mistilpasninger er noe en får erfaring med når en bruker dsp-baserte eller aktive filtre. Det stemmer sjelden første gang og man blir fort klar over (og kanskje overrasket) hvor stor psykoakustisk effekt en endring på et område påvirker oppfatningen av et annet. En plutselig overgang i nivå rundt deling er i tillegg noe av det som gir størst utslag. Når jeg tuner et benytter jeg måling for å gjøre oppsettet klar til den mest krevende fasen, justering ved lytting. Bakgrunnen for det er at vi sliter med å tolke responsen fra en høyttaler målt i rom på en slik måte at det er 100% korrelasjon mellom målt resultat og det vi hører. Derfor er øret fortsatt det viktigste instrumentet vi har. I den sammenheng har jeg flere ganger sittet og tunet med utgangspunkt i hvor jeg tror problemet ligger, for så ved en (mer eller mindre) tilfeldighet oppdage at problemet sitter en helt annen plass.

    Hadde en sagt at UCD400 ikke funket for den testen så hadde det vært uproblematisk og nær sagt opplagt. For å konkludere på om den presterer i oppsettet er minimumskravet at man nivåmatcher ampene. For å konkludere på om UCD400 generelt er en bedre eller dårligere amp krever mye mer testing enn jeg tror noen her på forumet orker ta på seg.

    Opplevelsen kan ingen benekte dere, det er bare konklusjonen jeg føler behov for å kommentere på ;)
     
    Sist redigert:

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    2.114
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    La det være sagt med en gang Tytte, konklusjonen gjelder selvsagt bare for mitt system.
    Trodde det var innlysende :D
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    La det være sagt med en gang Tytte, konklusjonen gjelder selvsagt bare for mitt system.
    Trodde det var innlysende :D
    Da forstod du ikke teksten min godt nok Haavard. Poenget mitt er at du ikke kan eller bør konkludere ift. ditt system en gang :D
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    2.114
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes du overdriver litt dette med nivåmatching av ampene.
    Litt av grunnen til den målingene vi gjorde var å vise at begge forsterkerne gjenga så og si en identisk kurve opp til 850 hz som er delefrekvens. En grei måte å vise det må i rew er å la den ene spille litt høyere eller lavere. DA blir kurvene liggende på slik måte at en kan sammenligne.

    Om vi hadde nivåmatchet og spilt like høyt, er jeg rimelig sikker på at jeg hadde kommet med samme konklusjon angående hvem jeg likte lyden av. Frekvenskurver måler sjelden kvaliteten på det som blir avspilt er min forløbige konklusjon til noen andre har overbevist meg om noe annet
     

    Tytte71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Innlegg
    2.150
    Antall liker
    1.151
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke det absolutte lydnivået jeg snakker om i denne sammenheng, men gain mellom forsterkerne. Det er nivået på GPA-driveren relativt til horna som må være lik i begge tester slik at ikke frekvensresponsen endres mellom forsøkene. Denne balansen er vi veldig følsomme for og kan gi resultater som påvirker vår oppfatning av både det som skjer oppover i frekvens og det som skjer nedover.

    Føler ikke jeg overdriver, sier som det er at hvis testen skal være sammenlignbar så må også forutsetningene for sammenligningen være lik ;)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.027
    Antall liker
    2.114
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke det absolutte lydnivået jeg snakker om i denne sammenheng, men gain mellom forsterkerne. Det er nivået på GPA-driveren relativt til horna som må være lik i begge tester slik at ikke frekvensresponsen endres mellom forsøkene. Denne balansen er vi veldig følsomme for og kan gi resultater som påvirker vår oppfatning av både det som skjer oppover i frekvens og det som skjer nedover.

    Føler ikke jeg overdriver, sier som det er at hvis testen skal være sammenlignbar så må også forutsetningene for sammenligningen være lik ;)
    Ta det med ro Tytte, alle innspill er velkomne.
    Ikke alltid jeg forstår alt, men prøver
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.430
    Antall liker
    2.858
    Torget vurderinger
    3
    Jeg selvsagt enig i at man ikke kan konkludere med at hypex ikke fungerer generellt. Den funker tross alt temmelig bra her hjemme ;) Men jeg ble så satt ut av den totale mangelen på liv i musikken når vi prøvde den hos Håvard. Jeg har aldri opplevd noe sånt med bytte av forsterkere her hjemme hos meg. Jeg hadde jo tross alt trua på at Hypex skulle levere rimelig bra. Når den fikk spille på lag med såpass bra utstyr som Håvard har.
    Men her ble jeg seriøst skuffet. Og det var vel det jeg prøvde å utrykke på min egen litt klønete måte ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn