Great Plains Audio - 414 plus 288 & 802 in JMLC

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 2

2xJ

Gjest
    Noe sier meg at denne hornriggen er det jeg har sett som må være mest bang for the bucks... og dette er nye ting, ikke kjøpt på brukten...

Og med å "synse og anta" så har vel denne riggen både råskap og finesse... tar jeg feil H ??

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.676
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Dette var en inspirerende og drit tøff rigg.
    Knallbra. :D

Noe annet enn det mockup søppelet jeg tukler med..

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Fint jeg gjorde dagen din oks81
    Jeg vil vel langt på vei påstå at dette er bang for the bucks. men er jo langt fra ferdig.
    Nå kommer ny dac om ca.14 dager. da begynner målehelvete. Men har med meg hjelp til det.
    Nikko skrev noe om lyden. Hadde en hyggelig fyr innom i dag som ikke reiste herfra uten varig men tror jeg. Forøvrig han som eier Thor.
    Med et midlertidig delefilter delt på 5000hz på toppen og 850hz mellom bass og horn, så er ting litt midlertidig. Men disse elementene er så tilgivelige at jeg tror ikke det betyr så mye om delefrekvensen er på 5k eller 6k. Å senke delefrekvensen fra 850hz til 650hz skal visst gi litt mer råskap.

såre fornøyd. Aldri spilt mer musikk

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1

Kanksje, jeg får komme å høre da :D

i den grad jeg skulle ønsker meg noe mer så er det vel bass. Den spiller dypt nok, men skulle gjerne hatt noe mer magespark. Skal jeg være veldig kritisk har den ikke samme brutaliteten som hornriggen. Veldig bra på det meste egentlig.
    Tønes i spilleren nå

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.676
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

Kanksje, jeg får komme å høre da :D

i den grad jeg skulle ønsker meg noe mer så er det vel bass. Den spiller dypt nok, men skulle gjerne hatt noe mer magespark. Skal jeg være veldig kritisk har den ikke samme brutaliteten som hornriggen. Veldig bra på det meste egentlig.
    Tønes i spilleren nå
    Ja, nå har jeg 16 x GPA414 til bass og midbass.
    Så jeg savner egentlig ikke noe magespark, bortsett fra at det hele ruller fint av ved 30 hz. Skulle gjerne hatt ned til 20 hz, men det er helt ok som det er. Ta deg gjerne en tur om du er i Oslo en dag.

Er ikke ferdig ennå, mangler en tyst amp som må klargjøres og kasser til midbassene.

Keevenru

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2017
    Antall liker
    239
    Torget vurderinger
    2
    Hei :)
    Hjemme etter en aldri så liten utflukt til flatbygdene på Toten. Gikk inn med en antagelse om at horn var noe man brukte for å rope inn kyr... og gikk ut som ku en time senere :)
    ..fra spøk til revolver.
    Var temmelig jomfruelig på horn, full av antagelser og en blanding av forventning og en god porsjon frykt... for sparegrisens ve og vell.
    Jeg forventet svære høytallere, luftig og detaljert topp, en "trivelig" men kanskje litt "masete" mellomtone, bass som fyller godt ut i bunn, men med mangelen av skikkelig trykk.
    En luftig og detaljert topp var rett, resten av antagelsene ble gjort til skamme.
    Sitter igjen med en opplevelse av å sitte "i musikken" i stedet for i forkant av den, stor grad av dynamikk i mellomtonen med en fascinerende kort vei fra "stryk til smekk" og en bass som ikke dominerte men føltes stram og med punch på rett plass.
    Må oppsummeres som et nytt og svært gledelig bekjentskap, både med eier og utstyr.
    Desuten kan jeg sverge på at høytallerene krympet i løpet av tiden jeg hørte på dem, og at jeg nå er temmelig sikker på at jeg kan få plass til et par på lytterommet :)
    At de ser fantastiske ut er heller ingen ulempe...

Som en ekstra bonus fikk jeg omsider hørt hvordan Thor pre ampen gjør seg i et oppsett med rett matching, noe som var en hyggelig erfaring :)

Takk for kaffe, en hyggelig hifi prat og for å ha flyttet grensene for hva man skal sikte mot nok en gang :)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hei :)
    Hjemme etter en aldri så liten utflukt til flatbygdene på Toten. Gikk inn med en antagelse om at horn var noe man brukte for å rope inn kyr... og gikk ut som ku en time senere :)
    ..fra spøk til revolver.
    Var temmelig jomfruelig på horn, full av antagelser og en blanding av forventning og en god porsjon frykt... for sparegrisens ve og vell.
    Jeg forventet svære høytallere, luftig og detaljert topp, en "trivelig" men kanskje litt "masete" mellomtone, bass som fyller godt ut i bunn, men med mangelen av skikkelig trykk.
    En luftig og detaljert topp var rett, resten av antagelsene ble gjort til skamme.
    Sitter igjen med en opplevelse av å sitte "i musikken" i stedet for i forkant av den, stor grad av dynamikk i mellomtonen med en fascinerende kort vei fra "stryk til smekk" og en bass som ikke dominerte men føltes stram og med punch på rett plass.
    Må oppsummeres som et nytt og svært gledelig bekjentskap, både med eier og utstyr.
    Desuten kan jeg sverge på at høytallerene krympet i løpet av tiden jeg hørte på dem, og at jeg nå er temmelig sikker på at jeg kan få plass til et par på lytterommet :)
    At de ser fantastiske ut er heller ingen ulempe...

Som en ekstra bonus fikk jeg omsider hørt hvordan Thor pre ampen gjør seg i et oppsett med rett matching, noe som var en hyggelig erfaring :)

Takk for kaffe, en hyggelig hifi prat og for å ha flyttet grensene for hva man skal sikte mot nok en gang :)
    Bæltrivelig, som han sier han som har levert horn og drivere og bass elementer.
    Takker for tilliten og lar Thor stå her. Takker for rør du tok med, veridian Utopia betales i kveld, og da er ny dac på vei. Da kan du komme inn for neste lytt. Tror du vil bli overrasket over hvor mye dac betyr.

Haavard

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    bass og det store hornet
    diskant ikke målt
    vi får det ikke bedre med b4 alene
    takker oks i dag
    han er mannen og hjernen

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    02.09 bassog mellontone endelig og diskant ujustert.jpg

og her med diskant som det er festet et filter til
    sånn på måfå

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    I bassen lever det sitt eget liv.
    Hva som er hva er ikke lett og si, og det ser jo ikke bra ut. Men det låter bra her nå
    må inn med lpad på mellomtone da den spiller høyere enn diskant.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.577
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Bare hyggelig å kunne hjelpe :)
    Ikke alt er like enkelt via telefon, en får ikke alt perfekt kun på en aften, men det ble sånn noenlunde.
    Et grunnlag, du kan finpusse senere :)

Litt slik jeg tror 400 hornet er etter å ha sett en del målinger:
    Vil tro det beamer en del mindre enn 270 og 350 da det har et naturlig fall allerede fra 4k.
    Deling fikk vi etterhvert til å passe ved 850hz.
    Øvre mot diskant vil være rundt 4k.

Skal en strekke hornet noe utover dette i frekvens må en gjerne inn med en korreksjonskrets.
    Gjerne ikke nødvendig da 414 vil jeg tro leverer fint til 850.
    Over vil 4k sikkert passe mot 1000 hornet.

Begge deleflanker 12db steilhet.

Må inn med L-Pad på 400hornet for å komme videre, dempe med L-Pad i stedenfor i B4 for å møte 1000hornet som har noe lavere følsomhet.
    Mulig du må inn med en korreksjon på 1000 hornet for å få det til å spille høyere opp.
    Vil vise seg med tiden :)

Mvh
    oks

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.366
    Torget vurderinger
    10
    Jeg tenker omtrent i samme bane

Prøv en ekstra høy deling på diskanten med en motstand på etter den vanlige høypassen.

L pad på mellomtonen ja, kanskje aller helst en Fostex trafo.

Forskjellige plasseringer av bassen og kanskje en diger raggsokk i bassporten. 70 dippen er klassisk, jeg har den litt høyere opp fordi jeg har mindre rom. 100-200 bølgene er trolig uproblematiske.

Når alt er i boks, Duelund motstander på alle serie plasseringene

Det ser ut som at dette har meget godt potensial :)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.366
    Torget vurderinger
    10
    BTW, du kan låne min blackbox for innstilling av 1 og andre ordens filter like lett / lettere enn dsp.
    Jeg har også et bærbart plast skap med komponenter.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.577
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Fostex attenuator kan en jo kanskje spandere på seg med tiden :)
    Trenger heldigvis bare to stk.

Duelund får være litt opp til haavard, men jeg ville ikke kjøpt blingbling kondiser og spoler på ganske lenge enda.
    Vesentlig viktigere å sette sammen filter på en god måte.

På JMLC 1000 tenker jeg første omgang starte med en liten kondis, mellom 1uF og 2,2uF eller noe slikt.
    Se hva som skjer, legge til en relativt stor spole parallelt.
    Videre veit en ikke helt hvor en havner før en ser målinger.
    Mulig en må opp i 3.ordens. elektrisk? Korreksjon? Vil tiden vise.

Slik det er nå står vel B4 med 550 12dB lavpass og 700 24db høypass.
    En kan leke seg litt med det og prøve 550-600 lavpass med steilhet 18db og 24 db og se om det gir bittelitt mer nivå 300-700.
    Det vil bli rart med tanke på fase men kan funke likevel.

Ville tatt mot tilbudet til Hornlyd om å låne filter komponenter, veit ikke hva du har haavard? :)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.366
    Torget vurderinger
    10
    Med B4 så er det mulig å finjustere flankene ved å ha forskjellige delefrekvenser på hver pol.
    Da får du «en million» forskjellige kombinasjoner.
    Snickers kan forklare nærmere hvordan det fungerer. Det skal være elementær matematikk men spør ham.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.366
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har ikke belegg for dette med motstander men tenker at er det noe som gir motstand i et filter så er det nettopp det.

Og et par brune Duelund koster lite. Altså, for å slippe å fundere på det klokken 0400 :)

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.577
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Fint innspill med B4! :) Stemmer det, en kan kombinere med ulike setting på poler. Kanskje Snickers stiker innom og kan forklare litt?
    Men tror konseptet er greit nok, en kan forsøke seg frem.
    Og med to stk B4 så kan en faktisk dele treveis, har ikke du prøvd det Hornlyd? En setter den ene bak den andre?

Andelund er det siste nye, tror det er Petter Smart som koker sammen noe! :)
    Petter Smart.jpg

Mange fine oppfinnelser derfra finner jeg på wiki!
    -Dampdrevet rakett
    -Mørk pære
    -Snø oppløser
    -Jet-kosteskaft for hekser

Jeg har heller ikke belegg for dette med motstander, har aldri prøvd.
    Bare veit skal en finpusse filter så tar det tid, og rimelige komponenter er helt greit i den fasen :)

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Fostex attenuator kan en jo kanskje spandere på seg med tiden :)
    Trenger heldigvis bare to stk.

Duelund får være litt opp til haavard, men jeg ville ikke kjøpt blingbling kondiser og spoler på ganske lenge enda.
    Vesentlig viktigere å sette sammen filter på en god måte.

På JMLC 1000 tenker jeg første omgang starte med en liten kondis, mellom 1uF og 2,2uF eller noe slikt.
    Se hva som skjer, legge til en relativt stor spole parallelt.
    Videre veit en ikke helt hvor en havner før en ser målinger.
    Mulig en må opp i 3.ordens. elektrisk? Korreksjon? Vil tiden vise.

Slik det er nå står vel B4 med 550 12dB lavpass og 700 24db høypass.
    En kan leke seg litt med det og prøve 550-600 lavpass med steilhet 18db og 24 db og se om det gir bittelitt mer nivå 300-700.
    Det vil bli rart med tanke på fase men kan funke likevel.

Ville tatt mot tilbudet til Hornlyd om å låne filter komponenter, veit ikke hva du har haavard? :)
    Har da noe liggende her.
    Norcad sin skuff er her.
    Lpad justerbar er laget allerede, klar til å settes inn

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke belegg for dette med motstander men tenker at er det noe som gir motstand i et filter så er det nettopp det.

Og et par brune Duelund koster lite. Altså, for å slippe å fundere på det klokken 0400 :)
    Her i heimen hører jeg mest forskjell på kondiser og spoler.
    H6 med dyrt filter er en annen verden enn med billige komponenter.
    Men når ting er ferdig kjører vi på med Duelund kanskje
    Jantzen røde som kondis vil jeg tro

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Takker for innspill
    En tanke oppi dette, som jeg holder på, er Keep it simple stupid.
    Så får vi se hvor vi lander

HÅvard

Sist redigert:

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Synes det kommer seg.
    Mer nivå i diskanten nå- Har dratt de 10cm lengre ut på gulvet og en kraftig toe in.
    Så pass at de krysser foran nesa. Enda bedre stereoperspektiv. Kommer seg mer og mer

Lazarus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.02.2018
    Antall liker
    1.271
    Sted
    Sømna
    Spennende selvbygg Haavard! Hadde vært interessant og sett delefilterskjema (eller gjøres alt i b4?). Har temmelig like ht, som du har sett, deler også på 800Hz og 4,8 kHz. Andre elementer, men kanskje kan det være interessant å sjekke ut filteret i mine ht:
    https://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/92599-lazarus-horn-fi.html

Tenker også, som deg, å teste ut bedre delefilterkomponenter framover. Interessant å lese at du opplevde store forbedringer på H6 klonene.

Sist redigert:

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Spennende selvbygg Haavard! Hadde vært interessant og sett delefilterskjema (eller gjøres alt i b4?). Har temmelig like ht, som du har sett, deler også på 800Hz og 4,8 kHz. Andre elementer, men kanskje kan det være interessant å sjekke ut filteret i mine ht:
    https://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/92599-lazarus-horn-fi.html

Tenker også, som deg, å teste ut bedre delefilterkomponenter framover. Interessant å lese at du opplevde store forbedringer på H6 klonene.
    Alt kommer. Skynder meg langsomt. Det er ikke veldig mye igjen nå. Og når jeg er fornøyd går jeg for dyrere komponenter. Røde Jantzen. Og foliespoler. Kanskje Dudlund også

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    overlays 31.10.jpg

Synes ting kommer seg, leker meg med rew
    Angående delfilter, så er det b4 som deler topp og bunn rundt 850 hz mener jeg. Litt ulik på bass og topp, men det harmonserte bra til slutt.
    Diskant har en spole på 0,48mh og kondis på 1uf
    Mellomtone har en spole på 0.68 og en kondis på 1 uF, i tillegg en beskyttelsekondis på 60uF

Jobber nå med tidsfase.
    Får ikke helt til impulsemålinger for å sjekke tidsfase, og vurderer å gjøre det enkelt ved å sette alle elementene slik at de står rett over hverandre på en linje. Vertikal linje altså :)

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.577
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Uffameg, såg fælt ut med den oppløsningen på måling :D

Du ligger nok litt over 850 på deling mellom bass og 400 hornet.
    400 virket som på måling at ville kanskje trengt en liten korreksjon for å få ned i litt lavere i frekvens.
    Møte mot 1000 hornet ved 4khz virket falle ganske naturlig.

Du kan forsøke med en liten korreksjon på 400 hornet og se hvordan det oppfører seg.

Videre også litt arbeid kan du gjøre med prøve finne ut av delay/fase.

Du virker fornøyd med lyden og det er bra :) Da har du i hvertfall en setup som du kan vende tilbake til om noen forsøk ikke skulle fungere.

Mvh
    oks

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.577
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Men selv da så vet du ikke 100% hvor membranene står i komp drivere.......
    Har forsøkt litt med impulsmåling, men det gikk ikke så bra....enda! :)
    Er ikke det jeg har balt mest med å tolke slikt.
    Håvard prøver litt selv.

Tytte71

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.01.2008
    Antall liker
    1.153
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    2
    Hvis det er LR-filtre du benytter så skal normalt sett nivåene være 6dB nede ved delefrekvensene. Slik flankene ligger nå så får du overlappende nivå. Selv om du synes det subjektivt blender bra så vil det uunngåelig bidra til en del kamfiltereffekter. Skal også godt gjøres om overlappingene ikke vises i summeringen. Vil du legge ut samlet frekvensrespons for systemet?

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det er LR-filtre du benytter så skal normalt sett nivåene være 6dB nede ved delefrekvensene. Slik flankene ligger nå så får du overlappende nivå. Selv om du synes det subjektivt blender bra så vil det uunngåelig bidra til en del kamfiltereffekter. Skal også godt gjøres om overlappingene ikke vises i summeringen. Vil du legge ut samlet frekvensrespons for systemet?
    Gjør det etterpå. Har målinger på en annen pc.
    Bør jeg måle lytteposisjon, eller 1m fra? Den som vist her er målt 1m fra
    Slik jeg forstår deg da Tytte, så mener du at jeg bør gjøre endringer i b4 mellom bunn og topp slik jeg får 6db lavere nivå ved delefrekvens. Husker ikke eksakt deling i b4, men jeg tror vi endte med to ulike delefrekvenser for at det skulle summere slik det gjør her.

Håvard

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.577
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Heisann :)
    Sikkert ingen hemmelighet at jeg har forsøkt hjelpe til litt.
    Målet var å få det litt bedre enn hva det var. Det er vanskelig å få til dette optimalt med bilder av målinger sendt på mobil, jeg bor jo en helt annen plass i landet.
    Så, nei, det er ikke grelv standard over dette.

Ut ifra målingene til Håvard så synest jeg 400 hornet har vert litt vanskelig, det faller vel allerede ved 1k.
    Det burde hatt en korreksjonskrets for å få det lenger ned. 700hz kanskje?

Overgangene har vert vanskelig å få etter target, slik det er nå så har måttet se en del på summerende måling for å få det noenlunde.
    Siden fase kun er tatt med å snu polaritet på drivere så vil en naturligvis ha kamfilter effekter og samtidig delvis utfasinger.
    Dem er ikke skikkelig satt opp i forhold til fase.

Ja, jeg tror det er mer å gå på.

Samtidig har det vert litt øvelse med både måling, trykking på switcher i B4, samt litt enkel forståelse for filterkomponenter.

For å komme videre har vi prøvd å få til impulsmåling for å se litt på fase.
    Det har ikke vert enkelt, men begynner kanskje å løsne litt nå?
    Jeg er veldig fersk på dette.
    Får en kanskje dette litt mer på stell, sammen med en korreksjon på 400 hornet, så kanskje det blir litt enklere å jobbe med deleflanker og summering.

Om flere kan bidra litt så hadde det vert fint :)

Mvh
    oks

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.577
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    I B4 mener jeg det er satt 700hz 24dB høypass på 400 hornet, og 550hz 12dB lavpass på bassen.
    Target var 850 12dB men noe er ikke helt som det burde.

Deling mellom 400 hornet og 1000 hornet er passiv, target 4khz 12dB

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.366
    Torget vurderinger
    10
    Mellomtonen ser fin ut.

Burde ikke diskanten vært delt lang langt høyere og bassen lavere?

Så bør metoden med å snu fasen for å få så dyp dipp som mulig (og deretter snu igjen) prøves fortløpende.

Ved å vekselvis måle e on axis 1,5 meter i fra og i lyteposisjon samt bevege miccen rundt omkring 1 meter ved lytteposisjon så får man et inntrykk av hva som er driver og hva som er romrelatert. Med passiv deling så er det vel riktigst å kun ta hensyn til driverne ved deling.

Det er ikke lett å få et passivt hornsystem med driverne langt fra hverandre til å måle perfekt. Avantgarde har ikke pene målinger. Det viktigste er å få det så bra som mulig, unngå kamfilter effekt etc og glede seg over alle fordelene. Dersom det låter hardt kan det fungere med en liten bbc dipp enten ved å ha et søkk i delingen ved 2,5-3K eller å legge inn en LCR krets passivt.

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.577
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Du er inne på et par vesentlige ting tror jeg. :)

Det ene er selve målingen, få kontinuitet i det en måler og identifisering av det en leter etter.
    Her er det øving som gjelder.
    Målingene som en ser ovenfor er litt ulik det jeg har sett tidligere.

Det andre er rett og slett om det er bare gi pokker i impulsmåling for å ta fase og gå over til "Altec metoden" (er det den heter er det ikke?)
    Den er som følger:
    -Spill av pink noise
    -Måle RTA
    -Skyve horn frem og tilbake til en har max dip i deling mellom horn og bass.
    -Snu fase på hornet og se at det måler greit i deleområdet.

Etterpå gjør en det samme med å flytte på diskant hornet i forhold til mellomtone hornet.

Angående BBC og 3k området ville jeg mer passet på at en ikke havner med noen peaker i området. Litt søkk er greit.
    Å legge en LCR krets for BBC kan være skikkelig hodebry da det virker inn på andre ting også.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn