Nei. Jeg valgte helliming. Men i dag hadde jeg tenkt annerledes. Men 52mm front er en utfordringJeg mente om 414 skrus fast fra baksiden på frontbaffelNeida. Porten ikke skåret ut ennåBlir det bakmontert 414?Litt utydelig fra meg beklager
![]()
Nei. Jeg valgte helliming. Men i dag hadde jeg tenkt annerledes. Men 52mm front er en utfordringJeg mente om 414 skrus fast fra baksiden på frontbaffelNeida. Porten ikke skåret ut ennåBlir det bakmontert 414?Litt utydelig fra meg beklager
![]()
Det var jaggu på tideNå er jeg her.
Ikke det dyreste, men ble imponert over 288 komboen og trehorna til H.R da jeg hørte de hos han.Blir spennende å se om du blir like begeistret over 288/802 komboen som jeg er! Til min musikk og mine ører, er dette rett og slett den råeste komboen jeg har hørt. Og jeg har hørt adskillig dyrere... Komboen gir en vanvittig realistisk smekk fra 600-10000 Hz som jeg ikke har hørt maken til fra andre drivere. Ganske sikkert ikke verdens beste for alle, men de går rett hjem hos meg!
De han har nå. Sånne lepper. Husker ikke hva de heter.Hvilke trehorn?
Altså, dette er ikke noe problem i grunn.Hva med å kaskadekoble en B4 til og kjøre fullstendig ubesudlet aktiv deling?
Ingen op amps, ingen dsp. En liten Anaview diskantforster koster ikkeno og låter kanon.
Tja. Det er ikke så enkelt som så. Plasserte 288 41.7 cm bak basselementet (målt i senter). Hornet spiller da ned i toppen av kassa. Låt dritt. Hornet plassert slik at det stikker 2 cm utfor kanten av bassen. Låter vesentlig mer riktig. Så spørsmålet er vel snarere hvor er akustisk senter på hornet.Riktig som du nevner med 6dB og 12dB filter.
12dB vrir 180 grader.
Står driver til hornet fysisk riktig i forhold til bass?
Lydbølgekalkulator:
B�lgelengde p� lyd
Dette er dette som er planen.En måling vil jo også bekrefte summering , nå du tar hver driver induviduelt og etterpå samlet, teorien er riktig!
Nei det er ikke bare så enkelt. Var bare et kort innlspill. Mange muligheter og fallgruverTja. Det er ikke så enkelt som så. Plasserte 288 41.7 cm bak basselementet (målt i senter). Hornet spiller da ned i toppen av kassa. Låt dritt. Hornet plassert slik at det stikker 2 cm utfor kanten av bassen. Låter vesentlig mer riktig. Så spørsmålet er vel snarere hvor er akustisk senter på hornet.Riktig som du nevner med 6dB og 12dB filter.
12dB vrir 180 grader.
Lydbølgekalkulator:
B�lgelengde p� lyd
Forstod det som et innspill oksNei det er ikke bare så enkelt. Var bare et kort innlspill. Mange muligheter og fallgruverTja. Det er ikke så enkelt som så. Plasserte 288 41.7 cm bak basselementet (målt i senter). Hornet spiller da ned i toppen av kassa. Låt dritt. Hornet plassert slik at det stikker 2 cm utfor kanten av bassen. Låter vesentlig mer riktig. Så spørsmålet er vel snarere hvor er akustisk senter på hornet.Riktig som du nevner med 6dB og 12dB filter.
12dB vrir 180 grader.
Lydbølgekalkulator:
B�lgelengde p� lyd
Flere ting skal stemme og spille på lag.
Har den jaDu går en morro tid i møte med å sette opp!!
Målemikkeriet er nok viktigste redskapen uansett når en baler diy!
Har du iphone eller ipad, så kan du leke litt med appen Etani RTA.
Spille pink noise og måle. Funker helt greit.
Baker brød og lefse til deg ??????og kokosmakroner med sjokolade på. Nuff saidNå drøyer dette noe aldeles for jævlig synes jeg...- hva er unnskyldningene denne gangen?
![]()
Det har jeg definitivtHvis du evner å krympe flatstiftkontakter og avisolere kabler, så er 2 stk Hypex UcD400 med en SMPS400A400 utrolig mye bang for the buck.
Johan-Kr