Gode venner av Topping

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • torhv

    Medlem
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    14
    Antall liker
    6
    Noen som har erfaring med Topping D90LE med Wiim Audio streamer som input ? Sliter med å spille av Hirez fra Qobuz. Wiim kjører via wifi og innstillingene for samplingrate og bit er endret i SPDIF output i Wiim appen. Dac og Wiim er koblet med SPDIF. Jeg tester med å spiller av Qobuz fra Wiim appen men får ikke annen oppløsning enn pcm 44/16 på musikken. Dac takler hirez da den indikerer 192kHz ved avspilling av test audio fra Wiim appen.
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.189
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaring med Topping D90LE med Wiim Audio streamer som input ? Sliter med å spille av Hirez fra Qobuz. Wiim kjører via wifi og innstillingene for samplingrate og bit er endret i SPDIF output i Wiim appen. Dac og Wiim er koblet med SPDIF. Jeg tester med å spiller av Qobuz fra Wiim appen men får ikke annen oppløsning enn pcm 44/16 på musikken. Dac takler hirez da den indikerer 192kHz ved avspilling av test audio fra Wiim appen.
    Har ingen erfaring med D90LE, men Wiim Mini spiller uproblematisk HighRes fra Qobuz via Wiim-Appen tilkoblet en Topping E50. Det høres merkelig ut at D90LE ikke skal kunne spille HighRes fra Qobuz. via Wiim Mini. Kan ikke se noen innstillinger i brukermanualen til D90LE som kan forårsake dette heller.
     

    torhv

    Medlem
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    14
    Antall liker
    6
    Etter en power restart ser det ut til å fungere som det skal. Samplingsfrekvensen står nå til 96 når jeg spiller Buena Vista Sosial Club via Wim appen. Litt merkelig..
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.235
    Antall liker
    2.415
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Etter en power restart ser det ut til å fungere som det skal. Samplingsfrekvensen står nå til 96 når jeg spiller Buena Vista Sosial Club via Wim appen. Litt merkelig..
    Hatt samme problemet med min d50s, skal prøve en restart...
     

    Sony5600es

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2016
    Innlegg
    100
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    7
    Har nå selv kjøpt meg en Topping DX7 Pro og de mange gode tilbakemeldinger/tester der ute stemmer meget godt med virkligheten. Suveren HTF/DAC. Når jeg spiller fra PC via nett med USB inn på Audiobyte Hydra Z og ut fra Audiobyte I2S (HDMI) inn på Topping fra YouTube (med god kvalitet) så låter det bedre en noen annen DAC jeg har testet. Driver fra Audiobyte.
    thumbnail_20220809_194140.jpg
    Benytter Focal Focal Celeste XLR inn på Topping. CD spiller benyttet Pro-Ject CD BOX RS inn AES på Topping. Fantastisk dynamisk og klar lyd med god separasjon av instrumenter. Focal Celeste passer meget godt til Topping DX7 Pro
     

    Sony5600es

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2016
    Innlegg
    100
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg fått testet ut min nye Topping DX7 Pro med alle muligheter enheten har. Det jeg har funnet ut at Topping DX7 Pro
    er best som DAC. CD spiller benyttet Pro-Ject CD BOX RS inn AES på Topping. Ut fra Topping XLR og inn på
    Pro-Ject Pre Box RS2 Digital (se bilde) Hodetelefon benyttet Denon AH-D7100 inn på Pro-Ject Pre Box RS2 Digital.
    thumbnail_20220811_155009.jpg
    202002_pro-ject_remote.jpg

    Dette oppsettet låter bedre en min Simaudio Moon 430HAD hodetelefonforsterker. De som ikke kjenner til Pro-Ject Pre Box RS2 Digital så er dette en helt fantastisk enhet, men dyr kr. 25000,-
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.557
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg fått testet ut min nye Topping DX7 Pro med alle muligheter enheten har. Det jeg har funnet ut at Topping DX7 Pro
    er best som DAC. CD spiller benyttet Pro-Ject CD BOX RS inn AES på Topping. Ut fra Topping XLR og inn på
    Pro-Ject Pre Box RS2 Digital (se bilde) Hodetelefon benyttet Denon AH-D7100 inn på Pro-Ject Pre Box RS2 Digital.
    Vis vedlegget 840781 Vis vedlegget 840783
    Dette oppsettet låter bedre en min Simaudio Moon 430HAD hodetelefonforsterker. De som ikke kjenner til Pro-Ject Pre Box RS2 Digital så er dette en helt fantastisk enhet, men dyr kr. 25000,-
    Enig, den fungerer aller beste som ren dac.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Da var en A90 Discrete på plass og DX7Pro går over til en ny rolle på skrivebordet som ren DAC. Det første lytteinntrykket er at A90 tar et ballegrep på bassen og strammer opp. Resten av frekvensområdet er fortsatt litt rufsete, men dette vil vel bedre seg etter innspilling. Jeg regner med at denne forsterkeren også trenger en del timer før den gir sitt beste. Ny rapport følger om en stund. Og servicen fra nettbutikken her er som vanlig god med rask leveranse.:)
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Etter noen dagers kontinuerlig innspilling blir det ryddet opp i lydbildet og rufset forsvinner. For meg høres det ut til at A90 discrete er en vinner og jeg foretrekker den lydmessig i forhold til den opprinnelige A90, men forskjellen er ikke så stor at det er noen grunn til å skifte ut den gamle. Jeg håper den blir enda et hakk bedre etter noen ukers spilling. For andre som har denne vil jeg minne om at dere finner siste versjon av firmware her: A90 Discrete version V2.4 firmware update-TOPPING (tpdz.net).
     

    TotalF

    Medlem
    Ble medlem
    17.01.2021
    Innlegg
    11
    Antall liker
    2
    Sted
    Os
    Topping G5, ny portabel dac/amp.

    Noen tanke om når den finnes tilgjengelig for kjøp i hos norsk forhandler? Er intressert av å teste den sammen med et par celestee...

     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.189
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    1
    Topping G5, ny portabel dac/amp.

    Noen tanke om når den finnes tilgjengelig for kjøp i hos norsk forhandler? Er intressert av å teste den sammen med et par celestee...

    Et veldig spennende produkt. Nesten samme effekt som NX7.

    Ser at "vår venn" har testet den allerede:
    Topping G5 Review (Portable DAC & HP Amp) | Audio Science Review (ASR) Forum
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Topping G5, ny portabel dac/amp.

    Noen tanke om når den finnes tilgjengelig for kjøp i hos norsk forhandler? Er intressert av å teste den sammen med et par celestee...

    Kommer i begynnelsen av september
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Ja, i nettbutikken. Pris ikke helt avgjort, men i området rundt kr 3000
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det surrer mye på nett rundt feilraten på Topping produkter, spesielt blåser det rundt PA5. Har du opplevd særlig med reklamasjoner fra dine parti @Høvdingen eller er det den typiske hat-skaren som lager bråk?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Det surrer mye på nett rundt feilraten på Topping produkter, spesielt blåser det rundt PA5. Har du opplevd særlig med reklamasjoner fra dine parti @Høvdingen eller er det den typiske hat-skaren som lager bråk?
    Det har vært svært lav feilrate her i Norge, og av samtlige merker som jeg har importert i løpet av 25 år, så ligger Topping på en klar førsteklasse over få feil.
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    422
    Antall liker
    282
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen som kan dele erfaringer fra bærbare headfi amper fra Tipping her ?

    Får satse på kampanje pris første uka produktet kommer inn 😝😝😝
     

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.189
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som kan dele erfaringer fra bærbare headfi amper fra Tipping her ?
    Jeg har en liten Topping NX1s hodetelefon-forsterker uten DAC, og den er bra den til moderate laster. Men den kan overhodet ikke sammenlignes med G5, som har nest 10x mer effekt. DAC-Chipen er den samme som sitter i E50 som jeg har, og som er veldig bra til prisen., mens forsterkerdelen kanskje er en forsiktig nedskalering av NX7? I hvert fall er effekten ikke langt unna.
    G5 ser ut som et veldig interessant alternativ som en DAC-AMP til rundt 3k. Men etter hva jeg forstår er den ikke balansert, har bare 4.4mm single-ended i tillegg til 3.5mm utgang
     
    Sist redigert:

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.871
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Etter noen dagers kontinuerlig innspilling blir det ryddet opp i lydbildet og rufset forsvinner. For meg høres det ut til at A90 discrete er en vinner og jeg foretrekker den lydmessig i forhold til den opprinnelige A90, men forskjellen er ikke så stor at det er noen grunn til å skifte ut den gamle. Jeg håper den blir enda et hakk bedre etter noen ukers spilling. For andre som har denne vil jeg minne om at dere finner siste versjon av firmware her: A90 Discrete version V2.4 firmware update-TOPPING (tpdz.net).
    Høres ut som du er ganske enige med denne Yotube reviewen.

     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Høres ut som du er ganske enige med denne Yotube reviewen.

    Jada, jeg er i det store og hele enig med mannen. Problemet han nevner med at forsterkeren skrur seg av når en drar ut 1/4" pluggen er løst i en av firmwareoppgraderingene. Den siste er v2.4 som nevnt i et tidligere innlegg. Her er det bare løp og kjøp. Begge Focalene her i huset, Clear MG Prof og Utopia fungerer utmerket med denne forsterkeren.
     
    Sist redigert:
    H

    heia1956

    Gjest
    Kjøpte E30 for å teste og er imponert over at denne er veldig god for så lav pris. Bruker power bank som strømforsyning og det virker veldig bra. Eneste er at første gangen lot jeg denne være koblet på hele tiden og da ble strømmen tappet også når denne ikke var i bruk så nå kobler jeg fra denne når jeg ikke bruker E30.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ny dx7pro+ kommer også
    Kanskje det er den jeg venter på? ;)
    Vis vedlegget 832125

    Tror det er den jeg ventet på.
    Design er en smakssak

    Ikke et ord om MQA.
     
    Sist redigert:

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.871
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Tips til @Høvdingen : Overvei å lage til en pakke med DM7 sammen med 8 stk. Topping TRS til XLR kabler.
    @Høvdingen Ref TRS til XLR kabler på nettsiden.
    Det er litt uklart om det selges TRS til XLR kabler per stykk eller som par.

     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    @Høvdingen Ref TRS til XLR kabler på nettsiden.
    Det er litt uklart om det selges TRS til XLR kabler per stykk eller som par.

    Alle kabler selges som par.

    Det står øverst på siden:

    • Prisen gjelder for ett sett (høyre og venstre kanal)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16

    Blir dx7 pro+ tatt inn til Norge?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1

    Blir dx7 pro+ tatt inn til Norge?
    De er bestilt, men første sending kommer ikke før i slutten av måneden.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    jeg er litt mer enn forvirret av produktspektret til topping. jeg har prøvd å orientere meg litt, men personlig må jeg si at de bør rydde litt opp…

    det sagt; jeg har/hadde en emotiva dc 1 dac med forforsterker/forsterker til hodetelefoner. den har tjent meg vel i tv-/filmanlegget, men har nå nektet å gi mer lyd fra seg. anser at det er lite regningssvarende å sette et menneske på jobben med feilsøk og rep.

    derfor tanken på en ny; og topping ser ut som en god kandidat i et prissegment som synes regningssvarende for hva en får igjen.

    primært skal den kobles opp mot en hel del digitale kilder som også inngår i tv-/filmoppsettet mitt. (ikke det såkalte hovedanlegget hvor alle ting er som de skal være.) et skundæranlegg, men ikke dermed nødvendigvis sekunda lyd.

    nå består det av et par focal cms 50 aktive småhøyttalere og en aktiv audio physic luna sub. et par sennheiser hd 800 er med i stallen. på den andre enden har vi tv av nyere dato, altiboxen, apple tv-en, oppo spilleren og mac mini.

    i tillegg ble jeg litt fasinert av at topping nå har bluetooth.

    jeg har vel ramlet ned på to av de mange variantene: topping DX5 og den nye som kommer; topping dx 7 pro+. siste blir vel dobbel i pris, vil jeg anta.

    frage: men er det noen særlig forskjell på de? lyden er vel like grei på begge.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn