Gode venner av Topping

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.077
    Antall liker
    10.479
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
     

    Tønnes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    794
    Antall liker
    516
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    54
    Tenker på denne jeg ,den har fått god omtaler ,det jeg har lest.men ikke vet jeg.
    Topping D90SE d/a konverter
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.378
    Antall liker
    20.783
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^80 W i 4 Ohm. Litt svakere enn B&O og Hypex-modellene jeg nevnte.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.378
    Antall liker
    20.783
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hm. Lenken til Bambadoo sier PA5, men målingene ser ut som PA3? Er jeg helt på viddene (igjen)?
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Den der saken der er veldig spennende som en kompresjonsdriver-forsterker med så lavt støynivå. Lite kabinett, så hvor lenge den er i stand til å holde ytelsen oppe med tanke på varmeutvikling kan jo være et tema for de som tenker å bruke den til litt tyngre oppgaver?
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Hei, kan man bruke xlr og rca utgangene parallelt på Topping pre-90?
    Tenkte i forhold til å koble til subwoofere.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Interessant. "kommer snart". Er det mulig å si noe mer eksakt ? Som før nyttår (?), 1.e kvartal neste år osv (?)
    Ca midten av desember, og bestilling ligger allerede inne.
     

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.235
    Antall liker
    2.415
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Ok, tørr du si noe om pris, evn. når du kan si noe om pris (bortsett fra midt desember) ?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Ok, tørr du si noe om pris, evn. når du kan si noe om pris (bortsett fra midt desember) ?
    Det er ingen hemmelighet, og PA5 vi koste ca kr. 4.000 (litt avhengig av dollarkursen).

    Kr. 3.200 + 25% norsk mva = kr. 4.000
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Hei, har nettopp fått en pee 90 inn i anlegget, angående matching (xlr) på dac så bør den ha output under 200 ohm, hvor kritisk er det?
    Vurderer alternativer og de jeg ser på har 200 ohm og en på 207 ohm, med så små differanser er det muligens hip som happ eller?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.378
    Antall liker
    20.783
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde ikke latt 207 ohm utgangsimpedans frata meg nattesøvnen, men det er greit å forsikre seg om at kablene bak har lav kapasitans.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Jeg hadde ikke latt 207 ohm utgangsimpedans frata meg nattesøvnen, men det er greit å forsikre seg om at kablene bak har lav kapasitans.
    Bruker mikrofonkabel fra den lokale musikk sjappa til interconects, er av type Pulse soundenginering premium series, finner ikke data på nett annet enn at det er ofc kobber.
     

    Vedlegg

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.378
    Antall liker
    20.783
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ang matching av D70s og Pre90 hadde jeg fått noia av at de har ulike frontplater. Hadde flesket til med en D90se for visuell match*. Impedansmatchingen er helt riktig på begge.

    *En gang hadde jeg Tandberg 3031A, 3028A og 3026A. Visuell synergi.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.833
    Antall liker
    1.415
    Sted
    Steinkjer
    Ang matching av D70s og Pre90 hadde jeg fått noia av at de har ulike frontplater. Hadde flesket til med en D90se for visuell match*. Impedansmatchingen er helt riktig på begge.

    *En gang hadde jeg Tandberg 3031A, 3028A og 3026A. Visuell synergi.
    Er jo et virvar av hifi og pa i racket fra før, samt 10 tommeltotter diy prosjekt mekk høytalere
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.684
    Antall liker
    2.286
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Da var A 90 i hus og satt opp. Jeg er fornøyd med god service og rask levering. Den er julepresang til kona, men hun måtte jo begynne å bruke den med en gang. Vi er ikke så nøye på å vente til julaften her i huset. Den er satt opp på skrivebordet hennes med PC og Topping DX7 Pro som kilde. Hodetelefonen hun bruker er en Focal Utopia. Før ble DX7 Pro brukt som hodetelefonforsterker. Den foreløpige dommen er at det blir bedre lyd med A90. Noen timers innspilling med tung Wagner og mye pauker vil nok gi resultater. Jeg tror ikke angrefristen blir benyttet på dette kjøpet.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.167
    Antall liker
    34.546
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer, har sett litt på A90 jeg også, men synes faktisk dx3pro og L30 gjør så god jobb at jeg kan nesten ikke forsvare kjøpet.
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.871
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Da var A 90 i hus og satt opp. Jeg er fornøyd med god service og rask levering. Den er julepresang til kona, men hun måtte jo begynne å bruke den med en gang. Vi er ikke så nøye på å vente til julaften her i huset. Den er satt opp på skrivebordet hennes med PC og Topping DX7 Pro som kilde. Hodetelefonen hun bruker er en Focal Utopia. Før ble DX7 Pro brukt som hodetelefonforsterker. Den foreløpige dommen er at det blir bedre lyd med A90. Noen timers innspilling med tung Wagner og mye pauker vil nok gi resultater. Jeg tror ikke angrefristen blir benyttet på dette kjøpet.
    (y) 350m unna, på mitt hjemmekontor, spiller jeg på A90 og D90 MQA på mine Audeze LCD-XC! Mer enn nok effekt for noen lettdrevne hodetelefoner.
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    742
    Antall liker
    435
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Hoppa på blackweek tilbudet med en d50 og balanserte kabler (jack ut for balansert).
    Bestilt sent på søndags kvelden, klart for utlevering på posten her i Trondhjem i dag!

    Har desverre lånt bort hegel dac'en som vanligvis bor i anlegget, så får ikke sammenlignet med noe annet, men førsteinntrykket er at den spiller meget bra!
    Blir fora fra en node2 via coax.
    Blir å prøve med usb fra mediasenterpc'en til helga.

    Ble til at jeg kjøpte en usb isolator også, så blir litt testing i helga når man kan dra på litt mer.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Ett minus med Topping DAC-er som jeg har merket meg, er at det bare er én optisk inngang, selv på D90SE. Er kjedelig å begynne med konvertere og/eller splittere for å kunne bruke andre innganger.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.378
    Antall liker
    20.783
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1

    RME-approved liten dings. Trenger ingen fjernkontroll. Prioriterte innganger. Superb jitterundertrykkelse.

    Kjøper en slik om jeg trenger flere spdif-innganger (fra et drivverk f.eks) på Yamaha WXC-50en.
     
    Sist redigert:

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.979
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Noen som bruker Yamaha NP-303S som streamer sammen med Topping DAC? Opplevelser generelt med gode og rimelige streamer?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.378
    Antall liker
    20.783
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Yamaha tøyser ikke i digitaldomenet og det gjør ikke Topping heller. Kjør på.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.543
    Antall liker
    3.024
    Sted
    Oslo
    Hei!
    Har du lest Rognlien`s test av Topping D90? Vil nesten si at han slakter den! Bortsett fra til elektronika.
    Redd D90SE ikke er vesentlig bedre! Eller?
    Hvis du liker samme lydsignatur som ham så er den sikkert ikke det :)
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.167
    Antall liker
    34.546
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hei!
    Har du lest Rognlien`s test av Topping D90? Vil nesten si at han slakter den! Bortsett fra til elektronika.
    Redd D90SE ikke er vesentlig bedre! Eller?
    Hvordan kan han gi den slakt? Hører han noe annet eller måler han noe annet en "alle andre". Eller kan det simpelthen være at alle vi andre tar feil - og han har rett?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.920
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Hvordan kan han gi den slakt? Hører han noe annet eller måler han noe annet en "alle andre". Eller kan det simpelthen være at alle vi andre tar feil - og han har rett?
    Hadde ikke tatt hans ord så veldig tungt :unsure: En må teste det ut selv og det folk har skrevet her inne angående Topping så virker det på meg som gode greier :)

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn