har en topping e 30, hvis man går opp i stigen, hvor stor endring i lydkvalitet får man?
Mine erfaringer med E30 mot E30 II:
Jeg har tidligere hatt E30 på ett anlegg, men i ettertid har jeg byttet 2 forsterkere, kabler og opp til E30 II, ergo kan jeg ikke gi deg et konkret svar på ditt spørsmål.
Men jeg opplever mindre og mer spiselige sibilanter med E30 II enn det var med E30.
Kan legge til at både E30 og E30 II ble/blir drevet av power bank.
E30 II står sammen med Engelsk forsterker og Engelske høyttalere som begge har litt varm klang, der foretrekker jeg E30 II fremfor E70v siden det tonalt sett er en bedre match.
Mine erfaringer med E30 II (power bank) mot E70 Velvet (Furutech kabler og padde):
Tonalt sett er E30 II lysere i klangen, sibilanter mer fremme i lyset selv om det fremdeles er spiselig.
Tar meg selv i å lytte etter detaljer fremfor å nyte musikken.
E70v er tonalt sett varmere, med en litt "rørlig" klang. Større lydbilde. Bredere, dypere, mer detaljer og bedre innsyn i musikkens indre.
Jeg bruker ofte artister som Kari Bremnes, Ingeborg Magerøy, Sara K, Tong Li og Yao Si Ting som referanser for sibilanter.
Lytter også på jazz i mange forskjellige valører som kan være en utfordring.
Det er få på YouTube jeg stoler på, de fleste har en agenda og/eller tar seg betalt for sine "synspunkter, meninger og tjenester".
Dog er det er en som jeg stoler på, etter å lyttet til hans ord opp mot mine egne erfaringer.
Han er også flinkere til å forklare enn jeg er kapabel til.
iiWi Reviews