FRP hva nå? revidert

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Stang er en sympatisk mann, men problemet med å stemme på ham er at han får alle nissene med på lasset. Får Stang nok stemmer så er man garantert et byråd med alle de mest usympatiske nissene i Frp.

En stemme til Stang er en Stemme til Carl i Hagen og hans kumpanier. Så vokt eder vel for det.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    Stang er en sympatisk mann, men problemet med å stemme på ham er at han får alle nissene med på lasset. Får Stang nok stemmer så er man garantert et byråd med alle de mest usympatiske nissene i Frp.

En stemme til Stang er en Stemme til Carl i Hagen og hans kumpanier. Så vokt eder vel for det.
    Det er helt riktig observert, og verdt å nevne i disse dager. Ikke fordi andre ikke ser det samme, men fordi det er få som tar noe hensyn til det. De færreste er skikkelig taktiske når de stemmer. Jeg husker godt det stortingsvalget vi fikk Bondevik I. Jeg satt i en av barene på Rick's og diskuterte det kommende valget. Da jeg minnet på at en stemme til FrP eller H var en stemme på Bondevik som statsminister trodde de andre (et par utelivsbaroner) at jeg hadde fått i meg noe jeg ikke tålte. Noen klarer åpenbart ikke se det åpenbare, så det er absolutt på sin plass å nevne det fra tid til annen.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.961
    Torget vurderinger
    4
    rumath skrev:
    Et par tanker rundt Hagens utspill angående etterforskning:

Var dårlig timing, og uklokt å gå ut med sine tanker på gitte tidspunkt.
    Er legitimt å undres over om det er riktig å halvere voldsenheten i Oslo, slik at det nå arbeider ca. 100 personer med Utøya-saken.
    Er legitimt å stille spørsmål om ikke rettssaken kunne vært kjørt allerede i år, slik at pårørende lettere kan bearbeide sorgen i etterkant. En rettssak er å gjonoppleve hendelser, noe de færreste ønsker.
    Breivik har tilstått, det trengs neppe flere bevis for å kunne fastsette riktig straffelengde/forvaring.

Kan det tenkes at saken har blitt vinklet slim at den fremstår på sitt mest negative?

Jeg er ingen FRP'er, er aktiv politisk i SV.

Jeg Ønsker slutt på karakteristikker og fordumming av folk som mener noe annet enn en selv. Også av de som stiller spørsmål ved ting. Gi svar, svar saklig, og meningsutveksling i Norge blir noe fler tør å begi seg ut på. Vi får opplysende utvekslinger, og forhåpentligvis - mer demokrati.

Dersom vi lytter mer, og stritter mindre, vil vi kanskje slippe å oppleve liknende hendelser i fremtiden.

Nå krysser jeg fingrene for å slippe å bli hugd ned... :)
    Kritiske røster trenger man oftere enn man ønsker.
    Men, - timingen er så på trynet både politisk og rent medmenneskelig at det må ha rabla for gubben. Siv J. har en utfordring med slike løse tippoldeforelde på dekk.

Når det gjelder å halvere voldsenheten; - noen ganger må man bare gjøre det som må gjøres. La oss håpe det gjøres en så grundig og åpen rettsprosess at vi slipper å lese nye bøker med nye "avsløringer" om 22/7 om 40 år. Vi er tross alt fortsatt ikke ferdige med krigen....

Vedr. en "hasterettsak"; - å synse seg til en rask og overfladisk rettsprosess er ikke en rettsstat verdig. En tilståelse kan ikke kun stå på egne ben, men må verifiseres og dokumenteres. Han kunne jo fx. finne på å trekke tilståelsen rett før rettssaken. Vi minnes jo en annen galning ved navn Thomas Quick. Det er heller inget ukjent fenomen å "ta æren for" andres forbrytelser.

Det er vel ii grunn vanskelig å vinkle denne saken værre enn den er, - men i tilfelle ville det jo være et argument nettopp for en grundig etterforskning og rettssak ?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ja det er skremmende å se hvordan Carl i Hagen vil feie hele episoden under teppet. "Nok nå", der er ikke så nøye å får klarlagt hendelsesforløpet som at de pårørende skal få funne ut hva som skjedde i deres sønner og døtres siste øyeblikk som levende barn. De er jo bare "nok et offer" og det er viktigere ting å konsentrere seg om nå.. som hvordan Frp raskest mulig skal få skrudd opp tempoet i sin hatefulle antimuslimretorikk igjen.

Noen burde deportere denne smådemente gjøken tilbake til strandbaren sin. Han er en skam for norske politikere, og burde ikke få anledning til å opptre offentlig uten gummisandaler.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Også noen poeng å ta med seg: http://www.klassekampen.no/40744/mod_article/item

Her er det den høyt respekterte Atle Dyregrov som uttaler seg http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10081324 Men nå er vel den saken gnidd nok inn nå som selveste sluggeren Per Sanberg reagerer.
    Huff og huff. Skal en god, borgerlig person som deg lenke til KK også nå? Verden står ikke til påske.  ;D

– Det er en klar sammenheng mellom Frps økende oppslutning fra begynnelsen av 90-tallet og etableringen av TV 2, sier Alghasi.
    Denne uttalelsen er i alle fall udiskuterbar. Mange opplevde TV2s debattprogrammer som rene mikrofonstativer for Hagen de første årene kanalen eksisterte, som om de var en demonstrativ motvekt til "ARK". Med en så enorm vekting i valg av temaer er det ingen tvil om at agendaen virket skreddersydd for å være valgkampmateriale for FrP. Hvilken motivasjon de hadde til å gjøre de prioriteringene finner jeg ikke så interessant i dag, men det er i alle fall verdt å legge det på minne.

Det viser at den "konspirasjonen" med journalister og sosialister som mange av de "nyliberale" mediakommentatorene har mindre relevans enn det de er villige til å innrømme. De gode årene er tildels over i media, og da må media få svi. Den perioden med ekstremt stor fokus på innvandring i TV2s debattprogrammer er over, og da virker det tilsynelatende som om den aldri har eksistert. Kanskje det er fordi disse kommentatorene hovedsaklig befinner seg i de hovmodige tyveårene, og gikk i "knebukser" på den tiden. Det som hendte før den politiske bevisstheten deres utviklet seg eksisterer ikke hvis det ikke passer dem, kan det virke som.

Litt forstyrrende for enkelte er nok det faktum at de journalistene som stod for denne eksponeringen av Hagen og partiet hans ofte var de som hadde en klar fortid som SV-sympatisører. I nøkterne NRK regjerte Venstre og DLF i mange år i nyhetsredaksjonene. Det var få tilfeller av typen Bjørn Nilsen. I TV2 fantes det flere av hans alen, om enn ikke samme kaliber. Det kunne virke som om det var opportunt å gjøre dette, en form for intellektuell øvelse i å stille seg på andre siden av gjerdet. Jeg misstenker dem for å fortsatt ha stappet SV-stemmesedler ned i boksen med en selvgod følelse av å ha vært "objektiv".

Jeg var selv journalist da TV2 ble etablert. Det jeg hadde jobbet med var kultur og nyheter. Ganske kjapt fant jeg det uinteressant å søke jobb der, noe alle anbefalte meg å gjøre. Jeg fikk en vond smak i munnen. Som kulturjournalist ville jeg fremstått som en dust, og som nyhetsmann ville jeg selv følt meg som en dust. Mer nøkterne vurderinger som et mangelfullt talent og lignende var selvsagt også medvirkende, samt alle historiene om de spisse albuene i mediehuset på Nøstet.

Han mener den såkalte innvandrerbefolkningen blir utsatt for en omfattende stempling og marginalisering av mediesamfunnet.

– Den er årsak til mange psykiske problemer blant innvandrere. Mine informanter føler seg beglodd og utsatt når de sitter på bussen dagen etter at det har vært et debattprogram om innvandring på TV 2.
    Dette var vel noe av det første jeg tok opp da jeg begynte å engasjere meg i OT. Det ABB har oppnådd er faktisk å forbedre den situasjonen. Når det går opp for ham får vi vår hevn for hans handlinger, tror jeg. Det er jo det stikk motsatte av hans intensjoner. Selvfølgelig vil det meste bli som før etter en stund, men akkurat forståelsen for denne problemstillingen er nok forandret for en lang tid fremover. Folk begynner å la dette synke inn over seg til slutt, håper jeg lettere optimistisk.

– Hvorfor er det ingen som skriver om norske jenter som treffer utenlandske menn som familien ikke vil møte? Vi får stadig vekk høre om det motsatte; innvandrerjenter som ikke får gifte seg med norske menn. Det har man til og med laget film om.
    En gammel venn (nesten 20 år) gikk for noen år gjennom en skilsmisse. Han var på den tiden sykemeldt etter at han brant seg ut på driften av en i en periode populær "etnisk" kafé med autentisk mat fra Iran. Konens dypt konservative mor hadde aldri helt akseptert hans tilstedeværelse i familien, på tross av at det var han som gjenforente mor og datter i sin tid. Han stilte det som et krav til sin blivende kone, av hensyn til hennes egne psykiske helse. Det han skulle oppleve senere av sin svigermor var han neppe forberedt på. Han visste at  han ikke var populær, men da hans penger som var arvet og jobbet opp ble svidd av på kaféen og han var fysisk og psykisk på bunn tilbydde svigermor datteren sin å finansiere enebolig for henne og barnebarnet hvis hun skilte seg fra mannen. Nå er det klart at det var mer komplekst enn som så. Ingen som ikke sliter i ekteskapet ville tatt imot et slik tilbud, men det er ingen tvil om at det var tungen på vektskålen.

Poenget er at media har vært selektive i sitt valg av tema, til innvandringsmotstanderes fordel. Vi er så opptatt av å vise begge sider, men dette er en side som nesten aldri blir vist. Det passer seg kanskje ikke å beskylde gode nordmenn for slik adferd, selv om den faktisk er skremmende vanlig. Å kjøpe sine døtre tilbake fra en "svartmusket" utenlandsk mann har vært viktig for svært mange. Å i det hele tatt vurdere om denne mannen kan ha hatt en positiv innvirkning på datteren er helt uaktuelt. I det tilfellet jeg skriver om var den norske kvinnen et regulært psykisk vrak da hun møtte iraneren. Hun slet med store problemer, også i forhold til mor og far som ektemannen ordnet opp.

Og hvordan endte historien? Dypt, dypt tragisk. Kvinnen tar imot huset, for hjemme kranglet jo hun og mannen hele tiden. Etter at de måtte gi opp forsøket på å skape en familiebedrift så var det ikke den samme husfreden som før. Men det grusomme skjedde noen år senere. Ex-konen og datteren blir drept i en grusom tragedie, og hans svigerfamilie tar seg av begravelseforberedelsene. Ved nedsenkingen av kisten til sin datter, som fikk en ordinær kristen begravelse, fikk vi et sjokk. Mor og datter skulle ha felles stein, og det at datteren fikk en kristen begravelse syntes muslimen fra Iran var helt fint. Det var nok nærmere datterens barnetro enn Islam, noe han ikke hadde noe imot hverken før eller da. Men det som knuste han var å se gravsteinen. Selv om jenten hadde hans etternavn i folkeregisteret, med morens pikenavn som mellomnavn, så hadde familien bestilt en stein der hans etternavn var blitt en initial i midten. Hun gikk altså fra å hete "Kari Hansen Abisjad" til "Kari A. Hansen" da hun døde!

I ettertid har jeg funnet ut at det hans ex-svigerfamilie foretok der er ulovlig, og at han kan forlange at steinen forandres på med loven i hånd. Han har selvsagt lyst til det, men ikke krefter til selve konfrontasjonen. En dag skal jeg hjelpe han med den saken, det har jeg sverget for meg selv. Men jeg har skuffet før, så... Åkke som, jeg tror hans historie er alt annet enn unik. Hvem skal tale deres sak?

Btw: Hagen er skremmende lite empatisk for tiden.

V

vredensgnag

Gjest
    Hagen er omtumlet og lettere panisk. Planen var å befeste lokalt i 2011, og så kjøre tungt mot 2013, og partiets holdning til det multikulturelle og integrering var skytset. Nå oppdager han at alle hans floskler blir satt spørsmålstegn ved. Som den at alle terrorister er muslimer, som er utsagnet Aftenposten tar opp på lederplass.

Men hvorfor la sannheten komme i veien for en liten velgermagnet?

Fra Aftenposten:
    Europol, den europeiske organisasjonen for politisamarbeid, kom i april med sin årlige trendrapport om terrorisme i Europa. Av 249 terrorhandlinger i EU-landene i 2010 var det store flertall forårsaket av separatister, nasjonalister og anarkister. Tre angrep og 46 terrortrusler mot mål i EU ble knyttet til islamistiske grupper. 170 av de 611 som ble arrestert i EU-landene for terrorrelatert kriminalitet i fjor, ble rubrisert som islamister.

A

AK27

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Hagen er omtumlet og lettere panisk. Planen var å befeste lokalt i 2011, og så kjøre tungt mot 2013, og partiets holdning til det multikulturelle og integrering var skytset. Nå oppdager han at alle hans floskler blir satt spørsmålstegn ved. Som den at alle terrorister er muslimer, som er utsagnet Aftenposten tar opp på lederplass.

Europol, den europeiske organisasjonen for politisamarbeid, kom i april med sin årlige trendrapport om terrorisme i Europa. Av 249 terrorhandlinger i EU-landene i 2010 var det store flertall forårsaket av separatister, nasjonalister og anarkister. Tre angrep og 46 terrortrusler mot mål i EU ble knyttet til islamistiske grupper. 170 av de 611 som ble arrestert i EU-landene for terrorrelatert kriminalitet i fjor, ble rubrisert som islamister.
    Anarkister? Bortsett fra at Tarnac Nine (http://en.wikipedia.org/wiki/Tarnac_Nine) er beskyldt og for å klippe noen kabler og å skrive et manifest (The Comming Insurrection) og fengslet er dette totalt fremmed for meg. Beklager avsporingen.

V

vredensgnag

Gjest
    AK27 skrev:
    vredensgnag skrev:

Anarkister? Bortsett fra at Tarnac Nine (http://en.wikipedia.org/wiki/Tarnac_Nine) er beskyldt og for å klippe noen kabler og å skrive et manifest (The Comming Insurrection) og fengslet er dette totalt fremmed for meg. Beklager avsporingen.
    Europol tar vel utgangspunkt i hva folk kaller seg? Dette er Europols offisielle statistikk, og hentet fra Aftenpostens artikkel om Hagens utsagn.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.132
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    At Hagen er ufølsom, kynisk og kunnskapsløs er noe de fleste av oss har visst i 30 år. Morsomt at resten av verden kommer etter, men mannen er pr i dag en desperat has-been og liten grunn til å lage oppslag av det lenger.

N

nb

Gjest
    Trane skrev:
    Breivik har tilstått, det trengs neppe flere bevis for å kunne fastsette riktig straffelengde/forvaring.
    I dette tilfelle er det nok ikke noe problem å få han dømt på evig godt nok juridisk grunnlag selv omtrent uten etterforskning. Men ABB vil bli siktet for hvert enkelt drap, og da blir det som det blir. Respekten for de pårørende er selvsagt også sentral her.

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    1.002
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    127
    vredensgnag skrev:

Fra Aftenposten:
    kilde: https://www.europol.europa.eu/sites/default/files/publications/te-sat2011.pdf

V

vredensgnag

Gjest
    nb skrev:
    Trane skrev:
    I dette tilfelle er det nok ikke noe problem å få han dømt på evig godt nok juridisk grunnlag selv omtrent uten etterforskning. Men ABB vil bli siktet for hvert enkelt drap, og da blir det som det blir. Respekten for de pårørende er selvsagt også sentral her.
    Den samme Hagen som ønsker lange fengselstraffer for alvorlige forbrytelser, ønsker ikke etterforskningsgrunnlaget for en tiltale som vil sikre lengst mulig forvaring under gjeldende lovverk, tydeligvis.

G

Gjestemedlem

Gjest
    nb skrev:
    Trane skrev:
    Nei det skulle tatt seg godt ut om politiet hadde avsluttet halvveis i arbeidet og etterlatte av de resterende ofrene fant ut at de ikke hadde giddet å etterforske drapet på deres sønn eller datter fordi de allerede hadde nok på mannen til å kjøre en sak, og at hensynet til Carl I Hagens innvandrerkampanje og keiserdrømmer nok var mye viktigere. Kanskje han er redd for mannskapsmangel med tomatparaplyer når han igjen skal holde sine svoveltaler om de fæle innvandrere og den terrortrusselen de utgjør mot hans ambisjoner?

Vedlegg

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.688
    Den respekten jeg eventuelt har hatt for Hagen er nå borte. Nå er han i samme klasse som de gretne, gamle gubbene T. S. Grande skjelte ut.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.132
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lob und Ordnung muss sein, men bare når det passer inn i våre stormaktsdrømmer.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Hvor fant du bildet av CIH mens han vasker føttene? Er han på vei til fredagsbønn, kanskje? ;D

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Zomby_Woof skrev:
    Hvor fant du bildet av CIH mens han vasker føttene? Er han på vei til fredagsbønn, kanskje? ;D

Nei, han bare toer sine FØTTER ;D

V

vredensgnag

Gjest
    erato skrev:
    Lob und Ordnung muss sein, men bare når det passer inn i våre stormaktsdrømmer.
    I går tenkte jeg først at Hagen måtte være feilsitert. Det var så stor avstand mellom "lov og orden" Frp og det som ble tillagt ham. Men neida, han sa det i klartekst, og avslørte dermed hvilken opportunist han er.

Når politiet etterforsker i detalj, og gjerningsmannen går gjennom sine handlinger og tankene bak i detalj, og dette festes på video - blir hans tilregnelighet meislet i fjell, og umulig å rokke ved. Og det ville jeg trodd at Hagen ville verdsatt.

N

Nifelheim

Gjest
    Pink_Panther skrev:
    Den respekten jeg eventuelt har hatt for Hagen er nå borte. Nå er han i samme klasse som de gretne, gamle gubbene T. S. Grande skjelte ut.
    tanken slår meg at cih kanskje faktiskt var en av de 4 gretne gamle gubbene som T.S. Grande skjelte ut.

N

nb

Gjest
    vredensgnag skrev:
    Når politiet etterforsker i detalj, og gjerningsmannen går gjennom sine handlinger og tankene bak i detalj, og dette festes på video - blir hans tilregnelighet meislet i fjell, og umulig å rokke ved.
    Presist.

En debatt som dog vil komme er i hvilken grad denne etterforskningen går ut over politiets øvrige arbeid. I Norge er det et prinsipp om at alle drap skal etterforskes og det skal svært mye til at en drapssak henlegges. Greit nok at de kan få spesialbevilgninger for å dekke de ekstraordinære kostnadene, men kompetente etterforskere vokser neppe på trær. Jeg aner ikke hvor mange som jobber med slikt i Oslo til daglig, men at en stor andel av de nå er opptatt er rimelig åpenbart.

V

vredensgnag

Gjest
    Men her tilkommer også et sterkt behov for å klarlegge om det finnes andre som gjerningsmannen samarbeidet med, om det finnes nettverk, osv. Og det har samfunnet stor interesse av å klargjøre. Spesielt siden PST synes å ha spilt badminton i stedet for fotball når det gjelder mulige trusler.

Om ressurser skal brukes på noe, måtte det være akkurat dette. Så hele diskusjonen blir spesiøs, en konstruert debatt, der bakenforliggende motiver blir liggende klart i dagen:

Vi vil ha dette lagt bak oss fortest mulig, så vi kan komme videre. Jeg syns Anders Heger sitatet tidligere i tråden var meget godt i så måte.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.712
    Torget vurderinger
    0
    Hvis nå politiet / Storberget skulle ha bestemt at "nok var nok" og avsluttet etterforskningen på et tidlig tidspunkt. Hvem ville da stått fremst på barrikaden og kritisert dette? Hvem ville da først ha kommet med spørsmål om hva AP ønsket å skjule?

Det var det der med "hamring og jamring"! ( En meget ufullstendig referanse, kun ment for de som har en viss dannelse! - har nok en "elitisk dag" i dag ;D )

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    Hvis nå politiet / Storberget skulle ha bestemt at "nok var nok" og avsluttet etterforskningen på et tidlig tidspunkt. Hvem ville da stått fremst på barrikaden og kritisert dette? Hvem ville da først ha kommet med spørsmål om hva AP ønsket å skjule?

Det var det der med "hamring og jamring"! ( En meget ufullstendig referanse, kun ment for de som har en viss dannelse! - har nok en "elitisk dag" i dag ;D )
    Dette er jo helt uten rot i enhver virkelighet. Det er et svært lite sannsynlig scenario som du skildrer her, og det er verdiløst når vi faktisk har et reelt scenario allerede der det ikke er politiet eller Storberget som er av den oppfatning. Jeg er overbevist om at ingen andre med parlamentarisk representasjon eller ordensmakten ville ha kommet med de samme utspillene, så det å lage en hypotese om det virker opportunt for meg. Med all respekt fremstår det litt som et forsøk på å ta bort fokuset fra noe ubehagelig, noe jeg håper og tror er feil.

nb skrev:
    Trane skrev:
    Enkelte krefter har et klart ønske om å bli ferdig med denne saken så fort som mulig, slik at alt kan bli som før igjen. Disse kreftene og personene er nok uten unntak folk som ikke er direkte pårørende i tragedien, og som viser en utrolig kynisk holdning. De er mer opptatt av å få sin rett til å "preike dritt" om andre tilbake igjen, uten at de blir beskyldt for å være ufølsomme. De har alt å tjene på at saken skal gå i en form for glemmebok raskest mulig, men der undervurderer de sakens dyptgripende alvor. Bare det å ønske at saken skal behandles som en enkel tilståelsesdom viser at enkelte ikke har latt tragediens alvor synke skikkelig inn.

Og i disse dager kan vi ha i bakhodet at også innvandringspolitikk er valgflesk. Partier trenger valgflesk, rett og slett. Når et parti blir fratatt valgflesket sitt et par måneder før valget sliter de. Noen av aktørene i partiet skjønner lett at her må de støtte seg til andre deler av plattformen for å skape et grunnlag for sin eksistens i større grad enn tidligere, mens andre savner de gamle, gode dagene. Jeg krysser fingrene og ber for at de som skjønner at politisk virke er foranderlig og at man må revidere prioritetene noen ganger har nok grep om styringen, slik at valgkampen ikke ender opp med den ene skandalen etter den andre. Det ser dessverre ikke lyst ut, og kniver skal åpenbart vris om i sår i år. Allerede før valgkampen startet tjuvstartet de kreftene i FrP, med klart politisk motiverte kommentarer som selv Siv Jensen tar avstand fra.

Ingen misstenker meg for å være FrP-velger eller sympatisør, men alle har vel fått med seg at jeg har et avslappet forhold til dem. Jeg har forsvart dem i likhet med den rødgrønne regjeringen når raljeringen har gått over stokker og stein. I dag har jeg fått et mer anstrengt forhold til dem igjen, som et gufs fra foren tid. Men enn sålenge synes jeg at Siv Jensen står støtt med integritet, og viser seg verdig jobben å lede et stort parti. I likhet med statsministeren har hun vokst på denne tragedien, og utelukkende i positiv forstand fram til nå. Jeg heier på Siv, og krysser mine fingre for at hun har tilliten i sitt eget parti til å ri denne stormen på den måten hun ønsker.

Jeg har et ydmykt ønske om at FrP skal fortsette sin kritiske politikk, men på et rasjonelt nivå. Jeg ønsker også partiets øvrige kjernesaker skal bevares, uavhengig av om jeg er enig eller uenig i dem. Men med den posisjonen FrP har nå bør de overlate søppelretorikken til de som kler den. Absurd nok håper jeg at Demokratene vokser kraftig på dette, og avlaster FrP for den børen. Ja, jeg ønsker til og med at de skal bli godt nok representert i kommunestyrer og fylkestyrer til at folk ser muligheten for politisk karriere i Demokratene. Ja, de kan til og med få en stortingsrepresentant imo, og eventuelle posisjoner vil de jo ta fra FrP. Frustrerte FrP-velgere vil finne seg et nytt parti da, men de bør faktisk være representert litt her og der for at de skal føle at det er et poeng i å stemme på dem. Da kan et marginalisert Demokratene ta seg av grumset, mens FrP kan beholde sine kompetente politikere for å bedrive konstruktiv politikk i samspill med de andre.

Jeg har en kollega som er gift med en av de vettuge fagpolitikerne til FrP. Tror sannelig jeg skal be henne sende min støtte til Siv, med en hilsen om at jeg har respekt for hennes opptreden i denne alvorlige stunden for nasjonen.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    rico skrev:
    nb skrev:
    Dumme oss som misforstod..
    Nytter ikke med en påhenger engang..
    Når sant skal sies så kunne sikkert jeg også kommet med en så lite gjennomtenkt uttalelse basert på mine manglende kunnskaper, som er nesten grenseløst storslått. Men det som skiller Hagen fra meg er at jeg bare er en liten tufs som diskuterer på et marginalt nettforum, og ikke en person som har det som heltidsjobb å uttale seg om følsomme saker. For meg ville det vært en tabbe begått av en litt uvitende amatør, mens dette er en tabbe begått av en profesjonell person som bør vite bedre. Etter 40 år i politikken burde han ha lært å uttale seg på en måte som ikke kan vris mot han i slike krisesituasjoner, så hans påstander om feilsitering fører kun til spørsmålstegn ved hans kompetanse som politiker. Som vanlig viser det seg at FrPs største problem ikke er politikken, men enkeltpersoners manglende evne til å reflektere over implikasjoner før man tar bladet fra munnen. Det fremstår som politisk tourettes.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.132
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    "Jeg svarte bare på noen dumme spørsmål". Hagens politiske prosjekt har i all hans tid vært bygd på at det er "de andre" sin skyld, utspill etter utspill har vært bygd på at noen skal ha skylda for ett eller annet, og hver gang FrP under Hagen fikk noe i trynet var det noen som var ute etter å ta de. Denne gangen er det reporterens skyld, som stilte dumme spørsmål. Det er så lett gjennomskuelig, og har vært det i alle år, likevel er det tjukt av folk som ikke har gjennomskuet fyren. Synd.

Palace

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Antall liker
    35
    Sted
    Hagan
    Denne klovnen trengs ikke lenger i norsk politikk. Jo fortere han blir borte jo bedre.

Hvis hans barnebarn hadde vært et offer hadde pipa garantert fått en annen lyd og uttalelsene de siste dagene viser jo bare at fyren egentlig ikke respekterer rettsstaten.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Palace skrev:
    Denne klovnen trengs ikke lenger i norsk politikk. Jo fortere han blir borte jo bedre.

Hvis hans barnebarn hadde vært et offer hadde pipa garantert fått en annen lyd og uttalelsene de siste dagene viser jo bare at fyren egentlig ikke respekterer rettsstaten.
    Jeg er redd en del av essensen i Frp ligger akkurat der; de har ikke respekt for så mye annet enn seg selv. For DE VET jo hva som går an, og ikke går an, selvsagt. Litt smugling, promille og forfortkjøring er ikke noe DE bør bry seg om; det er det slemme politiet som kaster bort sin tid med å ta gode borgere (som dem selv) for sånt.
    Men så var det de andre, da. Unnasluntrerne, slabbedaskene og de grunnløse innvandrerne. DE vet jo ikke hva som går an, og derfor må vi ha mer politi, sånn at de skjønner det en gang for alle. Og skjønner de det ikke, eller hvis de er narkomane og har aids og sånn, da sender vi dem vekk. Til Svalbard eller Afrika og der.

Honkey

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.132
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    erato skrev:
    "Jeg svarte bare på noen dumme spørsmål". Hagens politiske prosjekt har i all hans tid vært bygd på at det er "de andre" sin skyld, utspill etter utspill har vært bygd på at noen skal ha skylda for ett eller annet, og hver gang FrP under Hagen fikk noe i trynet var det noen som var ute etter å ta de. Denne gangen er det reporterens skyld, som stilte dumme spørsmål. Det er så lett gjennomskuelig, og har vært det i alle år, likevel er det tjukt av folk som ikke har gjennomskuet fyren. Synd.
    Jeg gjentar, det er alltid de andre sin skyld:

"Mandag holder Hagen overfor Aftenposten.no fast ved sine uttalelser, men sier det var uklokt av ham å komme med ytringer som ville bli «forvrengt av politiske motstandere».

- Når jeg nå ser hvor mange politiske konkurrenter og motstandere som prøver å tillegge meg meninger og synspunkter som jeg ikke har, da mener jeg det hadde vært smart å ikke si dette, sier Hagen. "

Opportunistiske klovn.

Og det er alltid noen han kan skyve foran seg:

"- Hvis de etterlatte har gitt uttrykk for at vi trenger voldsomme detaljer fra forløpet, så må vi få det klarlagt. Men nå tar man ikke hensyn til de etterlatte som ikke ønsker det, sier han. "

Dessverre er denne opportunistiske klovnen også en av de største kynikerne i norsk politikk noensinne, og har bygd sin karriere på det. Ingen enkeltperson har bidratt like mye som CIH til å forsøple det offentlige ordskiftet i Norge. Det er ikke noe pent syn når han nå for en gangs skyld er grundig avkledt.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.132
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    R

rico

Gjest
    "- Det er hundrevis av bistandsadvokater som vil tjene gode penger på dette, etterforskere som får anledning til å jobbe med tidenes største straffesak. Aktor vil kunne føre dette på CV-en som en stjerne i margen, utdyper Berg."

Dype og tunge argumenter der altså..

S

Slubbert

Gjest
    Og hvor er de "dype og tunge argumentene" for å bruke så mye ressurser på etterforskningen av en allerede mer eller mindre oppklart sak?

S

Slubbert

Gjest
    erato skrev:
    Hagen er ingen idiot.
    erato skrev:
    At Hagen er ufølsom, kynisk og kunnskapsløs er noe de fleste av oss har visst i 30 år.
    "Ufølsom, kynisk og kunnskapsløs", men ikke en idiot? Hvilke kriterier legger du egentlig til grunn for det da?

Michail

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2006
    Antall liker
    38
    Torget vurderinger
    11
    Å bruke en milliard på en sak som er oppklart?

Er det fornuftig?
    Letter det sorgen for de etterlatte?
    Får vi svar på hvor mange liv som kunne vært spart, hvis Politiet hadde gjort jobben sin bedre i utgangspunktet?
    Trenger vi et laangt utdratt mediashow i forbindelse med rettsaken? (leie Fornebu Arena i tre måneder?)

Svaret er vel nei på alle spørmålene.

Hagen har vel mye rett, kanskje bare litt for tidlig ute?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn