FRP hva nå? revidert

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Gubra skrev:
    vredensgnag skrev:
    Jeg liker ikke påstanden om hitling over fra gubra. Den blir for enkel, men jeg regner med at den ble utløst av min kommentar om NSB og jernbanevogner. Jeg trekker derfor det tilbake, og foreslår frakteskute i stedet, for det er hva som ble brukt sist man i Norge deporterte et folkeslag.Dette for å minne oss om at vi har folk i god vigør, midt blant oss, som levde sist slikt skjedde. Vi skal ikke innbille oss at fremtidens største oppgaver forblir tipperekka og om NRKs gullrekke vil bestå. Som nasjon står vi overfor noen betydelige utfordringer - det å være på toppen av verdensstatistikken gjør oss til et naturlig reisemål for mange. Hvordan vi takler den utfordringen vil det bli skrevet historie om.
    Ja nå ble det straks bedre.............
    Nå stemmer det iallfall med Norges historie.

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg ser at Hagen har vansker med å forstå politiets ressursbruk i forbindelse med etterforskning av terroraksjonene.
    http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2011/artikkel.php?artid=10081273

Det er vel et lite signal om hva slags rettssamfunn vi kan forvente oss dersom FrP får makten? Eller har Hagen ikke tenkt gjennom dette?
    Skulle tro han har vandret tilstrekkelig i korridorene på Stortinget til å forstå hvordan rettsvesenet fungerer. Men vi kan godt prøve noen perioder med bananarepublikkjuss: han er skyldig, steng ham inne, kast nøkkelen.

Jeg kan forestille meg at politiet bl.a. vil være helt sikre på at Breivik var alene.
    At de ønsker å reise tiltale for hvert drap, og at man derfor må dokumentere disse, så forsvaret ikke kan anføre feil i samme.
    Og at de vil sikre at Breivik ikke kan peke på feil prosedyre som grunnlag for å bli sluppet ut før tiden.

Et veldig rart utspill fra Hagen.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.712
    Torget vurderinger
    0
    vredensgnag skrev:
    Et veldig rart utspill fra Hagen.
    Nei slett ikke !

Det bare viser at han ( i likhet med et lass andre politikere ) ikke har forstått konsekvensene av det de har vedtatt på Stortinget. Verre er det ikke. Selv om vi ikke er USA er det meget viktig at ikke tekniske detaljer ødelegger muligheten for dommfellelse. Dette forstår ikke Hagen. Ut fra det som står i artikelen tror han tydeligvis at en tilståelse gjør at saken er i boks! Politiet har "noe mer" arbeid enn som så.

Det begynner vel å demre for flere enn Hagen at Stortinget har vedtatt regler som i sin ytterste konsekvens KAN føre til at ABB er ute om 15-17 år! Nå er det slett ikke sikkert at så skjer, men når nå så mange politikere tar så sterkt til orde for livsvarig ( bokstavlig talt ) kan man jo stille spørsmål ved rettsikkerheten ( veldig prinsippielt dette men..... ). Maktfordelingsprinsippet skulle tilsi at politikere skal være ytterst forsiktige med noe som kan oppfattes som "instruksjon" av domstolen!

Edit:
    Ser i Dagbladet at Hagen ønsker en "ekpressrettsak" for å få saken "unnagjort" asap. Hagen synes meg i ferd med å bli gammel og svekket. Ikke siden landssvikoppgjøret har vi her til lands hatt en så viktig rettsak. Det er av prinsippielle hensyn utrolig viktig at alt med hensyn til denne saken, både etterforskning og rettsaken gjennomføres pinlig nøyaktig slik at INGEN kan kritisere dette i ettertid. Det siste vi ønsker må være at ABB ender som "martyr".

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Det går mot valg, og Frp har tydeligvis et stort behov for å sette dagsorden og styre fokus. Hagen er usmakelig og taktløs, og krenker de etterlatte og den generelle rettsfølelsen i befolkningen. Det er nesten ikke til å tro at den gamle ringreven driver et så kynisk spill med tragedien, for dette kan fort gå galt for Frp.

Selvsagt skal alle steiner snus i etterforskningen av den alvorligste saken i Norge siden 1940. Noe annet ville kunne etterlate enda større sår enn vi alt har, og ville kunne åpne for at saken verserte i rettsystemet det uendelige.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.688
    dag1234 skrev:
    Det går mot valg, og Frp har tydeligvis et stort behov for å sette dagsorden og styre fokus. Hagen er usmakelig og taktløs, og krenker de etterlatte og den generelle rettsfølelsen i befolkningen. Det er nesten ikke til å tro at den gamle ringreven driver et så kynisk spill med tragedien, for dette kan fort gå galt for Frp.
    Mulig han har vært slik hele tiden, men klart å skjule det. Som du sier, det går mot valg og det skal bli spennende å se hva som dukker opp i valgkampen. FrP føler seg rimelig presset og da kan slike ufine utspill komme.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Pink_Panther skrev:
    dag1234 skrev:
    Mulig han har vært slik hele tiden, men klart å skjule det. Som du sier, det går mot valg og det skal bli spennende å se hva som dukker opp i valgkampen. FrP føler seg rimelig presset og da kan slike ufine utspill komme.
    Frp var jo i en ganske vanskelig situasjon i utgangspunktet, der lederen var lettere kastrert av at far i hornet på veggen ikke ville gi seg. Det skapte uklarhet om hvem som styrte skuta og hvilke saker som skulle frontes. Det var en ustø og uskjønn ferd, for å si det sånn.

Så kommer denne katastrofen som kleber ved og setter Frp i et ugunstig lys - og ikke minst gjør det valgtaktisk umulig for Frp å kjøre sin kronsak nå i oppløpet; innvandrerkortet. De er vel passe desperate etter å få en sak de kan sanke stemmer på, vil jeg tro.

Da er det uelegant og utidig, og ikke minst demokratisk galt, at Hagen legger seg slik opp i etterforskningen og den kommende rettssaken. Hagen av alle, som er en av de sterkeste konstitusjonelle prinsipprytterne vi har og som kan alle de formelle spillereglene til fulle.

Jeg tror nok at Hagen spiller et for høyt spill her, og at denne saken fort kan slå tilbake som motvilje mot Frp i den labile og stemingsstyrte situasjonen landet er i.

V

vredensgnag

Gjest
    Spiralis skrev:
    Edit:
    Ser i Dagbladet at Hagen ønsker en "ekpressrettsak" for å få saken "unnagjort" asap. Hagen synes meg i ferd med å bli gammel og svekket. Ikke siden landssvikoppgjøret har vi her til lands hatt en så viktig rettsak. Det er av prinsippielle hensyn utrolig viktig at alt med hensyn til denne saken, både etterforskning og rettsaken gjennomføres pinlig nøyaktig slik at INGEN kan kritisere dette i ettertid. Det siste vi ønsker må være at ABB ender som "martyr".
    Nettopp. Og derfor meget underlig at det kommer fra det holdet. Ekspressrettsaker er noe man gjør i bananrepublikker.
    Men Hagen ser selvsagt frem til neste stortingsvalg, og frykter for at dersom saken først kommer opp sent i 2012, og varer til 2013, så vil den være vanskelig for partiet i det store valget.

EDIT: Jeg syns ikke han som står og sikter på www.vg.no nå skal ha en ekspressrettsak.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.712
    Torget vurderinger
    0
    vredensgnag skrev:
    Men Hagen ser selvsagt frem til neste stortingsvalg, og frykter for at dersom saken først kommer opp sent i 2012, og varer til 2013, så vil den være vanskelig for partiet i det store valget.
    Det kan man godt forstå, men hensynet til landet gjør at selv Hagen burde være mer prinsippiell enn som så! Og hvordan ting ser ut om to år vet ingen, så det behøver ikke være en ulempe for FrP heller.

Og skal ikke verden gå under i desember neste år?? ;) Så spiller det egentlig noen rolle?

Nei jeg heller nok mot den muligheten at Hagen begynner å bli for gammel.............

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.182
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Pink_Panther skrev:
    Hagen er gammel og bitter. Han ble aldri mer enn partileder og stortingsrepresentant, ikke ble han regjeringsmedlem og ikke Stortingspresident.

http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7749407

Støre er en klok mann.
    Må du ikke glemme at mange vil ha Carl Ivar tilbake. Og ikke bare de av oss som savner Upper Ten med Borgulfsen.
    Så her er det nok ikke bare en gammel, bitter mann, men store deler av partiet som mener akkurat det samme.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.688
    Nå er det kommunevalg og Hagen har ikke noe håp om å bli ordfører i Oslo. Stang har vist gode egenskaper den siste tiden og det blir belønnet med 4 nye år i Rådhusets sjefskontor.
    Sorry Hagen, da ble du ikke ordfører i hovedstaden heller. FrP må nøye seg med noen ordførere i noen små utkantkommuner.

C

Cappuccino

Gjest
    dag1234 skrev:
    Så kommer denne katastrofen som kleber ved og setter Frp i et ugunstig lys - og ikke minst gjør det valgtaktisk umulig for Frp å kjøre sin kronsak nå i oppløpet; innvandrerkortet. De er vel passe desperate etter å få en sak de kan sanke stemmer på, vil jeg tro.
    Tydeligvis en del her som har et rimelig forvridd bilde av den jevne FrP´er. FrP sanker naturligvis stemmer på hele bredden av sin politikk. Jeg tror at for de fleste som stemmer FrP så kommer innvandringspolitikken litt i skyggen av de andre fanesakene, og i hvert fall ikke slik at den overskygger alt annet som noen later til å tro. Hadde det vært slik hadde partiet aldri klart å få den oppslutningen det har hatt de siste årene.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.688
    Cappuccino skrev:
    dag1234 skrev:
    Tydeligvis en del her som har et rimelig forvridd bilde av den jevne FrP´er. FrP sanker naturligvis stemmer på hele bredden av sin politikk. Jeg tror at for de fleste som stemmer FrP så kommer innvandringspolitikken litt i skyggen av de andre fanesakene, og i hvert fall ikke slik at den overskygger alt annet som noen later til å tro. Hadde det vært slik hadde partiet aldri klart å få den oppslutningen det har hatt de siste årene.
    Hvor mange ganger har du hørt "jeg stemmer FrP på grunn av innvandringspolitikken de fører" Ganske mange, vil jeg tro.

C

Cappuccino

Gjest
    Pink_Panther skrev:
    Cappuccino skrev:
    dag1234 skrev:
    Hvor mange ganger har du hørt "jeg stemmer FrP på grunn av innvandringspolitikken de fører" Ganske mange, vil jeg tro.
    Sikkert, men nokså langt fra det til å generalisere og si at det gjelder alle, noe man gjør indirekte når man antyder at hva i all verden utenom innvandringspolitikken skal de nå fiske stemmer på. Personlig kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i den slags retorikk. Selv stemmer jeg FrP mest pga. andre områder enn innvandringspolitikken, synes det er mye annet som er viktigere.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Cappuccino skrev:
    dag1234 skrev:
    Og en som ikke har fulgt særlig mye med på Frps valgkampinnspurter i årenes løp, kan det se ut som.
    Jeg uttaler meg ikke om Frp-velgerne, men partiet.

C

Cappuccino

Gjest
    dag1234 skrev:
    Cappuccino skrev:
    dag1234 skrev:
    Og en som ikke har fulgt særlig mye med på Frps valgkampinnspurter i årenes løp, kan det se ut som.
    Like mye media sin skyld spør du meg. Det er det de gjerne fokuserer på med FrP (som også nå), ønsker å provosere for å få utspill som de kan blåse opp og spissformulere.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Cappuccino skrev:
    dag1234 skrev:
    Cappuccino skrev:
    dag1234 skrev:
    Like mye media sin skyld spør du meg. Det er det de gjerne fokuserer på med FrP (som også nå), ønsker å provosere for å få utspill som de kan blåse opp og spissformulere.
    Det kan godt være, men det er jo et hyppig brukt arrgument fra Frp-ledelsen når de får tyn; at de er hundset med av media. Da spiller de offerrollen. Hagen er jo en mester i det, og frøken Jensen forsøker så godt hun kan hun og.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Jeg har selv jobbet flere år for FrP og kan garantere deg at FrP hadde hatt mindre enn 10% oppslutning om de ikke hadde valgt Vienna School of Thought som ideologisk grunnlag. -ABB

Dette har jo også Hagen skjønt og ønsker seg slikt mennesker i partiet som stemmesankere. At han kommer på banen nå er utelukkende for å støtte opp om bajasfløyen i partiet, dem som han alltid har støttet seg til, og har som langsiktig mål å ødelegge for Siv Jensen med å lokke frem de mest usympatiske elemntene i partiet. Dem som kun har enn sin egen bitterhet, hat paranoia, hat, selvforakt, rødmix og hjemmebrentsdunk å falle tilbake på. De som er livredde for at de skal havne helt nederst i en sosiale hakkeorden i Norge hvis de ikke kan finne noen kan være under dem i anseelse og status.

edit: typos

V

vredensgnag

Gjest
    Neida, Gjestemedlem. Dette er et ubetenksomt utspill i panikk fordi 2013 strategien er truet.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    840
    Gjestemedlem skrev:
    Jeg har selv jobbet flere år for FrP og kan garantere deg at FrP hadde hatt mindre enn 10% oppslutning om de ikke hadde valgt Vienna School of Thought som ideologisk grunnlag. -ABB

Dette har jo også Hagen skjønt og ønsker seg slikt mennesker i partiet som stemmesankere. At han kommer på banen nå er utelukkende for å støtte opp om bajasfløyen i partiet, dem som han alltid har støttet seg til, og har som langsiktig mål å ødelegge for Siv Jensen med å lokke frem de mest usympatiske elemntene i partiet. Dem som kun har enn sin egen bitterhet, hat paranoia, hat, selvforakt, rødmix og hjemmebrentsdunk å falle tilbake på. De som er livredde for at de skal havne helt nederst i en sosiale hakkeorden i Norge hvis de ikke kan finne noen kan være under dem i anseelse og status.

edit: typos
    Det er da unødvendig å trekke fram sine egne problemer Deff.

;D

R

rico

Gjest
    dag1234 skrev:
    Andre med mening om andre ting han har gulpet ut i det siste...

"– Hvis han er sitert korrekt, er dette det dummeste Carl I. Hagen noen gang har sagt og noe av det dummeste jeg noen gang har sett på trykk, sier advokaten."

http://www.aftenbladet.no/terror/Raser-mot-Hagen--Alle-som-har-mistet-noen-nsker-svar-2849528.html

Jeg vet ikke hva man skal si jeg...men særlig klokt, for å si det utrolig forsiktig, var det ikke...Det er nesten så det er synd på dette spøkelset.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Gubra skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Dem som kun har enn sin egen bitterhet, hat paranoia, hat, selvforakt, rødmix og hjemmebrentsdunk å falle tilbake på.

;D
    Dööhh! Deph er fez og sigarettmunnstykker. Rødmix er det siste jeg ser for meg innenfor en armlengde av den karen. ;D

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    840
    Zomby_Woof skrev:
    Gubra skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Dem som kun har enn sin egen bitterhet, hat paranoia, hat, selvforakt, rødmix og hjemmebrentsdunk å falle tilbake på.

;D
    Dööhh! Deph er fez og sigarettmunnstykker. Rødmix er det siste jeg ser for meg innenfor en armlengde av den karen. ;D
    Greit, men hat, selvforakt, hjemmebrent, osv. er da ille nok?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Man kan ikke hate seg selv med fez på hodet, knapt noen. Heimert er heller ikke Deph. Jeg tenker snarere Arak.

Uansett bommer du nok grovt på typen her. Jeg vet ikke om naboskiva får noen hull heller............

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    730
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    dag1234 skrev:
    Sosialistene mener at muslimene står for bare en liten del av alle terroranslag i Europa. Historieløsheten er alt for tydelig. Sannheten er at den som beskylder andre for å lyve eller komme med groteske utsagn, lyver alltid selv. Jeg skjønner ikke at folk kan si at Støre er en inteligent mann. Han er om mulig en god strateg som bruker propaganda for å fremme sitt syn. Ja nordmenn er dumme de.

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    397
    rico skrev:
    dag1234 skrev:
    Andre med mening om andre ting han har gulpet ut i det siste...

"– Hvis han er sitert korrekt, er dette det dummeste Carl I. Hagen noen gang har sagt og noe av det dummeste jeg noen gang har sett på trykk, sier advokaten."

http://www.aftenbladet.no/terror/Raser-mot-Hagen--Alle-som-har-mistet-noen-nsker-svar-2849528.html

Jeg vet ikke hva man skal si jeg...men særlig klokt, for å si det utrolig forsiktig, var det ikke...Det er nesten så det er synd på dette spøkelset.
    Nei, den godeste "Kalid" fornekter seg ikke.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.688
    Kjendis skrev:
    dag1234 skrev:
    Sosialistene mener at muslimene står for bare en liten del av alle terroranslag i Europa. Historieløsheten er alt for tydelig. Sannheten er at den som beskylder andre for å lyve eller komme med groteske utsagn, lyver alltid selv. Jeg skjønner ikke at folk kan si at Støre er en inteligent mann. Han er om mulig en god strateg som bruker propaganda for å fremme sitt syn. Ja nordmenn er dumme de.
    Herrejemini, se deg rundt. Hvor mange terrorhandlinger har muslimske grupper stått bak de siste 50 år? Hvor mange har separatistorganisasjoner stått bak og hva med rene kriminelle grupper? Før du gulper opp slike utsagn bør du sjekke fakta.

Moiz Audio

Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Antall liker
    1.002
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    127
    Kjendis skrev:
    Sosialistene i FBI mener det samme.

kilde:
    http://www.fbi.gov/stats-services/publications/terrorism-2002-2005/terror02_05

artikkel
    http://www.loonwatch.com/2010/01/not-all-terrorists-are-muslims/

:p

Vedlegg

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Fornuftig kar, denne psykolog-Dag fra Bergen. Noen vi kjenner? ;)

R

rico

Gjest
    dag1234 skrev:
    Det er egentlig ganske utrolig, her snakker partiene i sammen og blir hjertens enige om hva/hvordan vi snakker under valgkampen. Så dukker denne fyren opp og tråkker midt i det, han har salat opp til hofta. Bare han ikke er blitt senil og har problemer med å forstå hva som skjer rundt seg. Jeg mener bestemt at Siv må kalle inn til møte på teppet, hvis ikke det hjelper så blir det utdelt kurv. De har en masse løse kanoner denne gjengen og den løseste av dem alle er gamlingen selv. Men en god ting kommer det vel ut av dette; han blir ikke ordfører i Oslo og kan reise med enveisbilletten sin til Spania.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Aaaahh...

Men med profesjonen følger innsikten som kreves for å se at Keiser Carl er naken.

Makan til tulling, han der Carl. Lurer forresten på å stemme Høyre for en gangs skyld. Fabian Stang har vist forståelse for hvordan mennesker er skrudd sammen. Fin fyr, i motsetning til et par andre politikere jeg kan komme på.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Et par tanker rundt Hagens utspill angående etterforskning:

Var dårlig timing, og uklokt å gå ut med sine tanker på gitte tidspunkt.
    Er legitimt å undres over om det er riktig å halvere voldsenheten i Oslo, slik at det nå arbeider ca. 100 personer med Utøya-saken.
    Er legitimt å stille spørsmål om ikke rettssaken kunne vært kjørt allerede i år, slik at pårørende lettere kan bearbeide sorgen i etterkant. En rettssak er å gjonoppleve hendelser, noe de færreste ønsker.
    Breivik har tilstått, det trengs neppe flere bevis for å kunne fastsette riktig straffelengde/forvaring.

Kan det tenkes at saken har blitt vinklet slim at den fremstår på sitt mest negative?

Jeg er ingen FRP'er, er aktiv politisk i SV.

Jeg Ønsker slutt på karakteristikker og fordumming av folk som mener noe annet enn en selv. Også av de som stiller spørsmål ved ting. Gi svar, svar saklig, og meningsutveksling i Norge blir noe fler tør å begi seg ut på. Vi får opplysende utvekslinger, og forhåpentligvis - mer demokrati.

Dersom vi lytter mer, og stritter mindre, vil vi kanskje slippe å oppleve liknende hendelser i fremtiden.

Nå krysser jeg fingrene for å slippe å bli hugd ned... :)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Zomby_Woof skrev:
    ... Lurer forresten på å stemme Høyre for en gangs skyld. Fabian Stang har vist forståelse for hvordan mennesker er skrudd sammen. Fin fyr, i motsetning til et par andre politikere jeg kan komme på.
    Tror Stang seiler inn som bare det i Oslo. Det er ingen reelle motkandidater og han gjode alt en fin innsats for byen før tragedien.

Ellers så håper jeg på stor valgdeltakelse i år. At ugjerningene også gir seg utslag i at mange vil bruke stemmeretten til å vise sin oppslutning om det demokratiske systemet og de verdier som det bygger på.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn