oddgeir skrev:
nb skrev:
oddgeir skrev:
@ vreden:
Hva betyr
Terrorist Attacks on U.S. Soil by Group, From 1980 to 2005, According to FBI Database
tror du?
Siden FBI viser at islamske ekstremister utgjør en liten andel i USA og Interpol viser at den samme gruppen utgjør en ganske liten del i Europa så er det bare å legge sammen to og to. Finnes neppe like gode tall fra andre steder i verden og i en del områder blir det ren semantikk om man er terrorist eller soldat.
Jeg tviler sterkt på at Carl & co har sjekket faktagrunnlaget før de uttaler seg, de er ikke akkurat de eneste som mener at mesteparten av terrorister er islamister selv om dataene sier noe annet. Jeg er også rimelig overbevist om at Carl I snakker om aksjoner i vesten, hva de driver med i Asia og Afrika tror jeg ikke han bryr seg nevneverdig om. Og det gjør neppe velgerene denne retorikken er ment å fri til heller.
Som jeg skriver lenger oppe, finner jeg det usannsynlig at de ikke har sjekket dette. Det vil jo være politisk selvskudd å hevde noe som de må vite er feil. Derfor stiller jeg altså spørsmålet: Hvilken definisjon bruker de. Det kunne en eller annen journalist spørre dem om.
Det spørsmålet kommer nok kjapt nok, men jeg tror ikke de som de ønsker å fri til bryr seg om noe så kjedelig som fakta. Men for alle som reflekterer, og som får med seg et eventuelt etterspill, så har de gravd sin egen grav. Og jeg er redd for at de ikke har sjekket fakta. De er blitt konfrontert med seks år gamle uttalelser, og har forsvart dem for kjapt, og uten å sjekke fakta. For seks år siden var nesten hva som helst lov, men nå har vi fått en påminnelse om å tenke litt dypere før vi brøler ut vår frustrasjon.
Jeg håper forresten ikke at du mener at jeg har bedrevet noen personangrep. Hva skulle det isåfall være?
Du har sikkert fått med deg at jeg har forsvart Siv i det siste, også tidligere i dag. Går du lenger tilbake i tid så husker du kanskje at jeg har forsvart Carl I Hagen også. Det eneste jeg har ytret er at jeg er blitt svært skuffet over dem begge to, i tur og orden. Så jeg håper ikke du sikter til meg der, for da vet jeg ikke lenger forskjellen på kritikk og hets.