Fra lydbølger til musikk og følelser....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.934
    Antall liker
    587
    Snell B minor var en av de siste høyttalerene fra en rimelig stor produsent som benyttet trykkammer. Det antar jeg er forklaringen. De faller ikke av som en stein under resonans slik som bassrefleks.
    Jeg hører bassgangen fra 60 til 80 sekunder uti på Every Time på mine nokså store Manger trykkammerhøyttalere, men må sjekke med høretelefoner om det bare er overtoner.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg hører bassgangen fra 60 til 80 sekunder uti på Every Time på mine nokså store Manger trykkammerhøyttalere, men må sjekke med høretelefoner om det bare er overtoner.
    Bruk hørselvern og sveisebriller, da vil du føle den mørke bassen.
    Bare så du er sikker på at du hverken ser eller hører den. 😁👍
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Et argument for dypbass: Dansefot
    Her hadde det jammen kommet innlegg uten at jeg hadde sett det. Tusen takk for artikkelen Andreas!

    Den bassen, den bassen. Lurer litt på om ikke musikere muligens er mer riktige personer til å svare på dette enn forskere?😊
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Snell B minor var en av de siste høyttalerene fra en rimelig stor produsent som benyttet trykkammer. Det antar jeg er forklaringen. De faller ikke av som en stein under resonans slik som bassrefleks.
    Jeg hører bassgangen fra 60 til 80 sekunder uti på Every Time på mine nokså store Manger trykkammerhøyttalere, men må sjekke med høretelefoner om det bare er overtoner.
    Bra poeng, men det er jo fascinerende da bassrefleks ofte er laget for å treffe bedre med room gain så man unngår for mye bass. Litt rart...
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Dukker hodet opp fra julemusikkstria og alt som er gøy og reflekterer litt rundt Audiolense.

    Er ganske fascinerende hvor mye engasjement et softwareprogram til 3.500,- kan ha på HFS i en årrekke. Engasjementet blir jo bare større og større og brukerene blir flere og flere og sterkere.

    Engasjementet og kontroversene er jo helt klart et kvalitetsstempel. Nå som man har funnet ut at AL har en gatingfunksjon er jeg redd for at kontroversene og engasjementet blir borte🤔

    Ønsker dere alle en nydelig førjulstid enten den er korrigert over skrøder eller ikke🎄✨🎺
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    God Jul Trumpet! :)
    Er det pinnekjøtt eller ribbe som er på menyen i Trompethjemmet?
    Edit: God førjulstid var vel mer riktig når ser på datoen :ROFLMAO:
     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    God Jul Trumpet! :)
    Er det pinnekjøtt eller ribbe som er på menyen i Trompethjemmet?
    Edit: God førjulstid var vel mer riktig når ser på datoen :ROFLMAO:
    Tusen takk!😊
    Jeg kommer fra en ribbefamilie, men kona fra en pinnekjøttfamilie så det avhenger av hvilken del vi feirer med. Siden jeg alltid spiller julen til 17.00 inn lar jeg kona bestemme hva hun skal lage😅
    Hva spiser dere i oks-hjemmet da?😊
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.855
    Antall liker
    8.841
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hvor skal du spille på julaften - noe som vises på TV?
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Vi er jo vestlendinger så da blir det pinnekjøtt på julaften :)
    Jeg er også halvt harding, der er pinnekjøttet røykt, ikke alle som liker det men jeg kan fint spise det også, men det blir som oftest vanlig saltet og tørket.

    Men jeg er egentlig glad i all mat, så kunne fint spist både ribbe og lutefisk på julaften!
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Hvorfor ikke hele pakka?
    Her på Veitvet begynner vi med ribbe, etterfulgt av pinnekjøtt, riskrem med bringebærsaus, og multekrem....og mengder av konfekt og marsipan utover kvelden.

    Rakafisk og akevitt til kvelds/nattmat.
     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Hvorfor ikke hele pakka?
    Her på Veitvet begynner vi med ribbe, etterfulgt av pinnekjøtt, riskrem med bringebærsaus, og multekrem....og mengder av konfekt og marsipan utover kvelden.

    Rakafisk og akevitt tl kvelds/nattmat.
    Såpass... Hos oss sprer vi det utover juledagene😊🎄
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    ...det har vi ikke nok dager til.
    Må jo også spise sjømat.
    Røkelaks, gravlaks, sjøkreps, hummer, kamskjell, kongekrabbe....osv.osv.


    ;)
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Hvorfor ikke hele pakka?
    Her på Veitvet begynner vi med ribbe, etterfulgt av pinnekjøtt, riskrem med bringebærsaus, og multekrem....og mengder av konfekt og marsipan utover kvelden.

    Rakafisk og akevitt til kvelds/nattmat.
    På Hønefoss spiser vi rakafisken med ringerikspoteter og smør, og flatbrød. Det er den beste måten hvis rakafisken er av det rette slaget.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    I skrivende stund i Asker kulturhus i nest siste konsert før jul. Kun fire "Kom nå med lovsang" igjen.
    På julegavehandling i går rotet jeg meg inn på HiFiklubben og fikk en demo av største høyttaler i B&W 700 serie. Småpen høyttaler for stuebruk.
    Vi switchet mellom forskjellige Hegel forsterkere og kjente skikkelig på barnslig Hifiglede igjen. Kan jeg må nedgradere i 2023 og begynne på nytt igjen? Få meg rør og platespiller?

    Uannsett, ønsker en Riktig God Jul til alle dere flotte folka her inne! Livet er ikke det samme uten HFS😊🎄🎺✨


    ED4EA779-E578-47D7-A68C-11E8AFBDF96C.jpeg
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Hei i romjula. Håper alle har den julefeiringen de ønsker og liker.

    En liten anekdote fra eget hi-fi liv i dag morges. Har spilt på to-kanals i et par uker der kun fronthøyttalerene har spilt. Kun fordi det har stått i filmmodus siden vi så Top Gun Maverick tidligere i desember. Det vil si at ørene hadde vendt seg til to kanaler, så når jeg i dag satte tilbake til to-kanals stereo i 6+1 var det rett og slett en stor lydmessig oppgradering. I min entusiasme utbrøt jeg til kona «for en billig oppgradering!!» ( og jeg rakk og tenke hvorfor så få bygger ut steroen sin som dette) hvorpå hun tørt responderte at hun ikke var enig at det hverken var billig eller spesielt plasseffektivt😄
    Deretter kom refleksjonene om at å ha to sett brukbare høyttalerere med forsterker nærmest gående på tomgang faktisk heller er en veldig kostbar oppgradering som de «smarte» holder seg klokelig unna. 😅

    Fortsatt god jul!

    2C97BC7E-2DFB-49F9-8522-A653E22F5601.jpeg
     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Har litt vondt i viljen, får ikke gjort noe fornuftig annet enn å se på sjakk på tv og spise julesjokolade, så derfor gir jeg meg ikke helt med dypbassen fra tidligere i adventstiden.

    Har hørt veldig lite bass fra stereoanlegg i desember, men det har vært ganske jevnt fordelt mellom PA, monitorer, orgel og enkelte lowbrassinstrumenter.

    Husker første gang jeg hørte basstårnene til EHED (som var 8x12 tommer fra The shy) så opplevde jeg det som oppløst i bassen og åpent. Det er litt sånn bass oppleves i virkeligheten føler jeg. Uten bunn. Det er tilsynelatende et poeng av det stort sett er bass ned til 40hz og at dypbass ikke er viktig. Samtidig er det nettopp bassen under 40hz som gir en naturlig signatur. Jeg opplevde at når jeg fikk kjempestore amper på Responsene mine løste det opp bassen, men en billigere løsning var å kjøpe sub. Kvålsvoll hevder at det er fasevridningen i avrullingen som ødelegger den naturlige bassen i 40hz området, det høres plausibelt ut, men øret vårt er jo ikke spesielt følsomt for fasevridninger der nede så jeg kjøper ikke den 100%, men har ikke noe bedre forklaring.

    I hifimiljøet er man opptatt av av at suber av lav kvalitet ikke er "raske" nok, samtidig som at å gjengi antall HZ er en fast størrelse eller hastighet selv om etterslep og resonanser spiller inn og "limer" hz-ene sammen. De med store anlegg bruker basssystemer som en aktiv enhet og hvis man prøver å bruke en vanlig sub på denne måten er det i mine ører dømt til å låte tregt.

    Hjemme her låter det litt flatt i bassen uten suben selv om sub og fronthøyttalere måler samme avrulling. Med sub tilkoblet blir det en annen historie med oppløst og virkelighetsnær signatur i bassen, men hvorfor kan jeg ikke si at jeg har 100% forståelse for årsaken.

    Uansett er jeg blir sub-frelst. Jeg liker å stille lyden på de som om de knapt høres eller spiller med. En slags passiv enhet på tomgang som kun gir illusjonen av virkelighetsnær lyd og graver frem dybass når opptaket tilsier det. Med Roon og fjernkontroll på lydkortet er det veldig enkelt å stille inn deling og volum slik at den kun utfyller denne funksjonen. Når man bruker suben på denne måten trenger den ikke være gigantisk stor eller kraftig heller.

    Det som er fascinerende er at den kan spille i mange dager på musikk på denne måten og man hører den knapt, men så setter man på en episode Star Wars så hører man den fra første sekund.

    Så til eventuelle lesere av tråden som kun har to fullrange høyttalere så kan dette forstås som et lite tips eller hint😊
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Selv gamle hifigubber er enige med deg :D :D :D


    Fortsatt god romjul
    mvh
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.606
    Antall liker
    14.534
    Sted
    Langesund
    Nå kan du slippe take i tv'en, Carlsen red av stormen, med litt hjelp - Gratulerer

    Ikke enig i alle dine synspunkter rundt bass og forstår slukets reaksjon:LOL:
    Fortsatt god jul
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Nå kan du slippe take i tv'en, Carlsen red av stormen, med litt hjelp - Gratulerer

    Ikke enig i alle dine synspunkter rundt bass og forstår slukets reaksjon:LOL:
    Fortsatt god jul
    De spiller sykt bra. Blir like sjokkert og imponert hver gang🤩

    Dette oppsettet bryter de fleste vedtatte sannheter fra før, så enighet fra de som holder på med helt andre ting hadde vært unaturlig. Bra dere kan enes hvertfall😉

    Fortsatt god jul til deg også!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.698
    Antall liker
    21.551
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Er jo litt merkbart her om jeg slår av subene som har øvre grensefrekvens ved 40 Hz, selv om det bare er 4 12" som stilner.
    Kirkelig flashmob-HandelsMessiashallelujakor høres gøy ut. God jul, vi har kommer til pinnekjøtt i dag og rakfisk (igjen) i morgen.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Er jo litt merkbart her om jeg slår av subene som har øvre grensefrekvens ved 40 Hz, selv om det bare er 4 12" som stilner.
    Kirkelig flashmob-HandelsMessiashallelujakor høres gøy ut. God jul, vi har kommer til pinnekjøtt i dag og rakfisk (igjen) i morgen.
    Hvis du kutter under 40hz uten subene merker du det nok ja. Mine to par gulvstående her spiller ned til 22hz og kamuflerer subeffekten litt.

    Händel ble ekstra spennende da koret i tillegg måtte synge uten noter, men teksten er jo stort sett kun Halleluja heldigvis✨
    Kos det med fisken og fortsatt god jul!😊
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.141
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hei
    Håper du har hatt en fin romjul. Når det gjelder bass så er også min erfaring at forsterkeren har mye å si. Etter siste forsterker anskaffelse er det mer definisjon, fylde og kontroll.
    Subben gikk ut av oppsettet. Litt mindre av den aller dypeste bassen, men bedre sammenheng i lydbildet og litt ryddigere i stua.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er jo litt merkbart her om jeg slår av subene som har øvre grensefrekvens ved 40 Hz, selv om det bare er 4 12" som stilner.
    Har vel litt å gjøre med Hedmarkskurven, det?
    Fra Gjallarhorntiden
    gjallarhorntiden.jpg
    Fantastiske sub-er det du hadde (har)! Det kribler fortsatt godt i må-ha-nervene når jeg tenker på dem. :)

    mvh
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Hei
    Håper du har hatt en fin romjul. Når det gjelder bass så er også min erfaring at forsterkeren har mye å si. Etter siste forsterker anskaffelse er det mer definisjon, fylde og kontroll.
    Subben gikk ut av oppsettet. Litt mindre av den aller dypeste bassen, men bedre sammenheng i lydbildet og litt ryddigere i stua.
    Tusen takk! Håper dere har det fint også🎄😊

    He he, sier han som spiller på A5, har det noe med suben å gjøre tro? 😇

    PS: et par originale suber må vel passe som hånd i hanske i stua deres😅

    0F8FF30D-AF0D-44FD-9C58-A262C64EFDED.jpeg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    I hifimiljøet er man opptatt av av at suber av lav kvalitet ikke er "raske" nok, samtidig som at å gjengi antall HZ er en fast størrelse eller hastighet selv om etterslep og resonanser spiller inn og "limer" hz-ene sammen. De med store anlegg bruker basssystemer som en aktiv enhet og hvis man prøver å bruke en vanlig sub på denne måten er det i mine ører dømt til å låte tregt.
    Kanskje disse raske sub-ene er som Han Solo på the Kessel Run?
    At de gjør unna Hz-ene litt raskere? Spiller 20Hz så kjapt at det høres ut som 25Hz? 😅

    The Kessel Run was one of the most heavily used smuggling routes in the Galactic Empire.[5] Han Solo claimed that his Millennium Falcon "made the Kessel Run in less than twelve parsecs". A parsec is a unit of distance, not time. Solo was not referring directly to his ship's speed when he made this claim. Instead, he was referring to the shorter route he was able to travel by skirting the nearby Maw black hole cluster, thus making the run in under the standard distance. By moving closer to the black holes, Solo managed to cut the distance down to about 11.5 parsecs.[source?] The smuggler BoShek actually beat Solo's record in his ship, Infinity, but without cargo to weigh him down. A few months later, Han Solo beat both his own and BoShek's records in a run he made with Luke Skywalker.[3]


    Hjemme her låter det litt flatt i bassen uten suben selv om sub og fronthøyttalere måler samme avrulling. Med sub tilkoblet blir det en annen historie med oppløst og virkelighetsnær signatur i bassen, men hvorfor kan jeg ikke si at jeg har 100% forståelse for årsaken.

    Uansett er jeg blir sub-frelst. Jeg liker å stille lyden på de som om de knapt høres eller spiller med. En slags passiv enhet på tomgang som kun gir illusjonen av virkelighetsnær lyd og graver frem dybass når opptaket tilsier det. Med Roon og fjernkontroll på lydkortet er det veldig enkelt å stille inn deling og volum slik at den kun utfyller denne funksjonen. Når man bruker suben på denne måten trenger den ikke være gigantisk stor eller kraftig heller.

    Det som er fascinerende er at den kan spille i mange dager på musikk på denne måten og man hører den knapt, men så setter man på en episode Star Wars så hører man den fra første sekund.
    Så til eventuelle lesere av tråden som kun har to fullrange høyttalere så kan dette forstås som et lite tips eller hint😊
    Din måling eller oppgitte specs fra leverandøren?
    Denne er jo piskadausen ikke så langt unna oppgitt og målt, men det er ikke mange som er der?
    Ikke som et eksempel på fullrange, men som specs kontra måling.
    freqresp.jpg


    Mens dette er en sånn som kanskje er fullrange i specs og ikke så mye egentlig?

    Jeg også er passe frelst.
    Men jeg måtte til en sånn liten rask* en for å finne frelsen.
    * - Rask tror jeg egentlig handler om lite egenlyd/kasselyd/etterslep
    Må innrømme at selv om jeg synes det tomgangstilnærmingen og knapt høres er riktig vei å gå, så er det litt utfordrende å ikke stille den litt mer opp.
    Få litt lyd for pengene, liksom.
    Men nå ble jeg inspirert til å stille litt igjen. (y)

    mvh
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    He he, koselig å se deg i gang RoDa! 🤩

    Ja, jeg tror Hi-Fi miljøet tenker på referanser på Millenum Falcon ja😂

    Har ikke helt snappet opp hva og hvorfor, men det handler vel om etterslep, for liten kasse, for mye kasselyd, for høy refleksfrekvens, tynet dypbass for mye, for dårlig respons i øvre brukssområde, uhomogen dynamisk respons og ulik respons signatur i forhold til hovedhøyttalerene. I tillegg til alt dette med elementspecs.

    Det er mine egne målinger. Det er mest sannsynlig rommet siden både Ø, Respons og JBLsub har samme avrulling.

    Jeg er jo egentlig motstander av hele subkonseptet så det er kun alle de nye digitale innstillingsmulighetene som gjør at jeg kan få det som man vil som har frelst meg.

    "Less is more" er et bra konsept både med bruk av dsp og sub:cool: Jeg tenker på alle høyttalerene mine bortsett fra fronthøyttalere som akustikktiltak fremfor aktive hifikomponenter, kanskje det hjelper deg å tenke på sub som en aktiv bassfelleenhet?

    God romjulsskruiing😊
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.878
    Antall liker
    13.811
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    "Less is more" er et bra konsept både med bruk av dsp og sub:cool: Jeg tenker på alle høyttalerene mine bortsett fra fronthøyttalere som akustikktiltak fremfor aktive hifikomponenter, kanskje det hjelper deg å tenke på sub som en aktiv bassfelleenhet?

    God romjulsskruiing😊
    Her skal ikke det lille som er av bass gå i fella, nei! :eek: :D
    Men godeste @vipa har jo satt opp sin lavfrekvensgenerator på en sånn måte at den slukker ut en peak og bassen låter renere med sub enn uten.
    Så er jo han høyttalerhviskeren også, da. (y)

    mvh
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Året sluttet med denne...

    31E16091-3314-43D0-A109-2B619ADF1EBD.jpeg


    og begynte med en låst kirke (en time for tidlig ute) og kaffemaskin på bensinstasjonen i nærheten var tom for melk.

    Herfra kan det bare gå en vei, men fint å ha litt å jobbe med😊

    Riktig godt nytt år til alle som leser denne tråden!🎉🎺
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    3.583
    Sted
    Sunnmøre
    Godt nytt år! Liker godt å følgja med her inne, sjølv om det er ein del teknisk som går over hovudet på meg. Dette:

    Jeg liker å stille lyden på de som om de knapt høres eller spiller med. En slags passiv enhet på tomgang som kun gir illusjonen av virkelighetsnær lyd og graver frem dybass når opptaket tilsier det.
    Altså (om eg ikkje misforstår): Sub og Ø («⌀»?) ruller av likt ved same frekvens. Likevel gjev sub-ane eit inntrykk av meir fylde når, sjølv om den målbare frekvensresponsen er den same (det siste er ei antaking frå mi side). Det må vel ha med ei forseinking/faseforskyvning i sub-ane slik at dei lågaste frekvensane får ein slags meir fylde? Eller kanskje eg har misforstått alt?
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Godt nytt år! Liker godt å følgja med her inne, sjølv om det er ein del teknisk som går over hovudet på meg. Dette:



    Altså (om eg ikkje misforstår): Sub og Ø («⌀»?) ruller av likt ved same frekvens. Likevel gjev sub-ane eit inntrykk av meir fylde når, sjølv om den målbare frekvensresponsen er den same (det siste er ei antaking frå mi side). Det må vel ha med ei forseinking/faseforskyvning i sub-ane slik at dei lågaste frekvensane får ein slags meir fylde? Eller kanskje eg har misforstått alt?
    Godt nytt år!
    Så hyggelig. Veldig godt spørsmål og som jeg som skrevet ikke helt vet svaret på selv. Det stemmer at de måler samme respons. Jeg tror det kun har med dynamisk kapasitet å gjøre, slik at hvis jeg hadde målt i ulike lyttevolum ville Ø-Icon flatet ut før suben.
    Grunnen til at jeg skriver det er fordi det er et godt eksempel på at enkeltmålinger ikke forteller hele historien om hverken kvalitet eller kapasitet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn