Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

Smorte24

Gjest
    Honkey-Chateau skrev:
    rumath skrev:
    Påstanden om at Norge ikke hadde fungert, har nær blitt til en sannhet, fordi det er gjentatt så ofte. Et land tilpasser seg sine innbyggere til en hver tid. Kanskje det hadde medført at vi hadde fått et mykere arbeidsliv, med bedre plass til de som ikke har 100% arbeidsevne, og i dag står utenfor?
    Jeg vil bare understreke at jeg ikke har problemer med arbeidsinnvandring generelt. Jeg undres dog når veiskillet var; fra å skaffe arbeid til folket gikk over til å skaffe nok arbeidskraft til næringslivet?

Når det gjelder alvorlige forbrytelser, av folk som ikke har fått oppholdstillatelse i Norge, bør hjemsending være umiddelbart, og en prioritert oppgave.

Denne regjeringa har strammet inn, men det er allikevel en del igjen.

Hilsen

Ikke naiv sosialist
    La meg heller refrasere, da.
    Da hadde ikke Norge fungert på samme vis som i dag. :)

Honkey
    Bare litt bedre mener du.

FRP foreslo for 20 år siden et innvadringsregnskap, dette ble nedstemt med AP i spissen, man kunne ikke sette pris på mennesker, likevel kan vi lese hvor mye de eldre og syke koster oss, opptil flere ganger i året, leste til og med at det var de eldre sin skyld at vi manglet boliger i Norge.

Så ja de hemmeligholder hvor mye innvandringen koster oss.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Smorte24 skrev:
    Honkey-Chateau skrev:
    rumath skrev:
    Påstanden om at Norge ikke hadde fungert, har nær blitt til en sannhet, fordi det er gjentatt så ofte. Et land tilpasser seg sine innbyggere til en hver tid. Kanskje det hadde medført at vi hadde fått et mykere arbeidsliv, med bedre plass til de som ikke har 100% arbeidsevne, og i dag står utenfor?
    Jeg vil bare understreke at jeg ikke har problemer med arbeidsinnvandring generelt. Jeg undres dog når veiskillet var; fra å skaffe arbeid til folket gikk over til å skaffe nok arbeidskraft til næringslivet?

Når det gjelder alvorlige forbrytelser, av folk som ikke har fått oppholdstillatelse i Norge, bør hjemsending være umiddelbart, og en prioritert oppgave.

Hilsen

Ikke naiv sosialist

Honkey

FRP foreslo for 20 år siden et innvadringsregnskap, dette ble nedstemt med AP i spissen, man kunne ikke sette pris på mennesker, likevel kan vi lese hvor mye de eldre og syke koster oss, opptil flere ganger i året, leste til og med at det var de eldre sin skyld at vi manglet boliger i Norge.

Vi lever i en globalisert virkelighet Smorte, beklager å måtte minne deg på det. Verden er full av faenskap, det er lovlig naivt å innbille seg at vi kan holde predatorene unna matfatet. Problemet ditt er at du har som defaultverdi at GRUPPER av mennesker er problematiske for deg, for samfunnet, for Norge, for de snille damene og alt mulig annet. Det går ikke. Dess hardere du sloss i mot, dess hardere midler møtes du med. Og dess sikrere blir du på at det er oss mot dem. Mens i virkeligheten er de aller, aller fleste greie folk som du og naboen din. Selv om de har andre verdier enn deg.

Honkey

S

Smorte24

Gjest
    Honkey-Chateau skrev:
    Smorte24 skrev:
    Honkey-Chateau skrev:
    rumath skrev:

Hilsen

Ikke naiv sosialist

Honkey

Vi lever i en globalisert virkelighet Smorte, beklager å måtte minne deg på det. Verden er full av faenskap, det er lovlig naivt å innbille seg at vi kan holde predatorene unna matfatet. Problemet ditt er at du har som defaultverdi at GRUPPER av mennesker er problematiske for deg, for samfunnet, for Norge, for de snille damene og alt mulig annet. Det går ikke. Dess hardere du sloss i mot, dess hardere midler møtes du med. Og dess sikrere blir du på at det er oss mot dem. Mens i virkeligheten er de aller, aller fleste greie folk som du og naboen din. Selv om de har andre verdier enn deg.

Honkey
    De fleste er sikkert greie, men dessverre så er det for mange av de som ikke er det, hvorfor skal den norske befolkningen utsettes for voldtekter,ran, innbrudd og mord, fordi enkelte vil at de som kommer til våre grenser uten papirer skal få lov til å være her.

Det er grunn til at det ikke finne demokrati og så å si alltid kaos i de landene de flykter fra, det er deres holdninger, så igjen hvorfor skal den norske befolkningen lide.
    Bare å se til Sverige hvor store problemer de har pga innvandringen, hvis de er så hyggelige og snille som du sier, hvorfor skjer da dette i Sverige?

http://www.jihadwatch.org/2004/09/muslims-rule-major-swedish-city.html

Og når vil dette skje i Oslo?

Vil dette skje i bydelen der jeg bor, som i 2010 hadde 40,9% innvandrere, kan jeg komme til deg og be om erstatning fordi jeg har blitt jaget vekk fra mitt eget hjem?

Etter det jeg har hørt var at mange tyskere som var her i krigen var vennlige mennekser, ikke det samme som at vi ville ha de her.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Smorte24 skrev:
    De fleste er sikkert greie, men dessverre så er det for mange av de som ikke er det, hvorfor skal den norske befolkningen utsettes for voldtekter,ran, innbrudd og mord, fordi enkelte vil at de som kommer til våre grenser uten papirer skal få lov til å være her.

Det er grunn til at det ikke finne demokrati og så å si alltid kaos i de landene de flykter fra, det er deres holdninger, så igjen hvorfor skal den norske befolkningen lide.
    Bare å se til Sverige hvor store problemer de har pga innvandringen, hvis de er så hyggelige og snille som du sier, hvorfor skjer da dette i Sverige?

Vil dette skje i bydelen der jeg bor, som i 2010 hadde 40,9% innvandrere, kan jeg komme til deg og be om erstatning fordi jeg har blitt jaget vekk fra mitt eget hjem?

Etter det jeg har hørt var at mange tyskere som var her i krigen var vennlige mennekser, ikke det samme som at vi ville ha de her.
    Sammenligningen med en okkupasjonsmakt, kombinert med dine påstander om at "den norske befolkningen utsettes for voldtekt, ran, innbrudd og mord, gjør at jeg dropper lengre debatt om dette tema med deg. Når du i tillegg hevder å stole mer på egen tro, enn på SSB, da holder det for min del. Du har nok ganger i denne tråden vist din imbesile og kvalme uforstandighet, jeg tru'kke jeg finner det formålstjenelig å dra denne lengre.

Honkey

S

Smorte24

Gjest
    Honkey-Chateau skrev:
    Smorte24 skrev:

Sammenligningen med en okkupasjonsmakt, kombinert med dine påstander om at "den norske befolkningen utsettes for voldtekt, ran, innbrudd og mord, gjør at jeg dropper lengre debatt om dette tema med deg. Når du i tillegg hevder å stole mer på egen tro, enn på SSB, da holder det for min del. Du har nok ganger i denne tråden vist din imbesile og kvalme uforstandighet, jeg tru'kke jeg finner det formålstjenelig å dra denne lengre.

Honkey
    Påstander?

Det finnes nok av beviser at det er nettopp disse som står bak mesteparten av disse hendelsene.

Du mener at vi skla stole på SSB som bommet til de grader med innvandringen.

http://blogg.nho.no/blog/ssb-og-tull-med-tall/

Jeg skjønner at du trekker deg i diskusjonen, for det er helt greit at en del nordmenn får en mye værre hverdag for å tillfridstille deg og resten av de som vil ha denne innvandringen,

rumath

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Antall liker
    228
    Norge har forpliktelser, forpliktelser til å vurdere alle som søker asyl i Norge, og gi de enten opphold, eller avslag. Det er ikke en "quick fix" på å begrense hvor mange som kommer til Norge og søker asyl. Det er helt klart mange som prøver lykken, som ikke har en god sak å søke asyl på, men hvordan tenker du at man skal sortere?
    Det nytter selvsagt ikke, så man er nødt til å behandle alle søknader individuelt. Dette er tids- og ressurskrevende, men en oppgave rike og fredelige land må påregne å få.
    Norge har en restriktiv asylpolitikk. Tanken er at den Norske asylpolitikken ikke skal være spesiellt verre eller bedre enn øvrige land i norden, ettersom det bare vil belaste våre naboer.

Alle som får avslag, anker nesten uten unntak. Det å få prøvd saksbehandlingen en annen gang er en viktig sikkerhet i en rettsstat.

Når man har fått et avslag, så er arbeides det med nå har jeg forstått, å innføre meldeplikt, slik at vi vet hvor asylsøkerne oppholder seg.

Kriminelle handlinger bør man ikke tolerere av asylsøkere, og Norsk straffelovgivning bør heller ikke gjelde her. Utvisning med umiddelbar virkning bør være regelen. (Assistert, selv om det er krevende)

Norske borgere, selv om de ikke er født i Norge, skal ha samme rettigheter som andre. Man kan ikke kaste ut statsborgere etter eget forgodtbefinnende.

Høres dette ut som en snillistisk politikk?

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    rumath skrev:
    Norge har forpliktelser, forpliktelser til å vurdere alle som søker asyl i Norge, og gi de enten opphold, eller avslag. Det er ikke en "quick fix" på å begrense hvor mange som kommer til Norge og søker asyl. Det er helt klart mange som prøver lykken, som ikke har en god sak å søke asyl på, men hvordan tenker du at man skal sortere?
    Det nytter selvsagt ikke, så man er nødt til å behandle alle søknader individuelt. Dette er tids- og ressurskrevende, men en oppgave rike og fredelige land må påregne å få.
    Norge har en restriktiv asylpolitikk. Tanken er at den Norske asylpolitikken ikke skal være spesiellt verre eller bedre enn øvrige land i norden, ettersom det bare vil belaste våre naboer.

Alle som får avslag, anker nesten uten unntak. Det å få prøvd saksbehandlingen en annen gang er en viktig sikkerhet i en rettsstat.

Når man har fått et avslag, så er arbeides det med nå har jeg forstått, å innføre meldeplikt, slik at vi vet hvor asylsøkerne oppholder seg.

Kriminelle handlinger bør man ikke tolerere av asylsøkere, og Norsk straffelovgivning bør heller ikke gjelde her. Utvisning med umiddelbar virkning bør være regelen. (Assistert, selv om det er krevende)

Norske borgere, selv om de ikke er født i Norge, skal ha samme rettigheter som andre. Man kan ikke kaste ut statsborgere etter eget forgodtbefinnende.

Høres dette ut som en snillistisk politikk?
    Nope, dette er ryddig. Faktum er at vi er et av de mer restriktive land mht innvandringsspørsmål, utfordringen er at vi ikke alltid følger opp eget regelverk. Og når folk har gruppetenking som sitt mantra, så skilles det ikke mellom folk som er her enten inkognito eller på turistvisum, og folk som har lovlig, varig opphold her. Selvsagt tiltrekker et land som vårt en lang rekke kriminelle miljøer, og de søker stort sett ikke asyl, de har en helt annen agenda. Dessverre vil Politi og rettssystem stort sett bli hengende etter i en slik utvikling, men det er vel tegn som tyder på at visse deler av politietaten bør styrkes, sånn at vi har så mye styring vi kan på økende organisert virksomhet. Men dette har i prinsipp lite å gjøre med våre forpliktelser overfor flyktninger etc.

Honkey

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.330
    Torget vurderinger
    1
    Honkey-Chateau skrev:
    Om vi nå, for diskusjonens skyld, sier at jeg er enig i at afrikanere ikke passer inn her, og at vi ikke skulle tatt i mot dem, hvordan rettferdiggjør dette kollektiv avstraffelse av afrikanere? Det er dette jeg ikke skjønner. Hvorfor skal det være straffbart at jeg ikke liker dem? Og om jeg forfølger den tanken, sett at jeg ikke liker Frp'ere, hvorfor skal jeg ikke da kunne straffe dem også?

Honkey
    Når det gjelder muslimer så er det ofte dem selv som regner seg som gruppe. Derfor blir det noe malplassert når man beskylder kritikere for å skjære alle over èn kam.
    Det var ganske illustrerende når Aftenposten (tror jeg det var) bringte nyheten om at Cohen (Borat) skulle lage film der han bla gjør narr av Saddam Hussein så var det muslimer som følte seg krenket på debattsidene fordi Saddam var muslim. For oss i vesten tenker vi på Saddam som en diktator og individ først og fremst; folks religiøse tilhørighet er som regel irrelevant for oss. Vi er individfokusert; mange muslimer er muslimer først og fremst og individer sekundært. Da må de finne seg i generaliseringer...
    Mer urovekkende er det imidlertid at enkelte tydeligvis mener at det å være muslim gjør det utilatelig å gjøre narr av vedkommende. Hvilket menneskesyn som ligger bak en slik tankegang bør sette hele rasismedebatten i et annet lys....

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Voff skrev:
    Honkey-Chateau skrev:
    Om vi nå, for diskusjonens skyld, sier at jeg er enig i at afrikanere ikke passer inn her, og at vi ikke skulle tatt i mot dem, hvordan rettferdiggjør dette kollektiv avstraffelse av afrikanere? Det er dette jeg ikke skjønner. Hvorfor skal det være straffbart at jeg ikke liker dem? Og om jeg forfølger den tanken, sett at jeg ikke liker Frp'ere, hvorfor skal jeg ikke da kunne straffe dem også?

Honkey
    Når det gjelder muslimer så er det ofte dem selv som regner seg som gruppe. Derfor blir det noe malplassert når man beskylder kritikere for å skjære alle over èn kam.
    Det var ganske illustrerende når Aftenposten (tror jeg det var) bringte nyheten om at Cohen (Borat) skulle lage film der han bla gjør narr av Saddam Hussein så var det muslimer som følte seg krenket på debattsidene fordi Saddam var muslim. For oss i vesten tenker vi på Saddam som en diktator og individ først og fremst; folks religiøse tilhørighet er som regel irrelevant for oss. Vi er individfokusert; mange muslimer er muslimer først og fremst og individer sekundært. Da må de finne seg i generaliseringer...
    Mer urovekkende er det imidlertid at enkelte tydeligvis mener at det å være muslim gjør det utilatelig å gjøre narr av vedkommende. Hvilket menneskesyn som ligger bak en slik tankegang bør sette hele rasismedebatten i et annet lys....
    Gruppetenkere finnes i alle lag av befolkningen, men også de er enkeltpersoner. Det er ikke noen som har enerett på enfoldighet. "Oss og dem"-synet på verden er en katastrofe. Religiøs og annen fantisme likeså. Men vi tømmer bare bensin på bålet ved å ramle ned på det nivået der.
    Men er i grunn stort sett enig i det ovenstående.

Honkey

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.587
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Et totalt usmakelig innlegg er fjernet. Dere vet sikkert selv hva det gjelder. Dette er ikke dagen og tiden for å komme med slikt.

EDIT: Flere innlegg er fjernet. Noen måtte fjernes selv om de ikke strider med noe som helst.
    EDIT2: Ser ut som innlegger ikke gir seg. Dette er kanskje det mest lavmål jeg har opplevd i mine år som medlem på HFS. Tråden vurderes stengt, men holdes åpen fremdeles.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.357
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    bambadoo skrev:
    Et totalt usmakelig innlegg er fjernet. Dere vet sikkert selv hva det gjelder. Dette er ikke dagen og tiden for å komme med slikt.

EDIT: Flere innlegg er fjernet. Noen måtte fjernes selv om de ikke strider med noe som helst.
    EDIT2: Ser ut som innlegger ikke gir seg. Dette er kanskje det mest lavmål jeg har opplevd i mine år som medlem på HFS. Tråden vurderes stengt, men holdes åpen fremdeles.

Attaboy.

mvh

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.069
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Foreslår at vi slipper inn 3000 kvoteflyktninger. Da slår vi to fluer i en smekk, alle politikerne som sier de vil bygge et åpnere samfunn får vist at de mener det + at det vil virke som en bra straff og ganske preventivt for for andre som tenker i samme baner. Så får gjerningsmannen for min del i tillegg gjerne sone sine 21 i en low security avdeling uten særlig overvåkning sammen med B-gjengen og en håndfull albanere.

S

Slubbert

Gjest
    bambadoo skrev:
    Det har vært mye lavmål fra den kanten, men dette tar nok kaka ja.

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    Man får nesten ikke mene noe om kabler (flere tråder/innlegg stengt), men når man bruker sin demokratiske rett, og påpeker hvor farlig Frp kan være for Norge!! Da er det plutselig ingen demokratisk styrenøkkel her inne på HFS?

Det forsvarer overhodet ikke hva som har skjedd i Oslo og på Utøya, men dette er vel bare starten på et samfunn der flere tyr til ytterligheter, for å bli hørt!!!

I Oslo gir Oslo Kommune bort leiligheter nesten gratis til kommende landsmenn, mens de som bodde der fra før av (etniske Nordmenn), har fått husleieøkninger på over 300 % i løpet av et par år, eller rett og slett blir kastet ut av hjemmene sine. De kaller det gjengsleie, eller markedsleie!!!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.656
    Torget vurderinger
    0
    Ok! La oss si at FrP bør, må og skal holdes ansvarlig for handlingene til et tidligere medlem. En som forlot partiet, muligens fordi han syntes de var for snille i innvandringspolitikken, i 2007 etter sist å ha betalt kontigent for 2006. Det er da 4-5 år siden. Dere som synes dette er FrPs ansvar, kan dere svare på hvor mange år etter utmeldelse fra et politisk parti, dette partiet skal være ansvarlige for sitt x-medlems gjerninger?

Nå synes det som om det i visse ( små ) deler av HFS er en viss konsensus for at FrP og Siv må gjøres ansvarlig for dette. La meg da stille spørsmål om hvordan dere da ser på Frimurerordenen der han faktisk fortsatt er medlem? ( Han blir vel ekskludert i løpet av kort tid, men likevel? ) Eller den katolske kirken der han etter sigende også er medlem? Skal alle katolikker og frimurere holdes ansvarlige? Eller gjelder slikt ansvar kun for FrP?

Til slutt vil jeg bare påpeke at han også er norsk statsborger, er da alle med statsborgerskapet ansvarlige? Inkludert dere selv?

Stemmer det at de var flere om dette kan det muligens finnes en eller annen form for organisasjon rundt ham. Hvis så, kan det muligens finnes noen som kan holdes medansvarlige. men selv om det finnes medansvarlige så minsker ikke dette denne mannens skyld på noen som helst måte!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.080
    Torget vurderinger
    1
    Når vi nå har denne tragedien ferskt i minne; Frp har aldri ønsket slike medlemmer med slike ekstrem-holdninger velkommen.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Det er ingen nyhet at Frp har høyreekstremister i partiet. Huske dere ikke Hedstrøm fra Østfold? Han gikk på nazi-møter samtidig som han var et ledende medlem av partiet.

Slik blir det med et parti som spiller på fremmedhat, grums og lettvinte politiske løsninger.

Siw Jensen tar selvfølgelig avstand fra dette, og det er all grunn til å tro på henne i den saken.

Frp bør ta et oppgjør med sin egen ideologi, og hva overforenklet, fordummende politisk retorikk gjør med samfunnet og den politiske debatten, og ikke minst med unge og umodne menneskers tankegang.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.069
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Gjest skrev:
    Det er ingen nyhet at Frp har høyreekstremister i partiet. Huske dere ikke Hedstrøm fra Østfold? Han gikk på nazi-møter samtidig som han var et ledende medlem av partiet.

Slik blir det med et parti som spiller på fremmedhat, grums og lettvinte politiske løsninger.

Siw Jensen tar selvfølgelig avstand fra dette, og det er all grunn til å tro på henne i den saken.

Frp bør ta et oppgjør med sin egen ideologi, og hva overforenklet, fordummende politisk retorikk gjør med samfunnet og den politiske debatten, og ikke minst med unge og umodne menneskers tankegang.
    Som jeg skulle sagt det selv. Og trukket opp noen tydelige grenser for nåværende medlemmer mtp hvor den berømmelige streken går. Problemet deres er bare at Per Sandberg et al er gode å ha når meningsmålingene butter.

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.733
    Torget vurderinger
    1
    Siv Jensen var en av de første som ble bedt om kommentar, rett etter at bomben smalt i fredag ettermiddag. Det var på det tidspunktet man tenkte "Islamsk terror", og journalisten håpet kanskje på en spissformulering.
    Hun svarte imidlertid, fornuftig nok, at situasjonen ikke var den rette til å score billige politiske poenger.

Kanskje noe å ta inn over seg?

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel ingen overraskelse at et parti med klar og streng innvandringspolitikk vil tiltrekke seg folk med rasistiske meninger. Dette kan man ikke skylde partiet for.

Faktumet er jo at AP har gjennomført mye FrP innvandringspolitikk i de seneste årene. Politikk som de tidligere har angrepet og kalt rasistisk har de utført i det stille. Desverre så kan det virke som om det er behov for det.

Når det er sagt så synes jeg FrP har mye å lære på hvordan de kommuniserer sitt budskap. Men det er ikke alltid så lett å skille mellom det de faktisk har uttalt og hvordan det blir presentert i media.

V

vredensgnag

Gjest
    Vi har å gjøre med en gjerningsmann som underkjente den norske kirken, fordi den var altfor liberal og fordi den åpnet opp for fremmedkulturelle - han kalte seg konservativ kristen for å markere avstand fra Den norske kirken.

Og han underkjente FrP, fordi han følte partiet ikke tok klare nok standpunkt mot det multikulturelle - noe som endte med at han meldte seg ut av partiet.

Her skal man ikke legge noe på FrPs dørstokk. Denne mannen er en lovløs.

Tanken bak en nasjonsdannelse er at de som inngår denne ønsker å føle seg trygge i forhold til hverandre. De er blitt enige om felles spilleregler, og om måter å avklare stridigheter på der man ikke tyr til vold og ufred.
    Anders Berheim Breivik stilte seg utenfor denne pakten, og gikk til angrep på dem som trodde seg beskyttet av den. En avskyelig udåd.

Dette handler ikke om FrP. Selv om jeg personlig er uenig med partiet, så opplever jeg at det ønsker å arbeide innenfor nasjonspakten, og innenfor dens vilkår. Det var en ramme som Breivik ikke aksepterte.

Da Herodes ga påbud om å drepe alle førstefødte begikk han en udåd som gikk i alle etterslekters minnebok. Det Breivik gjorde på Utøya er en like ondskapsfull gjerning, i en kategori som får andre og bedre mennesker til å søke sammen i sterke forbund, får å verne seg mot slike utysker.

Vi bør alle gjøre en bedre innsats for å forstå hvor skjørt og verneverdig et sant demokrati er, et der enhver som følger spillereglene alltid kan føle seg trygg.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.739
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hadde det vært en idé å la denne tråden hvile en stund, og heller åpne den igjen da den tragedien hadde kommet litt mer på avstand? Så kunne man kanskje få litt færre irrasjonelle innlegg her?

S

Slubbert

Gjest
    Fr.p skandale - igjen og igjen og igjen.

Jeg satt og skrev et innlegg i aktuelle tråd da den ble låst, og siden jeg hadde noen meninger om diskusjonen som jeg gjerne ville få ut starter jeg en ny. Om de slås sammen eller innlegget slettes får være det samme, jeg vil bare få det sagt.

1. Anders Behring Breivik hadde sterk formuleringsevne, sofistikerte politiske meninger og tilkjennega utstrakt kunnskap om politisk idéhistorie, å påstå at han er et produkt av "lettvint populistisk retorikk" er en ufarliggjøring ingen er tjent med.

2. Å koble hans handlinger til partipolitikk eller politiske partier er ikke bare særs usmakelig, men også særs antidemokratisk. FrP er et opposisjonsparti, dels et protestparti. Hvis det å være i opposisjon til det bestående skal likestilles med å være en psykopatisk massemorder, så bærer det helt galt avsted. Det er legitimt å være misfornøyd med de styrende krefter uten å skulle assosieres med handlinger som gårdagens, hvis ikke er demokratiet dødt.

3. "Guilt by association" er noe mange beskylder FrP og andre innvandringskritikere for å utnytte i forhold til muslimer, nå (og gang på gang forøvrig) brukes nøyaktig samme type retorikk av de selv. Det var noen en gang som sa ett eller annet om bjelken i eget øye, men er man narcissistisk nok (eller dum nok) så skjønner man det vel neppe.

4. Det er endel troll og rasshøl som avslører seg selv i denne tråden, og som imo burde kastes på hue og ræva ut av forumet.

That is all.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.080
    Torget vurderinger
    1
    Situasjonen nasjonalt er betent. Mennesker er blitt drept i fredstid i Norge i massiv skala vi aldri har sett i Norge over noen få timer. Nasjonen er rammet -ungdommer fra hele landet er drept og kjemper for sine liv pga. skadene de fikk. Flere vil dø av skadene de er påført. Andre vil leve lemlestet fysisk, og psykisk. Vi er alle i sjokk og sorg.

Vi holder råden stengt inntil videre for å roe ned situasjonen og gi folk tid. Vi skal ikke ha noen heksejakt her der politikere og legitime politiske partier ansvarliggjøres og gjøres til hat-objekter. Ekstremister finnes på alle politiske og religiøse fløyer. Mennesker med forskrudde synspunkter og fylt av hat og forakt. Vi er bedre enn dem. La oss vise verden det.

bjornh, moderator

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.080
    Torget vurderinger
    1
    Vi gjenåpner denne tråden igjen, siden diskusjonen rundt Frp er i full gang i "terror tråden" som omhandler de tragiske og forødende hendelser i og rundt 22.07.2011.

http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,59545.0.html

Jeg vil oppfordre dere å holde et saklig nivå, unngå demonisering. Hat-budskap og person-angrep vil ikke tolereres.

bjornh, moderator

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    Har nettopp lest vår korrupte hovedstad av Erling Folkvord, og oppfordrer alle til å gjøre det samme!!!

Skal vi virkelig ha sånne politikere etter kommunevalget også?

Det er H og Frp politikere, som går igjen i hele boken med fullt navn, og ikke 10 millioner kroner (skattefritt) hadde fått undertegnede til noen gang å stemme på disse to partiene!

HåkonN

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    0
    f skrev:
    Har nettopp lest vår korrupte hovedstad av Erling Folkvord, og oppfordrer alle til å gjøre det samme!!!

Det er H og Frp politikere, som går igjen i hele boken med fullt navn, og ikke 10 millioner kroner (skattefritt) hadde fått undertegnede til noen gang å stemme på disse to partiene!
    Linselusen og kommunisten Folkvord har ikke så mye troverdighet i mine øyne. Å navngi personer i oposisjonen som kriminelle, personer som ikke er dømt for det de blir beskyldt for, i en bok rett før et valg lukter det litt av. Hvorfor ikke bare levere en anmeldelse?

Aftenposten skrev:
    Likevel vil Folkvords bok trolig bli møtt med flere skuldertrekk enn indignasjon. Det har forfatteren det meste av skylden for selv, fordi han kleber korrupsjon til nesten alt han forakter i Oslo kommune. Det er ikke lite.

I Folkvords verden får korrupsjon stå som overskrift for inhabilitet, dumskap, sløsing, sviktende tilsynsrutiner, mistenksomme vennskapsbånd mellom rikfolk og Høyre-folk og en kommuneforvaltning som i sak etter sak gjør skam på kravet om meroffentlighet.

Alt dette iblandes en god dose etterpåklokskap og personsjikane.

Høyres Per-Kristian Foss får for eksempel korrupsjonsanklager hengende over seg etter å ha deltatt på bursdagsfeiring for investor Atle Brynestad, som i 2002 tjente noen lettvinte millioner på et tomtesalg som Oslo kommune hadde lagt til rette for.

Slik blir straffbare forhold, dårlig saksbehandling, manglende innsyn, politisk inkompetanse og rene spekulasjoner rasket sammen til en hardtslående, og delvis ubegrunnet, påstand om at du og jeg lever i en gjennomkorrupt hovedstad.
    http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/article4158823.ece

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    44.530
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    f skrev:

Folkvord ser spøkelser på høylys dag. Synd, ettersom han av og til gjør god nytte for seg som møkkagraver. Her vanner han bare ut sin egen troverdighet ved å kalle alt og alle "korrupte".

Du ser selvsagt at den siste setningen din antyder at din egen stemme kunne vært til salgs hvis et av de andre partiene tilbyr deg "riktig" pris? Korrupt, vil jeg kalle det. ;)

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    Det står ikke en eneste ting i den boka, som ikke er troverdig, eller bevist!

Jobber (har jobbet) med en del meget stygge saker, som muligens kommer frem i lyset etter hvert, men vil ikke gå noe nærmere inn på det akkurat nå, men JA det er politikere innen partiene H og Frp som er gjengangere der også!

Dere kan jo søke på taxi i arkivet til Aftenposten og VG så vil dere forstå alt så mye bedre!

HåkonN

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    0
    f skrev:
    Noen konkrete eksempler for oss som ikke ønsker å sponse kommunisten?

Tenker du kanskje på Midtåsen saken. Hvor mange ble dømt igjen?

f skrev:
    Jobber (har jobbet) med en del meget stygge saker, som muligens kommer frem i lyset etter hvert, men vil ikke gå noe nærmere inn på det akkurat nå, men JA det er politikere innen partiene H og Frp som er gjengangere der også!
    Hvorfor vil du ikke gå inn på det? Ingen som er dømt/anmeldt for det heller?

f skrev:
    Dere kan jo søke på taxi i arkivet til Aftenposten og VG så vil dere forstå alt så mye bedre!
    "Taxi" ga meg resultater som Dr. Bombay / Calcutta (Taxi Taxi Taxi). Hva skal vi se etter?

Registrerer forøvrig at du ikke ønsker og/eller har noe svar på spørsmålet mitt.

N

Nifelheim

Gjest
    HåkonN skrev:
    f skrev:

f skrev:

f skrev:
    "Taxi" ga meg resultater som Dr. Bombay / Calcutta (Taxi Taxi Taxi). Hva skal vi se etter?

Registrerer forøvrig at du ikke ønsker og/eller har noe svar på spørsmålet mitt.
    Vi har noe som heter bibliotek. Du kan gå og låne boka der. Da slipper du å sponse noen som helst.

HåkonN

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    0
    Nifelheim skrev:
    Vi har noe som heter bibliotek. Du kan gå og låne boka der. Da slipper du å sponse noen som helst.
    Det er mange bøker som er verdt å bruke tiden sin på, jeg frykter at boken til denne høylytte kommunisten ikke er blant de.

Ingen vil heller debattere innholdet i det åpne rom, og det forteller meg egentlig nok. :)

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Erling Folkvord en av de som avslørte korrupsjonssaken med Hans Svelland (sentral høyrepolitiker på 80 tallet). Vi skal ikke avskrive Folkvord uten videre.

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    HåkonN skrev:
    f skrev:

f skrev:

f skrev:

Du skal kun søke på taxi i arkivet til Aftenposten og VG!!!

HåkonN

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.11.2007
    Antall liker
    0
    f skrev:
    Du skal kun søke på taxi i arkivet til Aftenposten og VG!!!
    Ja, den det var et resultat fra VG lista. Lærte noe om Bryan Ferry, en taxi raner fra Drøbak og en fotballspiller som ble tvunget til å ta taxi var en av de andre svarene.

Nå gidder jeg ikke gjøre mer research basert på dine kryptiske svar og manglende evne til å svare på mine spørsmål. Hans Svelland fant jeg heller ingenting på annet enn at han hevder å ha gått av som følge av terror trusler.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn