Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    tjn

    Gjest
    Det vet vi vel ikke men vi må for all del ikke utelukke det, selv om det er dette partiets første prioritet; å kvitte seg med det "svake", siste sortering som du kaller det, og det som de ikke ønsker. Så hvis dette fortsetter så kan de kvitte seg med seg selv da? Men jeg blir litt betenkt; det er en stor prosent av Norges befolkning som stemmer/sympatiserer med disse "bygde forbryterene"....


    Men de er da litt herlige også da; så nettopp et intervju med en partikollega av den omtalte, han snakket varmt om ekskludering men håpet folk hadde evnen til å skille politikk og denne personlige tragedien.....
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    En personlig tragedie for den stakkars polititikeren ?
    Frp lever i sin egen verden når det gjelder hva som er personlige tragedier og lovbrudd. Kan virke som kvinnesynet er ganske så konsekvent i partiet.
     
    A

    Akle

    Gjest
    Kjenner såvidt til karen, nyheten forundret ikke meg nevneverdig for å si det slik.

    Heia Telemark!
     
    T

    tjn

    Gjest
    En personlig tragedie for den stakkars polititikeren ?
    Frp lever i sin egen verden når det gjelder hva som er personlige tragedier og lovbrudd. Kan virke som kvinnesynet er ganske så konsekvent i partiet.
    Han siktet ikke til kvinnen for å si det slik...
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Viser bare at FrP'ere er som folk flest.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.723
    Antall liker
    486
    Mener du at folk flest bruker amfetamin og vbanker og voldtar eksene sine?
    Kanskje det er slik BB er, og at han vil normalisere det.
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Ja, slik er jeg. Nå konverterer jeg til islam.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Dette begynner å bli underholdende.
    At 50 % av gjerningsmenn meldt for voldtekt i Oslo har ikke-vestlig bakgrunn og at 20 % av overgriperne er fra Midtøsten og 20 % er fra Afrika, hvorav overgripere fra Irak og Somalia er de største gruppene, det er bare tilfeldigheter og må for all del ikke føre til stigmatisering.
    Irakiske gjerningsmenn er overrepresentert med mer enn 700 %, mens for den afrikanske befolkningen er overrepresentasjonen godt over 400 %.

    Og så drar man frem EN mann fra Frp og stempler hele partiet...

    Og dette er gjengen som ALLTID skal bagatellisere det når en voldtekt er begått av en utlending, man får rasiststempel bare for å nevne det.
    Om dere synes at alle Frp-ere er så dumme så vil jeg bare påpeke at det er ikke særlig fint å snakke stygt om de mindre begavede...
     
    T

    tjn

    Gjest
    Dette begynner å bli underholdende.
    At 50 % av gjerningsmenn meldt for voldtekt i Oslo har ikke-vestlig bakgrunn og at  20 % av overgriperne er fra Midtøsten og 20 % er fra Afrika, hvorav overgripere fra Irak og Somalia er de største gruppene, det er bare tilfeldigheter og må for all del ikke føre til stigmatisering.
    Irakiske gjerningsmenn er overrepresentert med mer enn 700 %, mens for den afrikanske befolkningen er overrepresentasjonen godt over 400 %.

    Og så drar man frem EN mann fra Frp og stempler hele partiet...

    Og dette er gjengen som ALLTID skal bagatellisere det når en voldtekt er begått av en utlending, man får rasiststempel bare for å nevne det.
    Om dere synes at alle Frp-ere er så dumme så vil jeg bare påpeke at det er ikke særlig fint å snakke stygt om de mindre begavede...  
    Det er jo derfor FrP er så store som de er blitt; at noen som er litt mørkere gjør et eller annet lovstridig, når en hvit Fr.P`er fra utkanten gjør det samme er det en personlig tragedie. Kanskje det ikke er særlig fint å snakke stygt om mindre begavede FrP`ere, men det er lidderlig gøy. Og så er det så mange av dem at vi kommer til å ha det gøy lenge, for de kommer selv til å sørge for at vi har noe å snakke om.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Dette begynner å bli underholdende.
    At 50 % av gjerningsmenn meldt for voldtekt i Oslo har ikke-vestlig bakgrunn og at  20 % av overgriperne er fra Midtøsten og 20 % er fra Afrika, hvorav overgripere fra Irak og Somalia er de største gruppene, det er bare tilfeldigheter og må for all del ikke føre til stigmatisering.
    Irakiske gjerningsmenn er overrepresentert med mer enn 700 %, mens for den afrikanske befolkningen er overrepresentasjonen godt over 400 %.

    Og så drar man frem EN mann fra Frp og stempler hele partiet...

    Og dette er gjengen som ALLTID skal bagatellisere det når en voldtekt er begått av en utlending, man får rasiststempel bare for å nevne det.
    Om dere synes at alle Frp-ere er så dumme så vil jeg bare påpeke at det er ikke særlig fint å snakke stygt om de mindre begavede...  

    He-he ;)

    Og hvorfor i all verden opplyses cikke partipolitisk tilhørighet for alle lovbrytere? "SP-mann tatt for råkjøring med traktor i fylla" eller "AP-medlem skjøt vilt rundt seg med vannpistol" (eller hva det var)


    Mvh. RS
     
    T

    tjn

    Gjest
      He-he ;)

     Og hvorfor i all verden opplyses cikke partipolitisk tilhørighet for alle lovbrytere? "SP-mann tatt for råkjøring med traktor i fylla" eller "AP-medlem skjøt vilt rundt seg med vannpistol" (eller hva det var)


      Mvh.  RS
    ...eller muslimsk buss sjåfør kjørte av veien...muslimsk drosjeeier snøt på skatten...Jeg tror det er fordi at folk flest (hørt den før..?) forventer at folk som melder seg frivillig til verv i politikken for å gjøre en innsats for folk og fedreland holder sin sti ren, nå er jo disse også mennesker (som om det er en unnskyldning god nok...) og derfor havner enkelte opp i situasjoner innimellom som oftest er selvforskyldte, og igjen veldig ofte, er dette representanter for Fraskrevspartiet. I tillegg har vi har en såpass lavpanna presse slik at dette alltid er "gode nyheter" og god underholdning, spesielt for de som ikke sympatiserer med partiet til den personen det gjelder.
     
    M

    maestro

    Gjest
    Det ser ut som Gjest har et privat korstog på gang. Er du virkelig så usikker på deg selv at du må bruke alle alledninger til å rakke ned på FrP??
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.723
    Antall liker
    486
    Nei, jeg er så sikker på dette partiets kvaliteter at jeg velger å la andre ta del i det.
     
    M

    maestro

    Gjest
    Nei, jeg er så sikker på dette partiets kvaliteter at jeg velger å la andre ta del i det.
    Det greier vi da veldig fint å ordne selv uten din hjelp!
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.723
    Antall liker
    486
    Tror ikke det. Noen er usikre på dette partiet, og tror det er seriøst.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Hva driver du med gjest? Dette er det man kaller stigmatisering når det er snakk om andre grupper som ser ut til å utpeke seg i negativ retning, stigmatisering er noe av det verste man kan bedrive i dette landet...fy for skam.
     

    Ramses

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.02.2007
    Innlegg
    629
    Antall liker
    22
    Nå er det jo politisk riktig å ta avstand fra det Frp gjør og mener, det har det forsåvidt
    vært så lenge partiet har eksistert. Jeg skal ikke gå i forsvar for noen, men jaggu kom-
    mer det mye rart fra andre politiske grupperinger også.
    Frp har sikkert ikke så mye i regjering å gjøre, men for å si det slik; dersom SV får forny-
    et tillit når nåværende periode utløper vil jeg bli meget forbauset.
    For snakk om å vise seg inkompetente.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.723
    Antall liker
    486
    Hva driver du med gjest? Dette er det man kaller stigmatisering når det er snakk om andre grupper som ser ut til å utpeke seg i negativ retning, stigmatisering er noe av det verste man kan bedrive i dette landet...fy for skam.
    Ha, ha, -ja å stigmatisere Fr.p er lett. For det første så er det ingen som driver med mere stigmatisering enn Fr.p selv, og for det andre så havner de stadig i media pga egne lederes lovbrudd eller flauser. Jeg trenger bare å legge inn en link, så ser alle hva de har gjort. Kom ikke med den at alle andre har like mange lovbrytere eller tullinger.
     

    JohnBender

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Innlegg
    319
    Antall liker
    0
    Hva driver du med gjest? Dette er det man kaller stigmatisering når det er snakk om andre grupper som ser ut til å utpeke seg i negativ retning, stigmatisering er noe av det verste man kan bedrive i dette landet...fy for skam.
    Ehh.. du hiver inn stigmatiseringskortet ser jeg.. du... - nei, glem det..
     

    bber

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    20
    Siv Jensen er åpenbart en av landets dyktigste politikere. FrPs politikk er overhodet ikke ekstrem, rasistisk eller udemokratisk. Partiet gjenspeiler på en god måte tanker og holdninger som er vanlige blant folk i Norge. Det er naturligvis legitimt å være uenig med dem, men skittkastingen i denne tråden virker tøvete og infantil.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.723
    Antall liker
    486
    Ha ha

    Det er bare linker jeg legger inn. Trenger ikke si mere da...
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Jeg blir nok ikke å stemme FrP ved neste valg.
    Jeg vil jo ikke være medskyldig i voldtekt.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Hva er stigmatisering?
    Er ikke det når jeg blir forbannet over at en muslim nede i midtøsten brenner norsk flagg og dermed trur jeg at alle muslimer brenner norske flagg?
    Mange hær som sier det ja, at alle muslimer er ikke sånn.

    Men hvis en FRP `er slår, da er alle FRP`ere sånn.
    Det synes å være holdninga blant mange hær på sentralen.

    Jeg finner det snodig.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Hva er stigmatisering?
    Er ikke det når jeg blir forbannet over at en muslim nede i midtøsten brenner norsk flagg og dermed trur jeg at alle muslimer brenner norske flagg?
    Mange hær som sier det ja, at alle muslimer er ikke sånn.

    Men hvis en FRP `er slår, da er alle FRP`ere sånn.
    Det synes å være holdninga blant mange hær på sentralen.

    Jeg finner det snodig.
    Jeg er helt enig i at Frp som gruppe blir stigmatisert, og at dette er uheldig.

    Det som er rart er at på tross av dette så er det tilsynelatende _enkelte_ Frp-sympatisører som med stor letthet stigmatiserer andre grupper samtidig som de selv klager over å bli stigmatisert. I mine øyne så var dette en teknikk som nærmest ble oppfunnet av Carl I. Når man den ene dagen kan gå rasistisk ut og slå hardt ned på alle svake grupper, for den neste dag nærmest klynkende kan gå ut i VG og be om sympati for at alle er så slemme med Carl I (og han fikk sympati, det er det verste av alt).

    Smak på hvordan det er å bli karakterisert som "Dum, Se&Hør-lesende, billig svensk flesk spisende, campingvogn-kjørende Nordmann med nisselue og uten utdanning", og tenk så hvordan det er for verdens muslimer å bli satt i samme bås som de ti-talls personene som gjennomførte terror-angrepet på USA.

    -k
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.459
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er helt enig i at Frp som gruppe blir stigmatisert, og at dette er uheldig.

    Det som er rart er at på tross av dette så er det tilsynelatende _enkelte_ Frp-sympatisører som med stor letthet stigmatiserer andre grupper samtidig som de selv klager over å bli stigmatisert. I mine øyne så var dette en teknikk som nærmest ble oppfunnet av Carl I. Når man den ene dagen kan gå rasistisk ut og slå hardt ned på alle svake grupper, for den neste dag nærmest klynkende kan gå ut i VG og be om sympati for at alle er så slemme med Carl I (og han fikk sympati, det er det verste av alt).

    Smak på hvordan det er å bli karakterisert som "Dum, Se&Hør-lesende, billig svensk flesk spisende, campingvogn-kjørende Nordmann med nisselue og uten utdanning", og tenk så hvordan det er for verdens muslimer å bli satt i samme bås som de ti-talls personene som gjennomførte terror-angrepet på USA.

    -k
    Jeg har forståelse og sympati for deler av FRPs politikk, på langt nær alt ! Men uansett så kjenner jeg meg IKKE igjen i beskrivelsen din !


    Leser IKKE Se & Hør, pføy for svineri !! :mad:
    Spiser IKKE billig svensk flesk, handler kjøtt i Finland ( billigere. ) ! ;D
    Har IKKE campingvogn, skulle gjerne hatt bobil ! :D
    Har IKKE nisselue, men jeg har russisk kossakk lue i pels ! ;)
    Har faktisk høyere utdanning ! :eek:

    Betyr det at jeg ikke får lov å stemme FRP hvis jeg i et annfall av febervillelse skulle få lyst til å gjøre det ? ??? ;D
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Jeg er helt enig i at Frp som gruppe blir stigmatisert, og at dette er uheldig.

    Det som er rart er at på tross av dette så er det tilsynelatende _enkelte_ Frp-sympatisører som med stor letthet stigmatiserer andre grupper samtidig som de selv klager over å bli stigmatisert. I mine øyne så var dette en teknikk som nærmest ble oppfunnet av Carl I. Når man den ene dagen kan gå rasistisk ut og slå hardt ned på alle svake grupper, for den neste dag nærmest klynkende kan gå ut i VG og be om sympati for at alle er så slemme med Carl I (og han fikk sympati, det er det verste av alt).

    -k
    Her i ligger nok årsaken til at det virker mer naturlig å stigmatisere denne gruppen. Det er en viktig del av partiets politikk å stigmatisere andre folkegrupper for å oppnå politisk gevinst (innvandrere, samer, arbeidsledige, alenemødre, trygdede, nordlenninger, muslimer, arabere, kommunister, sosialister, kommunalt ansatte, farforeningsmedlemmer, etc. etc.). Når man selv stigmatiserer disse gruppene er det fåfengt å samtidig sutre over at dette slår tilbake.

    Dessuten er det mange forskjellige grunner til at folk ender opp som FrPere. Dårlig oppvekst, mangelfull utdannelse, sykdom, bitterhet, misunnelse, uheldig valg av venner, familieforhold, ideologi eller fandeivoldskhet er bare noen eksempler. :-*
     
    M

    maestro

    Gjest
    Dessuten er det mange forskjellige grunner til at folk ender opp som FrPere. Dårlig oppvekst, mangelfull utdannelse, sykdom, bitterhet, misunnelse, uheldig valg av venner, familieforhold, ideologi eller fandeivoldskhet er bare noen eksempler. :-*
    Hva med sunn fornuft?
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Ehh.. du hiver inn stigmatiseringskortet ser jeg.. du... - nei, glem det..
    Neida. jeg føler ingen stigmatisering, jeg synes bare det er morsomt hvordan mange klarer å gå på seg selv i døren med et kjempesmell og ikke engang oppdage det. Tyder på tjukk skalle kanskje..? ;)
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Dessuten er det mange forskjellige grunner til at folk ender opp som FrPere. Dårlig oppvekst, mangelfull utdannelse, sykdom, bitterhet, misunnelse, uheldig valg av venner, familieforhold, ideologi eller fandeivoldskhet er bare noen eksempler. :-*
    Du får det til å høres ut som FRP`er er en sykdom?
    Eller kanksje en mangel eller handikap?
    Ja, ja deg om det.
    Mange utalelser og holdninger jeg er uenig i her.
    Men jeg gidder ikke kaste bort tid på å diskutere det.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Her i ligger nok årsaken til at det virker mer naturlig å stigmatisere denne gruppen.
    Som diskusjonen vel viser så har det liten hensikt å stigmatisere en gruppe bare på bakgrunn av det du ser som stigmatisering fra deres side. Da er man egentlig like langt...

    Spiralis:
    På samme måte som du ikke leser Se&Rør så finnes det kanskje en musllim eller to som ikke støttet angrepet 9/11. Kanskje han har sterke motforestillinger mot vesten eller Bush eller noe annet. Det betyr ikke at han liker å bli satt i bås med terrorister på samme måte som du ikke liker å bli satt i bås med Se&Hør-leserne (ooops, stigmatiserte jeg dem nå?)

    -k
     
    S

    Stipilo

    Gjest
    På samme måte som du ikke leser Se&Rør så finnes det kanskje en musllim eller to som ikke støttet (...) terrorister.
    Da er det på tide at de legger handling bak påstått gode intensjoner; ingen hindrer dem i å kutte ut støtte til Al-Quaida, forkaste Sharia-basert lovgivning, velge bort diktaturstyrer, omfavne sekulær lov, droppe sekterisk vold og folkemord, begrense støtte til omreisende militsgrupper og ta samfunnsstrukturelle skritt fra det 12. til det 21. århundre. Tvert om oppfordres det til stadighet. 90% av alle muslimer som drepes i konflikt drepes av andre muslimer, ikke av o'store Satan vesten. Og det broderlige muslimske samholdet; hvor var det når tsunamien slo over Indonesia? Saudi-Arabia, Bahrain og Brunei har plenty av penger, allikevel kom hjelpen nesten utelukkende fra vesten. Til alle progressive, demokratisk innstilte, "på linje med menneskerettigheter, frihet og sekulær statskonstitusjon" - innstilte muslimer i midtøsten: Vi skeptikere venter på handling, få ut finger'n. Dere vet hvordan dere kan bevise oss feil. Ballen ligger der, på tide å spille.
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    Overrasker det i det hele tatt noen at denne fløyen av politikk presterer annet enn skandaler?

    Styre samfunnet vårt, skrev en her. La oss for ALL del håpe at frp ALDRI kommer til å styre noe som helst, annet enn i verste fall ca et kvarter før kabinettspørsmålet er stilt!
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Her i ligger nok årsaken til at det virker mer naturlig å stigmatisere denne gruppen. Det er en viktig del av partiets politikk å stigmatisere andre folkegrupper for å oppnå politisk gevinst (innvandrere, samer, arbeidsledige, alenemødre, trygdede, nordlenninger, muslimer, arabere, kommunister, sosialister, kommunalt ansatte, farforeningsmedlemmer, etc. etc.). Når man selv stigmatiserer disse gruppene er det fåfengt å samtidig sutre over at dette slår tilbake.

    Dessuten er det mange forskjellige grunner til at folk ender opp som FrPere. Dårlig oppvekst, mangelfull utdannelse, sykdom, bitterhet, misunnelse, uheldig valg av venner, familieforhold, ideologi eller fandeivoldskhet er bare noen eksempler. :-*
    Sliter du med fordommer kjære deg..?
    Hvor får du alt dette fra, har du bare veldig god fantasi??
    Når jeg ser meg om her inne, og ellers i samfunnet, må jeg si at det virker på meg som Frp-velgerne er minst like godt utdannet, minst like oppegående og intelligente som resten av dere, og langt i fra de sykeste eller bitreste, og det er heller ingenting som tyder på at de har hatt en dårlig oppvekst, dårlige venner, eller lignende.

    At Frp stigmatiserer mer enn andre kan jeg heller ikke se. Det er bare enkelte som har klart å få et delvis ufortjent stempel som svake grupper som stadig er ute og skriker høyt om stigmatisering.
    Om en gruppe viser seg å komme dårlig ut på en eller annen statistikk, så får de tåle å få høre om det, hva i alle dager er vitsen med å skyve alle fakta under teppet, hvem i alle dager tjener på det??
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Da er det på tide at de legger handling bak påstått gode intensjoner; ingen hindrer dem i å kutte ut støtte til Al-Quaida, forkaste Sharia-basert lovgivning, velge bort diktaturstyrer, omfavne sekulær lov, droppe sekterisk vold og folkemord, begrense støtte til omreisende militsgrupper og ta samfunnsstrukturelle skritt fra det 12. til det 21. århundre. Tvert om oppfordres det til stadighet. 90% av alle muslimer som drepes i konflikt drepes av andre muslimer, ikke av o'store Satan vesten. Og det broderlige muslimske samholdet; hvor var det når tsunamien slo over Indonesia? Saudi-Arabia, Bahrain og Brunei har plenty av penger, allikevel kom hjelpen nesten utelukkende fra vesten. Til alle progressive, demokratisk innstilte, "på linje med menneskerettigheter, frihet og sekulær statskonstitusjon" - innstilte muslimer i midtøsten: Vi skeptikere venter på handling, få ut finger'n. Dere vet hvordan dere kan bevise oss feil. Ballen ligger der, på tide å spille.
    Da krever jeg på samme måte umiddelbart at alle Frp-ere står fram i anti-rasistiske demonstrasjoner. Dere som gruppe kan ikke leve med stempelet som frememdfiendtlig, og på samme måte som deg krever jeg aktive benektelser fra hver enkelt, ellers går jeg bare ut ifra at stereotypen stemmer.

    Ser du noen paralleller?

    Ingen hindrer "dem" i å kutte ut støtte til Al Qaida er like logisk gyldig som at Ingen hindrer "dem" (Frp) i å kutte sine bånd til Vigrid. Greier du ikke å se at Frp som gruppe blir stigmatisert, og muslimer som gruppe blir stigmatisert, og at det er like lite fruktig i begge tilfeller??

    -k
     
    M

    maestro

    Gjest
    Da krever jeg på samme måte umiddelbart at alle Frp-ere står fram i anti-rasistiske demonstrasjoner.-k
    Tør jeg spørre når du gikk i demonstrasjonstog sist?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn