Politikk, religion og samfunn Fr.p skandale - igjen og igjen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    Her kommer bare sitater, da dette kan bli noe langt!!!

Morgenen etter ble Jan Wiborg funnet på bakken utenfor hotellet Cab inn etter et fall fra fjerde etasje. Vinduet i hans hotell-værelse var knust. Han var helt naken, og hadde kutt av glass på rygg, og armer. Klokken 0745 ble han erklært død på frederikesberg Hospital.

Til tross for omstendigheten ble kriminalpolitiet aldri trukket inn i etterforskningen?

Vitner i hotellet forteller at de ved kl. 0600-tiden ble vekket av blant annet lyden av knust glass. Først over en time senere hørte hotellgjestene lyden av noe som traff broleggingen i båkgården. De som kikket ut fikk se en mann, helt naken ligge i en forvridd stilling på ryggen med hodet vendt fra hotellet? Politiets viktigste holdepunkt for at dette var et selvmord, var at en nabo ikke hadde sett andre i hotellrommet?

Til brennpunkt NRK , har hun uttalt senere at hun sto i et rom der hun ikke hadde utsikt til hotelrommet?

Han hadde også tatt en saltomotale i luften?

Det østligste vinduet var knust og det var blot på glassrestene? Å knuse et vindu med to lags isolerglass slaik at får kutt på armer og til og med på ryggen, for deretter vente en time for man kaster seg ut baklengs i naken tilstand, er midtest talt en besynderlig fremgansmåte?

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    397
    Fr.p skandale - igjen og igjen!

Dette har da vel vært en katastrofe siden starten, troverdigheten sin ødela de vel på syttitallet når de fremmet forslag om å selge rettighetene til oljeressursen i norsk eie for lommerusk.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.732
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    el_mariachi skrev:
    , troverdigheten sin ødela de vel på syttitallet når de fremmet forslag om å selge rettighetene til oljeressursen i norsk eie for lommerusk.
    Vel - da kan du kanskje fortelle hvordan man får oljeinntekter i dag da....
    Det hadde vært greit om du i den sammenheng også gav litt informasjon om "systemet som gir staten inntekter" har vært uforandret!

Påstanden din kan vitne om relativt mangefull forståelse for hvordan den norske stat forvalter "oljerikdommen".

mvh
    OMF

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    Det ble i ettertid både i Danske og Norske politikretser snakket om at dette måtte dreie seg om et drap!

Det ble heller aldri foretatt en obduksjon av liket?

Dokumentmappen var søkk borte, men det andre han hadde med seg som f.eks et nøkleknippe, lommeboka og 150 D.kr., men ingen annen bagasje, eller toalett saker sier de pårørende?

Han hadde heller ikke nevnt denne turen til andre pårørende?

For han handlet det mye mere om et valg hvor flyplassen skulle ligge . Dette handlet om om vårt demokrati og grunnlegende krav til redlighet, faglig uavhengig og avklaring om ansvarsforholdet mellom departementet og Stortinget!!!

Han ville bevise hvem som sto bak, og ville også ha sin oppreisning i denne saken!

I et brev til statsminister G. H. Bruntland 17 sept. 1992 beskriver han sitt forhold til den politisk/Adm. ledelse innenfor samferdselssektoren, som en risikofaktor, for meg som person. Det er videre ikke noe å skjule at denne saken har ruinert mitt Norkske liv på grunn av den saksbehandlingen som har funnet sted. Han skriver også at han føler at denne saken går på livet løs!

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    Om Jan Fredrik Wiborgs død er et selvmord, er det åpenbart at han er presset til å ta sitt eget liv. Som presten uttrykte det i begravelsen.<<<<Jan Fredrik Wiborg ble malt i stykker av samfunnet>>>>

Norsk presse var taus om hele hendelsen!!!

De som jobbet sammen med J.F.W. på Hurum prosjektet reagerte sterkt. Det fantes nemlig grunner til å tro at noen kunne være interessert i Wiborgs død!

Han var heller aldri personlig opptatt av hvor flyplassen skulle ligge!

DEN POLITISKE SIDEN AV SAKEN INTERESSRTE HAM IKKE I BEGYNNELSEN, MEN NÅR HAN SÅ HVA SOM EGENTLIG FOREGIKK MED EN POLITISK TILSLØRING AV DE MISFORHOLDENE, OG FAGLIGE FORHOLDENE HAN HADDE OPPDAGET, SÅ MÅTTE HEN REAGERE.

Det går rykter om at J. F. W. hadde med seg dokumentmappen i sengen, ja han beveget seg aldri noe som helst sted uten denne mappen?

Var denne informasjonen så eksplosiv som Wiborg satt med, at både han og dokumentene måtte elimeneres?

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    Det som skjer før og etter er interne stridigheter i AP, og at H gjennomfører som sagt Gardermoem som hoved-flyplass!!!

Det ble bitre og nesten hatske tilstander, men Hurum ble vedtatt med fem stemmers overvekt!

Trafikkprognosene hadde jo allerede vist seg å være manipulerende etter politisk forgodtbefinnende!

Det ble fortalt i Stortinget at man ikke hadde noe valg?

Vedtaket kom som et politisk takras på AP- ledelsen. Det var jo ikke bare prestisje som var truet. Mektige interesser gjorde at vedtaket ikke kunne aksepteres. Flere Gardermoen-tilhengere kunne samme kveld bedyre: Vedtaket vil ikke bli stående. Vi kommer igjen. Blant dem var selveste samferdselsminister Kjell Borgen!

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    Dette vil jo også åpne for kommersielle muligheter i milliardklassen for dem som er i posisjon til å utnytte dem!

I realiteten ble regionalpolitikken og distriktsargumentet en dal av av en politisk strategi for å kunne fremme de reelle interessene som sto bak!

Forklaringen finner man ved a følge forløpet i saken, og studere det sett av planer som ligger til grunn for løftene om den regionale utbygging. Det viser seg at at disse fikk avgjørende betydning for utfallet da Gardermoen endelig falt på plass den 8 oktober 1992. Dette er to år før Jan Wilborgs død?

Det er ingen som kan tenke seg tenke seg hvor store særinteressene har vært på Gardermoen, og totalprisen får vi vel aldri heller, men hva hvis man måtte ta enda FLERE RUNDER om utgyggingen påardermoen?

Stopper her, men med håden på hjertet...HAR JEG OPPTRÅDT FREKT I DENNE SAKEN?

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Jeg synes du skriver saklig, men i feil tråd. Du kan jo lage en egen tråd.

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    Spiralis skrev:
    f skrev:
    Det er 11 år siden nå, men det er vel ennå noen av oss som husker Gardermoen og K. Opseth!!!

Det var faktisk en som hoppa ut fra et vindu i et hotel i Tyskland, og gjett om han hadde dårlig samvittighet!
    HEI NÅ FÅR DU FOR FAN TA DEG EN BOLLE!!!!!!

Det er slett ikke opplest og vedtatt at han "hoppet" grunnet dårlig samvittighet!!!!!!
    Muligens finner ettertiden beviser på at dette var et politisk mord!

MEN UANSETT ER DET GROVT AV DEG Å SLENGE SLIK DRITT OM EN SOM IKKE KAN FORSVARE SEG!

Denne saken kan/vet jeg endel om og du er fan så frekk når du kommer med slike insinuasjoner!

Forøvrig skjedde det ikke i Tyskland, men i Danmark. Så jeg forstår at du er veldig oppdatert og etterrettelig som kilde.

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    Her er grunnen, for at det ble lagt ut!

Kan dere andre være så snill å følge litt bedre med i trådene, før dere uttaler dere ???

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    f skrev:
    Det som skjer før og etter er interne stridigheter i AP, og at H gjennomfører som sagt Gardermoem som hoved-flyplass!!!

Det ble bitre og nesten hatske tilstander, men Hurum ble vedtatt med fem stemmers overvekt!

Trafikkprognosene hadde jo allerede vist seg å være manipulerende etter politisk forgodtbefinnende!

Det ble fortalt i Stortinget at man ikke hadde noe valg?

Vedtaket kom som et politisk takras på AP- ledelsen. Det var jo ikke bare prestisje som var truet. Mektige interesser gjorde at vedtaket ikke kunne aksepteres. Flere Gardermoen-tilhengere kunne samme kveld bedyre: Vedtaket vil ikke bli stående. Vi kommer igjen. Blant dem var selveste samferdselsminister Kjell Borgen!
    f skrev:
    Her er grunnen, for at det ble lagt ut!

Kan dere andre være så snill å følge litt bedre med i trådene, før dere uttaler dere ???
    Les igjennom innleggene dine før du poster. Noget usammenhengende

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Jeg synes ikke dette er en Fr.p-skandale, som denne tråden handler om.

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    Det er av ren nødvendighet, og meningen med å blande kortene på denne måten, er å bevise at det er ikke Frp sin politikk (var Norges nest største parti), som er/var god, men de andres parti innkompetanse, som Frp scorer høyt gjentatte ganger på!!!

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    Det var vel på denne tiden at Frp begynte sin egentlige fremmarsj i Norge?

De var vel egentlig bare et lite parti som hang seg på kranglinga mellom G. H. Bruntland og K. Willoch?

Her har både AP og H gjort en formel feil, de glemte at de hadde andre motstandere ???

Så klart at man har dratt det litt langt i varmen, men det finnes alltid en grunn for at opposisjonelle kan få score billige poeng!

Dette er vel også den egentlige grunnen, for at vi har fått de skandalene som Frp har stått for!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.656
    Torget vurderinger
    0
    Flinkgutt,

Det jeg reagerte på var at du i det første innlegget la det fram som om han tok sitt eget liv på grunn av dårlig samvittighet.

Jeg tror ikke han hadde noen grunn til å ha dårlig samvittighet, av årsaker som jeg ikke vil gå inn på her tror jeg heller ikke at han tok sitt eget liv.

Men dette har ikke mye med FrP å gjøre, så jeg heller mot å være enig med de som mener det er "feil tråd" for denne saken.

lydbjørn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Antall liker
    50
    Sted
    Oslo
    Da er "vi" med andre ord et offer for en gedigen missforståelse, og tar min del av skylda for det ;)

Er litt usikker på om man ikke kan flette inn fakta i andre tråder, Gardermoen innleggene (fra boka) viser jo helt klart og tydelig hvordan systemet fungerer, eller ikke fungerer!

Som sagt tidligere, har et alt for stort politikerforakt, og kanskje man bare burde lukke øynene/ørene!

Når det gjelder det med ørene, så vil jo uheldigvis hobbyen vår bli helt borte ;)

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    397
    OMF skrev:
    el_mariachi skrev:
    , troverdigheten sin ødela de vel på syttitallet når de fremmet forslag om å selge rettighetene til oljeressursen i norsk eie for lommerusk.
    Det hadde vært greit om du i den sammenheng også gav litt informasjon om "systemet som gir staten inntekter" har vært uforandret!

Påstanden din kan vitne om relativt mangefull forståelse for hvordan den norske stat forvalter "oljerikdommen".

mvh
    OMF
    Vet ikke om vi snakker om det samme her nå?

Poenget mitt er at de ville avhende hele stasen for en slik og ingenting.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.732
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    el_mariachi skrev:
    OMF skrev:
    el_mariachi skrev:

mvh
    OMF

Vel....dette er jo litt mer komplisert enn som så....

Man kan kanskje si litt om setting også...det var vel ikke så fryktelig mye etter at en næringsminister hadde tilbudt seg å "drikke all oljen som ble funnet i nordsjøen"...

FrP hadde et prinsippielt standpunkt - at staten ikke skulle drive næringsvirksomhet...der har jo de fleste andre kommet etter og i Nrodsjøen finnes det ikke lengre statlige oljeselskaper - Saga, Hydro og Statoil er alle blitt privatisert.

Likefullt....dersom Frp forslo å selge " alle rettigheter, til all olje på alt norsk territorieum for evig tid med forpliktelse til å ikke beskatte inntektene" - så er jeg enig at det var dumt. Men jeg tror ikke det var det de foreslo....

Rettighetene til å utvinne oljen - som jeg mener det var FrP ønsket å selge/auksjonere - blir i dag tildelt gratis til oljeselskapene.

Man kan i grunn høste av oljerikdommen på mange måter:
    - salg av rettigheter. Det mener jeg man gjør i blant annet USA og Canada. Her byr oljesleskapene på rettighetene til utvinne olje - og her betales det store summer for rettighetene. Et slikt system overføre risikoen til oljeselskapene. Noe som muligens ikke er spesiellt gunstig mtp feks konjunkturer.
    - Royalties - Staten tar en prosentandel av salgsinntektene - dette tror jeg man har gjort i Nederland. Denne ordningen gir fremdeles oljeselskapene risikoen, samt at det gir veldig høy "oljeskatt" ved lav oljepris, mens oljeskatten blir lav ved høy oljepris.
    - ekstra skatt - dette er den norske modellen slik den er i dag (Men den har blitt nedret flere ganger). Oljeselskapene har en ekstra skatt på 50% som gjør at de betaler 78% skatt på overskuddet. I en slik modell er det staten som tar risikoen.

Jeg kjenner ikke til dette så veldig godt, og det kan godt tenkes at jeg er litt unøyaktig i det jeg skriver - poenget er at den norske oljerikdommen slik vi kjenner den i dag, har veldig lite med hvordan man foreslo å forvalte dette for snart 40 år siden!

Når oljeprisen falt og man ønsket større leteaktivitiet i nordsjøen på 80 tallet endre man skattesystemet slik at skatten ble negativ. Kort fortalt så fikk man mer enn 1 krone skattefradrag for 1 krone brukt til oljeleting.

En "grunnprinsipp" for beskanting av slike ressurser er at et prosjekt som er lønnsomt før skatt også bør være lønnsomt etter skatt. Der faller Royalties vekk og også rettighetsauksjoner. Den norske modellen med skattlegging av overskuddet og ikke salg av rettigheter er bra! men det har ikke vært slik hele tiden - og forholdene var noe helt annet på den tiden du har hentet sitat ditt.

Mvh
    OMF

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.656
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    :eek: Han serverer det til stadighet på sølvfat til motstanderne sine.

Der intet er har selv keiseren tapt sin rett! ;D ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    baluba skrev:
    Nifelheim skrev:
    Vi har eksemplifisert retorikken brukt av FrP og Tybring-Gjedde.

Per Willy Amundsen har også vært godt frempå:

Kilde = Indregard sin blogg
    :eek: Han serverer det til stadighet på sølvfat til motstanderne sine.
    Spørs om den ikke er manipulert.

http://www.t-a.no/ntb/innenriks/article172005.ece
    Ingenting i den artikkelen som tyder på det, men den viser at Amundsen prisverdig nok tar ansvar og fjerner sin kanal for galningenes raljeringer. Noe som er lett å forstå når vi leser de reaksjonene han fikk på statusen som vises i forrige innlegg. Maken til usmakeligheter skal det godt gjøres å finne.

Utrolig at enkelte etterspør regjeringen allerede klokken 17.11, og hevder at den er handlingslammet. Det er noe som skiller de kloke fra de dumme, at de ikke løper til nærmeste mikrofon og øser av seg. De tenker seg litt om først, noe som spesielt i denne saken har vist seg å være klokt.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.656
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    Utrolig at enkelte etterspør regjeringen allerede klokken 17.11, og hevder at den er handlingslammet. Det er noe som skiller de kloke fra de dumme, at de ikke løper til nærmeste mikrofon og øser av seg. De tenker seg litt om først, noe som spesielt i denne saken har vist seg å være klokt.

I en slik situasjon skal ledelsen LEDE, ikke drive med pressekonferanse der svarene uansett ville blitt "vet ikke" på det aller meste.

Stasministeren er en representant for oss alle! Han, sammen med kongehuset symboliserer NASJONEN NORGE, det er derfor umåtelig viktig å sørge for at han er trygg!! Før du dytter en slik person foran kameraer og eller mikrofoner må man ha en viss avklaring på situasjonen. Det eneste jeg ser som klart må være en sikkerhetsglipp er at kronprinsen ikke var "tatt hånd om" tidligere, der må nok rutinene ses på.

Vi er blitt hysteriske på dette med informasjon, hvis et fly får tekniske problemer så det oppstår forsinkelser er det jo slik at publikum og media øyeblikkelig står og maser om INFORMASJON! Og Fru Jensen og Herr Hansen får spalteplass i hovedstadsavisene eller på TV2 med kritikk mot SAS/Norwegian for at det tok "MINST EN HALV TIME FØR VI FIKK VITE NOE!" Javel hva så?? "Noen" måtte da se på flyet først og så vurdere "hva, hvor og hvor lang tid" før noen kunne komme fram til et svar det går an å "informere" til publikum.

Det samme her, en bombe smeller i byen. Da drar man hjem, man foretar en opptelling/innsamling av "sine" og begynner iversettelsen av relevante "Contingency Plans"! Man setter seg i allefall ikke ned og venter på at NOEN ANDRE skal ta styring for egne familie?? Gjør man vel? For dere har vel alle "Contingency Plans", just in case? Ikke det nei......... Vel regjeringen, forsvaret og det øvrige statsapparatet har det garantert, og jeg skal love dere at pressebriefs med statsministeren ikke er punkt nr1. Det er akkurat som ved brann hjemme, da følger man den "branndrillen" man har trent familien til å følge. Få folk i sikkerhet, varsle brannvesenet, skaffe seg oversikt, prøve å slukke med egne midler, hvis mulig berge de helt uersattelige verdiene i henhold til den prioriterte listen man har satt opp for lenge siden. Når man har gjort alt man kan og brannen er slukket, DA ringer man til svigermor, IKKE FØR!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke så logisk for de som lever for å kritisere regjeringen. Vi vil alltid plages av at folk som ikke har noen innsikt er de som brøler høyest i slike situasjoner. Kunnskapsløshet i kombinasjon med en iver etter å videreformidle den er ikke så morsomt i så alvorlige tider som dette, dessverre.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.656
    Torget vurderinger
    0
    baluba skrev:
    Kunnskapsløshet i kombinasjon med en iver etter å videreformidle den
    Ser ikke noe "copyright" på den så den stjæler jeg til senere bruk!! ;D ;D

el_mariachi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    397
    OMF skrev:
    el_mariachi skrev:
    OMF skrev:
    el_mariachi skrev:

mvh
    OMF

Vel....dette er jo litt mer komplisert enn som så....

Man kan kanskje si litt om setting også...det var vel ikke så fryktelig mye etter at en næringsminister hadde tilbudt seg å "drikke all oljen som ble funnet i nordsjøen"...

FrP hadde et prinsippielt standpunkt - at staten ikke skulle drive næringsvirksomhet...der har jo de fleste andre kommet etter og i Nrodsjøen finnes det ikke lengre statlige oljeselskaper - Saga, Hydro og Statoil er alle blitt privatisert.

Likefullt....dersom Frp forslo å selge " alle rettigheter, til all olje på alt norsk territorieum for evig tid med forpliktelse til å ikke beskatte inntektene" - så er jeg enig at det var dumt. Men jeg tror ikke det var det de foreslo....

Rettighetene til å utvinne oljen - som jeg mener det var FrP ønsket å selge/auksjonere - blir i dag tildelt gratis til oljeselskapene.

Man kan i grunn høste av oljerikdommen på mange måter:
    - salg av rettigheter. Det mener jeg man gjør i blant annet USA og Canada. Her byr oljesleskapene på rettighetene til utvinne olje - og her betales det store summer for rettighetene. Et slikt system overføre risikoen til oljeselskapene. Noe som muligens ikke er spesiellt gunstig mtp feks konjunkturer.
    - Royalties - Staten tar en prosentandel av salgsinntektene - dette tror jeg man har gjort i Nederland. Denne ordningen gir fremdeles oljeselskapene risikoen, samt at det gir veldig høy "oljeskatt" ved lav oljepris, mens oljeskatten blir lav ved høy oljepris.
    - ekstra skatt - dette er den norske modellen slik den er i dag (Men den har blitt nedret flere ganger). Oljeselskapene har en ekstra skatt på 50% som gjør at de betaler 78% skatt på overskuddet. I en slik modell er det staten som tar risikoen.

Jeg kjenner ikke til dette så veldig godt, og det kan godt tenkes at jeg er litt unøyaktig i det jeg skriver - poenget er at den norske oljerikdommen slik vi kjenner den i dag, har veldig lite med hvordan man foreslo å forvalte dette for snart 40 år siden!

Når oljeprisen falt og man ønsket større leteaktivitiet i nordsjøen på 80 tallet endre man skattesystemet slik at skatten ble negativ. Kort fortalt så fikk man mer enn 1 krone skattefradrag for 1 krone brukt til oljeleting.

En "grunnprinsipp" for beskanting av slike ressurser er at et prosjekt som er lønnsomt før skatt også bør være lønnsomt etter skatt. Der faller Royalties vekk og også rettighetsauksjoner. Den norske modellen med skattlegging av overskuddet og ikke salg av rettigheter er bra! men det har ikke vært slik hele tiden - og forholdene var noe helt annet på den tiden du har hentet sitat ditt.

Mvh
    OMF
    Tar poenget OMF, jeg lar det ligge herfra.

RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.738
    Torget vurderinger
    4
    Smart fyr han der...
    Lite lurt å gå ut sånn før fakta har kommet på bordet.
    Men jeg må innrømme at jeg var sikker på at dette var radikale muslimers verk i timene etter.
    Noen av disse grupperingene tok jo også på seg ansvaret....
    Så de vil nok svært gjerne bombe uskyldige i Norge om de får sjansen.
    Men jeg bare tenkte det, gikk ikke ut med det offentlig.
    Nu vil vel ingen har brydd seg med hva jeg mener, men han fyren her burde ha hold kjeft til fakta var på bordet.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    RJEL skrev:
    Men jeg må innrømme at jeg var sikker på at dette var radikale muslimers verk i timene etter.
    Alle trodde det, sier de noe annet så juger de så det renner.
    Muslimer i Oslo ble ganske lettet da de skjønte det var en etnisk nordmann.

N

Nifelheim

Gjest
    Tor Nado skrev:
    RJEL skrev:
    Sprøyt at alle trodde det. De aller fleste hadde døra åpen for at det var reaksjon fra Libya etc, men ingen andre enn de som deg selv gikk rundt og hetsa mørkhudete.
    De andre, de fornuftige, ventet på mere informasjon. For alt hva de kunne vite så kunne det være en ala Timothy Mcveigh. Noe det viste seg å være.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Nifelheim skrev:
    Tor Nado skrev:
    RJEL skrev:
    Sprøyt at alle trodde det. De aller fleste hadde døra åpen for at det var reaksjon fra Libya etc, men ingen andre enn de som deg selv gikk rundt og hetsa mørkhudete.
    De andre, de fornuftige, ventet på mere informasjon. For alt hva de kunne vite så kunne det være en ala Timothy Mcveigh. Noe det viste seg å være.
    dream on. jeg snakket med 40-50 mennesker rett etter eksplosjonen, ingen trodde noe annet enn det som var logisk.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.616
    Tor Nado skrev:
    Ikke så merkelig det, etter at mobben hadde begynt å våkne. Hvorfor tror du man gikk ut med navn og bilde så fort som man gjorde?

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Pink_Panther skrev:
    Tor Nado skrev:
    Ikke så merkelig det, etter at mobben hadde begynt å våkne. Hvorfor tror du man gikk ut med navn og bilde så fort som man gjorde?
    Sannsynlig for å klargjøre at det var en nordmnn og ikke en AP velger.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.616
    Tor Nado skrev:
    Pink_Panther skrev:
    Tor Nado skrev:
    Sannsynlig for å klargjøre at det var en nordmnn og ikke en AP velger.
    Pisspreik.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn