Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Om det det fungerer for alle kan jeg ikke svare på så lenge jeg ikke har testa den selv, tror også uten å vite det at en unit kan bli for liten til et komplett anlegg, men man kanskje trenger flere eller større modeller, å da blir det jo veldig dyrt, uansett om det skulle vise seg at det virker så er det jo ikke for alle , tror de som kjøper sånne produkter, virkelig ikke har noen problemer med strømforsyning eller støy men de søker neste step for å hente ut kanskje det siste ,, hva vet jeg ? det er jo det tweaks handler om :)
    Joda, det handler om tweaks. Beste tweaken jeg kommer på og mener er den beste noensinne er, tomt hus lite naboer og pils. Du skal opp i noen astronomiske summer for å slå det gitt imo. Og effekt pr krone kan være helt rått.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke om jeg vil gi respekt til folk som hopper ut fra tiende etasje for å finne mer ut om hvordan møte med bakken blir.
    Det pleier å gi´ 2 kommentarer.
    1. Når dem hopper ut, si´r de "Avvv, dette går aldrig godt"
    2. Når dem er halvveis nede: "Inntil videre går det da veldig godt"..... sjeldent man hør´ noe mer´ 😁
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.927
    Antall liker
    2.174
    Regner med du kontakter Importør for hjemlån ,:rolleyes: og kommer med en mere seriøs tilbakemelding av produktet, du gjør innrykk av å være engasjert , dvs rette person(y)
    Blei mye halloi dette ! Kommer nok ikke til å kontakte importøren. Som jeg har påpekt, produkter som prøver å løse problem som ikke fins og til en hysterisk pris. Seriøse produkter derimot er noe helt annet. Joda, pris er et hovedpoeng i denne tråden som omhandler, nettopp - the quacks. Jeg, for trygghets skyld, benytter anerkjent vitenskap som en viktig rettesnor i livet, også i mine valg av maskiner som skal behandle elektriske signaler. Jeg er svært enkel også på det området.

    Tro og vitenskap er som kjent to inkommensurable verdisett.

    Dr.E

    1626638234408.png
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Joda, det handler om tweaks. Beste tweaken jeg kommer på og mener er den beste noensinne er, tomt hus lite naboer og pils. Du skal opp i noen astronomiske summer for å slå det gitt imo. Og effekt pr krone kan være helt rått.
    Du er selfølgelig på Vil spor du vet med andre or ikke hva TWEAKS, er :confused:
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Er det ikke hokus pokus å heksebrygg da? Er jo det du forsvarer mye oppigjennom her :)
    Nei, du tar selvfølgelig Feil , hva forsvarer jeg ? har jo ikke omtalte produkt , du må jo selfølgelig dokumentere det du eventuelt har problemer med , ikke jeg, jeg har jo ikke problemer :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Her er en morsom en. Og den er utsolgt!
    Den var jo kjemoegøy.
    Synd denne også var utsolgt, hadde vært greit å bytte ut klutene mine fra Biltema.
    Synes lyden har vært litt kjedelig etter jeg brukte dem.

    Norsk navn på denne må vel bli "Klang-kluten"? 😅
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Pris er ikke vesentlig her, før man dømmer noe nedenom og under må man vel kanskje ha prøvd det først i stede for og bare jabbe i vei
    Kanskje du må prøve for å vite, men jeg er i stand til å si at det er null mulighet for at en UPS til 270k, for bruk i et stereoanlegg, er verdt pengene. Prisen er absurd, jeg trenger ikke prøve den for å se det.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Den var jo kjemoegøy.
    Synd denne også var utsolgt, hadde vært greit å bytte ut klutene mine fra Biltema.
    Synes lyden har vært litt kjedelig etter jeg brukte dem.

    Norsk navn på denne må vel bli "Klang-kluten"? 😅
    Den der er totalt udenfor enhver fornuft.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Strohmtank høres ut som Quatsch, bygget av amatører for amatører som er dumme nok til å betale det hvite ut av øynene....maken....
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Kanskje du må prøve for å vite, men jeg er i stand til å si at det er null mulighet for at en UPS til 270k, for bruk i et stereoanlegg, er verdt pengene. Prisen er absurd, jeg trenger ikke prøve den for å se det.
    Selfølgelig er du i stand til å si at det at det er bare Tull, du er jo selfølgelig over gjennomsnittet av oss andre , og du har jo selvfølgelig testa produktet i en måned nå ,så du må jo ha rett, men for oss andre må vi jo bare håpe på på resultated av testen din med grundig tilbakemelding , Venter i spenning
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.204
    Antall liker
    3.549
    Torget vurderinger
    1
    Selfølgelig er du i stand til å si at det at det er bare Tull, du er jo selfølgelig over gjennomsnittet av oss andre , og du har jo selvfølgelig testa produktet i en måned nå ,så du må jo ha rett, men for oss andre må vi jo bare håpe på på resultated av testen din med grundig tilbakemelding , Venter i spenning
    Spennende å se hvilke tweaks du mener er bortkastet, og koster utav hvitøyet. :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.464
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Mye mas om å prøve selv, uansett hvor idiotisk tweaket er. Ble så lei, at jeg - indignert ut av ville helvete - skapte et eget tweak. Det er sikkert for noen "over the top" sånn at de ikke kommer til å prøve det, men synd for dem i så fall.
    Ideen er delvis inspirert av hifi-nudlene til @The Gunner. Men min egen kreasjon har mye bedre kontroll på retningen av magien (det er egentlig ikke magi, men trangsynte såkalte vitenskapsmenn kommer som vanlig til å dra det kortet) og med flere positive effekter i tillegg til det vi har hørt fra nudlene.

    Vi har i flere år slitt med temperaturutfordringene som kommer med rørforsterker på sommeren. Flere entusiaster har gått så langt at de har kjøpt "sommerforsterker" for å kunne nyte musikk også på sommeren. Babyer og badevann, helvitis fokking fokk og latterlig mye penger har vært kastet bort på dette, og nytelsen uteblir som vi alle vet.
    Selv om noen av oss har klart å svette oss igjennom mang en deilig lytteøkt for å nyte rørlyden, så har det ikke vært fullstendig lykke. Dessverre.
    Varmen gjør at noe av lydbildet stiger oppover, og det kan virke svært så unaturlig - og lite ønskelig - med Kari Bremnes oppå loftet i 2etg når alle vet ho skal sitte på fanget.

    Til produktet. Det kan se enkelt ut, og de endelige produktene som kommer for salg vil ha noen visuelle forbedringer for å please øyet like mye som det gjør øregangene. Men ikke la deg lure av utseendet, dette er velkjent teknologi som er benyttet som tilbehør til høyfjelssol, har holdt både soldater og astronauter varme gjennom årtier og har til og med vært benyttet av en og annen husmor.

    IMG_6392.JPG


    Produktet vist på bildet er en QuantumQuadFoil - som er tilpasset en kanal med fire utgangsrør. Ofte benyttet med EL34 og KT88, men kan benyttes på mange andre rørtyper. Som du ser er det kun litt av inngangsrørene som dekkes, dette har jeg og mine medarbeidere gjennom mange timers intensiv lytting funnet ut at kan ha en dramatisk effekt på lydbildet. Smårør er mer lettpåvirkelige og kan ikke behandles for kraftig. Anbefaler at du starter med rørene i friluft og så flytter QuantumQuadFoil (eller QuantumPairFoil, og selvfølgelig QuantumSoloFoil) 3/4 mm fremover med minst 50 timer lytting for å avdekke hva du liker best. Ja, du kan tro du hører effekter fullt ut etter 39 eller 47 timer, men forsøk har vist at det kreves 50 timer for å være helt sikker.
    Noen kunder har valgt å benytte to stk QuantumPairFoil i stedet for en QuantumQuadFoil og rapporterer om litt bedre separasjon av instrumentene og artister.
    Våre egne tester er ikke samsvarende, da vi mener å høre at bakgrunnen ikke er like sort når kanalen deles av to QuantumFoil, sannsynligvis slipper noe lys inn mellom. Men personlige preferanser er nettopp det, og vi anbefaler derfor at du prøver selv.

    Hva kan du forvente lydmessig?
    Det er hovedsakelig tre egenskaper som er lett å avdekke ved lytting.
    Første effekt er en begrensning av sommereffekten som gjør at lydbildet som stiger oppover, med QuantumFoil holdes alt på sin riktige plass som i et jerngrep. Varmen fra rørene stiger heller ikke like mye ut i rommet, som gir en mer behagelig - eller mindre svett om du vil - lydopplevelse.
    Andre effekt er en bedre sideveis kontroll på elementene i lydbildet, sammen med foran-bak-presisjon som er tidligere uhørt. Du vet ikke hva du har gått glipp av før denne opplevelsen treffer deg. På produktet er det kantene på sidene som skaper denne effekten. Høyden på disse kantene er forsket frem gjennom lytting, kombinert med vitenskap om kvantemekanikk.
    (At stavekontrollen på PC vil rette til kantemekanikk eller varmeteknikk forteller noe om hvor kort etablert vitenskap har kommet på dette feltet)
    Den tredje effekten er det vi har valgt å kalle "added varmth" som kommer fra tilbakeslagseffekten QuantumFoil sender ned i rørene igjen og skaper et betydelig løft i det som du kjenner som rørvarme i lyden. Denne effekten var så sensasjonell at en av medarbeiderne tok med seg QuantumQuadFoil hjem til sin svigerfar og la dem oppå hans effektforsterker fra beryktede Dynamic Presision.
    Konklusjonen var at svigerfarens anlegg for første gang var mulig å nyte musikk fra, og det kunne beskrives som å låte virkelig bra. Til transistor å være.

    Produksjonen er i gang, og vi gleder oss til å komme med flere nyheter gjennom sommeren.
    Vi er stolte og glade for å kunne bidra til å avskaffe sommerforsterkerne en gang for alle!

    IMG_6393.JPG
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.813
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Asbjørn, har du problemer ? jeg har ikke hørt det selv nei, men jeg skriver ikke shit om ting jeg ikke har hørt , som noen andre gjør her, jeg skriver også, at DU eller andre trenger ikke kjøpe det for å teste det du kan få det på Hjemlån å teste det ut så kan du selvfølgelig skrive det du synes om det etter du har testet det, GoT it ?
    Jeg ser hva du skriver, men problemstillingen som diskuteres i tråden er som påpekt hvorvidt det finnes noen tweaks som er så hinsides at ingen vil gå på dem. Svaret på det spørsmålet er åpenbart nei.

    Jeg tilbyr ikke gratis hjemlån av mine håndtegnede klistremerker. Kun mot kontant forskuddsbetaling, helst i bitcoin eller umerkede sedler. Siden du ser ut til å mene at disse klistremerkene også må testes av en selv før man kan mene noe om dem er det bare jeg selv som er berettiget til å mene noe om dem. (Har ikke solgt så veldig mange ennå.) Jeg påstår at de fungerer, og du mener at ingen har lov til å motsi meg uten å sende meg en halv million euro først. Du ser ikke et aldri så lite problem i den logikken?

    Kanskje vi skal vende på trådtittelen for din del: Hva skal til for at du (du, ja) skal mene at noe er så drøyt at det kan forkastes som bare tull uten å bruke tid og penger på å teste det først?
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    884
    Antall liker
    566
    Er det ikke lov til å gå imot folk som slenger ut ting de ikke har prøvd her i denne Tråden ? eller
    " Der er ikke enighed om, hvad begrebet intelligens indebærer.[hvor?][hvornår?] Typiske betydninger omfatter evnen til at lære eller evnen til at løse nye opgaver uden forhåndsviden om fremgangsmåden"

    Hvis man f.eks er uddannet indenfor elektronik, (eller bare har indsigt på hobbyplan) så kan man bruge sin intelligens. Jeg ved godt det kan være svært at forstå, hvis man er typen der tror på, at køber man eksotisk hifi/ eye fi til mange penge som reklamen eller producenten siger er det bedste. Jeg ved det kan være svært at acceptere at man er blevet snydt. HC Andersen skrev et eventyr som hedder Kejserens nye klæder, som beskriver det meget godt.
    Der findes den type hififreaks som forsøger at imponere sine kollegaer og familemedlemmer, ved at fortælle om hvor dyrt deres hifi er og hvilke vanvittige tweaks man har brugt penge på. Det virker bare ikke i denne her tråd!
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Mye mas om å prøve selv, uansett hvor idiotisk tweaket er. Ble så lei, at jeg - indignert ut av ville helvete - skapte et eget tweak. Det er sikkert for noen "over the top" sånn at de ikke kommer til å prøve det, men synd for dem i så fall.
    Ideen er delvis inspirert av hifi-nudlene til @The Gunner. Men min egen kreasjon har mye bedre kontroll på retningen av magien (det er egentlig ikke magi, men trangsynte såkalte vitenskapsmenn kommer som vanlig til å dra det kortet) og med flere positive effekter i tillegg til det vi har hørt fra nudlene.

    Vi har i flere år slitt med temperaturutfordringene som kommer med rørforsterker på sommeren. Flere entusiaster har gått så langt at de har kjøpt "sommerforsterker" for å kunne nyte musikk også på sommeren. Babyer og badevann, helvitis fokking fokk og latterlig mye penger har vært kastet bort på dette, og nytelsen uteblir som vi alle vet.
    Selv om noen av oss har klart å svette oss igjennom mang en deilig lytteøkt for å nyte rørlyden, så har det ikke vært fullstendig lykke. Dessverre.
    Varmen gjør at noe av lydbildet stiger oppover, og det kan virke svært så unaturlig - og lite ønskelig - med Kari Bremnes oppå loftet i 2etg når alle vet ho skal sitte på fanget.

    Til produktet. Det kan se enkelt ut, og de endelige produktene som kommer for salg vil ha noen visuelle forbedringer for å please øyet like mye som det gjør øregangene. Men ikke la deg lure av utseendet, dette er velkjent teknologi som er benyttet som tilbehør til høyfjelssol, har holdt både soldater og astronauter varme gjennom årtier og har til og med vært benyttet av en og annen husmor.

    Vis vedlegget 735136

    Produktet vist på bildet er en QuantumQuadFoil - som er tilpasset en kanal med fire utgangsrør. Ofte benyttet med EL34 og KT88, men kan benyttes på mange andre rørtyper. Som du ser er det kun litt av inngangsrørene som dekkes, dette har jeg og mine medarbeidere gjennom mange timers intensiv lytting funnet ut at kan ha en dramatisk effekt på lydbildet. Smårør er mer lettpåvirkelige og kan ikke behandles for kraftig. Anbefaler at du starter med rørene i friluft og så flytter QuantumQuadFoil (eller QuantumPairFoil, og selvfølgelig QuantumSoloFoil) 3/4 mm fremover med minst 50 timer lytting for å avdekke hva du liker best. Ja, du kan tro du hører effekter fullt ut etter 39 eller 47 timer, men forsøk har vist at det kreves 50 timer for å være helt sikker.
    Noen kunder har valgt å benytte to stk QuantumPairFoil i stedet for en QuantumQuadFoil og rapporterer om litt bedre separasjon av instrumentene og artister.
    Våre egne tester er ikke samsvarende, da vi mener å høre at bakgrunnen ikke er like sort når kanalen deles av to QuantumFoil, sannsynligvis slipper noe lys inn mellom. Men personlige preferanser er nettopp det, og vi anbefaler derfor at du prøver selv.

    Hva kan du forvente lydmessig?
    Det er hovedsakelig tre egenskaper som er lett å avdekke ved lytting.
    Første effekt er en begrensning av sommereffekten som gjør at lydbildet som stiger oppover, med QuantumFoil holdes alt på sin riktige plass som i et jerngrep. Varmen fra rørene stiger heller ikke like mye ut i rommet, som gir en mer behagelig - eller mindre svett om du vil - lydopplevelse.
    Andre effekt er en bedre sideveis kontroll på elementene i lydbildet, sammen med foran-bak-presisjon som er tidligere uhørt. Du vet ikke hva du har gått glipp av før denne opplevelsen treffer deg. På produktet er det kantene på sidene som skaper denne effekten. Høyden på disse kantene er forsket frem gjennom lytting, kombinert med vitenskap om kvantemekanikk.
    (At stavekontrollen på PC vil rette til kantemekanikk eller varmeteknikk forteller noe om hvor kort etablert vitenskap har kommet på dette feltet)
    Den tredje effekten er det vi har valgt å kalle "added varmth" som kommer fra tilbakeslagseffekten QuantumFoil sender ned i rørene igjen og skaper et betydelig løft i det som du kjenner som rørvarme i lyden. Denne effekten var så sensasjonell at en av medarbeiderne tok med seg QuantumQuadFoil hjem til sin svigerfar og la dem oppå hans effektforsterker fra beryktede Dynamic Presision.
    Konklusjonen var at svigerfarens anlegg for første gang var mulig å nyte musikk fra, og det kunne beskrives som å låte virkelig bra. Til transistor å være.

    Produksjonen er i gang, og vi gleder oss til å komme med flere nyheter gjennom sommeren.
    Vi er stolte og glade for å kunne bidra til å avskaffe sommerforsterkerne en gang for alle!

    Vis vedlegget 735146
    Fristende å legge på et par grillpølser der.
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Tjaa... jeg har et lager av alt fra 1000W til 15000W som parkerer Stromtank på enhver parameter og til langt lavere priser. Made In Japan. Any Questions?
    Ja men da har du jo løst alle Problemene , hva er problemet ditt
     
    U

    utgatt medlem 1034

    Gjest
    Jeg ser hva du skriver, men problemstillingen som diskuteres i tråden er som påpekt hvorvidt det finnes noen tweaks som er så hinsides at ingen vil gå på dem. Svaret på det spørsmålet er åpenbart nei.

    Jeg tilbyr ikke gratis hjemlån av mine håndtegnede klistremerker. Kun mot kontant forskuddsbetaling, helst i bitcoin eller umerkede sedler. Siden du ser ut til å mene at disse klistremerkene også må testes av en selv før man kan mene noe om dem er det bare jeg selv som er berettiget til å mene noe om dem. (Har ikke solgt så veldig mange ennå.) Jeg påstår at de fungerer, og du mener at ingen har lov til å motsi meg uten å sende meg en halv million euro først. Du ser ikke et aldri så lite problem i den logikken?

    Kanskje vi skal vende på trådtittelen for din del: Hva skal til for at du (du, ja) skal mene at noe er så drøyt at det kan forkastes som bare tull uten å bruke tid og penger på å teste det først?
    Asbjørn, du er selfølgelig på vildspor , jeg vet hva som diskuteres, i denne tråden , Klistermerkene dine må du gjerne ha for deg selv , hva vet jeg , kanskje ditt nye High end Produkt, synes du du har hatt mange gode inslag her på sentralen ,men det du presenterer nå er LAVMÅL,
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.813
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Asbjørn, du er selfølgelig på vildspor , jeg vet hva som diskuteres, i denne tråden , Klistermerkene dine må du gjerne ha for deg selv , hva vet jeg , kanskje ditt nye High end Produkt, synes du du har hatt mange gode inslag her på sentralen ,men det du presenterer nå er LAVMÅL,
    Det må du jo gjerne mene. Men jeg gjentar utfordringen til deg: Hva må til for at du skal mene at et produkt er bare tull og kan forkastes uten at man behøver å prøve det selv? Gi gjerne et eller fler eksempler.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Selfølgelig er du i stand til å si at det at det er bare Tull, du er jo selfølgelig over gjennomsnittet av oss andre ,
    Kanskje er det ikke nødvendig å være over gjennomsnittet for å si at dette er borderline svindel? Kanskje kan man til og med være under gjennomsnittet og fremdeles gjennomskue slike ting uten å faktisk "høre" de?

    og du har jo selvfølgelig testa produktet i en måned nå ,så du må jo ha rett, men for oss andre må vi jo bare håpe på på resultated av testen din med grundig tilbakemelding , Venter i spenning
    Nå må du følge med. Sa ikke jeg nettopp at jeg avfeide produktet UTEN å ha hørt det, så hva venter du egentlig på? Virker ikke som det kommer en test fra min side, gjør det vel?
     
    Sist redigert:

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Morsomt hvordan alle tar feil men du har rett, feil og på villspor.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Tweaks som er så over the top at ingen går på.
    Strøm rense produkt til flere 100! Tusen burde absolutt vært i den kategorien.
    Likevel er det noen som forsvarer et slikt tulle produkt???
    Un fucking believable:LOL:
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.485
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Om ikke flere 100k så en 50-60k som flere har lovpriset (selvsagt uten et eneste bevis)

    Unlike many power tweaks, the Equitech 1.5RQ does what it says: it delivers balanced/differential power to your equipment. Beyond that, lots of claims are made that simply are not objective. Our audio equipment doesn't feed AC mains to our speakers/headphones. Power is always converted to DC with lots of filtering before use. For this reason as you see, there is no improvement to be had. And at any rate, this box doesn't even clean up the AC signal in any significant way.
    Når det er sagt har jeg enda ikke sett et eneste audio strømprodukt som beviselig (som i etterprøvbare målinger) virkelig rydder opp i "driten".. Enten det gjelder strømnett, USB, nettverk etc..
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.277
    Antall liker
    34.813
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Om ikke flere 100k så en 50-60k som flere har lovpriset (selvsagt uten et eneste bevis)

    Når det er sagt har jeg enda ikke sett et eneste audio strømprodukt som beviselig (som i etterprøvbare målinger) virkelig rydder opp i "driten".. Enten det gjelder strømnett, USB, nettverk etc..
    Her passer det kanskje bra å minne om at norsk IT-nett er «balanced power» allerede i utgangspunktet. Alt EquiTech-tingen gjør er å omforme TN til IT-nett, uten å endre spenningen.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Ymir kommer vel med ett av sine massive strømrens innlegg snart .... ?
    Han prøver i alle fall å komme med en faktabasert forklaring på noe som egentlig er veldig komplisert. Men jeg vil tippe at strømleverandøren hans begynner å bli litt lei :ROFLMAO:
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.249
    Antall liker
    16.223
    Sted
    Østfold
    Lyttetester er i seg selv et problem. Dette skyldes flere viktige ting. For det første kan vi si alt om hva er produkt gjør, for eksempel med strømmen, uten å lytteteste det. Men når vi lyttetester det vil vi ikke kunne skille mellom forbedring og mer tilfeldig endring. For eksempel vil en lang tynn strømkabel forandre lyden i mange produkter, og i en del oppsett kan det være en heldig match fordi mange oppsett er fundamentalt dårlig matchet selv om eieren er aldri så overbevist om at ting er helt på stell. En annen ting er at en boks til 270k sliter mange med å tro at er tull og tøys dersom de opplever at den påvirker lyden. Selv om påvirkningen er omtrent den samme som med 20 meter lampettledning. Dessuten vil de fleste slike magiske strømbokser inneholde komponenter for få hundrelapper, og de er som regel konstruert av folk med ekstremt marginal kunnskap om temaet. De er derfor lettere å erstatte med enkle ting som knapt koster noe. Hadde slike ting virkelig hatt noe for seg ville vi selvsagt sett mange slike produkter i den rimelige enden, og ikke minst ville støyfiltere til it og kommunikasjonsutstyr funnet veien til hifimarkedet i en fei. Men faktum er at det tross alt ikke er den ideelle løsningen på dårlig match, dårlig plassering, dårlig akustikk eller rett og slett dårlig utstyr.

    Så hver og en av dere som spiller "har du testet" kortet for hver eneste overpriset tivoliboks, har dere testet filtrere for proffbruk? De har nemlig dokumentert effekt. Før dere spiller fjollejokeren er det kanskje greit å vite litt om hva man snakker om?

    MVH en som har testet mye slikt utstyr opp gjennom årene.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Så har du åbenbart viden om, hvilket støj reducerende udstyr, vi skal gå efter, please enlighten os istedet for alt det negative
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Har aldrig nogensinde hørt noget støj reducerende som gjorde noget godt. Faktiskt snarere tværtimod. Har altid taget det af igen, bortset fra det simple jeg bruger nu.
     

    Sigma62

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.03.2016
    Innlegg
    884
    Antall liker
    566
    Så har du åbenbart viden om, hvilket støj reducerende udstyr, vi skal gå efter, please enlighten os istedet for alt det negative
    Jeg kan se du laver dine egne produkter. Kan det støj du snakker om, være fordi du ikke kan finde ud af at konstrurere en forstærker? Jeg oplever ikke noget generende støj ved mit anlæg. (Andet end ved min riaa)
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.903
    Antall liker
    19.798
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan se du laver dine egne produkter. Kan det støj du snakker om, være fordi du ikke kan finde ud af at konstrurere en forstærker? Jeg oplever ikke noget generende støj ved mit anlæg. (Andet end ved min riaa)
    Hva´ fa´en...... ka´ du ikke finde ud af at konstruere en riaa?? :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn