Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    19.799
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Det var også bare en "griner" omkring din kommentar til Drossel.
    Dér er det samme vist tilfældet (Byggesæt vs. konstruere selv) ;)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Et idiotisk og provokerende spørgsmål fortjener ikke et seriøst svar. Hvor får du det fra at jeg har støj problemer. Prøv å kommunikere på et seriøst niveau næste gang. Som man roper i skoven får man svar.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.226
    Sted
    Østfold
    Så har du åbenbart viden om, hvilket støj reducerende udstyr, vi skal gå efter, please enlighten os istedet for alt det negative
    Det har uten unntak gjort enten ingen ting eller en del galt, og når vi på DC-siden kan forbedre S/N og dynamikk med samme enkle tiltak blir støyreduksjon på primærsiden fullstendig feil vei å gå om man er ute etter best mulig lyd.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Pinky, Kjøp først test etterpå. Dette er gode greier, Armringene er fylt med potensert homeopatisk helium med negativt spinn, dermed oppnås en hittil ukjent oppdrift .
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.784
    Antall liker
    15.791
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Et idiotisk og provokerende spørgsmål fortjener ikke et seriøst svar. Hvor får du det fra at jeg har støj problemer. Prøv å kommunikere på et seriøst niveau næste gang. Som man roper i skoven får man svar.
    Du skriver i innlegg #5083 at du bruker en støyreduserende remedie. Da er det vel nærliggende å tro at denne er ment å løse ett problem som du har. Eller ?
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Det har uten unntak gjort enten ingen ting eller en del galt, og når vi på DC-siden kan forbedre S/N og dynamikk med samme enkle tiltak blir støyreduksjon på primærsiden fullstendig feil vei å gå om man er ute etter best mulig lyd.
    Jeg er fuldstændigt enig i at såkaldt "støj reducerende" tiltag på primærsiden, som regel gør mere skade end gavn. Derfor jeg bare har lessloss laserbehandlede kobber rør på primærsiden nu. Tror ikke de reducerer støj i det hele taget. Det er bare det tykke kobberrør som tilføjer farvning. Sølv ville have farvet på en helt anden måde, som ville have gjort det for mellemtone fokuseret.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.250
    Antall liker
    16.226
    Sted
    Østfold
    Jeg er fuldstændigt enig i at såkaldt "støj reducerende" tiltag på primærsiden, som regel gør mere skade end gavn. Derfor jeg bare har lessloss laserbehandlede kobber rør på primærsiden nu. Tror ikke de reducerer støj i det hele taget. Det er bare det tykke kobberrør som tilføjer farvning. Sølv ville have farvet på en helt anden måde, som ville have gjort det for mellemtone fokuseret.
    Lurer på hvordan "lyden av sølv" ville vært om sølv var mørk rødt..
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    7.906
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Pussig det der, hvordan effekter av ditt & datt alltid sammenfaller med hvordan de ser ut. 🤔 Kan det tenkes at årsaken ligger på kvantenivå mon tro?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Har du ikke sett alle de positive reviews på nettsiden http://godsgreatarmrings.walkonthewater.com?

    Trenger du virkelig mer for å bli overbevist?
    Kom med et par YouTube videoer så kanskje jeg blir overbevist. Helst laget av en fyr svært få har hørt om, men som du og et par andre sier er en autoritet på området. Siden jeg ikke har hørt om ham, men er redd for å bli tatt for et uvitende fjols, så begynner jeg også med største selvfølge omtale ham som autoriteten på området.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    Blinde mennesker hører visstnok bedre. Kan det være fordi de ikke ser de forsølvede kobberkabler.. :unsure:
    samme med de som ikke hører. jeg har en fetter han er født døv på begga øra. men stereo DET SKAL EN FAEN MEG HA!!!! jeg har hjulpet han med stereo og hjemmekino anlegg i flere tiår. dog han har en cerwin sub 2x8. som gjør at han kjenner bassen hvertfall. døve er mer vare for vibrasjoner en vanlige mennesker. i sin ungdom var han michial jackson fan og danse fot hadde han!!! han kunne alle movsa til jackson i sin tid....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    - og så har vi de som til tross for at de har hue oppi ræva både hører og ser bedre enn godt skolerte realkynikere. De kalles TweakMasters.. :cool:
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.823
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Pussig det der, hvordan effekter av ditt & datt alltid sammenfaller med hvordan de ser ut. 🤔 Kan det tenkes at årsaken ligger på kvantenivå mon tro?
    Nærmere enn du kanskje skulle tro.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Kom med et par YouTube videoer så kanskje jeg blir overbevist. Helst laget av en fyr svært få har hørt om, men som du og et par andre sier er en autoritet på området. Siden jeg ikke har hørt om ham, men er redd for å bli tatt for et uvitende fjols, så begynner jeg også med største selvfølge omtale ham som autoriteten på området.
    Jeg synes ting bør være laget i en garasje og gjerne av en 70 år gammel Serber eller en 80 år gammel Japaner.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Jeg synes ting bør være laget i en garasje og gjerne av en 70 år gammel Serber eller en 80 år gammel Japaner.
    Neida, det holder med å være passe arrogant og prate masse mumbo-jumbo, helst krydret med "kryo" "quantum" "tellurium" og lignende. Om han ikke hører forskjell på Ole Ivars og Black Sabbath spiller ingen rolle, ingen av fansen hører på musikk likevel, de lytter på anlegg, rigg, kabler, strømforsyning, dippedutter....
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Neida, det holder med å være passe arrogant og prate masse mumbo-jumbo, helst krydret med "kryo" "quantum" "tellurium" og lignende. Om han ikke hører forskjell på Ole Ivars og Black Sabbath spiller ingen rolle, ingen av fansen hører på musikk likevel, de lytter på anlegg, rigg, kabler, strømforsyning, dippedutter....
    Nej anlægget er bare sekundært i søgen efter lyd Nirvana.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Pussig det der, hvordan effekter av ditt & datt alltid sammenfaller med hvordan de ser ut. 🤔 Kan det tenkes at årsaken ligger på kvantenivå mon tro?
    Dette er eit velkjent trekk frå mellomalderen, då i samband med medisinplantar. Ein gjekk ut frå at plantar med formlikskap med mennesklege organ hadde innverknad på det organet det liknar på. Mest kjende medisinmiddel var alrunerot, som verka på heile mennesket. Også ting frå dyreriket vert framleis sett på som lækjande. Eit skrekkeleg døme eg grunnen til at nasehorn no er i ferd med å bli utrydda.
    Denne tendensen har utvikla seg i endå verre retning etter at Internett har gjeve talsmenn for alle slags merkelege idear og konspirasjonsteoriar ein talarstol, slik at ymse manifest og merkelege/skadelege haldningar har fått blomstre meir enn dei tidlegare har gjort. Ei utfordring for oss alle, også her på Sentralen - kva er fakta, og kva er eventyr? Som ein forskar sa om koronavaksineskepsis: stol på vitskapen, ikkje på rykte.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Fantastisk tweak 😆

     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Jeg har prøvd den for flere år sida. Boksen tok fyr, og tilfeldigvis lå strømregninga (papirutgaven) like ved. 90% av den brant også opp! 🤪
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn