Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • funbunny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    579
    Antall liker
    196
    Sted
    Ved Mjøsa
    Ærlig tilbakemelding det. Hva tilskriver du forskjellen?
    Firewire ( IEEE 1394 ) er vel laget for å kunne overføre lyd/bilde med stålkontroll på tidsdomenet. USB overfører når det "passer" datamaskinen. Dette var vel da riktignok USB 2.0 vi testet dette på. Har ikke hatt mulighet til å teste det med USB 3.0, så vet ikke om det er et problem der også.

    Funbunny
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.685
    Antall liker
    9.282
    Sted
    Trondheim
    FireWire- og USB-protokollene er vel ganske ulike så at det er forskjell her er vel ikke så unormalt. FireWire er lagd for optimal flyt av data (uansett hva slags type data det er). FireWire er f.eks. full-duplex - altså data kan flyte begge veier samtidig, mens USB støtter bare data en vei om gangen. Det samme gjelder vel Thunderbolt og USB 3 SVJV.
    Dermed vil man, ved bruk av FireWire være garantert at data kommer fram til rett tid. For USB vil man kunne oppleve at det kan bli en kort stopp i dataflyten (hvis maskinen blir opptatt med noe annet), noe som jo vil kunne medføre at det blir "hull" i dataflyten slik at den enheten som skal gjøre denne om til lyd vil måtte interpolere hva data skal være.

    Meget populært forklart, dette er ikke mitt fagområde, men det er slik jeg har forstått det.
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.120
    Antall liker
    10.573
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    For noen hundre tusen kan du oppgradere internkablingen i dine Von Schweikert HT
    https://www.vonschweikert.com/ultra-internal-wire-upgrade

    Å lese lektyren til den kabelprodusenten er helt natta.
    https://www.masterbuiltaudio.com/ultra-line-audio-cables
    Så ufattelig mange ord og adjektiver uten å si sgs. noe så helst. Alle kort blir trukket.
    https://www.masterbuiltaudio.com/technology

    MasterBuilt Audio is pleased to announce the introduction of four unique lines of laboratory-grade audio cables, developed by leading engineers in the aerospace industry.
    These products were developed over several decades of research in metallurgy, electrical field effects, and the chemistry of dielectric materials. In addition, we utilize comparison-based listening tests against other top-quality brands of cables. Based on our years of research and A/B/X blind testing, we’re confident MasterBuilt Audio Cables have less distortion and coloration than any other competing cable, at any price!
    MasterBuilt Audio has developed this product in conjunction with the engineers at Von Schweikert Audio.
    - Trist lesning.
    Så uansett merke. Du har ikke de beste. De beste er linket til over her.

    De eneste som faktisk skiller i en ABX blind test av alle kabler iflg. de
    Part of our A/B/X blind testing included access to a large stable of various components from leaders in High-End Audio to ensure complete neutrality and universal application regardless of brand.
    Og for all del. Ikke glem innbrenningen av disse delikate kablene.
    The fact is that all high fidelity components, including cables, sound better after a few weeks or even months of use. In the case of cables, MasterBuilt’s design engineers have been aware of this phenomena for years and can even measure the effects of break-in. When a cable is “raw” (has not been used), the molecules in the conductor path have not been aligned by the flow of electrons from the music signal. After several weeks or even months, a pathway in the conductor is created by the constant flow of electrons. Just as important is the interaction of the insulation’s free radical electrons with the outer layer of the conductor material. These free radicals are “pushed out of the way” by the music’s voltage and current.

    Break-in is not subtle; if you break in one interconnect or speaker cable, and then compare the sound of the raw cable with the broken in one, you can easily hear a large difference. Break in will enhance the smoothness, frequency extension, dynamics, detail, and dimensionality of the sound stage by opening it up. In fact, if you listen to the cables every day for several weeks, you can hear these changes as they occur.

    There are three distinct levels of sound: when “raw,” the cable sounds lean in the bass and somewhat accentuated in the treble. The dimensionality is slightly flattened, and the sound is not as harmonically rich as it can be.

    The second phase of the break in process gives you a 180-degree shift in the sound – the bass becomes louder than the treble and the image becomes so focused that the sound stage sounds smaller than a live performance.

    The third and final stage of the break-in results in a complete balance between all of the frequencies, with more “air” and clarity than previously heard. The sound stage dimensionality becomes very holographic, with an “open window” type of effect that lets you hear far back in the sound stage. In addition, the harmonics and detail have become stunningly better; the harmonics sound very rich and have a strikingly notable density.

    All of the MasterBuilt Audio cable products have the same effects after break-in, especially the Ultra Line, which requires about three times more playing time to sound their best. It is best not to move the cables after break-in, as you will have to play the cables for a couple of hours before they sound as good as before you moved them.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.418
    Antall liker
    35.193
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Noen må forklare meg hvorfor oppgraderingssyken gjerne slår til omtrent når de komponentene man allerede har burde være fullstendig innbrent og «the harmonics and detail have become stunningly better».
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.120
    Antall liker
    10.573
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Lurer på om de brenner inn de kablene sine som skal ut i rommet?
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.817
    Antall liker
    945
    kjøp aldri høyttalere fra slike folk.

    tror de mest ærlige jeg har kommet over er PSB. aldri noe tull med specs eller annet.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.551
    Antall liker
    3.078
    Sted
    Oslo
    Lurer på om de brenner inn de kablene sine som skal ut i rommet?
    Med all den forskningen, og til den prisen, skulle man tro de hadde funnet opp en teknikk som gjorde innbrenning unødvendig.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.889
    Antall liker
    11.278
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Ja. mon det... det blir i alle fall katastrofe om man uforvarende skulle snu kabelretningen etter en omkobling, - og enda verre - tenk om de ender med hver sin retning i høyre-venstre???
     
    Sist redigert:

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.904
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Ja. mon det... det blir i alle katastrofe om man uforvarende skulle snu kabelretningen etter en omkobling, - og enda verre - tenk om de ender med hver sin retning i høyre-venstre???
    Noen få kabler har retnings merking med en hensikt da det ligger skjerming i kabel som kun er terminert i den ene enden .
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.904
    Antall liker
    1.497
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Det har jo en mening og en funksjon, men retningsbestemte kabler utover skjerming, er milevis over svadagrensen....
    Skremmende er det i alle fall synes mest synd på de som går i kabel fella til bransjen å brenner av mange tusen på noen ledning stumper i den tro at dette blir det bra lyd av .
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.302
    Antall liker
    8.340
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det har jo en mening og en funksjon, men retningsbestemte kabler utover skjerming, er milevis over svadagrensen....
    Skremmende er det i alle fall synes mest synd på de som går i kabel fella til bransjen å brenner av mange tusen på noen ledning stumper i den tro at dette blir det bra lyd av .
    Tror ikke kablene er årsaken til min lyd.
    Eller forresten det er det, de rekker jo helt frem.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.387
    Antall liker
    3.568
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Det har jo en mening og en funksjon, men retningsbestemte kabler utover skjerming, er milevis over svadagrensen....
    Skremmende er det i alle fall synes mest synd på de som går i kabel fella til bransjen å brenner av mange tusen på noen ledning stumper i den tro at dette blir det bra lyd av .
    Tror ikke kablene er årsaken til min lyd.
    Eller forresten det er det, de rekker jo helt frem.
    og er av riktig type med riktig kontakt i endene:)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.302
    Antall liker
    8.340
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det har jo en mening og en funksjon, men retningsbestemte kabler utover skjerming, er milevis over svadagrensen....
    Skremmende er det i alle fall synes mest synd på de som går i kabel fella til bransjen å brenner av mange tusen på noen ledning stumper i den tro at dette blir det bra lyd av .
    Tror ikke kablene er årsaken til min lyd.
    Eller forresten det er det, de rekker jo helt frem.
    og er av riktig type med riktig kontakt i endene:)
    Skrur fast rett i terminalen ja;=) du tenkte ikke noe annet Vidar?
    XLR av studio typen til resten.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.120
    Antall liker
    10.573
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Audio bransjen er kommet langt. Måtte en kabel produsent til for å endre oppførselen til elektronene.


    Ted Denney og Synergistic Research er heeeelt der oppe.
     

    LA8PV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    272
    Antall liker
    287
    Audio bransjen er kommet langt. Måtte en kabel produsent til for å endre oppførselen til elektronene.


    Ted Denney og Synergistic Research er heeeelt der oppe.
    Mange års synergistisk forskning har endelig gitt resultat. Her er det bare for Synergistic Research å rydde plass i hylla til Nobelprisen i fysikk. Gratulerer!
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.215
    Antall liker
    9.442
    Torget vurderinger
    2
    So we began researching variables that could contribute to the mystery of midnight vs. mid-day system performance and came to the conclusion that man-made and solar RF must play a significant role. This led us to research of factors that contribute to fluctuations in the Earth’s ambient RF environment. Ted reasoned that if differences in RF can degrade the sound, then RF can be modeled and shaped to improve the sound.
    The NEW Atmosphere Infinity benefits from a more powerful signal generator and is now infinitely scalable with the addition of optional plug and play Satellite Atmosphere Towers for increased room saturation with more even RF dispersion than is possible with a single quad antenna Atmosphere tower. And because you can add one or more Atmosphere Satellite antennas controlled by a single Atmosphere Infinity you’ll have improved placement options perfect for difficult rooms that preclude a single Atmosphere Tower between your two main speakers; merely place one Atmosphere Infinity and additional Atmosphere Satellites in your listening room for added performance and added flexibility for your placement options. With Atmosphere Infinity and Atmosphere Satellites you experience Atmosphere’s seven acoustic scenes so convincingly you’ll swear you’ve been transported to a live event. Simply install the downloadable Atmosphere Control App to your iPad and select from a gallery of scenes that compliment different genres of music and acoustic spaces. To tune your acoustics and system with Synergistic Research UEF Technology to your favorite musical tracks, select a scene that corresponds to the type of music you’re listening to, and your iPad sends a Bluetooth command to your Atmosphere Infinity and optional Atmosphere Satellites altering their broadcast to optimize your room and system to match your favorite music. Atmosphere is engineered to work in conjunction with HFT’s, UEF Acoustic Panels and DOTs, as well as the Black Box low-frequency resonator array, SR cables equipped with UEF Shielding, and Tranquility Base UEF platforms for the ultimate integration of every aspect of a system and acoustic performance.

    Who it’s for: The music lover with a full complement of Synergistic Research Acoustic Tech including HFT’s and or UEF Acoustic Panels and DOT’s and Black Box bass resonators looking for the ultimate in system room integration. They want the ability to actively control their acoustic environment to mirror different recordings and acoustic venues without the distortion of DSP processors that operate in-the-signal-path.

    Dimensions - 52″ tall (Base 9″ wide x 8.25″ deep)

    110V - $3495.00 (Includes Red


    OSV OSV
    AtmoInfinityandSatelliteWhite.jpg


    SYNERGISIC RESEARCH.

    Nesten på nivå med dette fra Kemp elektronics bakerste hyller
    The MAXiiMUS derives its energy from the permanent flow of electrons from nature. This flow of electrons is caused by the difference in potential between the ionosphere and the earth. The strong Tachyon field in the accumulators inside the MAXiiMUS acts as an antenna which derives electrons from this potential difference and injects them directly into the circuit. This process enhances the efficiency of the electricity, which in turn leads to less power consumption. Audio/video sets will significantly benefit from this process too!


    images550_p16compilationblackwhite550.png

    images550_fostacmaxiimusp16open550.png
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.215
    Antall liker
    9.442
    Torget vurderinger
    2
    Ted Denney gir seg ikke
    About the size of a shirt button, yet powerful enough to transform the way you experience music, HFT’s improve nearly all aspects of system and room performance. With HFT’s your speakers and room disappear leaving you with nothing but a live holographic musical event in your listening room, or living room. HFTs oscillate at high frequencies creating an energy field in your room that overpowers room vibrational distortions to correct phase and frequency interactions for harmonic balance in your treated room. You hear an increase in depth and width, with clearer more extended highs, and tighter bass. Everything sounds more live, clearer, and more natural than you could ever imagine

    Vis vedlegget 537486
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg skjønner ikke hvorfor flere av dere skal være så forbanna negative til alt mulig. For min egen del tester jeg ut alt mulig og finner mye som gjør lyden enda bedre. Hele tiden kommer jeg fremover og dette blir til stadighet bekreftet av mine venner. Samtidig får jeg inn perspektiver i musikken min som overrasker meg. Syns high-end audio er en givende og spennende hobby. Gøy
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg for min del kan ikke fatte og begripe at det ikke er lov til å drive jakt på slike løgnaktige svindlere. Priser meg lykkelig for at det er mange ærlige sjeler i verden som ikke kvir seg for å peke ut åpenbar svindel slik at det er sjelden jeg blir utsatt for slike idioter.
    Hvis alle ga blaffen ville alle blitt svindlet alltid.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Jeg for min del kan ikke fatte og begripe at det ikke er lov til å drive jakt på slike løgnaktige svindlere. Priser meg lykkelig for at det er mange ærlige sjeler i verden som ikke kvir seg for å peke ut åpenbar svindel slik at det er sjelden jeg blir utsatt for slike idioter.
    Hvis alle ga blaffen ville alle blitt svindlet alltid.
    Flott takk.
    Da forhindret du meg å bli lurt.
    Nå ble jeg virkelig lettet og du kan være fornøyd, gitt din motivasjon!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.418
    Antall liker
    35.193
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skjønner ikke hvorfor flere av dere skal være så forbanna negative til alt mulig. For min egen del tester jeg ut alt mulig og finner mye som gjør lyden enda bedre. Hele tiden kommer jeg fremover og dette blir til stadighet bekreftet av mine venner. Samtidig får jeg inn perspektiver i musikken min som overrasker meg. Syns high-end audio er en givende og spennende hobby. Gøy
    Er ikke negativ til alt mulig, bare til tull og tøys med prislapper i svindel-kategorien. Min erfaring er at det ikke blir bedre lydkvalitet av å hive penger etter sjarlataner.

    Jeg er positiv til ting som faktisk fungerer som det hevdes. Sjekk ut DIY-trådene mine om høyttalere og forsterkere. Jeg er villig til å gå ganske langt, både med hensyn til tids- og pengebruk, for å få til ting jeg tror vil fungere. Av og til stemmer det også, men når det viser seg å være en blindvei er jeg også villig til å si klart fra om at "dette gjorde ingen som helst forskjell". Hvis det irriterer deg får du bare sette meg på ignore og i stedet holde deg til "tester" på Positive Feedback.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.551
    Antall liker
    3.078
    Sted
    Oslo
    Jeg skjønner ikke hvorfor flere av dere skal være så forbanna negative til alt mulig. For min egen del tester jeg ut alt mulig og finner mye som gjør lyden enda bedre. Hele tiden kommer jeg fremover og dette blir til stadighet bekreftet av mine venner. Samtidig får jeg inn perspektiver i musikken min som overrasker meg. Syns high-end audio er en givende og spennende hobby. Gøy
    Negative? Det må da være lov å le av sprøyt som presenteres som "fakta" og "vitenskap". Hvor gravalvorlig må man være i denne hobbyen?
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.897
    Antall liker
    1.907
    Sted
    Sortland
    ..Noen kunne jo bli fornærmet - og det skal man jo selvsagt ikke ha noe av....:rolleyes:
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.660
    Antall liker
    1.405
    Torget vurderinger
    2
    I denne tråden skal det vel presenteres hårreisende tweaks?! De må det i hvertfall være lov til å le av?! Om noen da blir fornærmet tror jeg de er på feil forum [emoji41]


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.660
    Antall liker
    1.405
    Torget vurderinger
    2
    ...og jeg som i mitt enfoldige sinn trodde denne tråden var ment å være morsom?! Ja, ja, så feil kan man ta (-da!)[emoji51]


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    ..Noen kunne jo bli fornærmet - og det skal man jo selvsagt ikke ha noe av....:rolleyes:
    Jeg føler meg krenket av at produsentene tror jeg skal falle for de idiotiske uttalelsene. Hvor dum tror de jeg er? :confused:
    På lik linje med audiofile som i følge enkelte bør ha med seg anstand når de skal i butikk for å kjøpe en kabel.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.551
    Antall liker
    3.078
    Sted
    Oslo
    ..Noen kunne jo bli fornærmet - og det skal man jo selvsagt ikke ha noe av....:rolleyes:
    Jeg føler meg krenket av at produsentene tror jeg skal falle for de idiotiske uttalelsene. Hvor dum tror de jeg er? :confused:
    På lik linje med audiofile som i følge enkelte bør ha med seg anstand når de skal i butikk for å kjøpe en kabel.
    Det har vel ingen sagt? Mulig de kan føle det sånn, men krenkelse er altså ingen grunn til å be andre holde munn. Det er opp til enhver hvor krenket man vil bli (og om du lurer var innlegget mitt over ironisk ment).

    Vil man ha slutt på at folk flirer av åpenbart tøys i reklamematerialet må man gå inn i seg selv istedet, eller ignorere tråden :)
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn