Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg skjønner ikke hvorfor flere av dere skal være så forbanna negative til alt mulig. For min egen del tester jeg ut alt mulig og finner mye som gjør lyden enda bedre. Hele tiden kommer jeg fremover og dette blir til stadighet bekreftet av mine venner. Samtidig får jeg inn perspektiver i musikken min som overrasker meg. Syns high-end audio er en givende og spennende hobby. Gøy
    Negative? Det må da være lov å le av sprøyt som presenteres som "fakta" og "vitenskap". Hvor gravalvorlig må man være i denne hobbyen?
    ;)
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Ikke rare pissekonkurransen, virker jo som han ene rett og slett pisset i buksa.:rolleyes:
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.568
    Antall liker
    3.136
    Sted
    Oslo
    Ønsker ikke å brette ut dette på et forum. Man anonymiseres jo med et nick for en grunn.
    Patentet gir navn på oppfinneren.
    Poenget mitt var utelukkende å sette fokus på det som blir sagt i post#2157.
    Det var heller ikke ment som et spark til noen spesielle.
    Pass deg, det kan hende vi begge har blamert oss for de søkekyndige ;-)
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Sortland
    Ikke for å spamme tråden med tull & vas... -- men de bjellene som er nevnt tidligere?
    Vill ikke de ha samme effekt som resonatorer (eller hva det nå heter) - de vil jo svinge med en viss frekvens og
    denne vil vel være i motfase i forhold til høyttalerne?
    Eller tenker jeg helt feil nå (noe som selvsagt er en sannsynlighet gitt kunnskapsnivået....)
    Helt - ærlig; dette er et seriøst spørsmål. :confused:
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.436
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, de vil være resonatorer, men slike små metallbjeller vil ringe ved høy frekvens. I den grad de gjør noe som helst vil de kunne begynne å ringe med hvis opptaket inneholder samme frekvens om bjellenes resonansfrekvens. Faseforholdet vil komme an på om høyttalerens frekvens er litt over eller litt under bjellenes resonansfrekvens. Energien som lagres i bjellen vil fortsette å ringe litt etter at høyttaleren stopper. Helt på marginen vil de kanskje suge ut litt energi fra overtonene i anslaget på et opptak av et triangel eller en piccolofløyte, og gi tilbake den energien i form av litt forlenget utklingning noen millisekunder senere. Effekten vil være så liten at den drukner i alt annet i rommet, f eks å flytte en potteplante 5 cm til siden eller om lytteren har på seg jeans eller cordfløyelsbukse.
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Ja, de vil være resonatorer, men slike små metallbjeller vil ringe ved høy frekvens. I den grad de gjør noe som helst vil de kunne begynne å ringe med hvis opptaket inneholder samme frekvens om bjellenes resonansfrekvens. Faseforholdet vil komme an på om høyttalerens frekvens er litt over eller litt under bjellenes resonansfrekvens. Energien som lagres i bjellen vil fortsette å ringe litt etter at høyttaleren stopper. Helt på marginen vil de kanskje suge ut litt energi fra overtonene i anslaget på et opptak av et triangel eller en piccolofløyte, og gi tilbake den energien i form av litt forlenget utklingning noen millisekunder senere. Effekten vil være så liten at den drukner i alt annet i rommet, f eks å flytte en potteplante 5 cm til siden eller om lytteren har på seg jeans eller cordfløyelsbukse.
    Kjøp ikke tull! Kjøp ull!

    Jeg har alltid på meg ull når jeg lytter. Alt annet blir litt hardt og kaldt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.323
    Antall liker
    16.408
    Sted
    Østfold
    De bjellene virker, ingen tvil om det. Problemet er at de ikke har noe for seg, og hadde de hatt det hadde de bare føyd seg inn i mengden av andre ting i rommet som også har en eller annen resonansfrekvens. Folk med hodet på nogen lunde rett plass prøver å fjerne eller flytte på store slike ting for at de skal påvirke lyden minst mulig. Da gir det jo mening å bruke penger på en sånn dings som atpåtil er altfor liten til at den kan fange opp noen energimengde av betydning.

    Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Sortland
    Takker for svar. Argumentasjonen gir mening (- selv for meg) :)
    (Og kudos (er det ikke det det heter??) for at dere tok meg alvorlig.)

    hmm til Snickers-Is sitt svar; om den frekvensen bjellene avgir oppfattes av øret slik at hele lydbildet oppleves
    mer behagelig ( eller ''bedre'' eller mer ''korrekt'' eller ...) kan de vel gi en (subjektiv) bedring av lyden.
    Og derfor foretrekkes av enkelte.
    Forutsetter at de plasseres nær lytteposisjon, men gir vel en slags mening.
    Altså; effekten er ikke placebo, men en subjektivt bedre lyd.
    Og det må da være helt innafor?

    Ed#2: ekstra utklinging i høye frekvenser (>15-16 kHz) trenger vel de fleste? og det kan vel oppleves som bedre lyd?
     
    Sist redigert:

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.918
    Antall liker
    1.924
    Sted
    Sortland
    Som tweak betraktet så kan i hvert fall effekten av disse bjellene lett forklares, og om denne effekten er et foretrukket addendum til lyden i rommet så er det vel på linje med å flytte blomsterpottene 5 cm hit eller dit.
    Og jeg utelukker ikke at en liten bjelle eller to passer bedre hos interiør-ansvarlig enn å flytte plantene rundt om kring :rolleyes:
    Kostnadene ser jeg bort i fra (- de vil alltid være relative til den totale økonomien).
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.958
    Antall liker
    11.371
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hvis disse fjottbjellene skal gi fra seg hørbar lyd, må de exciteres med lyd langt utover det hinsidige...... I lydteknisk sammenheng er vel dette rein humbug, på lik linje med mye annet fra alternativmiljøet...
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    Takker for svar. Argumentasjonen gir mening (- selv for meg) :)
    (Og kudos (er det ikke det det heter??) for at dere tok meg alvorlig.)

    hmm til Snickers-Is sitt svar; om den frekvensen bjellene avgir oppfattes av øret slik at hele lydbildet oppleves
    mer behagelig ( eller ''bedre'' eller mer ''korrekt'' eller ...) kan de vel gi en (subjektiv) bedring av lyden.
    Og derfor foretrekkes av enkelte.
    Forutsetter at de plasseres nær lytteposisjon, men gir vel en slags mening.
    Altså; effekten er ikke placebo, men en subjektivt bedre lyd.
    Og det må da være helt innafor?

    Ed#2: ekstra utklinging i høye frekvenser (>15-16 kHz) trenger vel de fleste? og det kan vel oppleves som bedre lyd?
    Kjøp nips! Mye billigere :)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.436
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Takker for svar. Argumentasjonen gir mening (- selv for meg) :)
    (Og kudos (er det ikke det det heter??) for at dere tok meg alvorlig.)

    hmm til Snickers-Is sitt svar; om den frekvensen bjellene avgir oppfattes av øret slik at hele lydbildet oppleves
    mer behagelig ( eller ''bedre'' eller mer ''korrekt'' eller ...) kan de vel gi en (subjektiv) bedring av lyden.
    Og derfor foretrekkes av enkelte.
    Forutsetter at de plasseres nær lytteposisjon, men gir vel en slags mening.
    Altså; effekten er ikke placebo, men en subjektivt bedre lyd.
    Og det må da være helt innafor?

    Ed#2: ekstra utklinging i høye frekvenser (>15-16 kHz) trenger vel de fleste? og det kan vel oppleves som bedre lyd?
    Disse «resonatorene» er bare tull. Hverken frekvens eller nivå vil være hørbar for oss alminnelige dødelige. Heng opp et par kubjeller i stedet hvis du absolutt må. De ringer i det minste ved hørbare frekvenser. Så han du forsøke å finne ut hvor høyt du må spille for at bjellene skal ringe med i hørbar grad.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Ja vi venter på det svaret, og hvilken relevanse det har til dette.
    Setter sikker et enda større fokus på tull og tøys som blir solgt innen denne bransjen.
    Han har utviklet en metode så han kan skide på dass uten at det lugter. Har hørt om det. Deraf navnet det stink tiv.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Takker for svar. Argumentasjonen gir mening (- selv for meg) :)
    (Og kudos (er det ikke det det heter??) for at dere tok meg alvorlig.)

    hmm til Snickers-Is sitt svar; om den frekvensen bjellene avgir oppfattes av øret slik at hele lydbildet oppleves
    mer behagelig ( eller ''bedre'' eller mer ''korrekt'' eller ...) kan de vel gi en (subjektiv) bedring av lyden.
    Og derfor foretrekkes av enkelte.
    Forutsetter at de plasseres nær lytteposisjon, men gir vel en slags mening.
    Altså; effekten er ikke placebo, men en subjektivt bedre lyd.
    Og det må da være helt innafor?

    Ed#2: ekstra utklinging i høye frekvenser (>15-16 kHz) trenger vel de fleste? og det kan vel oppleves som bedre lyd?
    Disse «resonatorene» er bare tull. Hverken frekvens eller nivå vil være hørbar for oss alminnelige dødelige. Heng opp et par kubjeller i stedet hvis du absolutt må. De ringer i det minste ved hørbare frekvenser. Så han du forsøke å finne ut hvor høyt du må spille for at bjellene skal ringe med i hørbar grad.
    Egentlig ikke for noe, siden jeg ikke tror på at de nevnte resonatorene har noen særlig virkning. Men det du skriver får meg til å tenke på et par høyttalerstativ jeg har stående i et tv-anlegg i stua. Hvert stativ er konstruert av fire firkantrør med en stålplate i topp og bunn. Disse er helt udempet, og "ringer" faktisk veldig hørbart bare man kommer borti dem, eller hvis sønnen min på tre år roper og lager høye lyder. Ressonansene er ganske høye i volum faktisk, og veldig lett hørbare.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ja vi venter på det svaret, og hvilken relevanse det har til dette.
    Setter sikker et enda større fokus på tull og tøys som blir solgt innen denne bransjen.
    Han har utviklet en metode så han kan skide på dass uten at det lugter. Har hørt om det. Deraf navnet det stink tiv.
    De eneste som kan ta bort det som noen ganger stinker er nok Moderatorene.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.436
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Egentlig ikke for noe, siden jeg ikke tror på at de nevnte resonatorene har noen særlig virkning. Men det du skriver får meg til å tenke på et par høyttalerstativ jeg har stående i et tv-anlegg i stua. Hvert stativ er konstruert av fire firkantrør med en stålplate i topp og bunn. Disse er helt udempet, og "ringer" faktisk veldig hørbart bare man kommer borti dem, eller hvis sønnen min på tre år roper og lager høye lyder. Ressonansene er ganske høye i volum faktisk, og veldig lett hørbare.
    Ja, det kan skje. Det er såpass store arealer at de kobler tilstrekkelig mot luften til å kunne begynne å ringe. Slike ting vil typisk ringe med stor amplitude i et smalt frekvensbånd (høy Q) og gi en lett hørbar betoning ved resonansfrekvensen. Det gir ikke en «eq-korreksjon» i et bredt frekvensbånd, men en smal og skarp topp.

    For å unngå slikt er det sandfylte rør i mitt rack, med gummiklosser under hvert ben og sorbothandomer under hver plate. Men som du har observert, det skal være ganske store ting før de begynner å ringe såpass at det blir hørbart.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.323
    Antall liker
    16.408
    Sted
    Østfold
    Takker for svar. Argumentasjonen gir mening (- selv for meg) :)
    (Og kudos (er det ikke det det heter??) for at dere tok meg alvorlig.)

    hmm til Snickers-Is sitt svar; om den frekvensen bjellene avgir oppfattes av øret slik at hele lydbildet oppleves
    mer behagelig ( eller ''bedre'' eller mer ''korrekt'' eller ...) kan de vel gi en (subjektiv) bedring av lyden.
    Og derfor foretrekkes av enkelte.
    Forutsetter at de plasseres nær lytteposisjon, men gir vel en slags mening.
    Altså; effekten er ikke placebo, men en subjektivt bedre lyd.
    Og det må da være helt innafor?

    Ed#2: ekstra utklinging i høye frekvenser (>15-16 kHz) trenger vel de fleste? og det kan vel oppleves som bedre lyd?
    Jeg er rimelig sikker på at effekten av disse klokkene kan deles inn i to kategorier:

    1: Man får en akustisk effekt, trolig i området 3-10kHz en plass, så den er i utgangspunktet lett hørbar, men siden de er så små fanger de opp så lite lyd, og avgir dermed så ekstremt lite egenlyd at det vil falle under selv støygulvet i lydbildet, og dermed ikke være i nærheten av å kunne høres. Det samme gjelder eventuelle refleksjonseffekter og annet. Det at de kan bestilles i ulike materialer (som da naturlig vil ha vidt forskjellig resonansfrekvens) bekrefter at det heller ikke er meningen at disse skal høres. De har for eksempel en "Bass station" som er ca 10cm, og som dermed ikke er i nærheten stor nok, og heller ikke har noen andre egenskaper som kan påvirke noe som helst som har med bass å gjøre.

    2: Er man ikke sikker på at et slikt tweak fungerer, og det gjør man som oftest om man har sett noen videoer av overbeviste kunder, og instruksjoner som får det hele til å virke veldig teknisk og vitenskaplig med et element av "new edge science", så opplever man forskjell. Om man derimot skal slå fast blindt om disse tingene er tilstede i rommet eller ikke vil man ikke ha en sjanse.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Heng opp et par kubjeller i stedet hvis du absolutt må. De ringer i det minste ved hørbare frekvenser. Så han du forsøke å finne ut hvor høyt du må spille for at bjellene skal ringe med i hørbar grad.
    En liten digresjon her, fordi jeg lurer:

    Hvor høyt.... Er ikke det litt sånn 'samma det, vel?'? Blir det ikke sånn at lydstyrken fra et hvilket som helst remedie som spiller med henger sammen med hvor kraftig det eksiteres? At dingsebidraget øker sine 20 Db når man spiller 20 Db høyere, sånn overfladisk og forenklet?

    Nå tenker jeg på sånne ting som har en reell effekt, som et akustisk piano, eller en akustisk gitar, eller et akustisk trommesett, eller en akustisk whatchamacallit for den del, stående i rommet sammen med stereoanlegget?
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.323
    Antall liker
    16.408
    Sted
    Østfold
    Heng opp et par kubjeller i stedet hvis du absolutt må. De ringer i det minste ved hørbare frekvenser. Så han du forsøke å finne ut hvor høyt du må spille for at bjellene skal ringe med i hørbar grad.
    En liten digresjon her, fordi jeg lurer:

    Hvor høyt.... Er ikke det litt sånn 'samma det, vel?'? Blir det ikke sånn at lydstyrken fra et hvilket som helst remedie som spiller med henger sammen med hvor kraftig det eksiteres? At dingsebidraget øker sine 20 Db når man spiller 20 Db høyere, sånn overfladisk og forenklet?

    Nå tenker jeg på sånne ting som har en reell effekt, som et akustisk piano, eller en akustisk gitar, eller et akustisk trommesett, eller en akustisk whatchamacallit for den del, stående i rommet sammen med stereoanlegget?
    Ja, dette er et enkelt regnestykke. Lyd er energi, og litt av energien tilføres disse bjellene. Dobler man den energien som sendes ut av høyttalerne dobler man den energien som treffer bjellene. Når energien treffer bjellene vil de absorbere energien og settes i sving som pendler. Det betyr at bevegelsen er ekvivalent med den tilførte energien med fratrekk for tapet, men i en gjenstand som dette er tapet relativt lavt og ikke minst vil det være rimelig konstant innenfor den energimengden av lyd som vi kan holde ut å lytte til. Da vil også lyden som genereres av disse vibrasjonene være proporsjonal med lyden som setter den i sving.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Takker. Stemmer med intuisjonen også. Jeg har ikke testet, snarere prøvd å unngå resonnerende objekter i rommet. Hadde jeg spilt piano, og ikke minst hatt råd til et, så hadde jeg spandert et eget rom med det samme...

    :D
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.323
    Antall liker
    16.408
    Sted
    Østfold
    Jeg har selv erfart at subwoofere i nærheten av skap med dekketøy og glass er en dårlig ide. Egentlig synes jeg ofte det er problematisk med hjørneplasserte subwoofere også, det kommer så utrolig mye støy fra vegger og takkonstruksjon når lydtrykket genereres for nær veggene, spesielt litt oppover i bassen.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Akkurat det synes jeg peker oss i retning av spørsmålet om hva som er stort og hva som er betydningsfullt. Noen titalls kvadratmeter gipsplater er mye. Om glassene resonnerer ved frekvensen de påtrykkes av subben er jo ikke stort. Hva et rødvinsglass avgir av energi om det beveger seg en millimeter eller to hit eller dit ved en frekvens på, si 34 Hz, en bølgelengde på 10 meter, og med en omkrets på kanskje 25 cm, alt vil vel ganske greit kanselleres. Men når bevegelsene får glassene til å slå mot hverandre, sånn at de ringer ved sine egne resonnansfrekvenser midt i smørøyet av ørets følsomhet... Da snakker vi ganske lite, men desto mer betydningsfullt.

    Men dette blir vel snart en digresjon som går for langt. Dette skal handle om tweaks som har en heller tvilsom virkning. Et glass vin, eller hva det nå måtte bli, er vel ganske godt bevist.

    :D
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.664
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Bybee er langt oppe på tech skalaen.
    In about 2014, Bybee Technologies discovered a completely unique and revolutionary purification technique. At the time we called it "Crystal Technology". Today, we do not identify this technology by name in our products as it is standard technology that is built into all of our products. This technique is based on the science of spintronics. Spintronics is a relatively new science discovery; and we believe that we have succeeded in mimicing spintronics in our technology. It is built into our Quantum Purifies, and has made them even more effective; and is now implemented in all of our products.

    In short, our new technology is energized by surrounding energies and then creates an electric and magnetic field of force. In this electric and magnetic field, the polarity of all electrons and protons are altered, affecting their oscillation by making them more aligned with each other. This reaction creates an affect that makes the transfer or sharing of electrons between atoms more streamline and efficient; and air molecules less resistant. In the past, we have attempted to explain in more detail, the science behind this technology. Unfortunately, we find that more information tends to bring out the skeptics, so we now elect to remain informative, yet vague. We like to say "most people don't know how the cell phone works, but that doesn't stop them from using it." We feel our products are similar in that it is not critical to know how they work in order to enjoy them.

    We believe this new technology has many more possibilities. We continue to learn more and more about this technology and it's potentials every day. We are constantly seeking and finding ways to increase it's effectiveness.
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.844
    Antall liker
    964
    skal nevnes at designeren bak Parasound forsterkere (John Curl) aktivt promoterte bybee bla. på diyaudio.com og tok de i bruk i kommersielle produkter? grunn nok til at jeg holder meg unna alt fra den produsenten.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.664
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja det er trist. Du trenger bare å holde deg unna de med JC logo på :)

    Han og Jack Bybee er venner.. sier det meste.. kan tenke meg at hørsel stopper rundt 10khz om de er heldige. Tilårskomne begge. Å lese JC sine innlegg er i mange tilfeller komikveld.. han har designet gode produkter da.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.958
    Antall liker
    11.371
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    JC har nå stått for noen av de historisk sett beste konstruksjonene, - det skal vi ikke frata ham, men koblingen mot Jack Bybee i de siste 10-15 år er helt håpløs. Tråden om Blowtorch preampen på DIYAudio ble nærmest absurd teater etterhvert.... "Quantum Purifiers" meg både her og der... :)
    Det er vel i stor grad slike hysteriske gadgets som har gjort at HiEnd ofte blir regelrett latterliggjort i andre kretser av profesjonell audio og elektronikk generelt...
     

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.282
    Antall liker
    515
    På nyåret planlegger jeg et MCO-kull. De vil jeg selge til ca 10000 til katteelskere og for 100000 til katteelskere som også er hifile:cool:

    For det er ingen tvil om at min vakre Saabrina gjør lydopplevelsen minst ti ganger bedre!
    IMG_2553.jpg
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    De, eh, der diskantene kan billig og effektivt erstattes av en av disse eller begge .....innmaten på en øreplugg i enden og rÆtt på BaSSen....




    WEB_Image Trompet papp rød hvit blå 23cm  520459665815938.jpg


    trompet-nasjonalfarget-23-cm.jpg


     

    oseanna

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    182
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    Lytter med øynene gjør vi alle. Det heter McGurk effekten. Det finnes flere gode eksempler på YouTube.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Bybee er langt oppe på tech skalaen.
    In about 2014, Bybee Technologies discovered a completely unique and revolutionary purification technique. At the time we called it "Crystal Technology". Today, we do not identify this technology by name in our products as it is standard technology that is built into all of our products. This technique is based on the science of spintronics. Spintronics is a relatively new science discovery; and we believe that we have succeeded in mimicing spintronics in our technology. It is built into our Quantum Purifies, and has made them even more effective; and is now implemented in all of our products.

    In short, our new technology is energized by surrounding energies and then creates an electric and magnetic field of force. In this electric and magnetic field, the polarity of all electrons and protons are altered, affecting their oscillation by making them more aligned with each other. This reaction creates an affect that makes the transfer or sharing of electrons between atoms more streamline and efficient; and air molecules less resistant. In the past, we have attempted to explain in more detail, the science behind this technology. Unfortunately, we find that more information tends to bring out the skeptics, so we now elect to remain informative, yet vague. We like to say "most people don't know how the cell phone works, but that doesn't stop them from using it." We feel our products are similar in that it is not critical to know how they work in order to enjoy them.

    We believe this new technology has many more possibilities. We continue to learn more and more about this technology and it's potentials every day. We are constantly seeking and finding ways to increase it's effectiveness.
    Been there tried that. Købte mange alle afmonteret igen. Synes faktisk lyden blev dårligere. Har ubrugte liggende.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Det har forsåvidt jeg også, men de heter typisk Mills MRB-12 og ikke Bybee.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn