Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.436
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Mer gadgets til dine kostbare kabler
    Core-Ring and Alpha-1 Cable Supports

    Finnes endelig muligheter til å øke kostnaden på kablene dine uten å kjøpe dyrere kabler.
    Fantastisk. Kabelpoesi på høyt nivå:
    When you look at the behind of your systems, you may fed up with the jungle of cables and cords. They are tangling and tackling each other across signal cables over speaker cables and power cords or vice versa. The cables and cords in this state of condition, they will unnecessarily influence the sound of your system. The quality of sound will become degrade by diverting the sound muddy, sharper-edged, interference signal transmission and many more.

    Harmonix CoreRing CR-4105 and CR-4107 sort out this problem almost perfectly. They can well manage the cables and cords placement without interference and give them freedom to bring out the potential of the system maximum by thorough signal transmission– effectiveness of which is a very big. The sonic gains offered by Core Ring CR-4105 and CR04107 is wholly of musical nature, increasing listening pleasure, greatly improve harmony and articulation, more transparent, spacious stereo image and not least, better dynamic expression. What more you can ask of Core Ring?
     

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    Hva er det disse gjør / brukes til?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hva er det disse gjør / brukes til?
    Sikrer en uniform kapasitans (dielektrisitetskonstant) over tid (bort fra støv ol. som skaper statisk elektrisitet på ytterkappen, eksempelvis).
    Rydding i kabelsalaten vil jo uansett bare ha oppsider. Litt som Uri Geller og klokken oppå TV’en. Det vil alltids være noen klokker som starter pga. bevegelse og temperaturforskjell, så forskjeller (reelle eller ei) vil alltids noen oppleve.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.677
    Antall liker
    1.777
    Torget vurderinger
    1
    Tonträger lager disse klossene.
    Tonträger Magic Cubes.jpg
    Magische Klangkünstler - kleiner Einsatz, große Wirkung“

    Handwerkliche Fertigung
    TonTräger.audio magic cubes sind in höchster Präzision gefertigt.
    Alle Produkte werden in unseren Werkstätten geplant, entwickelt und geprüft.

    Resonanzableitung und Entkopplung
    Zur Ableitung von Resonanzen und Entkopplung Ihrer Audio-Komponenten.

    Audio-Tuning
    Zur Optimierung Ihrer Musikanlage

    Holz
    Wir verarbeiten ausschließlich Holz aus verantwortungsvoller Waldwirtschaft aus heimischen Wäldern.

    Jeg har både eik, bøk, bjørk, epletre, plommetre, ibenholt, cocobolo, muteneye, gullregn og annet. Sikkert noe som kunne blitt brukt til tilsvarende som Tonträger sine.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.664
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Snakeoil bransjens ypperstefyrste Ted Denney snakker om "Noise Correction Paint".

     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Fin den syntetiske etterklangen de hadde lagt på i det ubehandlede rommet. Hørtes ut som noe metallisk som sto og vibrerte. Tenker jeg dropper dette også jeg i all min uaudiofili.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.994
    Torget vurderinger
    2
    Blir også brukt i f.eks idrettshaller.Er vist flere enn SR i snake oil bransjen.

    https://www.startsiden.no/sok/?q=lydabsorberende maling

    https://www.tikkurila.dk/drytech/tikkurila_drytech/acoustics

    Bekæmp støj med Acoustics
    Fremragende akustisk dæmpende og vibrationsabsorberende egenskaber
    Danner en meget elastisk og stærk malingsfilm
    Forhindrer kondens
    I overensstemmelse med kravene i EN13501-1, klasse A2-s1d0
    Modstandsdygtig overfor brand og spredning af flammer


    https://www.startsiden.no/sok/?q=acoustic paint
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.613
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Fin den syntetiske etterklangen de hadde lagt på i det ubehandlede rommet. Hørtes ut som noe metallisk som sto og vibrerte. Tenker jeg dropper dette også jeg i all min uaudiofili.
    Det var ikke lagt på noe som helst. Det hørtes ut som helt vanlig flutterekko, noe som er fryktelig enkelt å fjerne. De tynne panelene er nok, men det har ingenting med malingen å gjøre. For en gjeng.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.613
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Blir også brukt i f.eks idrettshaller.Er vist flere enn SR i snake oil bransjen.

    https://www.startsiden.no/sok/?q=lydabsorberende maling

    https://www.tikkurila.dk/drytech/tikkurila_drytech/acoustics

    Bekæmp støj med Acoustics
    Fremragende akustisk dæmpende og vibrationsabsorberende egenskaber
    Danner en meget elastisk og stærk malingsfilm
    Forhindrer kondens
    I overensstemmelse med kravene i EN13501-1, klasse A2-s1d0
    Modstandsdygtig overfor brand og spredning af flammer


    https://www.startsiden.no/sok/?q=acoustic paint
    Den har jeg sett testet og det virker jo på en måte. Da var det en metallsylinder med og uten behandling. Den ene klang og den andre var helt død.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.664
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    En helt vanlig effekt av enkelte malinger. Plastidip hele lytterommet så får jo det en effekt. Synd det ikke er UEF eller HRT eller bluefuse tech i slik maling. Det får man bare i den patenterte fra SR..

    Morsomt å se at enkelte bruker startsiden enda. Trodde min mor var den siste i verden.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.436
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Blir også brukt i f.eks idrettshaller.Er vist flere enn SR i snake oil bransjen.

    https://www.startsiden.no/sok/?q=lydabsorberende maling

    https://www.tikkurila.dk/drytech/tikkurila_drytech/acoustics

    Bekæmp støj med Acoustics
    Fremragende akustisk dæmpende og vibrationsabsorberende egenskaber
    Danner en meget elastisk og stærk malingsfilm
    Forhindrer kondens
    I overensstemmelse med kravene i EN13501-1, klasse A2-s1d0
    Modstandsdygtig overfor brand og spredning af flammer


    https://www.startsiden.no/sok/?q=acoustic paint
    Kan funke det, hvis problemet er plateresonanser i veggene og/eller lydgjennomgang til naborommet. Et fleksibelt og tungt malingslag oppå vil dempe noe. Pålimte asfaltplater er samme virkemåten, men "constrained layer damping" med en viskoelastisk dempemasse stengt inne av et tynnere stivt lag ytterst er langt mer effektivt. Det kan f eks gjøres med Green Glue og rehab gipsplater oppå. https://www.greengluecompany.com/si...oofing-compound-installation-guide-o-1549.pdf

    Hvis problemet egentlig er et flutterekko mellom to parallelle og reflekterende vegger, f eks betongvegger, gjør det ingen forskjell. Da er det langt bedre å henge opp et veggteppe eller en Glavamatte.

    Det blir først "snake oil" når det selges som vidundermiddel mot alt mulig og umulig. Ekte slangeolje kan fungere mot tørr hud, kanskje, men den kurerer neppe kreft eller nyrestein. Mange "audiofile" remedier har en viss logikk for frekvenser langt oppi megahertzene, men ikke for audio. Da blir det "snake oil", det også, og det hjelper ikke å argumentere med at "jammen, det gjør en forskjell fra 1,7 GHz og oppover!"
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Det blir først "snake oil" når det selges som vidundermiddel mot alt mulig og umulig. Ekte slangeolje kan fungere mot tørr hud, kanskje, men den kurerer neppe kreft. Mange "audiofile" remedier har en viss logikk for frekvenser langt oppi megahertzene, men ikke for audio. Da blir det "snake oil", det også.
    Greit nok, men det blir litt som ‘Sirkus kommer til byen. Teltet måler 50x45x55m og består av polyester duk.’
    Det kan fort bli litt usexy med bare nøktern informasjon for dem som er interessert i detaljer om duken.
    Merk at ‘Sirkus’ ble valgt med omhu :cool:
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.275
    Antall liker
    6.446
    Sted
    Under stjernene
    Var hjemme hos Niels Nørby i København (konstruktøren i Dansk Audio Teknik) for noen år siden.

    Han dro en avlang "magnet-greie" over CD-ene, et par centimetere fra selve skiva, ikke noe strøm tilkoblet. Satte på CD-er før og etter denne "overstrykingen" - forskjellen var som dag og natt.

    Men (!) vi ble vel aldri kloke på om forskjellen kun var høyere lyd (for det spilte tyelig høyere, etter denne "behandlingen"), eller om det også var bedre lyd - som vi alle syntes. Men FORSKJELL, det var det definitivt.
    Har også overværer en sådan "seance" for 15 - 20 år siden. Mener også der var en væsentlig forskel. Det virker vist også på tonehoveder på spolebåndoptagere.
    Hadde en avmagnetingspistol til båndspiller for 40 år siden.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Fin den syntetiske etterklangen de hadde lagt på i det ubehandlede rommet. Hørtes ut som noe metallisk som sto og vibrerte. Tenker jeg dropper dette også jeg i all min uaudiofili.
    Det var ikke lagt på noe som helst. Det hørtes ut som helt vanlig flutterekko, noe som er fryktelig enkelt å fjerne. De tynne panelene er nok, men det har ingenting med malingen å gjøre. For en gjeng.
    Hadde en helsyntetisk klang her som virket påklistret uten at jeg akkurat la sjelen i gjengivelsen. Og tok jeg feil så gjorde jeg vel det uten at jeg blir søvnløs i natt.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.958
    Antall liker
    11.371
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Avmagnetisering av tonehoder er et probat virkemiddel som virker og faktisk er nødvendig i en del sammehenger, - men ikke mellom hver avspilling....
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.958
    Antall liker
    11.371
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Se hva som skjer... eller - Du tror det ikke før du får se det.. så får de nå tro, de som vil.....
    Sånn umiddelbart kunne man vel innbilles at med to mosatte viklinger så kunne man få mindre induktans, men med så mange "spoler" i serie/parallell så blir det morsomt...
    som vanlig publiserer man jo fantasiforklaringer istedet for spec's.....
     

    TrondW

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2012
    Innlegg
    543
    Antall liker
    162
    Sted
    Bergenser i Ålesund
    Men kabelen var jo tøff da. Jeg hadde hengt en stump på veggen, kanskje en liten kveil til og med. Evt et bilde av de to nevnte alternative former. Kanskje mest det siste, siden kabelen sikkert koster en månedslønn pr desimeter.
    Dessuten medfører kabelen mange gode ideer, som at jeg kan kle opp kjerringa på samme måte og dermed dempe..... *host* støyen en del...
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.958
    Antall liker
    11.371
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Minner meg om vitsen om han som skulle sitte på med en motorsykkel, men pga vinden snudde han frakken bak-frem. Etter å ha kjørt noen mil, ble føreren oppmerksom på at han som satt bakpå var borte, hvorpa han da snudde umiddelbart og kjørte tilbake. Et stykke bakover veien stor det noen karer og så på han som lå der urørlig på veien... "Puster han?" sporte motorsyklisten... "Tja, veit ikke... han gjorde nå det til vi snudde hauet rette veien...."
    God helg....
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Snakeoil bransjens ypperstefyrste Ted Denney snakker om "Noise Correction Paint".


    bambadoo, avansert teknisk maling benyttes i mange industrielle applikasjoner for å forbedre et gitt produkts funksjon... Iron ball paint absorber (Radarmaling til stealthfly) er et eksempel, fins seff tilsvarende for ubåt, speedboats osv.

    uten navn.png


    Type Noise correction Paint er ikke noe nytt Snakeoil produkt, dog kan hende Ted Denney har kommet opp med en forbedring av tilsvarende produkt evt. ikke, men produktet funker helt fint innen for sitt bruk. Denne type maling hjelper å dempe romfrekvenser i mellomtone område, nok til å gi en mer behagelig romakustikk.

    Bare å lese seg litt opp på følgende linker...

    https://en.wikipedia.org/wiki/Radiation-absorbent_material
    https://arc.aiaa.org/doi/abs/10.2514/6.2004-878
    https://www.acousticalsurfaces.com/coat-of-silence/coat-of-silence.html
    https://www.audimute.com/
    Interactive Frequency Chart - Independent Recording Network
     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Sånne produkter kan ha en effekt i forbindelse med lydisolering, da de tilfører masse til plater, og er elastisk, slik at vibrasjoner blir gjort om til varme. Det kan altså funke for å lydisolere, samt dempe platevibrasjoner/støy fra byggeplater. Akustisk vil det ha minimal virkning, da det er for tynt. Enkel fysikk. Dermed er ikke erfaringer fra radarteknikk o.l anvendelig for audio pga forskjellen i bølgelengder, uten at det skaleres opp, og da ender vi opp med meget tykke lag med maling. Da tror jeg at jeg heller ville valgt noe annet.

    Når det er sagt er jeg ingen fysiker eller akustiker, men innehar heldig vis en liten dose sunn fornuft. Om det kommer argumenter eller data som viser at dette har relevans som akustisk tiltak (ingen av linkene viser det), så skal jeg legge meg flat.

    Jeg er veldig glad i musikk og audio, så jeg blir oppriktig lei meg og irritert over slike snake oil-produkter som tar fokus vekk fra det som virkelig betyr noe for lydgjengivelsen, samtidig som sjarlatanene ler hele veien til banken. Det er DETTE som ødelegger hobbyen vår, ikke kunnskapsrike folk som kommer med fakta i f.eks kabeldiskusjoner, jfr en annen tråd her på sentralen.
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.801
    Antall liker
    2.028
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Sånne produkter kan ha en effekt i forbindelse med lydisolering, da de tilfører masse til plater, og er elastisk, slik at vibrasjoner blir gjort om til varme. Det kan altså funke for å lydisolere, samt dempe platevibrasjoner/støy fra byggeplater. Akustisk vil det ha minimal virkning, da det er for tynt. Enkel fysikk. Dermed er ikke erfaringer fra radarteknikk o.l anvendelig for audio pga forskjellen i bølgelengder, uten at det skaleres opp, og da ender vi opp med meget tykke lag med maling. Da tror jeg at jeg heller ville valgt noe annet.

    Når det er sagt er jeg ingen fysiker eller akustiker, men innehar heldig vis en liten dose sunn fornuft. Om det kommer argumenter eller data som viser at dette har relevans som akustisk tiltak (ingen av linkene viser det), så skal jeg legge meg flat.

    Jeg er veldig glad i musikk og audio, så jeg blir oppriktig lei meg og irritert over slike snake oil-produkter som tar fokus vekk fra det som virkelig betyr noe for lydgjengivelsen, samtidig som sjarlatanene ler hele veien til banken. Det er DETTE som ødelegger hobbyen vår, ikke kunnskapsrike folk som kommer med fakta i f.eks kabeldiskusjoner, jfr en annen tråd her på sentralen.

    Skjønner at det blir litt mye følelser for enkelte her inne men, som sakt tror ikke dette er noe stort problem for de fleste, dog muligens noe få ildsjeler. ;)

    Akustisk relevans er tilstede(teknologien er ekte) dog, effekten er liten og har ingen direkte relasjon til ekte remedier som absorbenter, bassfeller, akustikkpalter osv.
    Prinsippet er ment å "justere" enkelte frekvenser i mellomtoneområdet dog ikke mye men hørbart, blir som en liten tewak.
    Har man en ny bolig for eksempel type funkis med store nakne flater kan et slikt produkt bidra litt med å dempe romakustikken, mer komplisert er det ikke.

    https://www.tikkurila.dk/drytech/tikkurila_drytech/acoustics
    https://ye7zs22zd242wmzxo41cj7b5-wp...es/Before-N-After-Testing-Coat-of-Silence.pdf
    https://aquietrefuge.com/does-soundproofing-paint-work/
    https://terrax.info/noise-reduction...-paint-coat-of-silence-noise-reduction-paint/
     

    osc

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2004
    Innlegg
    718
    Antall liker
    395
    Sånne produkter kan ha en effekt i forbindelse med lydisolering, da de tilfører masse til plater, og er elastisk, slik at vibrasjoner blir gjort om til varme. Det kan altså funke for å lydisolere, samt dempe platevibrasjoner/støy fra byggeplater. Akustisk vil det ha minimal virkning, da det er for tynt. Enkel fysikk. Dermed er ikke erfaringer fra radarteknikk o.l anvendelig for audio pga forskjellen i bølgelengder, uten at det skaleres opp, og da ender vi opp med meget tykke lag med maling. Da tror jeg at jeg heller ville valgt noe annet.

    Når det er sagt er jeg ingen fysiker eller akustiker, men innehar heldig vis en liten dose sunn fornuft. Om det kommer argumenter eller data som viser at dette har relevans som akustisk tiltak (ingen av linkene viser det), så skal jeg legge meg flat.

    Jeg er veldig glad i musikk og audio, så jeg blir oppriktig lei meg og irritert over slike snake oil-produkter som tar fokus vekk fra det som virkelig betyr noe for lydgjengivelsen, samtidig som sjarlatanene ler hele veien til banken. Det er DETTE som ødelegger hobbyen vår, ikke kunnskapsrike folk som kommer med fakta i f.eks kabeldiskusjoner, jfr en annen tråd her på sentralen.
    Regner med at det er DETTE som ødelegger hobbyen din. Min er er helt uberørt av DETTE, og hvis vi ser på kabeldiskusjonene i løpet av de snart 20 årene HS har eksistert tror jeg vi kan konkludere med at kunnskapsrikhet i kabeldiskusjoner ikke har hatt noen betydning. Såkalte fakta i denne sammenhengen har garantert ikke hatt noen innvirkning på hva jeg hører eller ikke hører.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.664
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Skulle likt å se malingsfabrikken til SR. Samt en vitenskapelig beskrivelse av UEF teknologien.

    Men men, det finnes uendelig mye rart fra SR.
    Her er mer
    https://www.synergisticresearch.com/isolation/accessories/gct/

    For de av dere med noe teknisk innsikt så er dette bare helt natta. For de av dere uten, ja så kanskje det har noe for seg?
    Ted Denney har jo gått til krig mot alt vitenskapelig og objektivt. Han er helt forstyrra ser det ut for på diverse fora.
    Han frir til folk som har som motto "I want to believe": Det er tross alt der pengene sitter løsest.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.613
    Antall liker
    14.572
    Sted
    Langesund
    Sånne produkter kan ha en effekt i forbindelse med lydisolering, da de tilfører masse til plater, og er elastisk, slik at vibrasjoner blir gjort om til varme. Det kan altså funke for å lydisolere, samt dempe platevibrasjoner/støy fra byggeplater. Akustisk vil det ha minimal virkning, da det er for tynt. Enkel fysikk. Dermed er ikke erfaringer fra radarteknikk o.l anvendelig for audio pga forskjellen i bølgelengder, uten at det skaleres opp, og da ender vi opp med meget tykke lag med maling. Da tror jeg at jeg heller ville valgt noe annet.

    Når det er sagt er jeg ingen fysiker eller akustiker, men innehar heldig vis en liten dose sunn fornuft. Om det kommer argumenter eller data som viser at dette har relevans som akustisk tiltak (ingen av linkene viser det), så skal jeg legge meg flat.

    Jeg er veldig glad i musikk og audio, så jeg blir oppriktig lei meg og irritert over slike snake oil-produkter som tar fokus vekk fra det som virkelig betyr noe for lydgjengivelsen, samtidig som sjarlatanene ler hele veien til banken. Det er DETTE som ødelegger hobbyen vår, ikke kunnskapsrike folk som kommer med fakta i f.eks kabeldiskusjoner, jfr en annen tråd her på sentralen.
    Regner med at det er DETTE som ødelegger hobbyen din. Min er er helt uberørt av DETTE, og hvis vi ser på kabeldiskusjonene i løpet av de snart 20 årene HS har eksistert tror jeg vi kan konkludere med at kunnskapsrikhet i kabeldiskusjoner ikke har hatt noen betydning. Såkalte fakta i denne sammenhengen har garantert ikke hatt noen innvirkning på hva jeg hører eller ikke hører.
    Her vet jeg at du tar feil. Vet ikke hvor mange jeg kjenner som har fått stor utnytte av denne debatten, men det er ganske mange. Så jeg synes det er viktig at debatten fortsetter. At noen alltid vil ha troen på kabler har jeg ingen problemer med.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.155
    Antall liker
    10.664
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Tror kommentarer er overflødige.
    HFC | MC-1 Pro

    01.jpg


    highfidelitycables... Joda - men neitakk.
    The capacitor itself is too small to filter AC on its own, however coupled with the magnetic wave guides it acts to both center electrons within the wave guide as well as draw some energy into and through the wave guide. This makes for a level of magnetic filtering unique to this device.

    The Helix + adds to MC-1 Pro High Fidelity Cables' Helix technology. Helix offers a more concentrated stream of electrons by utilizing a more concentrated point in the magnetic field. Electrons concentrate into a magnetic field following the pathway of the magnetic lines of flux. Both the power and audio signals are made from electromagnetism. This means that there is a magnetic element to the flow of electrons. This magnetic element is why we can concentrate and even steer electrons to a particular shape and concentration.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.436
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ^Nå på introduksjonstilbud til "bare" $1869. Løp og kjøp.

    Den bruker visstnok teknologien fra denne:

    High Fidelity Cables
    11.jpg

    Almost 3 years into development, the Pro Elite models are a glimpse into the future. These models define clearly the advantage of magnets and magnetic conduction technology. Each of the three wave guides has a total magnetic pull-force of 4,460lbs! With all three waveguides, a combined magnetic force of 13,380lbs or 6.69 tons forces electrons to yield to the dominant power of these incredible magnets. Magnets used inside this particular unit are gold-plated in all critical connections. This gold plating helps for a more liquid type of sound by allowing for a more malleable connection.
    Men det finnes en patent: https://patents.google.com/patent/US9631691
    What is claimed is:
    1. A vibration dampening device comprising:
    a stack of permanent magnets having a plurality of cross-sectional areas, wherein the permanent magnets are electrically coupled in series with each other, wherein directly adjacent permanent magnets in the stack of permanent magnets are oriented to magnetically attract each other, wherein the stack comprises a plurality of large cross-sectional area permanent magnets and a plurality of small cross-sectional area permanent magnets, and wherein at least one of the small cross-sectional area permanent magnets is disposed between two of the large cross-sectional area permanent magnets;
    a first electrical conductor mechanically coupled to one end of the stack;
    a second electrical conductor mechanically coupled to another end of the stack, wherein the first and second electrical conductors are electrically coupled to each other via the stack;
    an insulating sheath disposed around the stack of permanent magnets; and
    a dampening fluid disposed within the sheath and around the stack of permanent magnets, wherein the dampening fluid is interposed between the two large cross-sectional area permanent magnets in a region outside a circumference of the at least one of the small cross-sectional area permanent magnets.
    De setter rett og slett spenning på en stabel gullbelagte neodymmagneter med de vanlige forekomstene av smeltelim og krympeslanger rundt, og påstår at det demper vibrasjoner og at dette i sin tur forbedrer lydkvaliteten. Kanskje, men det hadde vært interessant å holde borttil et multimeter og se hvilken ohmsk motstand de får på den måten.

    Magnetic wave guides, liksom. :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.537
    Antall liker
    102.889
    Torget vurderinger
    23
    Her er en illustrasjon om illusjon som passer utmerket i denne tråden!



    En hyllest til alle de som hører forskjell på ting som på en vitenskapelig måte kan bevises IKKE tilfører noen forskjeller... det bare "ser" eller høres slik ut i hodet til vedkommende.... Bildet viser en Snake Oil produsent på vei til banken med to vesker fulle av penger... rett før han møter et par troende... (og håpefulle).
    Ingen gjør noe egentlig galt, bare noe dumt resp. smart. Men hvem gjør hva?


    nuns.jpg




     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Det som igjen slår meg er at de som virkelig har fokus på dette og kabler er skeptikerne.
    Rart...
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.568
    Antall liker
    3.136
    Sted
    Oslo
    Det som igjen slår meg er at de som virkelig har fokus på dette og kabler er skeptikerne.
    Rart...
    Pussig (!) nok henger byggimpuls sin forklaring på bruksområdet litt mer på greip enn kabelmagikerne pleier å strø om seg med. Kanskje noe kabelmenneskene kan lære av?

    Det bør ikke være noen stor overraskelse at akustikkplater kan miste noen egenskaper med feil maling på :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn