Finnes det noen "tweaks" som er så "over the top" at ingen går på de?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.897
    Antall liker
    3.226
    Er vel nogle som er dumme nok. Personligt kender jeg en.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Mht kabinetter.

    De gamle/tidlige grønne lysmastene er trykkimpregnert med noe som bla inneholdt kvikksølv og andre tungmetaller. Bør funke ---mBra.... Skal ikke fyres med.
     
    Sist redigert:

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    895
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har ikke T2 eller T2S som er de dyreste, men de rimeligere C2T og D2T og kan ikke si annet enn at det er noe av det råeste jeg har opplevd innen demping og tweaks generelt. Bruker de i kombinasjon med Symposium plattformer og er superfornøyd. Alt ble bare så mye "roligere" og mer musikalsk. Så lysten til å prøve T2 eller T2S er der. Forstår at noen kan bli skremt av prisen, men synd om man sånn uten videre avskriver disse ene og alene pga det. Ja, jeg synes også at de er (altfor) dyre, men at de virker er det liten tvil om. Anbefaler å prøve!
    ville heller anbefale symhosium produkter i lange baner fremfor heksedokterene i danmark:) er i tillegg en brøkdel av prisen og mer estetiske pene
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.901
    Antall liker
    1.912
    Sted
    Sortland
    Mht kabinetter.

    De gamle/tidlige grønne lysmastene er trykkimpregnert med noe som bla inneholdt kvikksølv og andre tungmetaller. Bør funke ---mBra.... Skal ikke fyres med.
    Audiofile kabinetter for de som bruker pc som kilde.
    Trådløst spiller selvsagt ingen rolle!
    Genialt Way!
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Kabler med kvikksølv. Får lyden til å gå raskere enn lysets hastighet.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.993
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Må jo være bra. Det er jo både sølv og ekstra kvikkt. Om Nordost tar det i bruk vil nok signalhastigheten i Valhalla-kablene ganske sikkert øke fra de usle 97% av lysets hastighet de nå opererer med. Hvem vet, kanskje finner de at Einstein tok feil og lysets hastighet faktisk kan overskrides.
     
    Sist redigert:

    Cappuccino

    Medlem
    Ble medlem
    26.10.2021
    Innlegg
    24
    Antall liker
    8
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    ville heller anbefale symhosium produkter i lange baner fremfor heksedokterene i danmark:) er i tillegg en brøkdel av prisen og mer estetiske pene
    Har hatt symposium produktene jeg eier i mer enn 10 år og kjenner de ut og inn. Har mange ulike typer plattformer og mindre ‘padz’. De fungerer svært godt, ellers hadde jeg ikke beholdt de.

    Ansuz produktene må jeg derimot innrømme er ennå bedre (selv om kombinasjonen er ennå bedre igjen sml med produktene hver for seg). Men å kalle våre danske venner for ‘heksedoktorer’ er vel å ta hardt i. Du liker kanskje ikke deres markedsføring og det et greit, men ikke avskriv produktene for det. Mange steiler vel også på prisene, men man forstå at Ansuz primært retter seg mot det øvre sjiktet.

    Ansuz produkter er i mine øyne - og ører - state of the art og har min største respekt mht lydgleden de bidrar til. Det har jeg gjort at jeg har byttet ut masse kabler og duppeditter med Ansuz. Til tross for både arbeidet det har medført og smertefulle økonomiske tap knyttet til dette. Men jeg angrer ikke likevel. Ansuz er kanskje noe av det i min hifi karriere som har gitt meg størst eierglede, i tillegg til Accuphase som jeg også har en forkjærlighet for.

    Dette er naturligvis subjektivt og min meninger/erfaringer, men det er verdt å merke seg at om du kikker på noen andre fora utenfor dette landet så er det en mange audiofile som sier det samme og har oppdaget Ansuz’ kvaliteter.
     

    Cappuccino

    Medlem
    Ble medlem
    26.10.2021
    Innlegg
    24
    Antall liker
    8
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    ps. Også mange andre produkter i denne tråden som folk skal belære andre om at er bare humbug. Gjenganger er vel at de som sier det aldri har prøvd dem.

    Ellers bra å være kritisk i utg.punktet og ikke sluke all markedsføring som jeg er enig i ofte er tendesiøs, men man må ha prøvd et produkt selv mener nå jeg før man uttaler seg så bombastisk.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.423
    Antall liker
    35.206
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ps. Også mange andre produkter i denne tråden som folk skal belære andre om at er bare humbug. Gjenganger er vel at de som sier det aldri har prøvd dem.

    Ellers bra å være kritisk i utg.punktet og ikke sluke all markedsføring som jeg er enig i ofte er tendesiøs, men man må ha prøvd et produkt selv mener nå jeg før man uttaler seg så bombastisk.
    Hmmm, gjelder det synspunktet andre produktkategorier også? Alternative krystaller og duftlys, remedier mot «jordstråling», mer eller mindre legale rusmidler?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.219
    Antall liker
    9.446
    Torget vurderinger
    2
    @Cappuccino ..Ha ha. Jeg kan bombastisk påstå at jorden ikke er flat. Selvom jeg ikke har vært i verdensrommet ,
    Ganske utrolig hvor blåøyd og kunnskapsløse mange hifikunder kan være. Det er faktisk de som selger disse luftslottene som har bevisbyrden
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.993
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    For svært mange av produktene som er nevnt i tråden er det å stille seg tvilsom til dem (for å si det forsiktig) noe som kan sidestilles med å si "ja ærru gærn, selvsagt tror jeg på tyngdekraften!", mens det å mene at de faktisk kan virke som påstått blir som å melde seg inn i The Flat Earth Society.
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.286
    Antall liker
    3.629
    Torget vurderinger
    1
    ps. Også mange andre produkter i denne tråden som folk skal belære andre om at er bare humbug. Gjenganger er vel at de som sier det aldri har prøvd dem.

    Ellers bra å være kritisk i utg.punktet og ikke sluke all markedsføring som jeg er enig i ofte er tendesiøs, men man må ha prøvd et produkt selv mener nå jeg før man uttaler seg så bombastisk.
    Så om noen reklamerer for avføring, pakket inn som biff og at det er den beste biffen man kan spise. Produsenten har jo såklart jobbet imot NASA (med toaletter), ville du spist den? Du må jo prøve det selv tydeligvis for å skjønne at det fortsatt smaker dritt..
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Problemet er vel at i området (den grenseløse ødemarken) mellom absolutt facts og absolutt nonsens er det fritt fram for sjarlatanene - og - mange, virker det som, har ikke det minste i mot å bli lurendreiet... og ende med buksene på knærne, tÅm lÅmmebåg og blomstrende rosa Dumboører....
     
    Sist redigert:

    Cappuccino

    Medlem
    Ble medlem
    26.10.2021
    Innlegg
    24
    Antall liker
    8
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Problemet er vel sammensatt, men det jeg påpeker er at en del avfeier et produkt fordi de ikke «forstår» at det kan virke. Det at andre sier at det virker hjelper ikke. Og betyr ingen ting. Det kan fortsatt ikke virke fordi de ikke forstår det! Derfor må det være «de andre» som er dumme og er blitt lurt;) Det kan godt være iblant, men er nok langt fra så hyppig som man kam få inntrykk av her og ved å lese denne tråden.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.900
    Antall liker
    11.285
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Så du mener at de som har jobbet med pro-audio, avanserte målesystemer, nettverksdrift etc etc, dvs fagfolk av ymse slag, rett og slett ikke forstår at det kan virke??
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.993
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Problemet er vel sammensatt, men det jeg påpeker er at en del avfeier et produkt fordi de ikke «forstår» at det kan virke. Det at andre sier at det virker hjelper ikke. Og betyr ingen ting. Det kan fortsatt ikke virke fordi de ikke forstår det! Derfor må det være «de andre» som er dumme og er blitt lurt;) Det kan godt være iblant, men er nok langt fra så hyppig som man kam få inntrykk av her og ved å lese denne tråden.

    Det er vel ganske nøyaktig det motsatte av hva som faktisk vanligvis skjer i tråden. Nemlig at folk ikke forstår at produktet ikke kan virke med mindre grunnleggende fysiske lover og kjent vitenskap forkastes - og fordi de ikke forstår vitenskapen er de mottakelige for allverdens bullshit og lar seg lure over en lav sko.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.423
    Antall liker
    35.206
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Problemet er vel sammensatt, men det jeg påpeker er at en del avfeier et produkt fordi de ikke «forstår» at det kan virke. Det at andre sier at det virker hjelper ikke. Og betyr ingen ting. Det kan fortsatt ikke virke fordi de ikke forstår det!
    Det kan jo hende at man snarere forstår at det der bare ikke kan virke på den måten som påstås. Ikke i dette universet med de fysiske lovene som gjelder her.

    Husk også at elektromagnetisme er det best forståtte fenomenet i all naturvitenskap. Vi har gått fra empiriske lovmessigheter som Ohms lov til teoretiske modeller som Maxwells ligninger og videre til kvanteelektrodynamikk på relativt kort tid. Det er i stand til å beskrive hvordan et elektromagnetisk signal oppfører seg med et helt absurd presisjonsnivå. Mobiltelefonen din og pulsklokken din er full av praktiske anvendelser. Den som vil påstå at man kan påvise noe nytt her som vitenskapen (eller vi interesserte amatører) ennå ikke forstår påtar seg en veldig stor bevisbyrde. At en eller annen anonym fyr på et nettforum påstår at det er slik fordi han sier at han brukte en dullion kroner på noe påstått kryofysiske greier og hevder at han opplever at alt ble så meget bedre gjør ikke at Nobelkomitéen blir synlig imponert.


    Dessuten forstår noen av oss også et og annet om psykologi, forventningsbias, og «new shiny objects». Forklaringen er ofte enklere enn man muligens forestiller seg, men det er ikke fysikken som er den relevante vitenskapen. Psykologien fungerer også selv om du ikke forstår det.
     
    Sist redigert:

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.142
    Antall liker
    4.295
    Torget vurderinger
    1
    Problemet er vel sammensatt, men det jeg påpeker er at en del avfeier et produkt fordi de ikke «forstår» at det kan virke. Det at andre sier at det virker hjelper ikke. Og betyr ingen ting. Det kan fortsatt ikke virke fordi de ikke forstår det! Derfor må det være «de andre» som er dumme og er blitt lurt;) Det kan godt være iblant, men er nok langt fra så hyppig som man kam få inntrykk av her og ved å lese denne tråden.
    En behøver bare å forstå at produsenten ikke «forstår» hvordan det virker. Når en produsent/selger ikke er i stand til å gi ei halvveis edruelig forklaring på hva det er, hva det gjør, og produktets ytelse, så er produktet ikke verd pengene, uansett hvor mange rosende omtaler du finner på nett.

    Mvh
    KJ
     

    Cappuccino

    Medlem
    Ble medlem
    26.10.2021
    Innlegg
    24
    Antall liker
    8
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    0
    Mulig du da tenker på noen som jeg også ville tenkt var humbug. Men når noen f.eks. uten videre forkaster dempeføttene fra Ansuz (som jeg skrev om tidligere i denne tråden) så er det de som er på bærtur mht fysiske lover, tenker nå jeg... I en annen tråd var det noen som omtalte folka bak Ansuz som heksedoktorer, bare for å nevne et eksempel hvordan noen bare strør om seg med usakligheter uten å ha prøvd selv, og uten å forklare hvorfor de ikke skulle virke...

    Jeg opplever ikke at "skjevheten" her inne på HFS heller i retning av folk som tror på "humbug" produkter, snarere tvert imot...
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.423
    Antall liker
    35.206
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Mulig du da tenker på noen som jeg også ville tenkt var humbug. Men når noen f.eks. uten videre forkaster dempeføttene fra Ansuz (som jeg skrev om tidligere i denne tråden) så er det de som er på bærtur mht fysiske lover, tenker nå jeg...
    Dempeføtter er også godt forstått. Et lite lynkurs i loven om myke dingser under tunge ting:
    https://www.hifisentralen.no/forume...ereo-i-seks-kanaler.19326/page-3#post-1181566

    Selv bruker jeg mest Clas Ohlsons dørstoppere i ekte gummi til kr 34 for paret. En dusj med akryllakk fra Biltema, og så ser det ikke så verst ut heller. Se bilder i signaturtråden nedenfor. Racket laget av sandfylte aluminiumsrør står på slike dørstoppere og har sorbothan-domer under hylleplatene, og da har jeg selv regnet gjennom både bæreevnen til kryssene i bøketre og resonansfrekvensene for det andreordens dempesystemet bestående av fjæring, demping og masse.

    Forklar meg gjerne hva Ansuz forstår som jeg ikke forstår, og som kan forsvare slike absurde priser for noe som i beste fall er helt trivielt.
     
    Sist redigert:

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.472
    Antall liker
    7.993
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Men når noen f.eks. uten videre forkaster dempeføttene fra Ansuz (som jeg skrev om tidligere i denne tråden) så er det de som er på bærtur mht fysiske lover, tenker nå jeg...

    Da er det jo fint om du kan tenke videre, høyt, på hvorfor du trekker den konklusjonen? Å si at "sånn er det bare" har aldri vært gangbart som argument.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.900
    Antall liker
    11.285
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Troen, Asbjørn, troen ..... kan som kjent både flytte bjerge, - og tydeligvis en hel masse andre ting.... for de som tror...
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.423
    Antall liker
    35.206
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Troen, Asbjørn, troen ..... kan som kjent både flytte bjerge, - og tydeligvis en hel masse andre ting.... for de som tror...
    Tydeligvis. Og så lenge troen stort sett ser ut til å gå ut på at «jo dyrere desto bedre» er det alltid noen som er villige til å ta imot alle de pengene man bare må kvitte seg med for at noe skal kunne låte bra.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.142
    Antall liker
    4.295
    Torget vurderinger
    1
    Mulig du da tenker på noen som jeg også ville tenkt var humbug. Men når noen f.eks. uten videre forkaster dempeføttene fra Ansuz (som jeg skrev om tidligere i denne tråden) så er det de som er på bærtur mht fysiske lover, tenker nå jeg... I en annen tråd var det noen som omtalte folka bak Ansuz som heksedoktorer, bare for å nevne et eksempel hvordan noen bare strør om seg med usakligheter uten å ha prøvd selv, og uten å forklare hvorfor de ikke skulle virke...

    Jeg opplever ikke at "skjevheten" her inne på HFS heller i retning av folk som tror på "humbug" produkter, snarere tvert imot...
    Jeg hadde også Ansuz i tankene, det er en ganske rendyrket bullshitprodusent IMHO. Nye løsninger som ikke virker, søker problemer som ikke eksister, pent innpakket i rent og uforfalsket tøv.

    Mvh
    KJ
     

    ch

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    1.665
    Antall liker
    1.245
    Vet ikke om denne teller som "tweak", men kanskje i serien "jo dyrere desto bedre".
    Wadax Atlantis Digital-to-Analog Converter and Universal Transport - The Audio Beat - www.TheAudioBeat.com
    114000 USD (om jeg summerte riktig)

    Det jeg liker best med denne anmeldelsen er vel dette;
    " ... but their real power lies in the performances they deliver from standard CDs. Alongside the astonishing performance of glass CD, the Wadax components demonstrate that there never was a problem with the original mathematics that underpinned the 16-bit/44.1kHz Red Book standard. "

    så vet vi at CD var ok hele veien... og;

    " that not only are we seeing slews of previously unavailable material released on CD, but also those discs have never been so affordable -- or, thanks to the Atlantis, so musically rewarding. "

    ..men man må ha en 114000 USD spiller for å få det fulle utbyttet av disse billige cd'ene? hm....
     

    Oriel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2004
    Innlegg
    222
    Antall liker
    163
    Torget vurderinger
    7
    Husker det var diskusjoner for endel år siden om bruk av offshore kabel som var nedfryst i nitrogen for å oppnå superleder egenskaper. Var noen som hadde kjøpt det for stereoen med en prislapp på feil side av 100k.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn