Fidelity #50

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    Da har jeg fått skummet meg gjennom bladet, og det innfrir som vanlig! Veldig godt skrevet det meste her. Og jeg lo litt av fullsiden den danske kabelprodusenten fikk ;).

    Snadder å se av CD mediet gang på gang blir gjennopplivet vha nyere teknologi/spillere også! Fidelity har vha sine 50nummer greid å guidet meg inn på et anlegg jeg syns spiller over all forventning! De kan ikke teste alt, men du verden, syns dem får med det meste. Resten kan man lese om i Lyd og bilde / hjemmekino (dog, syns jeg sistnevnte har veldig varierende testmetodikk: IKON1 testen ble bare wirr warr for min del).
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    GAA skrev:
    funbunny skrev:
    Pent blad og fine bilder. Men den delen som består av bokstaver faller igjennom så det holder...
    For min del er det bildene som gjør at jeg ikke leser bladet lenger. Side opp og side ned med utsnitt, 95 % på skrå. En visuell effekt som skal få et bilde til å stå ut fra mengden gjøres til det normale. Man er noen ganger nødt til å gå på nett for å få se bilde av hele produktet. Og farget sidelys ble jeg ferdig med tidlig på åtti-tallet.
    Der er jeg helt enig! Er faktisk grundig lei disse evindelige skråstilte og nærsynte bildene. Synes det er befriende å se layouten på The Absolute Sound. Rent sidedesign med nøkterne bilder der hele apparatet vises og ikke nødvendigvis på skrå! Det er mulig at det skrevne ord også der stort sett er Løgn og forbannet dikt, men i såfall er det godt løyet! Må (dessverre) si at jeg gleder meg mer til TAS enn Fidelity i postkassa nå.
     

    ole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Innlegg
    768
    Antall liker
    112
    Sted
    Bærum
    HCS skrev:
    Ingen har vel sagt du skal selge Ref3 finn-m. Men du tror altså ikke ARC selv har greid å gjøre Ref5 til et annerledes produkt? Jeg sier ikke bedre for det må ørene avgjøre... Tipper det er de færreste som selger tingene sine umiddelbart pga Fidelity... 8).. Noen er bare mer hårsåre enn andre tydligvis..
    Viktig debatt. Har lest HiFi blader i et betydelig antall år og kan i farten ikke huske en eneste test der anmelder påpeker at nyeste versjon av et produkt er dårligere enn det forrige. Noen ganger bruker man begrepet annerledes, men jobber da med å få fram det positive med dette.

    Kan virke som om psykologien i at et nytt produkt lanseres er at det MÅ jo være bedre siden forrige versjon fases ut. Så glemmet man lett at grunnene kan være mange andre enn jakten på bedre lyd; og jeg nevner i fleng: Utgåtte komponenter som ikke lar seg erstatte, nye og billigere produksjonsmåter, produkt som må endres fordi det selges for lite, mote-hyper av ulike slag (design, teknologi) +++

    La ørene styre :)

    Mvh Ole
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.935
    Antall liker
    594
    Han hadde butikk i Innherredsveien på 80-tallet

    EDIT: Geir Tømmervik
     

    funbunny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    579
    Antall liker
    196
    Sted
    Ved Mjøsa
    marsboer skrev:
    Med så mange eksperter som det finnes i denne tråden er det jo rart at vi ikke har nok et hi-fi blad som banker fidelity ned i støvlene, så enkelt som dette fremstår...
    Les eks. Stereophile. Der går de grundigere ned i de komponentene og forsøker å gi en informativ tekst og ikke bare "synsing". Tekniske sammenligninger med tidligere modeller, beskrivelse av oppbygging etc. Måleparametre er med for de som liker det og det står også hvilket utstyr det er testet sammen med.
    Jeg sier ikke at jeg ønsker å lage et annet hi-fi blad, jeg har en annen jobb som jeg livnærer meg ved. Det jeg sier er at jeg ikke er enig i de som hauser opp kvaliteten på Fidelity og nærmest genierklærer de som skriver. Det er veldig mye "blåbærtur" historier der slik jeg ser det.

    ...takk for oppmerksomhenten...
     

    anywhere

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    349
    Antall liker
    23
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Like ofte som det dukker opp en ny tråd om Fidelity dukker sutrekoppene opp og klager over synsing, språk og skråstilte bilder. Dette er vel muligens gang #50 vi er nødt til se de samme argumentene. Hva med å holde fred snart og heller lese siste utgave av TAS? (el.l)
     

    anywhere

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    349
    Antall liker
    23
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    spurv skrev:
    Masse spennende lesestoff der. Spent på hva dem syns om nye Diamond serien til B&W. Min erfaring er en kjedelig høyttaler med lite morro :(. Men dette blir knall å lese om, RF7-II er også spennende!
    Greit oppsummert om B&W. Dette er min erfaring også så det skal bli interessant om det er noen forbedring å spore på nye diamanter.
     

    oyvindth

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.07.2006
    Innlegg
    81
    Antall liker
    1
    Outlawbamse skrev:
    Like ofte som det dukker opp en ny tråd om Fidelity dukker sutrekoppene opp og klager over synsing, språk og skråstilte bilder. Dette er vel muligens gang #50 vi er nødt til se de samme argumentene. Hva med å holde fred snart og heller lese siste utgave av TAS? (el.l)
    +1
     

    kurtis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    21
    Jeg har alle utgavene siden jeg ramlet over nr 1 på flyplassen for flere år siden og koser meg like mye med hvert eneste blad. Skulle ønske at TAS/Stereophile etc kunne lære litt av layout og ikke minst bilder (direkte kjedelig etter min mening). Ellers så tar jeg innholdet for hva det er - trivelig lesing og underholdende entusiasme får man ikke for mye av.

    "Sutrekopper" finners over alt og om alle tema - lite sympatisk, men de vil alltid være der. Gidder ikke la meg påvirke.
    mvh
     

    Petre

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2007
    Innlegg
    1.720
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Siggerud
    Jeg tar det som produktnytt, bransjesladder og synsing, for det er hva det er. Likevel lærer jeg ett og annet innimellom, og ser god underholdningsverdi i det hele. Valget mitt blir helt klart å støtte det ved å fortsatt abonnere, for alternativet er å ikke ha noe norsk blad av tilsvarende kaliber.

    Edit: Ankom idag, og jeg er godt fornøyd etter en kjapp skumming.
     

    awe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    2.059
    Antall liker
    1.827
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Alle med erfaring fra hi-hi, vet at samspillet mellom effektforsterker og høyttaler er viktig. Man kan få informasjon på ulike vis. Enten ved målinger (som i Stereophile) eller ved brukererfaringer (som i Fidelity). Jeg har for eksempel vel så godt utbytte av å lese Rognliens presist formulerte brukererfaringer som Atkinsons funderinger over mer eller mindre samsvar mellom andre testeres lytteinntrykk og egne måleresultater.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel ikke sutring å komme med ønsker/forslag som kan bidra til et bedre produkt? Jeg abonnerer på flere blader og er fornøyd med det. Det må likevel være lov å komme med forslag til fornyelse, det er vel alle tjent med. Mener Vadseth har etterlyst dette selv også. Det er ikke veldig stor forskjell på nr 1 og nr 50 så en revisjon av både layout og innhold bør kunne diskuteres.

    Vi har jo sett anslag til dette også fra redaktøren selv, både ved en skandinaviasatsning (men hvor ble det av skribentene?) og en økt satsing på testing av litt rimeligere hifi, jfr. siste leder.
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Når kommer det i butikkene? Ingen av de 3 utsalgene her i nord-trøndelag hadde fått det :(
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.644
    Antall liker
    3.274
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Sitter med siste nr av Fidelity og Stereophile. Fidelity er et myyyye penere blad og lettere å lese ( jeg snakker ikke språklig sett, men om hvor lett det er å holde oversikten når du leser).

    Målingene til stereophile synes jeg er veldig verdifulle, men forstår samtidig at det er " umulig" å få gjort det samme i et norsk - eh skandinavisk - high-end blad.

    Forresten, Fidelity kunne godt spart seg litt av den endeløse kabeldebatten!
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Kalle Klovn skrev:
    Sitter med siste nr av Fidelity og Stereophile. Fidelity er et myyyye penere blad og lettere å lese ( jeg snakker ikke språklig sett, men om hvor lett det er å holde oversikten når du leser).

    Målingene til stereophile synes jeg er veldig verdifulle, men forstår samtidig at det er " umulig" å få gjort det samme i et norsk - eh skandinavisk - high-end blad.

    Forresten, Fidelity kunne godt spart seg litt av den endeløse kabeldebatten!
    Hvorfor det?
     

    anywhere

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    349
    Antall liker
    23
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Endelig har bladet rukket å komme frem til Oslo og jeg har fått lest litt. Testen av Klipsch RF7-II fikk meg til å smile når Rognlien måtte hente frem limet ved utpakning. Alt er ved det vante fra Klipsch m.a.o. Måtte selv lime bassportene på mine egne Classic RF-7 den gang jeg fikk dem. I tillegg måtte jeg lime opp noe av dempingen i den ene høyttaleren samt stramme til terminalene bak slik at de ikke hang og slang. 'Proudly made in the USA' som det så treffende stod på et av skrivene som fulgte med i dokumentasjonen.

    Jeg kjøpte for en tid tilbake et sett RB-61. Også på disse måtte skrutrekkern frem for å se hva som lagde skramlelyd inni.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    funbunny skrev:
    Kalle Klovn skrev:
    Målingene til stereophile synes jeg er veldig verdifulle, men forstår samtidig at det er " umulig" å få gjort det samme i et norsk - eh skandinavisk - high-end blad.
    ...jasså? Kanskje fordi de mangler faglig tyngde...?
    Tror det er flere der som har faglig nok tyngde. Det handler vel om et ønske om en bevisst subjektiv profil. Om dette er så stort problem for deg funbunny for du holde deg til å lese "Totens Blad"... ;)
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Outlawbamse skrev:
    Endelig har bladet rukket å komme frem til Oslo og jeg har fått lest litt. Testen av Klipsch RF7-II fikk meg til å smile når Rognlien måtte hente frem limet ved utpakning. Alt er ved det vante fra Klipsch m.a.o. Måtte selv lime bassportene på mine egne Classic RF-7 den gang jeg fikk dem. I tillegg måtte jeg lime opp noe av dempingen i den ene høyttaleren samt stramme til terminalene bak slik at de ikke hang og slang. 'Proudly made in the USA' som det så treffende stod på et av skrivene som fulgte med i dokumentasjonen.

    Jeg kjøpte for en tid tilbake et sett RB-61. Også på disse måtte skrutrekkern frem for å se hva som lagde skramlelyd inni.
    Haha, jeg måtte nettopp frem med superlimet for å feste bassportene på den ene RF-7 IIen min. Utrolig festlig at det også skjedde i testen i Fidelity. Etter å ha levd med B&W i mange år imponerer byggekvaliteten på Klipsch-kabinettene særdeles lite for å si det slik. Jeg klarer fremdeles ikke helt å forstå at et slikt skabbete sammenrasket ræl av en kabinettkonstruksjon kan spille så bra. De får av en eller annen grunn til det lydmessige uten å bruke mer enn et absolutt minimum på kabinettkonstruksjonen. Jeg er i hvertfall grisefornøyd med mine nå som de endelig har funnet sin perfekte plassering i rommet (og bassporten igjen er på plass. Lurer forresten på hva slags tuningfrekvens man får når bassporten har falt inn i høyttaleren så portlengden er ca 4cm :D )
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.009
    Antall liker
    6.243
    Jeg er usikker på hvor positiv jeg hadde vært dersom jeg hadde kjøpt nye høytalere og det første jeg måtte gjøre var å lime dem sammen.
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    385
    BT skrev:
    Jeg er usikker på hvor positiv jeg hadde vært dersom jeg hadde kjøpt nye høytalere og det første jeg måtte gjøre var å lime dem sammen.
    Med den innstillingen hadde ingen kjøpt italienske eller britiske biler. Det dreier seg nok om en totalopplevelse. Noen vil ha den lyden, og da er en del av kostnaden at det er et delvis selvbygg du kjøper deg... :D

    Honkey
     

    sinep

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    108
    Sted
    Vallhall
    Hva er det som egentlig er så spesielt med disse klipsch-konstruksjonene?
    Har de en spesiell patent på elementene de bruker?
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer med #50! :D Endelig lå bladet i postkassen her i Odense. Synes dere gjør en god jobb og har funnet en egen og velfungerende stil. Virker også som om dere har fornuftige planer for 2011, med litt mer "Hjemme hos..." etc. Stå på!

    Håper forøvrig Fidelity en dag tester noen skikkelige horn, f.eks. noen av de lekre G2 modellene fra AG.. ::) ;D Evt. et hjemmebesøk eller to..

    Ellers synes jeg s.83 var utrolig komisk.. Kabler med "..forsølvet kobber og forgyldt guld i den strengeste neutrale zone".. Akkurat. Synes KV kommer med et fornuftig svar til MJ.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.949
    Antall liker
    19.801
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    I posten i dag ;D
    Dette blir som vanlig en høydare.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Honkey-Chateau skrev:
    BT skrev:
    Jeg er usikker på hvor positiv jeg hadde vært dersom jeg hadde kjøpt nye høytalere og det første jeg måtte gjøre var å lime dem sammen.
    Med den innstillingen hadde ingen kjøpt italienske eller britiske biler. Det dreier seg nok om en totalopplevelse. Noen vil ha den lyden, og da er en del av kostnaden at det er et delvis selvbygg du kjøper deg... :D

    Honkey
    Nei, nei & atter nei!! Du kan da ikke mene at det skal være sånn? Analogien til biler stemmer heller ikke; både britiske og italienske biler med den ( manglende ) kvaliteten som du nevner - og mc-produsenter også, for den saks skyld - er enten borte fra markedet, eller har vært gjennom en eller flere konkurser og er oppkjøpte av bedrifter / konsern hvor kvalitet står i høysete. Fiat, Lamborghini, Ferrari, Alfa Romeo, Rover, leyland, Morris, Bentley, Jaguar - ja, til og med Rolls-Royce har gjennomgått denne medisinen. For å nevne noen. Innen mc har Triumph, Norton, Ducati, Benelli, MV Agusta, Laverda osv. også gått den harde skolen. Så er det alle som har gått dukken, da. Lista er laaaang.

    Hvorfor i all verden skal vi akseptere å kjøpe elendige produkter, når kvaliteten er så dårlig? Klipsch kan umulig låte bra, hvis det er sånn at bassporter løsner, høyttalerkasser revner fra hverandre og elementene ikke sitter fast. Ellers er enkelte opptatte av at alt skal måle optimalt og passe sammen. Hvordan i all verden skal det gå an å måle noe så slarkete som det som beskrives her? Markedet er fullt av knallgode høyttalere - hvorfor da investere i noe som tydeligvis er eledige produkter?

    Jeg bøyer meg dypt i rein forundring!!!
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tror nok de vet litt om høyttalerproduksjon hos Klipsch også etter 65 år....
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Anonym skrev:
    Jeg tror nok de vet litt om høyttalerproduksjon hos Klipsch også etter 65 år....
    Joda, men dette er altså reelle erfaringer hos folk som har måttet reparere et produkt rett fra esken.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Hei har selv hatt enn 10-12 par med klipsch fra 70 tallet og frem til dagens modeller og har aldrig opplevd noe annet enn topp byggekvalitet ;)
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    eddie1 skrev:
    Hei har selv hatt enn 10-12 par med klipsch fra 70 tallet og frem til dagens modeller og har aldrig opplevd noe annet enn topp byggekvalitet ;)
    Vi kan vel anta at byggekvaliteten på ting som Klipschorn (og resten av heritage-serien) og palladium kanskje er av en litt annen kvalitet enn reference-serien også?
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Dazed skrev:
    eddie1 skrev:
    Hei har selv hatt enn 10-12 par med klipsch fra 70 tallet og frem til dagens modeller og har aldrig opplevd noe annet enn topp byggekvalitet ;)
    Vi kan vel anta at byggekvaliteten på ting som Klipschorn (og resten av heritage-serien) og palladium kanskje er av en litt annen kvalitet enn reference-serien også?
    Mulig men har 3 par fra RF serien nå samt hatt 3 tidligere og som sagt ingen problemer men at de legger mindre kr i i kassene enn enkelte andre produsenter er mulig.Men er jo kansje derfor de er så populære for de som elsker musikk da de faktisk har dette som første pri fremfor og legge penger i utseende
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Tror det er få høyttalere på markedet som har bedre pris/ytelse forhold enn Klipsch RF82, til 7000kroner imponerer de stort.
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Anonym skrev:
    Tror det er få høyttalere på markedet som har bedre pris/ytelse forhold enn Klipsch RF82, til 7000kroner imponerer de stort.
    Det finnes flere produsenter der ute som velger å satse på utseende femfor lyd men det er min mening
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    eddie1 skrev:
    Dazed skrev:
    eddie1 skrev:
    Hei har selv hatt enn 10-12 par med klipsch fra 70 tallet og frem til dagens modeller og har aldrig opplevd noe annet enn topp byggekvalitet ;)
    Vi kan vel anta at byggekvaliteten på ting som Klipschorn (og resten av heritage-serien) og palladium kanskje er av en litt annen kvalitet enn reference-serien også?
    Mulig men har 3 par fra RF serien nå samt hatt 3 tidligere og som sagt ingen problemer men at de legger mindre kr i i kassene enn enkelte andre produsenter er mulig.Men er jo kansje derfor de er så populære for de som elsker musikk da de faktisk har dette som første pri fremfor og legge penger i utseende
    Selvsagt. Har vurdert dem flere ganger selv, jeg. Ingen tvil om at de gir mye for pengene. Litt irriterende hvis det er vanlig at de ikke henger sammen, dog.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    eddie1 skrev:
    Dazed skrev:
    eddie1 skrev:
    Hei har selv hatt enn 10-12 par med klipsch fra 70 tallet og frem til dagens modeller og har aldrig opplevd noe annet enn topp byggekvalitet ;)
    Vi kan vel anta at byggekvaliteten på ting som Klipschorn (og resten av heritage-serien) og palladium kanskje er av en litt annen kvalitet enn reference-serien også?
    Mulig men har 3 par fra RF serien nå samt hatt 3 tidligere og som sagt ingen problemer men at de legger mindre kr i i kassene enn enkelte andre produsenter er mulig.Men er jo kansje derfor de er så populære for de som elsker musikk da de faktisk har dette som første pri fremfor og legge penger i utseende
    Selvsagt. Har vurdert dem flere ganger selv, jeg. Ingen tvil om at de gir mye for pengene. Litt irriterende hvis det er vanlig at de ikke henger sammen, dog.
    Nå er det vel nok med ett par "som ikke henger" sammen før det blir hyl og skrik.
    Men skjønner hva du mener ;)

    /jan
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    JanR skrev:
    Nå er det vel nok med ett par "som ikke henger" sammen før det blir hyl og skrik.
    Men skjønner hva du mener ;)
    Jadda. På Internet er det gjerne de få som har problemer med et produkt som lager mye oppstandelse og kanskje gir det ufortjent dårlig rykte.

    Importøren burde kanskje ha sjekket paret som gikk til test, da. ;)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Dazed skrev:
    JanR skrev:
    Nå er det vel nok med ett par "som ikke henger" sammen før det blir hyl og skrik.
    Men skjønner hva du mener ;)
    Jadda. På Internet er det gjerne de få som har problemer med et produkt som lager mye oppstandelse og kanskje gir det ufortjent dårlig rykte.

    Importøren burde kanskje ha sjekket paret som gikk til test, da. ;)
    :-X

    /jan
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    VilhelmW skrev:
    Hvorfor i all verden skal vi akseptere å kjøpe elendige produkter, når kvaliteten er så dårlig? Klipsch kan umulig låte bra, hvis det er sånn at bassporter løsner, høyttalerkasser revner fra hverandre og elementene ikke sitter fast. Ellers er enkelte opptatte av at alt skal måle optimalt og passe sammen. Hvordan i all verden skal det gå an å måle noe så slarkete som det som beskrives her? Markedet er fullt av knallgode høyttalere - hvorfor da investere i noe som tydeligvis er eledige produkter?
    Jeg har aldri hørt om at høyttalerkasser revner og elementer løsner på Klipsch. I RF-7 IIs tilfelle ser det ut som om at koblingen mellom den interne og eksterne delen av bassportene baserer seg på en litt dårlig mekanisme/lim og det ser også ut til at finéren har svakheter som vil gi spor over tid der de møtes langs kantene av høyttalerne. Selve kabinettet og elementene finner jeg intet galt med rent konstruksjonsmessig selv om knoketesten ikke akkurat gir den helt store godfølelsen.

    Dette er selvsagt ikke akseptabelt, men det er sannsynligvis prisen for god lyd til en liten penge.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Angående omtalen av Soulution 745-spilleren:

    Den eneste fra redaksjonen som også har testet dacen for seg (Damhaug) skriver at han opplevde lyden som noe bedre når den ble foret fra PCen enn når han brukte Soulution-drivverket, uten at han har noen forklaring på hvorfor, hvilket er helt OK.

    Allikevel klarer Vadseth å lire av seg de sedvanlige linjene om at CD-spilleren ikke er død, og at PC-lyd ikke nødvendigvis er veien til det forjettede land. Er det Vadseth eller jeg som har misforstått noe her?
     

    audionut

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    346
    Antall liker
    0
    PC-avspilling er ikke noe bedre enn drivverk, men heller ikke noe dårligere. Et normalt godt drivverk låter klisslikt som PC-avspilling. Derfor kan de som trives best med å fore sølvdisk i et drivverk trygt fortsette med det.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel slik at vi sitter og lytter på en DAC og et filter eller tre. Om denne blir fôret fra et drivverk eller en harddisk er vel i grunnen underordnet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn