Fidelity # 41

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vredensgnag

Gjest
    Har man noen LPer liggende, vet man vel også hva slags platespiller som er best til disse.

Er en grunn til at traverne nevnes igjen og igjen.

Her er en liten skatt som burde gå for langt mer enn den ligger til på ebay nå.

Avgjøres om en time.

Vedlegg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Valentino skrev:
    LP12 spiller godt, ser ikke ut som en jævla borerigg, og viser med all tydelighet at engineering overlever bling.

stemmer det, den ser ikke ut som en jævla borerigg.
    den ser ut som noe som koster en tier.
    men ifølge siste fidelity spiller den som det den koster: 150k.
    så da så.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Fortsatt ikke snev av siste nr. her i nord.....men vi bit tenner'n sammen, og trasker håpefullt i postkassa både tidlig og seint!

:-\

mls

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.11.2007
    Antall liker
    27
    VilhelmW skrev:
    Fortsatt ikke snev av siste nr. her i nord.....men vi bit tenner'n sammen, og trasker håpefullt i postkassa både tidlig og seint!

:-\
    Jeg fikk mitt i går. Posten bruker som kjent eselfrakt ut til distriktene.....

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.933
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Ikke noe spor av fidelity i postkassa i dag heller, men dette er første gangen jeg har måttet vente så stresser ikke :)

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Status Q her; d.v.s. null "Fidelity"....MEN det var heller ikke i hyllan på Gardemoen i dag, så distribusjonen er nå ikke steinrask dit heller.

;D

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    1
    NEVATON skrev:
    mls skrev:
    Jeg fikk mitt i går. Posten bruker som kjent eselfrakt ut til distriktene.....

Det bildet var litt av et blinkskudd. Minner meg om fortellingen om han som skulle kjøre stein. Klarer du den, så klarer du den...

Ludo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.396
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen som vet om disse har ankommet Narvesen enda?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.502
    Torget vurderinger
    0
    Ludo skrev:
    De skal være i Narvesenhyllene tidligst torsdag om en uke.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    161
    totte skrev:
    Ludo skrev:
    De skal være i Narvesenhyllene tidligst torsdag om en uke.
    Kan det stemme? Det blir jo nesten 14 dager etter at de første abonnenter fikk bladet i postkassen. I tilfelle kan vi trygt si at pendelen har svingt til motsatt ende i forhold til tidligere "problemer"..

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    392
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Joda, men det er fortsatt kanskje noen abbonenter som ikke har fått det.

Slik jeg ser det, så er dette bedre enn omvendt, uten at jeg har noe behov for at forsinkelsen til løskjøpere skal bli unødvendig lang.
    Årsaken til hele diskusjonen rundt dette begrenser seg vel til div. diskusjoner her på HFS (og kanskje AV forum)
    om innholdet i bladet, slik at deler av det blir kjent for eventuelle lesere opptil lang tid før de sjøl får anledning til å lese.
    Med det som utgangspunkt så synes jeg det er en riktig prioritering slik som i dag.
    De som kommer i den situasjon (som løssalgskjøpere) får jo da bare ta konsekvensen av viktigheten av å få lest dette ca. til samme tid som abonenter, ved å bli det sjøl.
    Ser argumentet om at ikke alle nummere er like interesente for alle og at det er grunnen til løssalgkjøp.
    Da sier jeg igjen, at en også for det må prioritere.
    Det blir billigere pr. nummer med abonnement og med 6 nummer i året, hvorav 1 blir gratis? så er det kanskje ikke mer enn et nummer eller to en betaler for for mye og som kanskje ville ha blitt valgt bort.
    Samtidig vil jo opplaget være litt mer forutsigbart (for utgiver0mindre svinn) jo flere som abonnerer i forhold til gjennomsnittelig løssalg.
    Jeg synes absolutt det er mest riktig slik det er nå.

Mvh.KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    161
    KW skrev:
    Jeg synes absolutt det er mest riktig slik det er nå.

Mvh.KW
    Enig i dette, bortsett fra at 14 dager blir for lang tid mellom ulike former for distribusjon.

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    Bladet er nå absorbert fra perm til perm. Begynner å bli litt lei cd-spillertester jeg. Klarer ikke å bli begeistret. Dessuten litt underlig at usb-muligheter på en cd/sacd-spiller fra marantz ikke utløser mer nysgjerrighet og trang til utprøving enn det som her ble presentert. En slik mulighet gir i alle fall dingsen litt sladrespeilutsikt til den fremstiden den er på vei baklengs inn i ( ??? :-\)

Nok av det. Forøvrig var dette et interessant nummer. Særlig hjemme-hos Karma var interessant, ikke minst med tanke på all synsing og andedamplasking som har funnes sted om dette systemet her på formumet. Synes Pedal har skrevet en ballansert og informativ artikkel. Forøvrig Karma: Det bildet under nikket ditt trigger en feilkobling i min hjerne. Jeg tror hver gang det er et bilde av Dart Vader...

En annen "nødvendig" artikkel var gruppetesten av aktive høytalere. Ser gjerne flere varianter på benken i kommende nummer. Savner merker som KRK, Dynaudio og genelec, osv...

Mvh
    Sniff

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Fortsatt ikke skygge av nr. 41 her....

Til det KW og en del andre meiner om abbonement og forsendelse, så mener jeg at Fidelity-redaksjonen /-distribusjonen, burde sende ut magasinet til oss her opp i nord ca. 14 dager før distribusjonen i sør-Norge tar fatt. Det er vel sånn ca. 14 dager siden de første mottok magasinet, og sånt er direkte uholdbart. Jeg skjønner ikke at det ikke skal gå an å få sendt magasinet på et par dager!!! Ei anna løsning, er sjølsagt pdf-abbonement, forutsatt at det da legges ut digitalt seinest samtidig som det går ut fra trykkeri...heldst noen dager før.

Nå erre like før jeg surner.....

:(

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.775
    Muligheter for pdf salg løser slike "problemer" tvert ...

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    VilhelmW skrev:

Til det KW og en del andre meiner om abbonement og forsendelse, så mener jeg at Fidelity-redaksjonen /-distribusjonen, burde sende ut magasinet til oss her opp i nord ca. 14 dager før distribusjonen i sør-Norge tar fatt. Det er vel sånn ca. 14 dager siden de første mottok magasinet, og sånt er direkte uholdbart. Jeg skjønner ikke at det ikke skal gå an å få sendt magasinet på et par dager!!! Ei anna løsning, er sjølsagt pdf-abbonement, forutsatt at det da legges ut digitalt seinest samtidig som det går ut fra trykkeri...heldst noen dager før.

Det tar jo ikke så rent lite tid å sende en pdf så langt nord heller, da...
    Så da er du vel like langt?
    ;D ;D

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    donnerwetter skrev:
    VilhelmW skrev:

Det tar jo ikke så rent lite tid å sende en pdf så langt nord heller, da...
    Så da er du vel like langt?
    ;D ;D
    Frykter det.... ;D

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    392
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    VilhelmW skrev:

Jeg har stor forståelse for at du blir lei, det ble jeg også de to gangene jeg først trodde jeg bare var i ferd med å få de skikkelig seint, men de kom aldri.
    Dette ble det orden på, men du skal ikke se bort i fra at en gang i blant blir bladet (og andre blader) rett og slett bare rappa på veien (ansatte eller ikke).
    Jeg skjønner heller ikke at det skal kunne bli så store forskjeller i tid som det noen ganger blir (selv om årsaken ikke er tyveri)
    Det er jo ikke store opplaget og adresseringen foregår vel automatisk ::) skulle egentlig vært artig og sett/visst hvordan dette egentlig foregår.
    Denne gangen var jeg vel en av de desidert første som fikk det og bortsett fra de to gangene jeg ikke fikk de i posten i det hele tatt, så er det ganske få ganger jeg har fått det mye senere enn de første.

Mvh.KW

Audiomix

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Antall liker
    5.562
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    33
    Er det ikke halvannen uke siden de første fikk fidelity i posten nå?
    Sist uke (helt fram til lørdag kveld) sjekket jeg hos Narvesen både øst og vest, men bare det "gamle" nr 40 i hyllene.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det kan jo godt være at Narvesen har hatt det liggende en stund likevel, mix. Før i verden satte de ut blader flere ganger i uka, nå er det visst bare en....

Audiomix

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Antall liker
    5.562
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    33
    Jeg var 4 steder i Bergen og 2 på Flesland. Sjekket G-moen også på vei hjem. Ennå et sted retning Kongsberg og to steder her hos meg. Spurte til og med om de hadde noe på lur et sted.
    Spent på om det blir HiFi eller et flyblad i morgen.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    10.025
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Vel bladet er ankommet flyplassen her i Kjoebenhavn....og det er jo forsaavidt greit med 5 timer venting...

Mvh
    OMF

ØivindJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.07.2009
    Antall liker
    0
    Ah, endelig noen kroner i lomma.
    Fidelity 40 og 41 kjøpt i dag :)

Audiomix

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Antall liker
    5.562
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    33
    Måtte til Bergen for å få nr. 41 ;)
    Kun nr 40 på G-moen så sent som mandag formiddag. Det samme på Flesland. Nærmere sentrum var det nyeste på plass.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    392
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Var det verdt turen da Auiomix ;D

Mvh.KW

Audiomix

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Antall liker
    5.562
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    33
    Sleiven skrev:
    Joda bladet er ankommet her også.

Men hvor mange ganger skal man lage reportasje på Linn Sondek LP12?? Begynner å bli grundig lei denne etterhvert. Jeg kjøper heller en Fiat 500....

Sleiven
    Jeg forsto ikke linkingen til Fiat før jeg endelig fikk fidelity i hånda.
    Men kjære redaktør................. ikke bland inn bil i bladet ditt hvis du ikke er lidenskapelig interessert.
    Du skriver noe slikt som "like dyr som en ny Fiat 600".
    Trenger jeg å forklare?
    ;)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    synd at det tøffeste bildet i hele bladet, der kremen av norsk ungdom sitter og pilser utafor hotellet, ble så dårlig.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Fortsatt ikke ankommet Bodø!!!!

Tror forresten ikke det er noe bra nr. siden det er så lite raljering her på tråden......................

;D

prnesse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Antall liker
    368
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    3
    Du er ikke alene. På coopen i Klepp henger nr. 40 fortsatt. :eek:

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Var ikke på Narvesen her i Halden i forrige uke, ihvertfall. Skal stikke innom igjen i dag og sjekke. Mye snadder i dette nummeret, tror jeg.

EDIT: Og nå er det kjøpt. Gleder meg til å lese det.

Audiomix

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Antall liker
    5.562
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    33
    Tar opp bladet fra sekken når jeg har tid. Er fortsatt i Bergen............
    Har redaktøren fått FIAT 600 på hjernen?
    Det er jo en veteranbil i våre dager.
    Den nevnes til og med i forbindelse med innholdet i neste nummer.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Gago skrev:
    VilhelmW skrev:
    Fortsatt ikke ankommet Bodø!!!!

seriøst? de fleste fikk det jo for to uker siden...
    Narvesen her i by'n har fått det! Jeg turte ikke å kjøpe det, i tilfelle det lå i postkassa i dag, men neida! I morra gløder telefonen til abonementsavdelingen i Fidelity!

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.794
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Plukket bladet med meg på Narvesen på Lysaker i dag. Bladet har nådd provinsen, m.a.o.
    Fikk litt lyst på en LP12, jeg. Kjekt å slippe sånt platestrammertull, egentlig.
    Og så synes jeg at anmeldelsen av Suzukis Bachkantater vol. 43 var litt slapp...

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    525
    Veldig gøy å lese anmeldelsen av NHT-pro M-00. Jeg har hatt disse ganske lenge selv. Det er en kammerat av med som har vært med på å utvikle disse(norsk). Gode høyttalere.

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.828
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Gago skrev:
    synd at det tøffeste bildet i hele bladet, der kremen av norsk ungdom sitter og pilser utafor hotellet, ble så dårlig.
    virkelig synd det ja... ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn