Fidelity # 41

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    RBN skrev:
    prnesse skrev:
    VilhelmW skrev:
    impulse skrev:
    Det handler i alle fall ikke om vrangvilje fra Fidelitys side om du savner omtale av "dine" produkter. Bare så det er sagt.

Hvor langt nord for polarsirkelen holder du til, forresten? Vi får håpe posten når dit med neste nummer innen høvelig tid!

Jeg savner et djupdykk i den øverste intergrerte klasse. Der inngår Densen B150+, for ikke å snakke om B175, som jeg hittil ikke har sett en einaste omtale av - kanskje den ikke har kommet på markedet ennå? Og der er jo så masse anna flott der ute - bare ta en titt på "innmat-tråden". Den ene velbygde tysker'n etter den andre. Det må da være noe vellyd blant disse...??

mvh. VaW

Er det ikke en butikk i Oslo som importerer dette merket da?
    Tenk litt etter så vil du nok komme på hvor mange tester det er fra denne importøren i Fidelity.
    Det kan ikke være mange, om noen.
    De har jo "sitt eget" blad (lydogbilde) med garantert gode tester, så hvorfor risikere noe med Fidelity?
    Hei
    Kan vel i samme slengen minne om testen i Lyd og bilde av Adyton Cordis 1,8 for noen år siden. Samme ulla

Mvh
    RBN
    Her blir det sitat på sitat på....Og uten at jeg har noe ønske om å spore tråden inn på den evinderlige og stadig tilbakevendende debatten om nøytalitet, hvem som er venner med hvem og hvilket magasin osv. osv...Men: Jeg er ( kanskje?) så naiv at jeg tror "Fidelity" er sånn høvelig nøytral hva angår testing av utstyr. Jeg erkjenner og er klar over at den beste testen gjør man sjøl, med sine egne ører -men for oss, som ikke akkurat er omgitt av forretninger som selger hifi-komponenter, er vi faktisk avhengig av å kunne bedrive grovsiling via omtaler, tester o.l. Nå skal ikke vi klage her i byen, vi har jo både Hifi-klubben, Soundgarden og ...Elkjøp. Vi kan faktisk få lytte til både NAD, Electrocompaniet,Hegel, Abrahamsen og flere andre - MEN ikke Bladelius, Densen, Naim, Krell, Audionet og mye anna bra. Det er vel et "fenomen" som deles av de fleste i dette landet. De fleste hifi-forretninger, importører osv. ligger naturlig nok, der kundetettheten er størst. Man skal jo (over-)leve som distributør også..og av samme årsak, er det ikke så mange hifi-messer i f.eks. Bodø..

Jeg synes også at man kunne gå noe djupere under lokkene på komponentene som omtales. Her er både HiFi+, Hifi News og danske High Fidelity et godt hestehode foran, med dypere beskrivelse av byggekvalitet, målinger osv. Mangt og mye kan se pent ut, og høres bra ut - men hvordan står det til under skallet? Er det re-brukte komponenter fra en kinesisk bakgård som er brukt? Vil min nye forsterker ha et liv utover to, tre år? Sånt er også viktig å vite -for meg. Og da er det kjempeflott med sånne muligheter som det dette forumet gir. Man kan spørre dere..oss, som har bruker-erfaring med forskjellige fabrikanter, forhandlere osv. Mye av det man får vite, vil jo være av svært subjektiv karakter, men viktig likevel. Jeg kan f.eks. si at min DM-10 har funka upåklagelig i ti år, at jeg har bytta et Alps volumpometer, at kontrollknappene på min Densen b400sx cd-spiller fungerer sånn av og til, og at man må/bør ha remote'n for å betjene den, at cd-skuffen høres foruroligende raklete ut,men at den spiller og presenterer lyden av mine cd-skiver, som en drøm...neeesten på høyde med vinyl. I mitt oppsett. Jeg kan også si at min erfaring med sørvis hos Densen, er upåklagelig. Eneste ankepunktet er at forsterkeren brukte 14 dager med Posten fra Bodø til Esbjerg..og at det kostet kr. 482,- å sende den... Sånt er viktig for meg. Jeg har jo både hørt og lest om folk som ikke får kontakt med forhandler, eller hjelp dersom det oppstår feil på et produkt. for ikke å snakke om de av dere som har opplevd å sende inn et produkt, og aldri får det i retur.

Men tilnærma nøytralitet er en forutsetning for mitt abbonement på "Fidelity". Derfor venter jeg på en djuptgripende runde med f.eks. integrerte forsterkere, bl.a. de jeg nevnte tidligere..gjerne medtatt norske Electrocompaniet og Abrahamsen.

mvh. VilhelmW

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Det kommer faktisk en runde med integrerte forsterkere i julenummeret, men jeg må skuffe deg mht. Densen. De glimrer med sitt fravær, desverre. Jeg skal ha ønskene dine bak øret til neste redaksjonsmøte.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    impulse skrev:
    Det kommer faktisk en runde med integrerte forsterkere i julenummeret, men jeg må skuffe deg mht. Densen. De glimrer med sitt fravær, desverre. Jeg skal ha ønskene dine bak øret til neste redaksjonsmøte.
    Det er både bra...og skuffende, fordi Densen ikke er med. Hva med Audionet, Aron og andre interresante? Det er så mye bra integrert nå i prisklassen 20K - 35K at det bør være grunnlag for et hovedtema! ECI 5 har jeg prøvd sjøl, så jeg veit jo hva den er god for. Den er tilnærma Densen DM-10, men mer "ullen" i lyden, og gir ikke riktig samme go'fot-følelsen som Dm-10 gjør. Enkelte hevder at ECI 5 må kjøres balansert for å yte sitt beste. Det har jeg ikke prøvd, så det er mulig at det ligger noe der. Densen DM-10 har som kjent ikke den muligheten...og jeg er ikke helt klar over hva som skal være så mye bedre med balansert kontra ubalansert drift..så lenge det er snakk om korte kabellengder. Jeg har ikke en ic over 1 meter i mitt oppsett.

Håper dere ofrer litt meir spalteplass til Densen. Det er en spennende produsent, og meg bekjent en av de få skandinaviske som fortsatt produserer i gamlelandet. Forøvrig har jeg inntrykk av at f.eks B150 er en rasende god forsterker, og jeg vil anta at B150+ er enda bedre...men jeg har altså ikke fått mulighet til å høre en. For ikke å snakke om den langt dyrere B175. Lykke til!
    ;D
    mvh. VaW

awe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Antall liker
    1.844
    Sted
    Kragerø
    Torget vurderinger
    2
    Ser at man på bildesiden har gått fra unge damer til gamle kart. Vi lever i kontrastenes verden, i sannhet, men jeg synes nok at sjøormer har like lite med vinyl å gjøre som sex i musikkjournalistikken. Trolig mindre.

Med fare for å fremstå som notorisk klakør, mener jeg at "Fidelity" over tid har klart å vise klokt skjønn mht. testobjekter. Det er som kjent mange av dem der ute, og alle vil savne sine favoritter. Og ærlig talt: Hvis jeg var skrivefør og skulle teste lydprodukter i fritiden, ville jeg foretrekke utstyr som min erfaring, interesse og smak tilsa. Ville vi ikke alle det? Det er jo derfor redaksjonen er så bredt sammensatt. Jeg synes endog sammensetningen er godt balansert. Og de hører da på oss lesere, gjør de ikke?

Nr.41 er såpass bra at jeg hadde tatt både havmonstre og babes på strak arm, om så var.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.464
    Vil bare takke redaktøren og medarbeiderne i Fidelity for glimrende og høyst leseverdige utgaver, tenker da på nr 40 og 41. Selv for en gammel ringrev som meg som stort sett lar seg kjede av HiFi-blader, var dette virkelig bra! :) Glimrende bilder og superb papirkvalitet som vanlig.

Vil spesielt takke Tore Dag Nilsen for hans innsats i å opplyse menneskeheten om det glimrende digitale musikkformatet som heter SACD. (Eller SA-CD om man vil).
    Jeg kjenner meg veldig mye igjen i hans lydbeskrivelser. Dessuten skriver han veldig enkelt og lettforståelig.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nå er hifiinteressen min litt på siden, jeg er så til de grader ferdig med CD-spillere, passive apekister, og kabler, men #41 hadde

aktive høyttalere
    dynamiske dipoler
    en heidundrende grammofon
    en hjemmereportasje med exotica (nei, ikke SÅNN exotica, awe!)
    nye audioformater
    Beatles/Abbey Road

og det er prima. Så får jeg bare akseptere at SACD her i heimen fordrer en SOTA ADC. Kanskje en gang.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jeg er heilt enig med de av dere som uttrykker stor tilfredshet med nr. 41. Jeg er stort sett tilfreds med det jeg finner i hvert nr. av "Fidelity" - og finner det meste underholdene. Jeg har bare gitt forsiktig uttrykk for hva jeg savner.... ;D

mvh. VaW

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    13.379
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hvis de legger til litt jevnlig småseriøs psykoakustikk og et par faste sider med klassisk musikk har de en potensiell abonnent her. Såpass.

Audiomix

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Antall liker
    5.562
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    33
    Jøgga skrev:
    Hvis de legger til litt jevnlig småseriøs psykoakustikk og et par faste sider med klassisk musikk har de en potensiell abonnent her. Såpass.
    Støttes!
    Så må det bli langt større avstand mellom irriterende feil. Alt fra tullete skrivefeil, tekniske feil og surr med tekniske uttrykk.
    Mer.................
    Det er bortkastet plass å beskrive / teste enheter som ikke spiller godt sammen.
    Det bør ikke være uoverkommelig å få med fornuftige tekniske spesifikasjoner og en beskrivelse av produsentens tekniske løsninger.
    Tror ikke fidelity at det er interesse for denne type informasjon hos leserne.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    36.516
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    impulse skrev:
    Og jag hoppas varje gang jag kjøper Fidelity att jag ska få lese noe om Meridian eller Chapter audio. ikke ennå, men kommer
    sikkert en gang. Så fortsetter og kjøper og lever i håpet.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn