Fidelity # 41

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Om ikke høytlesning, så er det iallefall greitt for oss fra LITT perifere strøk å kunne lese det meste av innholdet i hvert nytt nr. av Fidelity her på forumet, flere dager / uker før det dukker opp i egen postkasse. Abbonementet blir mest sånn for å kunne holde magasinet i håna, reint fysisk..
    Synes redaksjonen i "Fidelity" burde vurdere pdf.abbonement-muligheten, sånn for å henge med i tida - og for at også vi som bor lengre enn 5 km. fra adm., eller trykkeri, også kan få tilgang på jomfruelig stoff. ALT er ferdigdebattert før jeg får siste nr. i postkassa. Veeeldig irriterende! Og så sparer man regnskog. Og masse kostbar trykking og forsendelse. En vinn-vinn situasjon, spør dere meg. Sånne magasiner ender jo opp i lesehylla på dass før eller seinere, uansett!

Kanskje AB Rhesus minus, Valentino? Eller hva med en Rhesus-ape?

;D

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hva er poenget med å drive gjøn med folks valg av nick?

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Valentino skrev:
    Hva er poenget med å drive gjøn med folks valg av nick?
    Det var slett ikke meningen. Er det noen som har Rhesus som nick? I min enfoldighet, trodde jeg det var en lur gjettekonkurranse, sånn på morran. Tror jeg må hente meg en til kopp svart liberia..

;D

R

RoDa

Gjest
    Valentino skrev:
    mls skrev:
    Valentino skrev:
    Er fidelity kabelferdig for en stund? Nesten helt Rhesus?
    Du mener blodfattig? ;)
    Nei.
    Rhesus har målt 25m Clas-lakris (billigste sort signalkabel fra Clas Ohlson).
    Han konkluderte med at det ikke er hørbar forskjell på denne og 1m Nordost Valhalla.

Valentino er morsom (?) og lurer på om alle i Fidelity nå har blitt som Rhesus siden han ikke har lest noen kabelomtaler i de siste nummerene. Han leser visst ikke Fidelity fast, men ser sikkert på innholdsfortegnelsen på www.audiofidelity.no

R

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er denne tråden RoDa og jeg husker:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=16717.0

Jeg kan vitterligen ikke huske at Rhesus har skrevet noe i nærheten av dette:
    RoDa skrev:
    Han konkluderte med at det ikke er hørbar forskjell på denne og 1m Nordost Valhalla.
    Kan du vise hvor han skriver det?

Valentino er morsom (?) og lurer på om alle i Fidelity nå har blitt som Rhesus siden han ikke har lest noen kabelomtaler i de siste nummerene. Han leser visst ikke Fidelity fast, men ser sikkert på innholdsfortegnelsen på www.audiofidelity.no
    Huff.

V

vredensgnag

Gjest

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Gjør meg en tjeneste, for himmelens navn. Jeg skal ikke be om mye, men gjør for all del ikke dette til nok en kabeltråd også!! Kan vi få dette løpske toget tilbake på sporet? Fidelity 41 !

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.487
    Torget vurderinger
    2
    Det jeg ser fram til i dette nummeret er lytterapporten fra Gaia.

Blir spennende og se om det er avvik i konklusjonene fra Pedal og Roda.

V

vredensgnag

Gjest
    Novembernummeret av Stereophile er også bra. Fine ting å glede seg til nå som mørket og kulden omfavner oss!

V

vredensgnag

Gjest
    Novembernummeret av Stereophile er også bra. Fine ting å glede seg til nå som mørket og kulden omfavner oss!
    Og enig i at cover er forlokkende på nye Fidelity!

(Strengt tatt bygde du vel sporet, satte toget på banen, hev køl i skuffen og fyrte opp, RoDa? Om det er å hoppe på toget ... ? ;D )

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Opplysende som alltid, Valentino! Takker & bukker!

Nå er vel ikke jeg i den innerste sirkel, som kjenner de virkelige initialene til RoDa og Pedal. Jeg aner ikke hva de har foretatt seg av skriverier og tester i "Fidelity" eller andre fora. Og det er kanskje like greit... Men siden disse er tilknytta vårt alles kjære magasin: Hva med en pdf- løsning? Jeg har slikt abbonement på f.eks. "Stereophile" og det funker svært bra. Det foreligger umiddelbart på min pc, som regel 10 dager før det dukker opp hos Narvesen her i byen. Tenk å kunne ha "Fidelity" på pc'en samtidig - eller før - siste nr. går ut av trykkeridøra!!! Jeg synes dere skal vurdere en sånn løsning, heilt seriøst. Og tenk på de miljømessige hensynene...dere kan spare en heil granskog bare på meg. Og kanskje enda et papirvalseverk kan legges ned, hvem veit? Det blir mindre å trykke, mindre å sende...så det ryker nok et par årsverk på trykkeriet, hos transportør og hos Posten også. Men hvem bryr seg, så lenge jeg får magasinet kjappere?? En meget god forretningside er herved lansert, gratis & franko!

Når kan nr. 41 forventes i postkassa mi?

;D

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    VilhelmW skrev:
    Opplysende som alltid, Valentino! Takker & bukker!

Nå er vel ikke jeg i den innerste sirkel, som kjenner de virkelige initialene til RoDa og Pedal. Jeg aner ikke hva de har foretatt seg av skriverier og tester i "Fidelity" eller andre fora. Og det er kanskje like greit... Men siden disse er tilknytta vårt alles kjære magasin: Hva med en pdf- løsning? Jeg har slikt abbonement på f.eks. "Stereophile" og det funker svært bra. Det foreligger umiddelbart på min pc, som regel 10 dager før det dukker opp hos Narvesen her i byen. Tenk å kunne ha "Fidelity" på pc'en samtidig - eller før - siste nr. går ut av trykkeridøra!!! Jeg synes dere skal vurdere en sånn løsning, heilt seriøst. Og tenk på de miljømessige hensynene...dere kan spare en heil granskog bare på meg. Og kanskje enda et papirvalseverk kan legges ned, hvem veit? Det blir mindre å trykke, mindre å sende...så det ryker nok et par årsverk på trykkeriet, hos transportør og hos Posten også. Men hvem bryr seg, så lenge jeg får magasinet kjappere?? En meget god forretningside er herved lansert, gratis & franko!

Når kan nr. 41 forventes i postkassa mi?

;D

Dette er nok stoff til neste redaksjonsmøte, tror jeg. Herved notert. Og det er en god ide! Når du har det i kassa er ikke godt å si. Etter noen år med bladproduksjon har jeg lært meg å ikke love noe jeg ikke har det minste kontroll over.... ;D

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.859
    Torget vurderinger
    1
    o.t.
    RoDa skrev:
    ...
    Rhesus skrev:
    Ved 0,5m er den totale dempingen 0.0014dB. Lakris kontra Valhalla er 0.0004dB. Det er ikke hørbart, helt sikkert!
    ...
    Et klassisk tilfelle av lesevansker (selektiv sitering)? jf:

RoDa skrev:
    ...
    Rhesus har målt 25m Clas-lakris (billigste sort signalkabel fra Clas Ohlson).
    ...
    Hvor lang var co-lakrisen som ble sammenliknet med valhalla? og hva var det som ble sammenliknet?

mvh
    KJ

V

vredensgnag

Gjest
    Nei! La oss nå inderlig snakke om Fidelity #41!

Forsiden har inspirert meg til å kikke nærmere på en Garrard Lab 80 platespiller på ebay ... så det så!

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    vredensgnag skrev:
    Nei! La oss nå inderlig snakke om Fidelity #41!

Forsiden har inspirert meg til å kikke nærmere på en Garrard Lab 80 platespiller på ebay ... så det så!
    Eller etter meir vinyl mens vi venter! Fant en interresant bruktbutikk her i byen i dag. Fikk med meg et par klassiske bokser til 180,- stk. Mozart og Liszt. Nyvaska og i mint condition! Må tilbake dit...

Ang. pdf-abbo, sier jeg bare: Go for it!

;D

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    161
    Er det så sikkert at et pdf abonnement er kun til det positive? Husk at mange liker godt å ha det fysiske bladet tilgjengelig til peiskosen. Har inntrykk av at de som tilbyr et billig pdf abonnement, kompenserer for dette ved å sette prisen på papirutgaven svært høyt. Et pdf tilbud vil nemlig redusere antall abonnenter på papirutgaven betydelig. M.a.o innebærer dette en økonomisk balansegang som det ikke er entydig at alle abonnenter tjener på..

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Karma skrev:
    Er det så sikkert at et pdf abonnement er kun til det positive? Husk at mange liker godt å ha det fysiske bladet tilgjengelig til peiskosen. Har inntrykk av at de som tilbyr et billig pdf abonnement, kompenserer for dette ved å sette prisen på papirutgaven svært høyt. Et pdf tilbud vil nemlig redusere antall abonnenter på papirutgaven betydelig. M.a.o innebærer dette en økonomisk balansegang som det ikke er entydig at alle abonnenter tjener på..
    Joda, jeg ser den...det blir spennende å se hva redaksjonen eventuelt lander på.

;D

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    15.297
    JackX skrev:
    tkr skrev:
    -og dette fra Hr Jackx, denne digitalverdenens Paladin, som knapt hadde ordet "vinyl" på sitt tastatur...?? :D

mvh
    Hehe ... har lært meg nå å aldri si Aldri! Men sjekk signaturen min:

HANSS Acoustic T-60 - Thales arm + SME Series V Gold - EMT 5 & 6 PU - Ypsilon VPS-100 RIAA - StepUp
    I løpet av noen uker er det på plass. Trur eg.

http://avforum.no/forum/attachments...99d1255986322-jackx-hjemmekinotrad-thales.gif

mvh
    jackX
    Olalalala...når kan jeg komme å leke hjemme hos deg jackX ;)
    Takk for hyggelig prat/samvære under årets Horten messe...
    Håper du får stor glede av de nye attråverdige dubbedittene som er på vei inn i fars lekestue.

anywhere

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    23
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Fidelity # 41 - perfekt timing

Det skal vistnok bli en grå helg på østlandet, men hva gjør vel det når postmannen har lagt et eks av #41 i postkassa mi. Det skal nok bli en lun og hyggelig helg alikevel.

Vedlegg

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, herlig og gyllent.
    Nå fikk jeg lyst på rakfisk også.

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    429
    Sted
    Friedrichstadt
    Gleder meg også til å lese dette nummeret (skal kjøpe det i kiosken, riktignok), særlig med tanke på omtalen av de aktive høyttalerne. Noen som vet mer om hva slags merke/type det er snakk om?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.886
    Da kommer det vel i kiosken her i byen om 3-4 uker.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    392
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Da er 41 ankommet her.
    Har skumlest artikkelen om Gaia og det var et positivt inntrykk Dale hadde om Gaia, absolutt godkjent slik jeg leser det, blant det beste han har hørt og med potensiale for å bli enda bedre med.......... gjett hva.

Dette må da være en god følelse for et par karer, etter mye diskusjon om Gaia.

Godskryt fikk også nye Jamo dipol 907 med 2 12 tommere til 60K, lekker høyttaler som må være et godt alternativ for dipoltilhengere da med vanlige elementer.

Mvh.KW

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    6.273
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Da kommer det vel i kiosken her i byen om 3-4 uker.
    Da kan vi vel slå fast at distribusjonen nå er som den skal: Prioritert levering til abonentene. Deretter til Narvesen og løssalg omlag 1 uke senere. (3-4 uker var vel litt pesimistisk, dog).

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Skandale!

;D

Det er slik det skal være! Jeg må nok handle bladet når det kommer i kiosken. Notert, RoDa? ;)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.886
    Hva skal vi krangle om dersom det medfører riktighet at nummeret er kabelfritt? Det er vel ingen som orker flere runder med Gaia-krangelen?

M

Morpheus

Gjest
    Dette nummeret kommer jeg til å kjøpe! Av de mange overnevnte grunner. Og ja, det kilte litt i halsen da jeg så nr.41 lett flankert av en flaske aquevit som andre også har observert... ;D

T

TT.

Gjest
    Ahhh! Perfekt timing. Akkurat kommet hjem fra Polet med rødvin og da lå siste nr i postkassen. Nå blir det kos i kveld. God helg folkens.

EiK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Antall liker
    749
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    4
    Glimrende.

Med Fidelity i postkassa pluss noen andre godsaker i hus, ser dette ut til å bli en særdeles bra helg !

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nå PLUTSELIG skjønner jeg hvorfor jeg liker denne forsiden ekstra godt:

beste står det jo!

;D ;D ;D

Geir_H

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2005
    Antall liker
    77
    Fidelity Nr.41 ankom postkassa rett etter eg kom ut av bussen, så nå er helgelekktyren berget. :)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.886
    Valentino skrev:
    Nå PLUTSELIG skjønner jeg hvorfor jeg liker denne forsiden ekstra godt:

beste står det jo!

;D ;D ;D
    Litt nedtur at det står et spørsmålstegn bak...

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.791
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Bare for dipoltullingene. ;D

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.775
    Fidelityfolka burde legge ut enkeltnummer på pdf.

Ellers lurer jeg på: På coveret står "snakkisen".
    Er det virkelig et ord folk bruker?
    Det samme med plater: "Langspilleren". Huh?

;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    slowmotion skrev:
    Fidelityfolka burde legge ut enkeltnummer på pdf.

Ellers lurer jeg på: På coveret står "snakkisen".
    Er det virkelig et ord folk bruker?
    Det samme med plater: "Langspilleren". Huh?

;)
    Enkeltnummerene ligger ute på PDF. husker ikke adr. men det gjør sikkert andre

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn