impulse skrev:Skal vi prøve oss med en liten bråsving her, så vi får tråden inn på sporet igjen?
Akkurat denne minner meir om reklame for Stratos eller Synnøve Finden...Anonym skrev:For en puppeinteressert mann er dette high end:
Det var gutten sin som kunne finne bilder!Valentino skrev:impulse skrev:Skal vi prøve oss med en liten bråsving her, så vi får tråden inn på sporet igjen?![]()
Overshoot. Sorry.
(Janine Jansen er ikke så verst til å spille fiolin heller, forresten.)
Nei, hun hadde nok ikke kommet så langt idag.impulse skrev:........Knardahl? Jeg har også noen ikke helt behagelige bilder på netthinnen. I svart/hvitt. Hun kunne slå ihjel et Steinway med den største presisjon......
Jeg var vel egentlig klar over at Linn gjør sine egne greier, og Rega sine - men en viss visuell likhet, det er det. Og uten sammenligning forøvrig, kom jeg til å tenke på en spiller som jeg solgte for noen måneder siden, en Harman Kardon T60 med Ito arm. Også fjæropphengt. Frank Alstrine, en hifi-guru i California, kalte den for "A workingman's Linn Sondek". Nå ble det Vpi Scout for min del, og jeg håper T60'en har fått en grei plass hos sin nye eier.impulse skrev:Hyggelig at du like LP-12-stoffet, Wilhelm. Armene til Linn har forøvrig ingenting med Rega å gjøre, selv om jeg er enig med deg i at de har noen visuelle likheter.
awe skrev:Nå er jeg ingen kløpper udi de mer kulørte publikasjoner, men er det ikke en som heter "Vi menn" - eller noe i den dur? Tør jeg henlede hormonelle utgydelser - hvis de ellers ikke lar seg tøyle - dit?
Ingen som vil forklare?Audiomix skrev:Apropos Linn:
På side 97 står det litt ned i første avsnitt:
"Men vil vinyl fortsatt beholde forspranget på dynamikk".
Menes det et forsprang i forhold til CD?
De pikene kan neppe spille Bach.awe skrev:Nå er jeg ingen kløpper udi de mer kulørte publikasjoner, men er det ikke en som heter "Vi menn" - eller noe i den dur? Tør jeg henlede hormonelle utgydelser - hvis de ellers ikke lar seg tøyle - dit?
Kjære Audiomix - i gamle dager hadde man kart med påtegning "Here be dragons" i deler av havet som det ble anbefalt at man holdt seg unna.Audiomix skrev:Ingen som vil forklare?Audiomix skrev:Apropos Linn:
Da får jeg spille det som for anledningen er mest praktisk uten å tenke på hva som er mest dynamiskvredensgnag skrev:Kjære Audiomix - i gamle dager hadde man kart med påtegning "Here be dragons" i deler av havet som det ble anbefalt at man holdt seg unna.Audiomix skrev:Ingen som vil forklare?Audiomix skrev:Apropos Linn:
Det påstås at vinyl har både større frekvensspenn og bedre dynamikk enn det meste.
![]()
Slik vil det være til det tegnes nye kart.
Jeg visste jeg hadde gått glipp av et viktig poeng. Men så faller jo alt på plass!Valentino skrev:De pikene kan neppe spille Bach.awe skrev:Nå er jeg ingen kløpper udi de mer kulørte publikasjoner, men er det ikke en som heter "Vi menn" - eller noe i den dur? Tør jeg henlede hormonelle utgydelser - hvis de ellers ikke lar seg tøyle - dit?
Det siste først; Bodø-byen med alle flyan og all vinden!! Skulle ikke være noen umulighet å få nye utgivelser hit omtrent på samme tid som det (u)-sentrale Østland, så mange fly som lander her! Vi er også oppsatt med tog, i motsetning til Harstad og Tromsø. Og hurtigrute. Det har de ikke i Narvik. Ikke i Oslo heller, for den saks skyld... Neida, vanligvis går det litt seint før magasinet dukker opp. 14 dager som sist, er vel drøyt.impulse skrev:Det handler i alle fall ikke om vrangvilje fra Fidelitys side om du savner omtale av "dine" produkter. Bare så det er sagt.
Hvor langt nord for polarsirkelen holder du til, forresten? Vi får håpe posten når dit med neste nummer innen høvelig tid!
Tror jeg har vært borti noe sånt..lurer på om det var et av pre og poweroppsettene??Valentino skrev:Jeg mener å huske at Fidelity har omtalt Densen tidligere (aner ikke hvilke modeller). Mulig de ligger ute som PDF da.
Høhhh!VilhelmW skrev:Og der kom jaggu desemberutgaven av "Stereophile" susende inn i mailboksen! Det ser riktig så interresant ut - tror jeg må spare det til adventa!!
Ja, god vinyl har større opplevd dynamikkområde og frekvensspenn enn CD, det hører de aller fleste.vredensgnag skrev:Kjære Audiomix - i gamle dager hadde man kart med påtegning "Here be dragons" i deler av havet som det ble anbefalt at man holdt seg unna.Audiomix skrev:Ingen som vil forklare?Audiomix skrev:Apropos Linn:
Det påstås at vinyl har både større frekvensspenn og bedre dynamikk enn det meste.
![]()
Slik vil det være til det tegnes nye kart.
Jada, det er vi enige om - Nå er ikke jeg så godt vant til analoge utgaver i postkassa til rett tid, heller - og jeg klarer ikke å dy meg; Vpi Super scoutmaster Reference rim drive turntable er kåret til årets analoge produkt i "Stereophile"...Trane skrev:Høhhh!VilhelmW skrev:Og der kom jaggu desemberutgaven av "Stereophile" susende inn i mailboksen! Det ser riktig så interresant ut - tror jeg må spare det til adventa!!
Gode gamle papirutgaven kom i postkasse(!) alledere lørdag,
- analog ruler eller ? ;D
Ville det ikke vært mer hensiktsmessig å kjøpe Gramophone eller andre musikkblekker istedenfor å kaste pengene bort på et blad som kun inneholder noen få sider med det viktigste? Nå ja, du kjøper vel det også, tipper jeg. Fremdeles feber her i gården, og der tilhørende behov for å la det gå ut over noen...HoJ skrev:Jeg er nok litt rar.. Jeg leser først musikk-delen, så legger jeg bort Fidelity,og leser det uviktige en annen gang, når det passer meg.
Det blir litt som å påstå at en VW boble er sprekere enn ........(hva som helst) fordi den har en annen lyd.Espen R skrev:Ja, god vinyl har større opplevd dynamikkområde og frekvensspenn enn CD, det hører de aller fleste.
De andre kan ta frem kalkulatoren og formelboka for å lese og regne seg fram til hva som er verdt å satse på.
Jeg må si meg uenig her.Audiomix skrev:Det blir litt som å påstå at en VW boble er sprekere enn ........(hva som helst) fordi den har en annen lyd.Espen R skrev:Ja, god vinyl har større opplevd dynamikkområde og frekvensspenn enn CD, det hører de aller fleste.
De andre kan ta frem kalkulatoren og formelboka for å lese og regne seg fram til hva som er verdt å satse på.
En lyd som enkelte liker bedre enn alle andre lyder.
Den tekniske forklaringen (eller en av dem?) på hvorfor analogt framstår som mer dynamisk enn digitalt blir gengitt i boka "Get better sound" av Jim Smith. Det er altså ikke bare innbildning...?Audiomix skrev:Det blir litt som å påstå at en VW boble er sprekere enn ........(hva som helst) fordi den har en annen lyd.Espen R skrev:Ja, god vinyl har større opplevd dynamikkområde og frekvensspenn enn CD, det hører de aller fleste.
En lyd som enkelte liker bedre enn alle andre lyder.
VilhelmW skrev:impulse skrev:Det handler i alle fall ikke om vrangvilje fra Fidelitys side om du savner omtale av "dine" produkter. Bare så det er sagt.
Hvor langt nord for polarsirkelen holder du til, forresten? Vi får håpe posten når dit med neste nummer innen høvelig tid!
Jeg savner et djupdykk i den øverste intergrerte klasse. Der inngår Densen B150+, for ikke å snakke om B175, som jeg hittil ikke har sett en einaste omtale av - kanskje den ikke har kommet på markedet ennå? Og der er jo så masse anna flott der ute - bare ta en titt på "innmat-tråden". Den ene velbygde tysker'n etter den andre. Det må da være noe vellyd blant disse...??
mvh. VaW
Heiprnesse skrev:VilhelmW skrev:impulse skrev:Det handler i alle fall ikke om vrangvilje fra Fidelitys side om du savner omtale av "dine" produkter. Bare så det er sagt.
Jeg savner et djupdykk i den øverste intergrerte klasse. Der inngår Densen B150+, for ikke å snakke om B175, som jeg hittil ikke har sett en einaste omtale av - kanskje den ikke har kommet på markedet ennå? Og der er jo så masse anna flott der ute - bare ta en titt på "innmat-tråden". Den ene velbygde tysker'n etter den andre. Det må da være noe vellyd blant disse...??
mvh. VaW
Er det ikke en butikk i Oslo som importerer dette merket da?
Tenk litt etter så vil du nok komme på hvor mange tester det er fra denne importøren i Fidelity.
Det kan ikke være mange, om noen.
De har jo "sitt eget" blad (lydogbilde) med garantert gode tester, så hvorfor risikere noe med Fidelity?
Nettopp derfor er det ingen "gruppetester" av platespillere, PU, forsterkere, etc. Det vil bare vær en vinner. Resten er tapere.prnesse skrev:Er det ikke en butikk i Oslo som importerer dette merket da?
Tenk litt etter så vil du nok komme på hvor mange tester det er fra denne importøren i Fidelity.
Det kan ikke være mange, om noen.
De har jo "sitt eget" blad (lydogbilde) med garantert gode tester, så hvorfor risikere noe med Fidelity?