Fidelity # 41

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Tusen takk, awe. Du ordla deg akkurat som jeg håpet at noen (les du) skulle gjøre. Og jeg er helt enig. :)

U

utgatt60135

Gjest
    impulse skrev:
    Hva kunne gjort musikksidene mer interessante,da? At de lignet mer på de du finner i HiFi&Musik ?
    Impulse ...............!!

Gjort de mindre smale!!! Hva med rock? Hva med ny musikk? Hva med kvinnelig anmelder som er mer åpen for ny musikk?

Jeg synes musikksidene deres er veldig preget av én type smak. Dessverre så er det ikke min gate selv om jeg synes min smak er ganske så bred.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Nydelig, Lyngen. ;D Her er vi helt på linje. Og for ordens skyld, spørsmålet tidligere i tråden var retorisk. Bare så det ikke er noen tvil om det.

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    89
    Torget vurderinger
    1
    RBN skrev:
    Når det kommer nye skribenter inn i bladet, hadde det vært hyggelig med en presentasjon av vedkommende. La vedkommende fortelle litt om seg selv og sin bakgrunn. Gjerne i form av en hjemme hos reportasje hvor anlegg og preferanser blir presentert. Dette hadde vært både artig lesing og til stor "hjelp" når man leser deres innlegg, eller tolkningen av det som blir skrevet. Dere som har vært med lenge kjenner vi godt og måten dere skriver på. Ikke de nye.
    HiFi+ gjorde jo dette veldig nøye en periode. I det siste nummeret hvert år la skribentene fram en oversiktstegning av sitt rom og plassering av anlegg, hvilke komponenter anlegget bestod nå og hvilke endringer som hadde blitt gjort i løpet av året. Sammen med dette; lang beskrivelse av lyden i eget anlegg og en listen over de beste platekjøpene de hadde gjort i løpet av året.

Når det gjelder musikkomtaler så er jeg helt på linje med RBN og Big Swifty. Plater fra audiophile-selskap og andre godtlydende utgivelser fortjener plass i Fidelity og lydkvaliteten bør beskrives. Omtale av vanlig utgivelser har folk andre (og bedre) kilder til. Har abonnert på både hifi+, stereophile, hifi news og fidelity, men har aldri lest en eneste plateanmeldelse. Musikkstoff finner jeg andre steder.

Palace

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Antall liker
    35
    Sted
    Hagan
    Lyngen skrev:
    impulse skrev:
    Hva kunne gjort musikksidene mer interessante,da? At de lignet mer på de du finner i HiFi&Musik ?

Gjort de mindre smale!!! Hva med rock? Hva med ny musikk? Hva med kvinnelig anmelder som er mer åpen for ny musikk?

Jeg synes musikksidene deres er veldig preget av én type smak. Dessverre så er det ikke min gate selv om jeg synes min smak er ganske så bred.
    Helt enig! Dersom man ikke lytter til jazz, klassisk, visesang eller blues er jo musikksidene temmelig uinteressant lesning.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Palace skrev:
    Lyngen skrev:
    impulse skrev:

Helt enig! Dersom man ikke lytter til jazz, klassisk, visesang eller blues er jo musikksidene temmelig uinteressant lesning.
    Jeg ser den, Palace. Jeg ser den.

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    614
    Torget vurderinger
    3
    Syns alt stoffet om Beatles va kjempebra :D Ellers må æ si at det e det eneste Hifi-bladet æ gidder bruke penger på,omtalene der sier mæ mye mer enn disse ternigkastene andre bare slenger ut ??? Ka forteller det liksom? Nei,stå på Fidelity,eneste bladet æ noensinne har brukt tid på å lese ;) Har abonnert fra begynnelsen og vil fortsette med det...

mvh Filip

Audiomix

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Antall liker
    5.562
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    33
    Beatles er vel ikke akkurat HiFi?
    Og stoff om den gruppa finner en nær sagt hvor som helst. Også om disse nyutgivelsene.
    HiFi er teknisk. Altså det som skal til for å gjengi musikk. Ikke selve musikken.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    I min bok er det teknikken og musikken. De er gjensidig avhengige av hverandre.

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    614
    Torget vurderinger
    3
    Va vel ikkje akkurat det som va poenget mitt,la bare merke til at flere klaget på "smal" musikksjanger omtalt i Fidelity :) Derfor syns æ det va befriende å kunne lese om dem i denne utgaven ;)

mvh Filip

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    614
    Torget vurderinger
    3
    Vil forøvrig kommentere en sak,dere som klager så fælt over Fidelity,hvorfor slutter dere ikkje bare å lese det ::) Syns gutta som lager dette bladet fortjener skryt :D Blir alltid oppslukt når det annkommer i postkassa ;D

mvh Filip

J

Janpe

Gjest
    Fidelity er stort sett som andre blader, opp og ned. Beskrivelse av lyd er en veldig stor utfordring på det norske skriftspråket, det er et fattig språk. Hifi terminologien ble utviklet i stor grad av Harry Pearson ( TAS) og J. Gordon Holt ( Stereophile). På engelsk, et langt rikere språk enn det norske. Jeg har selv skrevet for 6moons.com og Stereotimes.com, på engelsk. Jeg misunner ikke norske hifijournalister. Men, jeg vil heller ikke unnskylde meningsløse beskrivelser som "tøff mellomtone" etc.

Jeg er også tysktalende og jeg merker også at de tyske journalistene sliter med å beskrive lyden på en god måte, de gjør det hele mye mer teknisk og forklarer produkter gjerne ut ifra det.

Både TAS, Stereophile og Hifi + (som jeg gjerne leser) har anmeldere som i endel tilfeller gjør dette på fulltid, jeg synes at artiklene bærer preg av det. Mye godt og velformulert fra de kantene synes jeg.

Et tips til Fidelity (noe som har blitt gjort xxx antall tidligere):
    Gjør nettstedet interaktivt med blogger, arkiver, musikk, artikler etc. Gjerne reklamefinansiert. Noe ala stereophile.com selv om det ikke heller er optimalt. Men, man skjønner kanskje hva jeg mener.

Mvh
    JP

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har spredt budskapet. Glemte nemlig igjen Fidelity på et legesenter hvor jeg tok allergi vaksine.
    Fikk lest det mest interessante. Testen av Adam Alpha, Jamo og hjemmrapportasjen av Gaia var grei lesning. Mindre interessant synes jeg testene av ulike kilder var, men likte nøkternheten til den nye skribenten.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.502
    Torget vurderinger
    0
    F.E. skrev:
    Vil forøvrig kommentere en sak,dere som klager så fælt over Fidelity,hvorfor slutter dere ikkje bare å lese det ::) Syns gutta som lager dette bladet fortjener skryt :D Blir alltid oppslukt når det annkommer i postkassa ;D

mvh Filip
    Nuh, tråden skal vel handle om + og -, og gjør det også. At alle som gjerne skulle sette store og små endringer heller burde slutte å lese det er neppe noe fromt ønske. Impulse kan sikkert bekrefte at abbonnements- og løssalgsinntektene har en viss betydning for bladets økonomi, og også at annonseinntektene i noen grad påvirkes av antall lesere. Vi kjører smiley vi tror passer: ::)

Jeg synes det er flott at Impulse ber om tilbakemeldinger, og benytter anledningen til å oppfordre alle til å be om færre plateanmeldelser og tester av CD-spillere.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.794
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ikke færre plateanmeldelser. Ikke flere heller. Men spekteret kan være bredere. Lyngen har en god sak.

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    614
    Torget vurderinger
    3
    Enig Totte,gikk vel langt der.Men det perfekte blad vil være en utopi,alle meine og ønske jo forskjellige ting.Poenget mitt va vel at bladet e ganske så komplett,det har det meste på plass,mye å lese og se på...

mvh Filip

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.502
    Torget vurderinger
    0
    F.E. skrev:
    Enig Totte,gikk vel langt der.Men det perfekte blad vil være en utopi,alle meine og ønske jo forskjellige ting.Poenget mitt va vel at bladet e ganske så komplett,det har det meste på plass,mye å lese og se på...

mvh Filip
    Joda, mye enig. En annen ting er vel at andelen av leserne som driver med DIY etc er ganske liten og også mindre interessant for annonsørene. De aller fleste, jeg også, er interessert i å lese om utstyr man har, har hatt, eller lurer på å kjøpe, og da gir det seg nok selv at bladet uansett må inneholde mye produktomtaler. Man skal ikke være overdrevet kritisk til at virksoheter forsøker å unngå røde tall.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.502
    Torget vurderinger
    0
    Valentino skrev:
    totte skrev:
    Valentino skrev:
    Lyngen har en god sak.
    Ikkke det med å dra inn ei dame? :eek:
    Kunne godt dra inn en kvinnelig skribent, ja. Babes på forsiden har jeg ikke lyst til å se noe av. :p
    Særlig engelske motorsykkelblader har funnet en fin miks med bilder av halvnakne slikonbabes.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.794
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje Fidelity har noe å lære av Gatebil?

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.794
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Vi tester brede høyttalerstativer!

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    34.402
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    totte skrev:
    Valentino skrev:
    totte skrev:
    Valentino skrev:
    Lyngen har en god sak.
    Kunne godt dra inn en kvinnelig skribent, ja. Babes på forsiden har jeg ikke lyst til å se noe av. :p
    Særlig engelske motorsykkelblader har funnet en fin miks med bilder av halvnakne slikonbabes.
    Jeg vet ikke jeg...

Her er f. eks en babe som også kan synge:

Norah Jones

IMO en grunn til å utvide musikksidene med et par glossy portrettsider

mvh

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.794
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser at du har et poeng, tkr

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Vil vel nesten tippe at at en ørliten seksjon med Valentinos kvinnelige favoritter, i selskapskjole f.eks

ville øke Fidelitys abonnementsandel på Hedmarken (med utsikt ;D ) betraktelig
    ;D

Wagnerstridvogner har jeg ikke bilder av ;D

Vedlegg

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Sees og leses som tilnærmet utilgjengelig.
    Slikt har jeg nok av på hjemmebane, etter en aften med enten Rameau eller Thelonious Monk på anlegget ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg sleper denne jenta inn i galleriet.

jeg vet.
    det er helt på kanten.
    førstemann som kommer drassende med en eller annen talentløs popberte får popcornbøtta til valentino i fleisen.
    det må være en visst sammenheng mellom utseende og talent.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    32.794
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Så riktig så riktig.

Den skjønne Hélène Grimaud. Pianobabe par excellence.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.502
    Torget vurderinger
    0
    Gago skrev:
    jeg sleper denne jenta inn i galleriet.

jeg vet.
    det er helt på kanten.
    Ja, og noen vil si over, men siden denne tråden er så gemytlig nå så lar de det være.

Edit: Stokke ord.

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Valentino skrev:
    Så riktig så riktig.

Den skjønne Hélène Grimaud. Pianobabe par excellence.
    PIANOBERTE????????????????????????????????????

FLYGELBERTE (adskillig mer sexy ;) ), tenker jeg vi sier!!! MAKAN!!!

Hva tenkte du der, Valentino??

;D

U

utgatt60135

Gjest
    Valentino skrev:
    totte skrev:
    Valentino skrev:
    Lyngen har en god sak.
    Kunne ikke Hr. Vadseth bytte ut blomstene sine med glattbarberte lår og andre fengende utsnitt da? Kruseduller er kanskje å dra den litt langt?

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.502
    Torget vurderinger
    0
    totte, høy på seg selv, legger inn vin-trådinnlegget sitt her:

Det er på en måte mindre ullenhet og jåleri med vin enn med HiFi. Vanilje betyr vanilje og lær betyr lær. De virkelig gode kan plukke ut distrikter og årganger i blindsmakinger . Men; de fleste vinanmeldelser er like ubrukelige som mange hifianmeldelser. Det har blitt gjort artige forsøk der testpersoner skal koble omtale og vin, og det får de overhodet ikke til. Det hadde kanskje vært en morsom test for Fidelity: Redaktøren tester og beskriver f.eks. 6 ulike CD-spillere eller DACer, og staben skal finne ut hvilken omtale som hører til hvilken spiller. Vi kjører helt klart smiley på denne ideen: 8)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.190
    Torget vurderinger
    4
    For en puppeinteressert mann er dette high end:

Vedlegg

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    totte skrev:
    totte, høy på seg selv, legger inn vin-trådinnlegget sitt her:

Det er på en måte mindre ullenhet og jåleri med vin enn med HiFi. Vanilje betyr vanilje og lær betyr lær. De virkelig gode kan plukke ut distrikter og årganger i blindsmakinger . Men; de fleste vinanmeldelser er like ubrukelige som mange hifianmeldelser. Det har blitt gjort artige forsøk der testpersoner skal koble omtale og vin, og det får de overhodet ikke til. Det hadde kanskje vært en morsom test for Fidelity: Redaktøren tester og beskriver f.eks. 6 ulike CD-spillere eller DACer, og staben skal finne ut hvilken omtale som hører til hvilken spiller. Vi kjører helt klart smiley på denne ideen: 8)
    Flink totte!
    ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn