Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.653
    Torget vurderinger
    2
    Ny oppdatering fra Eversolo i dag morges på min A8: Added Spotify Connect 24 bit lossless

Edit: Version 1.5.60
    Det er mange som har spurt, så jeg svarer her.

Vedlagt ligger pressemeldingen fra Eversolo angående Spotify Lossless, og oppdatering rulles nå ut for alle Eversolo enheter. :)

Vedlegg

jifbaderom

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Antall liker
    2.525
    Sted
    Stavanger
    Factory reset gjør ikke mer skade enn at du kanskje må kjøre alle oppdateringene på nytt om jeg husker rett. Er det slik at stripene forsvinner etter en stund, ville jeg blitt bekymret, og mistanken går i retning defekt display.
    Ev. noe el komponenter som er feil i å blir bedre når dem blir varme. Tror det er tegn på dem ryker

Stale_D

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    27
    Interessant. Planlegger en liknende oppgradering selv. Inntrykk av lyden i forhold til det du hadde før?

raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    798
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Interessant. Planlegger en liknende oppgradering selv. Inntrykk av lyden i forhold til det du hadde før?
    Større headroom nå, ellers ekstra justering på innsignal. Kjører -12 db nå . Kan nesten vri volumet fullt ut nå avhengig av musikk . Tidligere så var det nok med kvart styrke på volumkontroll.

avelon

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Antall liker
    479
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Opplever et irriterende problem med min A8.. Når den har vært idle over lengre tid og jeg starter avspilling via Spotify Connect, aktiveres skjermen med screensaver i stedet for å vise Now Playing-metadata (album art, artist, spor-info etc). Dette startet etter en eller annen firmwareoppdatering for en tid tilbake. Jeg må inn i appen og cycle mellom vu og info for å få tilbake "now playing" skjermen.

Noen andre som opplever det samme?

raw

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.10.2015
    Antall liker
    1.590
    Sted
    Kristiansand
    Opplever et irriterende problem med min A8.. Når den har vært idle over lengre tid og jeg starter avspilling via Spotify Connect, aktiveres skjermen med screensaver i stedet for å vise Now Playing-metadata (album art, artist, spor-info etc). Dette startet etter en eller annen firmwareoppdatering for en tid tilbake. Jeg må inn i appen og cycle mellom vu og info for å få tilbake "now playing" skjermen.

Noen andre som opplever det samme?
    Kan bruke fjernkontrollen i stedet for app mht info på skjerm.

avelon

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2021
    Antall liker
    479
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Men jeg vil jo hverken bruke appen eller fjernkontrollen. 😄 Om jeg streamer fra Spotlfy så bruker jeg Spotify til å velge sanger.

Jeg kan jo ikke forstå annet enn at dette er en bug?

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.498
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg vil tro det er by design, men at du opplever det som en bug. Inn på moderforumet for å be om fremtidig løsning? Utviklerne er på plass på det forumet.
    mvh

jifbaderom

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Antall liker
    2.525
    Sted
    Stavanger
    Kjøpte denne mere fancy fjernkontrollen
    Ikke helt fornøyd med knappene på den er mere flush å ikke så lette å finne med tommelen
    Tyngden er der å den blåser neppe vekk i vinden 😁

jifbaderom

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Antall liker
    2.525
    Sted
    Stavanger
    Hei
    Min finner ikke album, og eller cd-bilde
    Selv på Beatles blå og rød fant den kun blå på disk nr2 😕
    IMG_2401.jpeg

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    13.356
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Og gir filen navnet cover.jpg eller folder.jpg. Antar jeg, det ser i alle fall ikke ut til at andre navn alltid virker.

storab

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Antall liker
    824
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Er det noen som har erfaring med å løse problemer med ground loop på DMP-A8?
    Jeg sliter med brum via rca kabel når DMP-A8 og Airtight effektforsterker er koblet i jordet stikk, jordet padde eller strømfilter.
    Det er ikke støy om jeg ikke kobler utstyret til jord men det er en workaround jeg helst vil unngå.

Er det mulig å gjøre en «ground lift» på Eversolo?

oyvjorge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Antall liker
    642
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    14
    (Dmp-a8) Hvis man kjører digitalt ut til en ekstern dac, kan man justere signalet ut med volumkontrollen eller på noe annet vis? Det er ikke mulig å justere volumet i den eksterne dac’en.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.498
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ja, du kan justere volum på digital ut (y)

na_X

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Antall liker
    5.429
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har erfaring med å løse problemer med ground loop på DMP-A8?
    Jeg sliter med brum via rca kabel når DMP-A8 og Airtight effektforsterker er koblet i jordet stikk, jordet padde eller strømfilter.
    Det er ikke støy om jeg ikke kobler utstyret til jord men det er en workaround jeg helst vil unngå.

Er det mulig å gjøre en «ground lift» på Eversolo?
    Kjør balansert med XLR, så slipper man slike problemer man får med RCA.
    Ground lift er jo bare at man kobler jord ut med en bryter.

storab

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Antall liker
    824
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Kjør balansert med XLR, så slipper man slike problemer man får med RCA.
    Ground lift er jo bare at man kobler jord ut med en bryter.
    Det er ikke så lett når rørforsterker er single ended. Men har funnet ut at lever med forsterkeren uten jord.

digitalkamran

Medlem
    Ble medlem
    13.04.2024
    Antall liker
    37
    Sted
    Mother Russia
    Hei.
    De siste 2-3 dager har jeg dessverre opplevd at min DMP A6-ME GEN2 under avspilling og i standby modus slår seg av og på av seg selv. Den har siden kjøp fungert helt utmerket og det har ikke vært noen slike tilfeller tidligere.
    Idag har dette skjedd flere ganger etterhverandre med noen minutters mellomrom, noe som gjør meg litt småstressa og forbanna.
    Etter at den har skrudd seg av og på, så starter den avspilling fra feks spotify igjen hvis det var det den gjorde før den skrudde seg av og på. Eller til den lydkilden den stod på før dette skjedde.
    Har noen andre opplevd lignende?
    Er dette da en service sak eller finnes det en annen "fix" på det slik at man slipper å sende den inn feks?

Musikkmannen

Æresmedlem
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    31.720
    Sted
    Kjelleren i kroken
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    De siste 2-3 dager har jeg dessverre opplevd at min DMP A6-ME GEN2 under avspilling og i standby modus slår seg av og på av seg selv. Den har siden kjøp fungert helt utmerket og det har ikke vært noen slike tilfeller tidligere.
    Idag har dette skjedd flere ganger etterhverandre med noen minutters mellomrom, noe som gjør meg litt småstressa og forbanna.
    Etter at den har skrudd seg av og på, så starter den avspilling fra feks spotify igjen hvis det var det den gjorde før den skrudde seg av og på. Eller til den lydkilden den stod på før dette skjedde.
    Er dette da en service sak eller finnes det en annen "fix" på det slik at man slipper å sende den inn feks?
    Det bør nok tas på pm med @Høvdingen

Høvdingen

The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Antall liker
    6.653
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Dette er en feil jeg ikke har vært borti før, men dette fikser vi kjapt, så bare å ta kontakt på PM.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn