Fikk A6 Master gen 2 i hus og fikk koblet den opp i går
Lekker og brukervennlig enhet får man si, og definitivt mye for pengene.
Når det gjelder det lydmessige så virker det som om den er fullt på høyde med det forrige oppsettet mitt, med Bluesound Node2-> Topping D90LE. Sammenlignet med D90LE syns jeg bassen er noe strammere med Eversolo og muligens noe mer fremtredende i toppen slik at lyden blir litt mer spenstig med litt skarpere konturer i detaljene. D90LE er litt mer avslappet (muligens en tanke kjedeligere) og jeg tror det kan være lettere å lytte til lyden av denne med høyt lydnivå over lengre tid. Bredde og dybde i lydbilde opplever jeg som identisk, der det i bredden strekker seg god utover sidene på både høyttalere og rom. Vil si at de jevnt over er like gode og forskjellene er såpass små at jeg aldri hadde merket forskjell om noen kom og byttet om uten at jeg visste det ;-)
Dessverre er jeg ikke i stand til å høre noen som helst forskjell mellom A6 og Node2 når begge ble brukt som transport sammen med D90LE, hadde håpet på at det skulle bli ett løft her også. Ellers har alt gått balansert inn i Hegel Røst forsterker koblet til Triangle genese quartet høyttalere.
Fikk kun testet romkorreksjon med mikrofonen i telefonen siden min samsung ikke registrerte Eversolo målemikrofon. Resultatet her ble mildt sagt elendig. Ikke klarte den å rette opp problemfrekvensene i bassen og resten av lydbildet falt helt sammen. Satser på at det blir bedre når jeg får koblet målemikrofon direkte inn i A6, men har ikke lang nok kabel til å nå frem til lytteposisjon ennå.
Konklusjonen så langt er at det beste og letteste man kan gjøre for å øke lyttegleden, er å ta seg noen glass med godt og sterkt

Alle superlativene man får servert i diverse reviews er ihvertfall ikke nok