Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.853
    Torget vurderinger
    23
    Ikke nødvendigvis - A6 er det smarte hvis du ikke må ha DSP (A8)
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Merkelig fyr - han foretrakk A6 ME foran A8.

    Kanskje han ikke er sponset av Eversolo? 😁
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det blir for basstungt med A6 i mitt oppsett, dermed a8
    Kan det ha sammenheng med at flere kabelkjøp tilsammen har gitt litt for mange oktaver i bassen? 😬

    Edit. Dette var naturligvis en vits, men får ta selvkritikk på at den tydeligvis ikke var morsom 😅
     
    Sist redigert:

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    842
    Antall liker
    627
    Sted
    Oslo
    Noen som har erfaring med Eversolo 6(ikke master) og Knardahl sine icepower 1200as2 forsterkere?
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.717
    Antall liker
    5.912
    Noen som har erfaring med Eversolo 6(ikke master) og Knardahl sine icepower 1200as2 forsterkere?
    Jeg bruker 1200as1 dual forsterker på mine Ø Audio Icon høyttalere og jeg bare digger kreftene jeg har til rådighet. Klangmessig så heller de litt mot det varme og lyden er krystallklar og helt støyfri.
     

    arild

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Innlegg
    913
    Antall liker
    532
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    7
    Då har det blitt A8 på meg! 😊 Erstatta A6 ME.

    Køyrer A8 kobla rett i Event Opal studiomonitorer, som A6 ME. 😊

    Inntrykket er at A8 gir meg meir ‘fot’ enn A6 ME. Tegner eit meir analogt/naturlig lydbilete, ikkje ulikt Topping Pre90+ D70S, men betre.

    Volumnivået trur eg må være ulikt kalibrert, for eg speler -10db høgare med A8 enn A6 ME.

    For meg var A8 ei oppgradering verdt prisen. 😊

    Mvh Arild 😊
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bruker 1200as1 dual forsterker på mine Ø Audio Icon høyttalere og jeg bare digger kreftene jeg har til rådighet. Klangmessig så heller de litt mot det varme og lyden er krystallklar og helt støyfri.
    Støttes, min IcePower er varmere i klangen enn hva min gamle aw250 var til og med.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.093
    Antall liker
    16.991
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Då har det blitt A8 på meg! 😊 Erstatta A6 ME.

    Køyrer A8 kobla rett i Event Opal studiomonitorer, som A6 ME. 😊

    Inntrykket er at A8 gir meg meir ‘fot’ enn A6 ME. Tegner eit meir analogt/naturlig lydbilete, ikkje ulikt Topping Pre90+ D70S, men betre.

    Volumnivået trur eg må være ulikt kalibrert, for eg speler -10db høgare med A8 enn A6 ME.

    For meg var A8 ei oppgradering verdt prisen. 😊

    Mvh Arild 😊
    Gratulerer. Har du skrudd av denne?
    IMG_9370.jpeg
     

    Solmyr

    Medlem
    Ble medlem
    14.01.2010
    Innlegg
    36
    Antall liker
    28
    Selv om Eversolo kjører Android kan den ikke laste PlayStore, har det noe med begrensninger av teknologi USA - Kina å gjøre? Jeg har forsøkt med Amazon og tenkte kanskje å forsøke Aurora. Det jeg egentlig vil er å kunne kjøre Chromecast eller lignende og Youtube Music i høyeste oppløsning, men det er ikke så enkelt. Det er også andre begrensinger på slike "side-apps" i mange tilfeller. Noen som har funnet noen gode løsninger?
     
    Sist redigert:

    Pål gundersen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2020
    Innlegg
    1.923
    Antall liker
    2.507
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    7
    Er det noen som bruker romkorreksjon på Eversolo?
    Jeg har lyst p teste ut dette via pc.
    Det får du til👍 Eneste som kanskje ikke går etterpå er å korrigere DSP/kurve. Men mulig du kan taste inn data manuelt og da har muligheter for litt korrigering? Tenker å teste selv etter hvert. Må bare få tunet inn alt annet først😅 Data på fir korreksjon får du på pc etter måling.(REW)
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Selv om Eversolo kjører Android kan den ikke laste PlayStore, har det noe med begrensninger av teknologi USA - Kina å gjøre? Jeg har forsøkt med Amazon og tenkte kanskje å forsøke Aurora. Det jeg egentlig vil er å kunne kjøre Chromecast eller lignende og Youtube Music i høyeste oppløsning, men det er ikke så enkelt. Det er også andre begrensinger på slike "side-apps" i mange tilfeller. Noen som har funnet noen gode løsninger?
    Du har jo Bluetooth
     

    raeggis

    Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Innlegg
    379
    Antall liker
    254
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Det er veldig morsomt å se at Eversoloens verdi stiger med alderen. Jeg har fortsatt rundt 300 CDer igjen for ripping. Det blir også en tur på loppemarked i helgen. Der skal det selges en haug av CDer, i forskjellige sjangere. Spennende 😀
     

    Vedlegg

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Kobler man pc til med usb-c eller usb-a? Hva bruker dere?
     

    jan_eriks

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    440
    Antall liker
    117
    Prøver en A6. Litt trøbbel mot NAS enheten min. Den finner mappa merket music men ser ikke ut til å greie å åpne den. Er det noe spesielt med filstrukturen?
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Prøver en A6. Litt trøbbel mot NAS enheten min. Den finner mappa merket music men ser ikke ut til å greie å åpne den. Er det noe spesielt med filstrukturen?
    Benytter du noen norske eller spesialtegn i passord til NAS? En typisk ting å være obs på hvor bugs raskt kan snike seg inn når slik tekst analyseres av programkode.
     
    Sist redigert:

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.592
    Antall liker
    1.320
    Sted
    Oslo
    Tror det kan være en veldig god løsning - Eversolo er bitperfect ut digitalt. Volumstyring for Genelec 8341 via glm og du har litt end game opplegg....

    Edit: Anbefaler å kjøre digitalt ut fra Eversolo - du trenger ikke ME. Matching er ingen faktor.
    Hvorfor ikke bruke volum kontrollen til eversolo , det gjør jeg . Funker knallbra Kalibreringen blir lagret uansett
     

    Solmyr

    Medlem
    Ble medlem
    14.01.2010
    Innlegg
    36
    Antall liker
    28
    Jeg handlet en Eversolo DMP-A8 og AMP-F2. Har kun brukt de noen timer og kan vel ikke uttale meg så mye om lyden før de har gått ett par hundre timer forstår jeg. Men noen inntrykk vil jeg gjerne formidle, A8 er i en klasse for seg når det gjelder betjening, både via app og fjernkontroll er det sømløst og enkelt. DSPen gir også mulighet for mye lyd-tweaking på mange måter. F2'en er forbausende god, hele løsningen er lydmessig ganske gjennomsiktig, en hører godt kvaliteten (eller mangel på) på innspillinger (jeg hører mest på akustisk), Denne løsningen koster i overkant av 30.000,-, og jeg har aldri hørt noen annen løsning under 100k med tilsvarende kvaliteter (nå har jeg ikke hørt alt da....). Jeg tror klasse D er fremtiden, og kanskje er fremtiden her allerede?
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Jeg handlet en Eversolo DMP-A8 og AMP-F2. Har kun brukt de noen timer og kan vel ikke uttale meg så mye om lyden før de har gått ett par hundre timer forstår jeg. Men noen inntrykk vil jeg gjerne formidle, A8 er i en klasse for seg når det gjelder betjening, både via app og fjernkontroll er det sømløst og enkelt. DSPen gir også mulighet for mye lyd-tweaking på mange måter. F2'en er forbausende god, hele løsningen er lydmessig ganske gjennomsiktig, en hører godt kvaliteten (eller mangel på) på innspillinger (jeg hører mest på akustisk), Denne løsningen koster i overkant av 30.000,-, og jeg har aldri hørt noen annen løsning under 100k med tilsvarende kvaliteter (nå har jeg ikke hørt alt da....). Jeg tror klasse D er fremtiden, og kanskje er fremtiden her allerede?
    Gratulerer med bra oppsett.(y)
    Om du selv ønsker/trenger et par hundre timer på å vurdere før du sier noe om utstyret, så er det helt greit det.
    Men om noen tenker at utstyret trenger et par undre timer før det yter max, så er nok det gjerne en av de kjente mytene innen haifai-hobbyen. :cool:
     

    Solmyr

    Medlem
    Ble medlem
    14.01.2010
    Innlegg
    36
    Antall liker
    28
    Gratulerer med bra oppsett.(y)
    Om du selv ønsker/trenger et par hundre timer på å vurdere før du sier noe om utstyret, så er det helt greit det.
    Men om noen tenker at utstyret trenger et par undre timer før det yter max, så er nok det gjerne en av de kjente mytene innen haifai-hobbyen. :cool:
    Det er leverandøren som mener at utstyret trenger ett par hundre timer, ikke vet jeg.....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn