Det du skriver her er direkte feil og misvisende. Du har ikke lest skikkelig hva jeg skrev.Per_Olsen skrev:Er spørsmål om bruk av kabler å "krangle"? Er ikke dette relevant informasjon?
Nå har trådstarter redegjort for hvilke kabler han har benyttet på begge sider av DAC èn (hentet fra sin "proff verden"), bla en lang kabelovergang fra mini XLR til XLR, som han ikke benytter fra sitt Lynx kort.
For meg er slik informasjon både relevant og svært opplysende som årsaksforklaring til resultatet. At trådstarter nærmest utelukker at kabler kan ha innvirkning på resultatet legger ytterligere en årsksforklaring til grunn for min del.
Overgangen jeg brukte til HRT Pro var kun i sammenligning med DACen i Pioneer surround receriveren. Pioneeren har kun RCA innganger og da måtte jeg bruke overganger.
Sammenligningen med Pioneeren var kortfattig. Jeg har i hovedsak sammenlignet HRT Pro mot Lynx. Da har jeg ikke brukt noen overganger for HRT, men en mini XLR til XLR kabel rett i Bryston preampen. Lynx kortet har derimot en lang og tynn breakout kabel hvor man igjen må koble med nye XLR kabler. Med andre ord er det faktisk HRT Pro som har hatt overtaket hvis man er kabeltroende!