Erfaring med HRT Music Streamer Pro

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Per_Olsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Innlegg
    252
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    timc skrev:
    Per_Olsen skrev:
    Herregud!
    Først sier du at du ikke har lest testen. Deretter kommenterer du testen, for så å konkludere med at skibent dissikerer sin egen test.
    Hva er så vanskelig med å forstå at PRO ble testet i nøyaktig det samme oppsettet som skribent vanligvis bruker. At han kommenterte effekten av en annen kabel (som i en kort periode var en teknisk forutsetning for å teste produket) gjør vel ikke testen mindre bra/troverdig av den grunn.

    Det du gjør her er et stjerneeksempel på hva som gjør at svært få gidder å følge med på dette forum; nemlig at tullinger uttaler ser negativt om ting de ikke har peiling på, og heller ikke har forutsetninger for å ha peling på.
    Vennligst spar oss for slikt i fremtiden.
    Du misser poenget hans. Dersom forskjellen mellom kablene var så radikale som beskrevet, så MÅ det ha vært noe galt fatt ett sted. Impedansene mellom elektronikkbokser skal i ett godt oppsett være både tilpasset hverandre, og jevne i hele frekvensområdet. Dersom forskjellen er så ekstrem at lyden går fra helt utflytende til meget kontrollert, kan ikke dette være tilfellet. Så hva har man egentlig funnet ut?

    At kabelen som gav utflytende lyd var "feil"?
    At kabelen som gav god lyd hadde en impedans om "fikset" mismatch mellom komponenter?
    At oppsettet til tester ikke er godt samensatt elektrisk?
    ++++++

    Med så mange usikkerheter blir jo evaluering av DAC ren bingo.
    Jeg er ikke så sikker på at det er jeg som misser poenget.
    Skribent hevder i testen at Crystal Cable som ble levert med låt utflytende i bassen. Dette er jo forsåvidt bare en kommentar på sidelinjen av selve testen (hvordan HRT PRO fungerer i hans vanlige oppsett). I den forbindelse kan det jo hende at skribent tar litt for mye i...? Å bruke dette som "bevis" for at skibent ikke er troverdig i sin øvrige beskrivelse, er etter min mening et ønske om å missforstå. Dette kan skribent sikkert utdype ytterligere.
     

    nistad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2002
    Innlegg
    168
    Antall liker
    9
    Når jeg vurderte HRT PRO så var utgangspunktet mitt meget kritisk, nettopp fordi den var hypet på forhånd. Derfor måtte jeg være ekstra kritisk og sikker.

    Med Crystal kabelen stemte det ikke i i bassen, den ble dårliger definert og mer utflytende enn det jeg mener er akseptabelt for å gi “HighEnd” karakter. Over resten av frekvensområdet stemte det bra. Med “Silk” kablene i mitt faste oppsett falt også bassen på plass! Så enkelt og så vanskelig er det.

    For å være sikker på at PROen holdt mål, sjekket vi, dvs jeg og Knut Vadseth den også i Fidelitys referanse anlegg. Også der overbeviste den slik at testen kom på trykk. Med andre ord er den testet i to helt ulike anlegg som har forskjellige kabler i signalveien – med samme positive konklusjon. Å gjøre dette til en kabel- og komponentdiskusjon er derfor helt meningsløst!

    For øvrig er PROen slik jeg opplever det bedre enn II+ som også er veldig bra til prisen. Jeg bruker begge daglig både privat og profesjonelt.

    Når det gjelder Lynx kortet, så har jeg ingen kommentar siden jeg ikke har hørt det. Grunnen til at jeg i det hele tatt å engasjere meg i denne diskusjonen er at jeg gjerne vil prøve å finne ut hvorfor trådstartes opplevelse av PROen er helt ulik min egen (og de fleste andre som har hørt den “spille”).
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    kurtis skrev:
    Takk til deg Orso for informasjon om din holdning til bruk og testing av et nytt produkt. Fint at du fikk solgt denne til noen andre, lurte faktisk på om jeg skulle slå til selv siden jeg har meget god erfaring med modellen under PROen. Fristende fordi din var jo nærmest ubrukt og til en meget bra pris! Men, penger spart---

    Jeg har faktisk også ofte opplevd mange produkter som har reagert på div. kabler, men har aldri tenkt at dette tyder på at det er noe galt med produktet. Man lærer - heldigvis- så lenge man lever.

    Lånte forøvrig en Hegels USB-dac her i 1,5 ukers tid. Allerede godt innspillt på forhånd. Eieren og jeg tok så en test sammen og vi ble fort enige om at dette låt som sirrup uten dynamikk og musikalitet. Den ble hurtig solgt.
    Vel, til prisen er det ikke et dårlig produkt som tidligere nevnt. Det jeg har oppdaget og mener er derimot at produktet ikke fortjener det high-end stempelet det har fått av to blader og enkelte brukere. Både testen i Lyd&Bilde og Stereophile bekrefter det. Mitt inntrykk er at HRT Pro leverer ganske midt på treet ytelse i forhold til prisen og det er jo noe helt annet enn hva Hjemmekino og Fidelity beskriver. Jeg ville tro at man kan finne produkter i samme prisklasse som er bedre, men det har jeg som sagt ikke prøvd ut skikkelig. Jeg har hatt rimeligere DACer før som jeg mener var like bra (f.eks ESI Juli@), men det blir mer gjetting da jeg ikke har gjort en direkte sammenligning. Inntrykket mitt av HRT Pro stemmer i alle fall med testen i Lyd&Bilde og de fant andre DACer som var bedre til lavere pris.
    http://www.hegel.com/HD2_lydbilde2011.pdf
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    nistad skrev:
    Med Crystal kabelen stemte det ikke i i bassen, den ble dårliger definert og mer utflytende enn det jeg mener er akseptabelt for å gi “HighEnd” karakter. Over resten av frekvensområdet stemte det bra. Med “Silk” kablene i mitt faste oppsett falt også bassen på plass! Så enkelt og så vanskelig er det.
    Det var ingen utflytende bass hos med HRT Pro. Verken med Gradient Revolution eller aktive Adam høyttalere. Mitt ankepunkt med DACen i forhold til Lynx var først og fremst noe mangel på åpenhet oppover i frekvensene og ikke samme evne til å gi dybde og en god illusjon.

    Kan jo være at Crystal kabelen er feilskonstruert. Mer sansynlig at kostbare kabler er det enn kabler fra proff markedet som jeg bruker.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

    Takk for en god og opplysende test!

    Har hørt den ved et par anledninger, og hvis jeg ikke husker helt feil var den begge gangen plaget med litt klikk og støy fra PCen - altås ikke stabil, og da er det helt uinteressant for meg.

    Ellers så synes jeg vel produktet er en grei illustrasjon på hvordan hifi verdenen er. I PRO verdenen har man brukt PC lenge, og utviklet gode produkter som er ultrastabile og med meget gode specs. De audiofile har har mer eller mindre hånet disse produktene blant annet fordi de ikke er utviklet for audifilt bruk. Så tar en tung aktøren inn et relativt middelmådig produkt (dårlig specs, ustabilt og med dårlig brukervennliglig) og den faste kundegruppen er i ekstase! Her kan man med en USB dac parkere stort sett alt av CD spillere.....

    Vel, det siste er jeg ikke så veldig uenig i....og da kan jo de som ønsker å tenke selv, gjette på hvordan feks Lynx kortet låter i forhold, som har langt bedre specs er stabilt, bruker de beste driverne og ikke minst er utviklet av et selskap som har vært i gamet lenge og har en mye størreproduksjon og utviklingsavdeling. Er her det mange gode tekniske grunner til at det skal låte mye bedre.....

    Mvh
    OMF
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Enig med det OMF nevner angående CD spillere her. Sammenligner man HRT pro med CD spillere vil den nok komme veldig godt ut av det og matche vesentlig mer kostbare produkter. Men DACer har lenge gitt mer for pengene enn kilder med drivverk, så det er ikke noe nytt.

    Jeg ser ikke bort ifra at noe av uenigheten fra tråden " Når flater kvaliteten på kilder ut" ligger på dette området. Mange har ikke erfart hvor mye for pengene proff lydkort gir og kjenner seg ikke igjen i beskrivelsen mine og andre. En artig historie er hva Weiss gjorde da de gikk inn på det kommersielle markedet. Deres topp DAC på proff markedet kostet i sin tid rundt 20k. Så lanserte de en DAC til det kommersielle markedet med penere boks til en prislapp av 50k. Det var ingen ytelsesmessig forskjellig noe de selv innrømte. Kun finere kabinett som man betale ca. 30k for. De så rett og slett bare muligheten til å ta seg veldig godt betalt. Og nå kan det virke som proff DACen deres også har steget i pris. Et godt eksempel på at pris og ytelse ikke alltid henger sammen.
     

    kurtis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    21
    Unnskyld - men jeg synes det er både litt underlig og veldig trivelig at Lyd&bilde har fått oppgradert sin status (etter denne testen?). Selv har jeg veldig sporadisk kjøpt/lest bladet og har desverre funnet det ganske lite verdt å bruke penger og tid på.

    Har nok alt for ofte hengt meg opp i redaktørens beskrivelse av sine reaksjoner når han har fått nye produkter inn i stua. Nesten litt sånn gammel sørlandsk pinsemenighets takter -bl.a svimmelhet - "svettetokter - frysninger og ståpels over hele kroppen opplevelser", like før tungetalestadiet. Jeg har nok litt for mange fordommer til div menigheter til å ta slikt seriøst.

    Uansett så er jeg såpass sjåvinistisk at jeg alltid liker når norske produkter får bra tester, både i norske og utenlandske tidsskrifter - og - jeg er helt sikker på at både du og L&B har rett i at det finnes mange gode USB-dakker og lydkort der ute. Nå gjelder det etterhvert å lete videre for denne type utstyr har jeg virkelig fått sansen for. Erfaringen min med HRT gjør at jeg likevel har bestemt meg for å vente til jeg får vite noe mer om den nye fra HRT som skal komme i løpet av våren.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    For all del. Selv opplever jeg testene i L&B til å samsvare best med egne erfaringer når det gjelder de norske bladene. Enig at det vel mye lyrisk bullshit (spesielt fra redaktøren), men jeg kjenner alltid igjen bekrivelsene av lydsignaturen fra egne erfaringer med tilsvarende produkter.
    Stereophile sine målinger er derimot noe mer å henge på knakken.

    Det at HRT kommer med en bedre modell, forteller vel uansett at Pro modellen mangler en del. Da var i grunnen den nye jeg ville teste, men lanseringen dro ut mer og mer. Men jeg kommer nok til å holde meg til pro og eventuelt DIY markedet i fremtiden hvis jeg skulle oppgradere.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    kurtis skrev:
    Unnskyld - men jeg synes det er både litt underlig og veldig trivelig at Lyd&bilde har fått oppgradert sin status (etter denne testen?). Selv har jeg veldig sporadisk kjøpt/lest bladet og har desverre funnet det ganske lite verdt å bruke penger og tid på.
    Lyd og Bilde bør ikke få hevet sin status, etter min mening er det et møkkablad.
    Jeg kjøpte et par hodetelefoner (Skullcandy Ti) uhørt etter en test utført av redaktøren og hvordan han kan konkludere med at de er gode kan jeg ikke forstå.
    Rimeligste Sennheiser modellen og Koss Porta Pro er svært mye bedre, i beste fall er lyden i samme klasse som øreproppene som følger med en Ipod.

    Man kan si mye om Fidelity men jeg mistenker de for å bruke lengre tid på å evaluere et produkt enn L&B og Fidelity skribentene skal ha ros for entusiasmen de viser.
     

    ayaboh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    7
    Per_Olsen skrev:
    Men jeg antar du er klar over hvordan du plasserer deg selv, når du konkluderer med at HRT PRO ikke er et High End produkt? Det får selvsagt alle andre som mener noe annet til å fremstå som tullinger, - enten det eller deg selv....
    Hvorfor er ikke orsos observasjoner like gjyldige som andre sine? Hvis han hører at HRT PRO ikke er like bra som Lynx-kortet han selv har så er den ikke det. At andre har fått et annet resultat gjør ikke orso mindre troverdig. Jeg har selv fått resultater som er stikk i strid med vedtatte konklusjoner, men kan ikke si jeg føler meg som en tulling av den grunn. Noe fungerer rett og slett bra for enkelte, men ikke for andre. Produktet i seg selv blir verken bedre eller dårligere av den grunn.
     

    Per_Olsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Innlegg
    252
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    ayaboh skrev:
    Per_Olsen skrev:
    Men jeg antar du er klar over hvordan du plasserer deg selv, når du konkluderer med at HRT PRO ikke er et High End produkt? Det får selvsagt alle andre som mener noe annet til å fremstå som tullinger, - enten det eller deg selv....
    Hvorfor er ikke orsos observasjoner like gjyldige som andre sine? Hvis han hører at HRT PRO ikke er like bra som Lynx-kortet han selv har så er den ikke det. At andre har fått et annet resultat gjør ikke orso mindre troverdig. Jeg har selv fått resultater som er stikk i strid med vedtatte konklusjoner, men kan ikke si jeg føler meg som en tulling av den grunn. Noe fungerer rett og slett bra for enkelte, men ikke for andre. Produktet i seg selv blir verken bedre eller dårligere av den grunn.
    Orsos observasjoner er selvsagt like gyldige som alle andres. At han mener å få bedre resultat med sitt Lynx kort enn med HRT Pro trenger vi ikke tvile på. "Problemet" oppstår i det han definerer HRT Pro som et "ikke High End" produkt. Hans troverdighet settes da opp mot andre som påstår at HRT Pro nettopp er et High End produkt.
    (jeg forutsetter da at High End er en noenlunde klart definert kategori mht ytelse)
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Per_Olsen skrev:
    "Problemet" oppstår i det han definerer HRT Pro som et "ikke High End" produkt. Hans troverdighet settes da opp mot andre som påstår at HRT Pro nettopp er et High End produkt.
    (jeg forutsetter da at High End er en noenlunde klart definert kategori mht ytelse)
    Tja, så lenge målingene i Stereophile understøtter orsos påstand bør det ikke være noe problem for en normalt oppegående person å vurdere hvilke av erfaringene man bør tillegge mest vekt.
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Per_Olsen skrev:
    ayaboh skrev:
    Per_Olsen skrev:
    Men jeg antar du er klar over hvordan du plasserer deg selv, når du konkluderer med at HRT PRO ikke er et High End produkt? Det får selvsagt alle andre som mener noe annet til å fremstå som tullinger, - enten det eller deg selv....
    Hvorfor er ikke orsos observasjoner like gjyldige som andre sine? Hvis han hører at HRT PRO ikke er like bra som Lynx-kortet han selv har så er den ikke det. At andre har fått et annet resultat gjør ikke orso mindre troverdig. Jeg har selv fått resultater som er stikk i strid med vedtatte konklusjoner, men kan ikke si jeg føler meg som en tulling av den grunn. Noe fungerer rett og slett bra for enkelte, men ikke for andre. Produktet i seg selv blir verken bedre eller dårligere av den grunn.
    Orsos observasjoner er selvsagt like gyldige som alle andres. At han mener å få bedre resultat med sitt Lynx kort enn med HRT Pro trenger vi ikke tvile på. "Problemet" oppstår i det han definerer HRT Pro som et "ikke High End" produkt. Hans troverdighet settes da opp mot andre som påstår at HRT Pro nettopp er et High End produkt.
    (jeg forutsetter da at High End er en noenlunde klart definert kategori mht ytelse)
    Og det problemet var der ikke før orsos uttalelser? Hva prøver du å si, egentlig.
     

    Per_Olsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Innlegg
    252
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    marsboer skrev:
    Per_Olsen skrev:
    "Problemet" oppstår i det han definerer HRT Pro som et "ikke High End" produkt. Hans troverdighet settes da opp mot andre som påstår at HRT Pro nettopp er et High End produkt.
    (jeg forutsetter da at High End er en noenlunde klart definert kategori mht ytelse)
    Tja, så lenge målingene i Stereophile understøtter orsos påstand bør det ikke være noe problem for en normalt oppegående person å vurdere hvilke av erfaringene man bør tillegge mest vekt.
    Stereophile er en test i en rekke av tester på dette produktet. Jeg registrerer at du velger å støtte deg på (noe av) denne og Orso sin erfaring. Og samtidig galant overser tester i Fidelity, HiFi+ med flere. Om det er særlig "oppegående" kan man tenke litt over...

    Når det gjelder testen til Orso, så kommenterer jeg gjerne:

    Det er lekende lett å benytte en HRT Pro langt under "optimale forhold".
    Hvem som helst kan plugge inn en slik USB DAC, og oppnå middelmådige resultater,
    (spesielt når man skal gjennomføre en sammenligning mot sin "kjære").

    Oppsettet i forbindelse med en HRT Pro er kritisk avgjørende. Om man ikke
    vet hva man skal gjøre, eller gir blaffen i det, vil resultatet alltid bli langt ifra det som er mulig. Det kan variere fra middelmådig til helt strålende, og det trengs ikke mye for å oppnå utmerket resultat, men oppsettet er alltid kritisk avgjørende.

    Orso virker gniten med sannheten. Vi er ikke blitt opplyst om anlegget som ble brukt, og forholdene. På spørsmål opplyser han om kabling. For min del sier svaret hans alt om resultatet. At han også nærmest avviser enhver effekt av "audiofile" kabler, forteller meg også en hel del om hans generelle preferenser og evne til å identifisere forskjeller.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Per_Olsen skrev:
    marsboer skrev:
    Per_Olsen skrev:
    "Problemet" oppstår i det han definerer HRT Pro som et "ikke High End" produkt. Hans troverdighet settes da opp mot andre som påstår at HRT Pro nettopp er et High End produkt.
    (jeg forutsetter da at High End er en noenlunde klart definert kategori mht ytelse)
    Tja, så lenge målingene i Stereophile understøtter orsos påstand bør det ikke være noe problem for en normalt oppegående person å vurdere hvilke av erfaringene man bør tillegge mest vekt.
    Stereophile er en test i en rekke tester på dette produktet. Jeg registrerer at du velger å støtte deg på (noe av) denne og Orso sin erfaring. Og samtidig galant overser tester i Fidelity, HiFi+ med flere. Om det er særlig "oppegående" kan man tenke litt over...

    Når det gjelder testen til Orso, så kommenterer jeg gjerne:

    Det er lekende lett å benytte en HRT Pro langt under "optimale forhold".
    Hvem som helst kan plugge inn en slik USB DAC, og oppnå middelmådige resultater,
    (spesielt når man skal gjennomføre en sammenligning mot sin "kjære").

    Oppsettet i forbindelse med en HRT Pro er kritisk avgjørende. Om man ikke
    vet hva man skal gjøre, eller gir blaffen i det, vil resultatet alltid bli langt ifra det som er mulig. Det kan variere fra middelmådig til helt strålende, og det trengs ikke mye for å oppnå utmerket resultat, men oppsettet er alltid kritisk avgjørende.

    Orso virker gniten med sannheten. Vi er ikke blitt opplyst om anlegget som ble brukt, og forholdene. På spørsmål opplyser han om kabling. For min del sier svaret hans alt om resultatet. At han også nærmest avviser enhver effekt av "audiofile" kabler, forteller meg også en hel del om hans generelle preferenser og evne til å identifisere forskjeller.
    Det må finnes grenser for hvor mye man skal tåkelegge et hifi produkt. Så lenge man har bitperfect ut er det andre underordnet inkludert kabler.

    Så lenge Stereophile har utført en grundig test ser jeg ikke noe poeng til å se bort fra den til fordel for rene subjektive vurderinger.

    Sånn som jeg ser hele saken så har bjellesauene hypet et middels produkt og hele saueflokken dilter lydig etter. Registrerer argumentene i tråden om at USB er bedre pga støy internt i pc, kabler, matching osv.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Per_Olsen skrev:
    At han også nærmest avviser enhver effekt av "audiofile" kabler, forteller meg også en hel del om hans generelle preferenser og evne til å identifisere forskjeller.
    Spennende! Hva da?
     
    N

    nb

    Gjest
    Denne HRT-saken oppfører seg jo som de fleste andre produkter som omfavens av the usual suspects. Den trenger vel en rundt 150 timer med innspilling - i den perioden skjer det mye (fritt etter hukommelsen fra forumet), er kilen på kabler (uvisst av hvilken grunn). Og sikkert en del andre skavanker som tilsynelatende følger med det å være et high-end-produkt.

    Jeg aldri hørt noen mene at saker fra Lynx eller Asus trenger hundreogørten timer før de funker som tiltenkt. Noen spesiell grunn til at så er tilfelle for HRT? Det er jo vanligvis en egenskap som tillegges nisjeprodukter med fjonge komponenter fra små leverandører, noe det garantert ikke står noesomhelst av i HRT.

    På tide med en liten realitets- og konsistensvurdering kanskje?
     

    Per_Olsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Innlegg
    252
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    Anonym skrev:
    Per_Olsen skrev:
    marsboer skrev:
    Per_Olsen skrev:
    "Problemet" oppstår i det han definerer HRT Pro som et "ikke High End" produkt. Hans troverdighet settes da opp mot andre som påstår at HRT Pro nettopp er et High End produkt.
    (jeg forutsetter da at High End er en noenlunde klart definert kategori mht ytelse)
    Tja, så lenge målingene i Stereophile understøtter orsos påstand bør det ikke være noe problem for en normalt oppegående person å vurdere hvilke av erfaringene man bør tillegge mest vekt.
    Stereophile er en test i en rekke tester på dette produktet. Jeg registrerer at du velger å støtte deg på (noe av) denne og Orso sin erfaring. Og samtidig galant overser tester i Fidelity, HiFi+ med flere. Om det er særlig "oppegående" kan man tenke litt over...

    Når det gjelder testen til Orso, så kommenterer jeg gjerne:

    Det er lekende lett å benytte en HRT Pro langt under "optimale forhold".
    Hvem som helst kan plugge inn en slik USB DAC, og oppnå middelmådige resultater,
    (spesielt når man skal gjennomføre en sammenligning mot sin "kjære").

    Oppsettet i forbindelse med en HRT Pro er kritisk avgjørende. Om man ikke
    vet hva man skal gjøre, eller gir blaffen i det, vil resultatet alltid bli langt ifra det som er mulig. Det kan variere fra middelmådig til helt strålende, og det trengs ikke mye for å oppnå utmerket resultat, men oppsettet er alltid kritisk avgjørende.

    Orso virker gniten med sannheten. Vi er ikke blitt opplyst om anlegget som ble brukt, og forholdene. På spørsmål opplyser han om kabling. For min del sier svaret hans alt om resultatet. At han også nærmest avviser enhver effekt av "audiofile" kabler, forteller meg også en hel del om hans generelle preferenser og evne til å identifisere forskjeller.
    Det må finnes grenser for hvor mye man skal tåkelegge et hifi produkt. Så lenge man har bitperfect ut er det andre underordnet inkludert kabler.

    Så lenge Stereophile har utført en grundig test ser jeg ikke noe poeng til å se bort fra den til fordel for rene subjektive vurderinger.

    Sånn som jeg ser hele saken så har bjellesauene hypet et middels produkt og hele saueflokken dilter lydig etter. Registrerer argumentene i tråden om at USB er bedre pga støy internt i pc, kabler, matching osv.
    Nå er vi inne på temaet "måling vs. opplevelse", og de diskusjonene har en tendenst til å bli rimelig absurde. Når "målemafiaen" hiver inn dette "trumfkortet" sitt, så dreper det enhver diskusjon. Jeg orker i hvertfall ikke å gå inn i det... (og på nytt registrerer jeg konklusjoner basert på 0 (null!) kjennskap til de produkter som debatteres...)
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kan ikke se at det er blitt spurt etter hvilke anlegg jeg bruker. Jeg har nevnt høyttalerne såvidt. Jeg har en Bryston preamp. Til Gradienten Revolution bruker jeg et klasse D effektrinn (ICE ASX2 moduler som forrresten har kommet bedre ut i en blindtest mot DP) og Adam Column MK3 høyttalerne har ICE ASP moduler til bass og mellomtone og en AB forsterker til diskanten. Så har jeg allerede sagt hvilke surround receiver jeg brukte. Rommet er i utgangspunktet veldig vanskelig, men det er veldig omfattende behandlet med absorbenter, bassfeller og diffusorer. Det måler langt ifra SOTA, men godt over gjennomsnittet. Dersom Nistad og Per_Olsen legger ut målinger av oppsettet, kan jeg gjøre det samme. Det som nok da er mest interessant er frekvensrespons, etterklangstid og ETC/impulsrespons.

    Hadde jeg hatt et bedre oppsett, regner jeg vel bare med at forskjellene bare ville ha blitt enda større. Spesielt i dypbass området er det vanskelig for meg å si noe sikkert da jeg ikke har fullfrekvente høyttalere. Folk får tro hva de vil selv, men forskjellene jeg opplevde var IMO av kvalitativ karakter og ikke bare ulik klangsignatur. Og da spiller det egentlig ikke noe rolle hvilke oppsett jeg har. High-end er jo relativt begrep, men sammenlignet med Lynx oppfatter jeg ikke HRT Pro som et produkt som oppfyller de kravene.

    http://www.gradient.fi/models/revolution
    http://www.adam-audio.com/en/home-audio/products/column/description
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Per_Olsen skrev:
    Anonym skrev:
    Per_Olsen skrev:
    marsboer skrev:
    Per_Olsen skrev:
    "Problemet" oppstår i det han definerer HRT Pro som et "ikke High End" produkt. Hans troverdighet settes da opp mot andre som påstår at HRT Pro nettopp er et High End produkt.
    (jeg forutsetter da at High End er en noenlunde klart definert kategori mht ytelse)
    Tja, så lenge målingene i Stereophile understøtter orsos påstand bør det ikke være noe problem for en normalt oppegående person å vurdere hvilke av erfaringene man bør tillegge mest vekt.
    Stereophile er en test i en rekke tester på dette produktet. Jeg registrerer at du velger å støtte deg på (noe av) denne og Orso sin erfaring. Og samtidig galant overser tester i Fidelity, HiFi+ med flere. Om det er særlig "oppegående" kan man tenke litt over...

    Når det gjelder testen til Orso, så kommenterer jeg gjerne:

    Det er lekende lett å benytte en HRT Pro langt under "optimale forhold".
    Hvem som helst kan plugge inn en slik USB DAC, og oppnå middelmådige resultater,
    (spesielt når man skal gjennomføre en sammenligning mot sin "kjære").

    Oppsettet i forbindelse med en HRT Pro er kritisk avgjørende. Om man ikke
    vet hva man skal gjøre, eller gir blaffen i det, vil resultatet alltid bli langt ifra det som er mulig. Det kan variere fra middelmådig til helt strålende, og det trengs ikke mye for å oppnå utmerket resultat, men oppsettet er alltid kritisk avgjørende.

    Orso virker gniten med sannheten. Vi er ikke blitt opplyst om anlegget som ble brukt, og forholdene. På spørsmål opplyser han om kabling. For min del sier svaret hans alt om resultatet. At han også nærmest avviser enhver effekt av "audiofile" kabler, forteller meg også en hel del om hans generelle preferenser og evne til å identifisere forskjeller.
    Det må finnes grenser for hvor mye man skal tåkelegge et hifi produkt. Så lenge man har bitperfect ut er det andre underordnet inkludert kabler.

    Så lenge Stereophile har utført en grundig test ser jeg ikke noe poeng til å se bort fra den til fordel for rene subjektive vurderinger.

    Sånn som jeg ser hele saken så har bjellesauene hypet et middels produkt og hele saueflokken dilter lydig etter. Registrerer argumentene i tråden om at USB er bedre pga støy internt i pc, kabler, matching osv.
    Nå er vi inne på temaet "måling vs. opplevelse", og de diskusjonene har en tendenst til å bli rimelig absurde. Når "målemafiaen" hiver inn dette "trumfkortet" sitt, så dreper det enhver diskusjon. Jeg orker i hvertfall ikke å gå inn i det... (og på nytt registrerer jeg konklusjoner basert på 0 (null!) kjennskap til de produkter som debatteres...)
    "Tåkefyrstene" har lav terskel for å gi "målemafia" all skyld.

    Så lenge det finnes dokumentasjon (målinger utført av Stereophile) skjønner jeg ikke hvorfor man skal se bort fra den og iallfall ikke hvis dokumentasjonen stemmer med ens egne inntrykk.

    Hvis vi skulle brukt argumentasjonen din i bilverdenen kan jeg hevde at bilen min tar 0-100 på 6 sekunder uten å lyve selv om den i instruksjonsboka er oppgitt til 13.8 sekunder.
     

    Per_Olsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Innlegg
    252
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    Anonym skrev:
    Per_Olsen skrev:
    Anonym skrev:
    Per_Olsen skrev:
    marsboer skrev:
    Per_Olsen skrev:
    "Problemet" oppstår i det han definerer HRT Pro som et "ikke High End" produkt. Hans troverdighet settes da opp mot andre som påstår at HRT Pro nettopp er et High End produkt.
    (jeg forutsetter da at High End er en noenlunde klart definert kategori mht ytelse)
    Tja, så lenge målingene i Stereophile understøtter orsos påstand bør det ikke være noe problem for en normalt oppegående person å vurdere hvilke av erfaringene man bør tillegge mest vekt.
    Stereophile er en test i en rekke tester på dette produktet. Jeg registrerer at du velger å støtte deg på (noe av) denne og Orso sin erfaring. Og samtidig galant overser tester i Fidelity, HiFi+ med flere. Om det er særlig "oppegående" kan man tenke litt over...

    Når det gjelder testen til Orso, så kommenterer jeg gjerne:

    Det er lekende lett å benytte en HRT Pro langt under "optimale forhold".
    Hvem som helst kan plugge inn en slik USB DAC, og oppnå middelmådige resultater,
    (spesielt når man skal gjennomføre en sammenligning mot sin "kjære").

    Oppsettet i forbindelse med en HRT Pro er kritisk avgjørende. Om man ikke
    vet hva man skal gjøre, eller gir blaffen i det, vil resultatet alltid bli langt ifra det som er mulig. Det kan variere fra middelmådig til helt strålende, og det trengs ikke mye for å oppnå utmerket resultat, men oppsettet er alltid kritisk avgjørende.

    Orso virker gniten med sannheten. Vi er ikke blitt opplyst om anlegget som ble brukt, og forholdene. På spørsmål opplyser han om kabling. For min del sier svaret hans alt om resultatet. At han også nærmest avviser enhver effekt av "audiofile" kabler, forteller meg også en hel del om hans generelle preferenser og evne til å identifisere forskjeller.
    Det må finnes grenser for hvor mye man skal tåkelegge et hifi produkt. Så lenge man har bitperfect ut er det andre underordnet inkludert kabler.

    Så lenge Stereophile har utført en grundig test ser jeg ikke noe poeng til å se bort fra den til fordel for rene subjektive vurderinger.

    Sånn som jeg ser hele saken så har bjellesauene hypet et middels produkt og hele saueflokken dilter lydig etter. Registrerer argumentene i tråden om at USB er bedre pga støy internt i pc, kabler, matching osv.
    Nå er vi inne på temaet "måling vs. opplevelse", og de diskusjonene har en tendenst til å bli rimelig absurde. Når "målemafiaen" hiver inn dette "trumfkortet" sitt, så dreper det enhver diskusjon. Jeg orker i hvertfall ikke å gå inn i det... (og på nytt registrerer jeg konklusjoner basert på 0 (null!) kjennskap til de produkter som debatteres...)
    "Tåkefyrstene" har lav terskel for å gi "målemafia" all skyld.

    Så lenge det finnes dokumentasjon (målinger utført av Stereophile) skjønner jeg ikke hvorfor man skal se bort fra den og iallfall ikke hvis dokumentasjonen stemmer med ens egne inntrykk.

    Hvis vi skulle brukt argumentasjonen din i bilverdenen kan jeg hevde at bilen min tar 0-100 på 6 sekunder uten å lyve selv om den i instruksjonsboka er oppgitt til 13.8 sekunder.
    Og jeg kunne lagt ut om girutveksling, dreiemoment, effekt- og momentkurve, hjulopphengsgeometri, vekt, vektfordeling, bremser og en hel haug med andre ting (som de fleste ikke forstår seg på) som forklaring på at "min bil er raskere en din bil", selv om den måler dårligere 0-100 km/t.
    Jeg avviser på ingen som helst måte målinger, men jeg vet at jeg hører vesentlige forskjeller på forhold (som USB kabler) som ingen har kunnet gi meg en "målbar" forklaring på.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Dette er jo egentlig ganske enkelt. De som koser seg med HRT får bare fortsette med det, mens vi som ønsker å få ut mer av våre digitale filer enn det HRT kan levere kan velge andre løsninger.
     

    ayaboh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2005
    Innlegg
    1.690
    Antall liker
    7
    Anonym skrev:
    Så lenge man har bitperfect ut er det andre underordnet inkludert kabler.
    Dette er fremdeles ikke fasit, - så langt der ifra! Bitperfekt betyr stort sett bare at de lagrede data er sendt i riktig rekkefølge til mottaker.
     

    Per_Olsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Innlegg
    252
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    marsboer skrev:
    Dette er jo egentlig ganske enkelt. De som koser seg med HRT får bare fortsette med det, mens vi som ønsker å få ut mer av våre digitale filer enn det HRT kan levere kan velge andre løsninger.
    Hjertens enig! Og lykke til med søken etter god lyd.....

    Synes "kurtis" hadde et godt innlegg, og tillater meg å sitere han, til ettertanke for leserne

    "Takk til deg Orso for informasjon om din holdning til bruk og testing av et nytt produkt. Fint at du fikk solgt denne til noen andre, lurte faktisk på om jeg skulle slå til selv siden jeg har meget god erfaring med modellen under PROen. Fristende fordi din var jo nærmest ubrukt og til en meget bra pris! Men, penger spart---

    Jeg har faktisk også ofte opplevd mange produkter som har reagert på div. kabler, men har aldri tenkt at dette tyder på at det er noe galt med produktet. Man lærer - heldigvis- så lenge man lever."
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4

    kurtis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    21
    Til Anonym - akkurat i denne tråden, som forøvrig er veldig intr., så er det vel nettopp du som er en del av "saueflokken" og Orso som er "bjellesauen". Men - slik må det jo nødvendigvis være når det gjelder saker/temaer der det framkommer forskjellige meninger og holdninger. Noen tar initiativet og noen følger etter og takk for det.

    Det ville vel bli ganske "treigt" og kjedelig i hverdagen hvis det ikke var slik!
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    kurtis: Hvis du bruker søk funksjonen så ser du at jeg var skeptisk til at nytt merke skulle komme med et revolusjonerende lydkort før testene ble postet her på forumet.
     
    T

    timc

    Gjest
    Per_Olsen skrev:
    Å bruke dette som "bevis" for at skibent ikke er troverdig i sin øvrige beskrivelse, er etter min mening et ønske om å missforstå.
    Her bekrefter du misforståelsen.

    Det settes ikke spørsmålstegn ved skribentens trovedighet når det gjelder hans beskrivelse av lyden. Det settes spørsmålstegn med om hele testoppsettet er litt "bob bob" om du skjønner. Slapp bass er veldig ofte ett resultat av impedanse mismatch.

    Nistad.
    Det å bruke andre sin opplevelse til forsvar for sin egen observasjon er helt på bærtur. 99% av verdens befolkning vil synes at BOSE låter utmerket. Det er nesten så du flagger et ønske om å følge strømmen.

    La oss for diskusjonens skyld annta at dine observasjoner korrekte (allmengyldige), og at HRT PRO faktisk er virkelig high-end og kan måle seg med det aller beste. Da kan du i så fall aldri skrive at en god/stor strømforsyning har noen innvirkning på lyden.
    Strøm fra USB er ikke mye å skryte av.

    Anntar at det er denne det snakkes om: http://www.musicdirect.com/product/86962

    Jeg har ikke prøvd den, og kommer ikke til å bruke tid på det heller, men dersom dette faktisk er High-End, kan jo hele audioindustrien, både "home" og "pro" legge ned.
     

    achri-d

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2005
    Innlegg
    655
    Antall liker
    83
    Sted
    Kolsås
    Torget vurderinger
    3
    orso skrev:
    Har hatt annledning til å prøve ut HRT Music Streamer Pro og tenkte å dele erfaringene. [...]
    Se der ja, dette var en god beskrivelse dine erfaringer. Jeg fikk demonstrert HRT Music Streamer Pro i mitt eget anlegg en altfor kort kveld i januar og fikk ikke evaluert den skikkelig, men ut fra det lille jeg hørte er jeg nok på din banehalvdel. Mvh.
     
    N

    nb

    Gjest
    timc skrev:
    Jeg har ikke prøvd den, og kommer ikke til å bruke tid på det heller, men dersom dette faktisk er High-End, kan jo hele audioindustrien, både "home" og "pro" legge ned.
    Korrekt observert.

    Det ser ut til å være en slags lov mot å trekke de logiske konsekvensene av egne utsagn i denne hobbyen. Denne digsen har, som du sier, nøyaktig ingenting av det som vanligvis regnes som påkrevd for å være et produkt i den kategorien. Den har ikke et digert kabinett, den har ikke en stor PSU, den har ikke eksotiske boutique-komponenter og den er neppe hånbygget og fått blåst high-end-støv over seg.
     

    nistad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2002
    Innlegg
    168
    Antall liker
    9
    Nistad.
    Det å bruke andre sin opplevelse til forsvar for sin egen observasjon er helt på bærtur.
    Forstår ikke hva du sikter til?
     

    nistad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2002
    Innlegg
    168
    Antall liker
    9
    Det settes spørsmålstegn med om hele testoppsettet er litt "bob bob" om du skjønner. Slapp bass er veldig ofte ett resultat av impedanse mismatch.
    Begynner å bli litt lei av dette nå. Bassproblemet var altså knyttet til en kabel, som ble brukt i en kort periode før vi fikk adaptre som gjorde at vi kunne teste med de kablene vi vanligvis bruker. Slapp bass var altså iIKKE et problem hverken i mitt- eller i Fidelitys referanseannlegg.
     

    nistad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2002
    Innlegg
    168
    Antall liker
    9
    For å rydde opp litt. Jeg mener altså ikke – og har aldri skrevet at HRT PRO er verdens beste USB DAK eller at den er det ultimate HigheEnd produktet. Jeg mener heller ikke at den er uten feil og mangler, men at de lydmessig oppleves som såpass marginale at den totalt sett er noe av det beste jeg har hørt. Det jeg skrev og som jeg står ved er at det leverer lyd som i alle fall jeg oppfatter som HighEnd kvalitet – og da sammenlignet med annet utstyr som Fidelity plasser i samme kategori.

    Det sier seg selv at det både finnes og kommer produkter som er like bra eller bedre. Bare det faktumet at HRT selv kommer med en påkostet og trolig bedre DAK understreker det poenget.

    Om store strømforsyninger i seg selv er et poeng er en svær diskusjon i seg selv, men at analogdelen i en USB DAK er kritisk er også hevet over enhver tvil. Derfor er det helt sikker mer å hente både hos HRT og hos andre produsenter både på analog og digitaldelen.

    Det som ofte undervurderes er effekten av teknologiutviklingen generelt sett – og at den gir en pris ytelse mulighet som var utenkelig for kun noen få år siden. Vi produserer en god del lyd/bilde hos oss i Itera Gazette, og både vi og våre samarbeidspartnere leverer i dag en teknisk kvalitet som var utenkelig for noen år tilbake, på utstyr som kanskje koster 1/10 eller mindre.

    Denne utviklingen kommer også HiFi folket til gode, og jeg er ganske sikker på at de fleste av oss vil få hakeslepp av nye HD-signalkilder som leverer lyd vi ikke trodde var mulig til en pris/ytelse vi ikke trodde var mulig. Det viktigste er derfor å ha et åpent sinn, og stille seg åpen for nye produkter og løsninger. Selv om det er kjiipt å måtte innse at små blå eller grå eller hvite bokser plutselig spiller fletta av eldre utstyr som kostet det hvite ut av øyet.

    På den annen side. Gode og billige signalkilder gjør det jo mulig å kjøpe bedre forsterkere og høyttalere på samme budsjett …
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    nistad skrev:
    Det som ofte undervurderes er effekten av teknologiutviklingen generelt sett – og at den gir en pris ytelse mulighet som var utenkelig for kun noen få år siden. Vi produserer en god del lyd/bilde hos oss i Itera Gazette, og både vi og våre samarbeidspartnere leverer i dag en teknisk kvalitet som var utenkelig for noen år tilbake, på utstyr som kanskje koster 1/10 eller mindre.
    Helt uenig. Gode DACer som leverer enda bedre kvalitet pr. krone har eksistert i mange år.
     
    N

    nb

    Gjest
    nistad skrev:
    Det som ofte undervurderes er effekten av teknologiutviklingen generelt sett – og at den gir en pris ytelse mulighet som var utenkelig for kun noen få år siden. Vi produserer en god del lyd/bilde hos oss i Itera Gazette, og både vi og våre samarbeidspartnere leverer i dag en teknisk kvalitet som var utenkelig for noen år tilbake, på utstyr som kanskje koster 1/10 eller mindre.

    Denne utviklingen kommer også HiFi folket til gode, og jeg er ganske sikker på at de fleste av oss vil få hakeslepp av nye HD-signalkilder som leverer lyd vi ikke trodde var mulig til en pris/ytelse vi ikke trodde var mulig. Det viktigste er derfor å ha et åpent sinn, og stille seg åpen for nye produkter og løsninger. Selv om det er kjiipt å måtte innse at små blå eller grå eller hvite bokser plutselig spiller fletta av eldre utstyr som kostet det hvite ut av øyet.

    På den annen side. Gode og billige signalkilder gjør det jo mulig å kjøpe bedre forsterkere og høyttalere på samme budsjett …
    Dette vet jo 99% av befolkningen, men i et miljø hvor det å betale 100k for en HiFi-komponent ses på som helt normalt er det litt underlig at du drar frem dette poenget, selve eksistensgrunnlaget til de fleste produsenter av saker som omtales i f.eks. Fidelity er at det er en viss sammenheng mellom hva man betaler og hva man får.

    HRT blir jo nesten fremstillt som en revolusjon, jeg kan ikke med min beste vilje se hva som er så eksepsjonelt eller nytt med den, toppklasse lydkort til en betalbar penge har vært tilgjengelig i årevis og mye brukt i proffmiljøet og også etter hvert av HiFi-entusiaster med stort hell. Å påpeke dette har stort sett blitt møtt av høflig eller uhøflig latter av de samme som nå springer etter denne dingsen her.
     

    muzak

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    503
    Antall liker
    16
    NB: Hvordan synes du den låter da?

    Mvh
    Bjørn
     

    Per_Olsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Innlegg
    252
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    orso skrev:
    nistad skrev:
    Det som ofte undervurderes er effekten av teknologiutviklingen generelt sett – og at den gir en pris ytelse mulighet som var utenkelig for kun noen få år siden. Vi produserer en god del lyd/bilde hos oss i Itera Gazette, og både vi og våre samarbeidspartnere leverer i dag en teknisk kvalitet som var utenkelig for noen år tilbake, på utstyr som kanskje koster 1/10 eller mindre.
    Helt uenig. Gode DACer som leverer enda bedre kvalitet pr. krone har eksistert i mange år.
    Hei Orso,
    Her plasserer du deg der du kanskje hører hjemme; - helt på sidelinjen av det etablerte hifi miljøet og helt på sidelinjen av gjengs oppfatning av HRT produktene.

    Not just bargain of the year but one of the greatest audiophile bargains of all time, the HRT Music Streamer II is going to change the computer audio map forever. A 96kHz, 24 bit DAC with asynchronous USB input, the Streamer II goes spec for spec against excellent multi-thousand dollar DACs from Ayre, dCS and Wavelength… and does so at just $150! Its bigger brothers offer improved performance at slightly higher price points and the upcoming Streamer HD brings 192kHz sampling rates. Even on the briefest of auditions, it’s clear this really is a game-changer.
    Alan Sircom AVguide.com
     

    Per_Olsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.01.2006
    Innlegg
    252
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    3
    Isbjorn skrev:
    NB: Hvordan synes du den låter da?

    Mvh
    Bjørn
    For enkelte er ikke det spørsmålet relevant for å delta i diskusjonen... ;)
     
    N

    nb

    Gjest
    Per_Olsen skrev:
    A 96kHz, 24 bit DAC with asynchronous USB input, the Streamer II goes spec for spec against excellent multi-thousand dollar DACs from Ayre, dCS and Wavelength… and does so at just $150! Its bigger brothers offer improved performance at slightly higher price points and the upcoming Streamer HD brings 192kHz sampling rates. Even on the briefest of auditions, it’s clear this really is a game-changer.
    Alan Sircom AVguide.com[/i]
    Specmessig er dette ikke mer imponerende enn et hvilketsomhelst lydkort til en PC. Støtte for 96 eller 192 kHz er ikke veldig originalt. Jeg mener at det interne lydkortet mitt samt lydkortet på skjermkortet mitt også takler det uten at jeg skal vedde altfor mye på det. Om jeg husker riktig var ytelsen til Asus til ca like mange penger betraktelig bedre når Stereophile testet/målte de.

    @Isbjørn og Per_Olsen: Jeg har ikke hørt den, kan godt være utmerket for alt jeg vet. Poenget mitt er imdilertid at jeg lurer på hvorfor så mange plutselig har gjort helomvending for hva som skal til for at noe kan kalles High End og hvor mye det trenger å koste og hvordan det må se ut/være laget. Som nevnt har lydkort med svært god ytelse vært tilgjengelig ganske så lenge - først og fremst mot rettet mot det profesjonelle markedet. Hvorfor store deler av HiFI-pressen ikke har fått med seg det må de nesten svare på selv.

    Og som nenvt tidligere er det ikke noe som tilsier at USB er en lydmessig fordel og en del som tilsier at det medfører seg en del ulemper.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Per_Olsen skrev:
    orso skrev:
    nistad skrev:
    Det som ofte undervurderes er effekten av teknologiutviklingen generelt sett – og at den gir en pris ytelse mulighet som var utenkelig for kun noen få år siden. Vi produserer en god del lyd/bilde hos oss i Itera Gazette, og både vi og våre samarbeidspartnere leverer i dag en teknisk kvalitet som var utenkelig for noen år tilbake, på utstyr som kanskje koster 1/10 eller mindre.
    Helt uenig. Gode DACer som leverer enda bedre kvalitet pr. krone har eksistert i mange år.
    Hei Orso,
    Her plasserer du deg der du kanskje hører hjemme; - helt på sidelinjen av det etablerte hifi miljøet og helt på sidelinjen av gjengs oppfatning av HRT produktene.

    Not just bargain of the year but one of the greatest audiophile bargains of all time, the HRT Music Streamer II is going to change the computer audio map forever. A 96kHz, 24 bit DAC with asynchronous USB input, the Streamer II goes spec for spec against excellent multi-thousand dollar DACs from Ayre, dCS and Wavelength… and does so at just $150! Its bigger brothers offer improved performance at slightly higher price points and the upcoming Streamer HD brings 192kHz sampling rates. Even on the briefest of auditions, it’s clear this really is a game-changer.
    Alan Sircom AVguide.com
    Det interessante spørsmålet må jo være hvordan denne spiller i forhold til Edge CD spilleren fra samme leverandør...? Begge er jo åpenbart high-end ifølge tilhengerne..

    Som sagt jeg har hørt en eller annen versjon av denne hjemme hos importøren, og da klikket og hang den regelmessig - så i mine øyne er denne et godt stykke fra High end!

    Mvh
    OMF
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn